Jan Lundell palaa HIFK:hon

  • 236 973
  • 911

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jahas, myös coolman löytää ehkä Jatkoajan historian ylistävimmästä ketjusta "jollekin jäänyt sama levy soimaan" vittuilua Jannelle? Siis ihan oikeasti? Ainoa levy, joka täällä soi paikallaan, on se missä sanotaan, että Jannelle vittuillaan! Vaikka onkin oma sanoma päällä, kannattaisi silti lukea ketju ensin, ennenkuin tulee näkemään jotain olematonta. Ihan sama kuin väittäisi, että täällä yhä moni kirjoittaa venäjäksi viestejä. Mua oikeasti riepoo tällainen osoitteeton syyttely - jos jostain viestistä eilisen matsin jälkeen löytyy vittuilua, niin olisi paikallaan nostaa nämä viestit esiin? Niinpä, ei voi nostaa esiin, kun niitä ei ole. Mä olen ollut kova Janne-kriitikko, mutta eilisen aikana mulla ei ollut ainuttakaan negatiivista ajatusta Jannea kohtaan. En silti tee hänestä jälkikäteen loistavaa veskaria, siitähän tässä ei ole kysymys. Oikeasti toivoisin, että mietittäisiin ennenkuin painetaan enteriä, jos viesti sisältää epätotuuksia. Epätotuus on se, että täällä vittuiltaisiin Jannelle. Mielipide on se, että täällä on aikanaan vittuiltu liikaa Jannelle. Näissä on eroa ja mielipidepalstalla olisi kiva lukea mielipiteitä, eikä epätotuuksia. Videoclippikerhosta puhuminen on mielestäni hyväntahtoista muistelua. Muutenhan Janne on nyt vihdoinkin aidosti adoptoitu - ja se on kova suoritus HIFK-perheessä!

Mitä tulee Jannen käyttöön kommentaattorina, odotan sitä ehkä jo tänä keväänä. Lunkka oli Petoklubilla haastateltavana Saipa-matsin katkolla ja hän oli erinomainen, rauhallinen analysoija. Varmasti on käyttöä laajemminkin. Ja mun tietääkseni duunin jatkuminen HIFK:ssa on miehestä itsestään kiinni.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petu sen tiivisti:

"Hirveä kunnioitus häntä kohtaa, yli 600 peliä firman leivissä painanut."

Hatut päästä. Kiitos Janne.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
JLunkka oli Petoklubilla haastateltavana Saipa-matsin katkolla ja hän oli erinomainen, rauhallinen analysoija. Varmasti on käyttöä laajemminkin. Ja mun tietääkseni duunin jatkuminen HIFK:ssa on miehestä itsestään kiinni.

Itse uskon, että Lunkasta voisi tulla hyvää maalivahtivalmentaja juuri siksi, että on fiksu, analyyttinen ja rauhallinen. Koska ei myöskään itse ollut mikään erityisen lahjakas maalivahti niin joutui tekemään kovasti duunia asemansa eteen. Vaikka joku saattaa olla eri mieltä niin mielestäni Lunkka myös kehittyi kausi kaudelta lukuunottamatta ehkä paria viimeistä kautta. Oli oikeastaan parhaimmillaan siinä kolmevitosena. Harvoin niistä lahjakkaimmista tulee parhaita koutseja vaan niistä jotka ovat analyyttisimpiä ja kovia tekemään töitä.

Itse toivon, että Jannea kiinnostaisi ryhtyä maalivahtivalmentajaksi.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Uskon, että Lunkasta voisi tulla hyvää maalivahtivalmentaja juuri siksi, että on fiksu, analyyttinen ja rauhallinen. Koska ei myöskään itse ollut mikään erityisen lahjakas maalivahti, niin joutui tekemään kovasti duunia asemansa eteen. Oli oikeastaan parhaimmillaan siinä kolmevitosena. Harvoin niistä lahjakkaimmista tulee parhaita koutseja vaan niistä jotka ovat analyyttisimpiä ja kovia tekemään töitä.

Täältä sivuhuuteluna vahvaa samaa mutua. Vaikuttaa erittäin täyspäiseltä kaverilta, joka on nähnyt/pohtinut mv-peliä monilta kanteilta jo peliuransa aikana ja osaa myös ilmaista itseään sanoin (ei mitään nimiä, mutta vaikka Lappeenrannan suunnalta löytyy esimerkkiä ex-huippuvahdista, jonka takuulla Lundellia suurempi lahjakkuus on komean uran jälkeenkin selvästi enempi siellä fyysisellä puolella;).
Eli Lundell hommiin vaan jos halua riittää, käytännönläheisiä hyviä mv-koutseja(kaan) ei ole koskaan liikaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse uskon, että Lunkasta voisi tulla hyvää maalivahtivalmentaja juuri siksi, että on fiksu, analyyttinen ja rauhallinen. Koska ei myöskään itse ollut mikään erityisen lahjakas maalivahti niin joutui tekemään kovasti duunia asemansa eteen.

Juuri näin. Ja sillähän ei ole lätkässä yhtään mitään merkitystä valmentajan duunin kannalta, onko hän ollut hyvä, keskinkertainen vai huono pelaaja. Monet menestyneimmistä valmentajista ovat olleet pelaajina vaatimatonta tasoa: Aravirta, Jortsu, Erkka...

Se, että juuri maalivahti, joka on ainoa joukkuelajin yksilöpelaaja, on jatkanut uraansa pitkään, antaa hyvän pohjan maalivahtivalmennukseen. Onhan Lunkka väkisinkin joutunut opiskelemaan paljon perusasioita koskien ihmisen fysiologiaa ja sitten ihan pelinkuvaa. Lunkan uran aikana jääkiekko on muuttunut todella paljon. Hänen aloittaessaan pelattiin puhdasta pystysuunnan lätkää ja joukkueiden kaikki taito oli 1-2 -kentällisissä. Lunkka on joutunut opettelemaan myös prosenttilätkän ja pelikirja-ajan. Nykyään veskarilla ei ole niin helppoa kuin ennen, jolloin hän tiesi, ketkä SM-liigan tähdet ovat pahoja vastustajia. Nykyveskari joutuu sopeutumaan siihen, että kalpat ja kumppanit vyöryttävät jokaisella kentällisellään koko 60 minuutin ajan ja maalintekijät löytyvät usein myös 3- ja 4-ketjuista. Mielipiteet ovat mielipiteitä, mutta mun mielestäni Lunkka oli maalivahtina ehdottomasti parhaimmillaan kaudella 02/03, jolloin liigassa oli vain yksi häntä parempi veskari. HIFK-karmalla tämä veskari oli tietenkin Kärppien "oma poika" Bäckström, joka tuli vastaan välierässä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan pakko heittää kommentti - tämä ei pidä paikkaansa.

Olen mielelläni väärässä, ehkä luin sitten kuin piru raamattua esim. heittoja otteluketjussa, mutta kun on tottunut kuulemaan / lukemaan liikaa ansaitsematonta paskaa Jannesta vuosien saatossa, niin oli ehkä suodatin hieman liian tarkaksi säädetty.

Luotan kyllä lätkäjätkän sanaan ja vaikkei Jannesta Brodeuria ole syytä tehdäkään, ei ole suinkaan Jannen vika, että hän oli vuosia paras vaihtoehto maalille IFK:n rosterista. Ja oli aina valmis hyppäämään kehiin, kun ykkösveskari suli ratkaisevalla hetkellä.

Lunkka on loistava esimerkki siitä, kuinka kovalla työllä voi nousta hyväksi liigaveskariksi. Sitä ei voi kukaan kieltää, etteikö Janne olisi tätä parhaimmillaan ollut. Ei mestaruuden torjuja, ja vaikka vain voittajat muistetaan, oli oikeasti todella lähellä, etteikö kausi 2003-2004 olisi päättynyt mestaruusjuhliin. Jannehan hyppäsi puolivälieräsarjassa kehiin 0-3 tilanteessa, ja käänsi sarjan IFK:lle. Välieräsarja Kärppiä vastaan olisi voinut päättyä miten tahansa, IFK 2-1 johdossa, mutta Kärpät veivät 2 seuraavaa matsia jatkoajalla, osin Timo Favorinin suosiollisella avustuksella (mistä olen ikuisesti katkera). Jos kummalla tahansa jatkoajalla kiekko olisikin pomppinut Kärppien maaliin (mikä ei ollut todellakaan kaukana), olisi IFK luultavasti jyrännyt TPS:n finaaleissa, ja Jannen kunnioitus olisi jotain aivan muuta kuin nyt.
 

Patapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori
Pakko kysyä, kun en jaksanut kelata taaksepäin, onko joku muu jo kysynyt.

Kuka HIFK:lla on pleijareissa luukkuvahtina, jos nyt jo julistetaan Lundellin pelanneen viimeiset minuuttinsa? Eikös Riksman ole paalissa? Onko Norja muka kakkonen tästä eteenpäin?
 

karhjoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers
Pakko kysyä, kun en jaksanut kelata taaksepäin, onko joku muu jo kysynyt.

Kuka HIFK:lla on pleijareissa luukkuvahtina, jos nyt jo julistetaan Lundellin pelanneen viimeiset minuuttinsa? Eikös Riksman ole paalissa? Onko Norja muka kakkonen tästä eteenpäin?

Kyllä uskallan väittää Norjan olevan IFK:n luukkuvahti tänä keväänä. Antanut hyvät näytöt pelatessaan. Tämän kolmikon toiseksi paras maalivahti tällä hetkellä.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Kyllä uskallan väittää Norjan olevan IFK:n luukkuvahti tänä keväänä. Antanut hyvät näytöt pelatessaan. Tämän kolmikon toiseksi paras maalivahti tällä hetkellä.

Ja jos vain tilastoja tuijottaisi niin Norja jopa ykkönen, ja vielä melko selkeästi :) Aivan loistava ollut pelaamissaan otteluissa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka HIFK:lla on pleijareissa luukkuvahtina, jos nyt jo julistetaan Lundellin pelanneen viimeiset minuuttinsa? Eikös Riksman ole paalissa? Onko Norja muka kakkonen tästä eteenpäin?

Tarkkaan ottaen on julistettu hänen pelanneen viimeiset minuuttinsa runkosarjassa. Jos kävisi niin huonosti ettei kumpikaan, Endras tai Norja, olisi käytettävissä niin Lunkka varmasti hoitaisi play-offien a) torjuntavastuun tai b) luukun avaamisen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olen mielelläni väärässä, ehkä luin sitten kuin piru raamattua esim. heittoja otteluketjussa, mutta kun on tottunut kuulemaan / lukemaan liikaa ansaitsematonta paskaa Jannesta vuosien saatossa, niin oli ehkä suodatin hieman liian tarkaksi säädetty.

Kiitti vastauksesta! Tämä on ihan case closed mun osaltani - kyllä täälläkin on joskus pinna niin tiukalla, että sitä tule lukeneeksi muilta sellaista, mitä ei ole sanottu. Inhimillistä toimintaa näin lätkäfanina. Mun mielestäni aito HIFK-fanius näkyy silloin, kun legenda lopettaa uransa. Hänestä on voitu olla montaakin mieltä peliuran aikana, mutta kukaan ei kiistä, etteikö kyseessä olisi legenda. Ja legendan "merkkipäivänä" on suorastaan etikettivirhe riidellä ja palautella mieliin, kuinka se torjui silloin ja silloin ja imaisi silloin ja silloin. Mulla oli eilen ihan sellainen fiilis kuin joku perheenjäsen olisi jäänyt eläkkeelle monien työvuosien jälkeen. Fokus oli kokonaan siinä hetkessä ja lukaisin omatkin viestit läpi. Ei ollut vittuilua, pelkästään hyväntahtoista meininkiä, kuten täällä muutenkin. Videoclippikerhoja ei perusteta HMV-pelaajille.

Lunkan peliuraa voidaan hyvinkin käsitellä, jos se tarpeelliseksi koetaan, mutta mitä väliä sillä sinänsä enää on? Mä en voi mennä aikakoneella menneeseen ja muuttaa Jannea omissa silmissäni huippumaalivahdiksi. Mutta tällä hetkellä tulee kuitenkin luontevasti mieleen ne Lunkan parhaimmat pelit ja hetket. Juuri niinkuin pitääkin. Mulle kävi oikeastaan niin, että vasta viime kausi oli sellainen, kun en pelännyt Lunkan pelatessa. Hän veti puolet runkosarjasta aivan riittävin tehoin. Ne olivat hieman Riksmania heikommat, mutta riittävät siihen, että HIFK lähti kolmantena playoffeihin. HIFK:ssa oli vihdoinkin 1- ja 2-mv. Tämä syksy oli ikävä ja turha episodi, mutta eiköhän meistä itsekukin tavallaan muistele Jannen uran huipentumana viime kevättä. Tänä syksynä mies ei ollut enää kunnossa, toisin kuin viime kaudella. Eikä ole mikään huhu, että tosiasiassa Lunkka oli jo lopettanut - kunnes loppukesästä kutsu kävi. Ehkä mies oli liian kiltti kun suostui? Eniveis, länkeineen ja videoclippeineen päivineen Lunkka on legenda.

edit: Mulla on virhe aiemmassa viestissäni. Lunkan paras pelillinen kausi oli siis 03/04, ei 02/03. Mutta ei 02/03:kaan hullumpi ollut. Silloin Lunkka käänsi Ilves-sarjan meille korvattuaan sysipaskan Dave Stathosin. Kuka muistaa tämänkin turakaisen vielä? Ziisus, Dave Stathos, kiitti hankinnasta Pentti!
 
Viimeksi muokattu:

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
edit: Mulla on virhe aiemmassa viestissäni. Lunkan paras pelillinen kausi oli siis 03/04, ei 02/03. Mutta ei 02/03:kaan hullumpi ollut. Silloin Lunkka käänsi Ilves-sarjan meille korvattuaan sysipaskan Dave Stathosin. Kuka muistaa tämänkin turakaisen vielä? Ziisus, Dave Stathos, kiitti hankinnasta Pentti!

02/03 HIFK hävisi puolivälierissä Jokereille 0-4. Tuo Ilves sarja mikä Lunkka käänsi oli myös 03/04
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jahas, myös coolman löytää ehkä Jatkoajan historian ylistävimmästä ketjusta "jollekin jäänyt sama levy soimaan" vittuilua Jannelle?
Voih, anteeksi jos ilmaisin mielipiteeni Sinun vuosia jatkuneesta Jannen väheksynnästä.
Mahdollisesti nyt, kun Janne ei/ehkä enään pelaa, pystyt kirjoittamaan ilman että jossain sivulauseessa ilmaiset antipatiasi häntä kohtaan.
Ja joo, minäkin suljen tämän aiheen omalta osaltani.
 

Fordél

Jäsen
Yksi viime vuosikymmenten hienoimmista ja värikkäimmistä pelaajaurista kotoisessa liigassamme on mitä ilmeisimmin saanut nyt päätepisteen. Todella hienoa, että tarinan lopetus osattiin niin HIFK:n valmennuksen, fanien kuin kuuluttajan toimesta hoitaa tyylikkäästi.

Jotenkin kuuluttajan käyttämä ilmaisu "vielä kerran, Jan Lundell" on hyvin osuva kuvaamaan miehen uraa. Aina sieltä tuli se "vielä kerran" vaikka helppoa se ei taatusti ollut. Kuvaa vain hyvin millainen persoona on kyseessä ja kuinka Lundell oli ties kuinka monesta seurasta huolimatta täydellisesti HIFK:n mies. Viime vuotisessa mestaruudessakin yksi koskettavimmista jutuista oli juuri se, että se saavutettiin vielä Lunkan aikana ja mies pääsi nostamaan HIFK:n paidassa kannua. Toivotaan, että sama toistuu vielä tällä kaudella, mutta vaikka ei toistuisi niin suuri kiitos Jan Lundell kaikista näistä vuosista!
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kysyä, kun en jaksanut kelata taaksepäin, onko joku muu jo kysynyt.

Kuka HIFK:lla on pleijareissa luukkuvahtina, jos nyt jo julistetaan Lundellin pelanneen viimeiset minuuttinsa? Eikös Riksman ole paalissa? Onko Norja muka kakkonen tästä eteenpäin?

Norjahan se on kakkonen ollut jo puolisen vuotta. Ja on muuten tuurannut Dennistä ihan perkeleen hyvin, torjuntaprosentti päälle 94%. Ei siis mitään hätää tällä saralla. Jos Dennis pettää, mihin en kyllä jostain syystä usko, niin meillä on heittää maaliin Norja joka on oikeastaan kuin vastakohta Endrasille. Rauhallinen torjuja, joka ei paljoa maalilla hötkyile.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno ele Petulta laittaa Janne kentälle. Kyllä herkäksi veti. Yksi aikakausi on tullut päätökseensä. Eikö se muka enää nousekaan ykköseksi pleijareissa?
 

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Kiitos Janne!

Vaikka paljon on tullut vuosien saatossa Jannen otteita kirottua, niin täytyy täälläkin käydä antamassa rispektit miehen pitkälle uralle nimenomaan HIFK:ssa. Ja vaikka on tullut miehen otteita maalin suulla kirottua, täytyy myös muistaa, että on ollut myös ajoittain jopa pelastavana enkelinä joukkueelle. Hienon uran mies teki, toivottavasti se jatkuu vielä organisaatiossa joissain muissa hommissa, kuin pelaavana/luukkua aukovana maalivahtina.

Hieno ele Petulta laittaa Janne jäälle ottelun loppuun, mutta vielä hienompaa oli kannustus, mitä yleisöltä sai.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mutta se olisikin vaatinut a) palstan lukemista ja b) lukemisen ymmärtämistä.

Onneksi tuo arvostuksen puute ei kohdistu vain Janneen. Se jatkuu täällä palstallakin. Tuo lainattu lause nollasi täysin muun kirjoituksesi arvon.

Jannen ongelma on se, että moni unohtaa juuri esim. tuon p-off sarjan ja yleensäkin Janne saadaan paskaksi play off-maalivahdiksi vaikka tilastot ovat luokkaa "hyvät". Muistetaan vain joku HPK:n tekemä helppo maali ja muu nollaantuu.

Kuitenkin tilastot näyttävät seuraavaa:

03-05 11 1.44 .949
04-05 3 1.56 .925
05-06 12 2.67 .926
06-07 5 2.88 .920
07-08 2 5.95 .846
08-09 4 1.98 .939 (Tsekeissä)

Tuo 07-08 on surkea tilasto mutta muut ovat kyllä täysin kelpuutettavaa tavaraa. Monissa tapauksissa maalivahdin tilastot tuntuvat kertovan totuuden mutta Jannen kohdalla se ei taida pitää paikkaansa

Miehen viimeisin arvostusta suuresti nostava jakso oli viime kaudella marraskuussa:

7 peliä, 6 voittoa, 2 nollapeliä, t% .941, m/o 1.57, tehot 0+1=1

Oli nimittäin mielestäni yksi ratkaiseva tekijä viime kautta ajatellen.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Silloin Lunkka käänsi Ilves-sarjan meille korvattuaan sysipaskan Dave Stathosin. Kuka muistaa tämänkin turakaisen vielä? Ziisus, Dave Stathos, kiitti hankinnasta Pentti!

Nyt kun on koko eilisilta ja tämä päivä porattu ja pari rullaa talouspaperia niistelty, voi jo pari sanaa sanoa hienon miehen ketjuun.

Ensinnäkin, alku-ura meni aika lailla vihkoon ja Lunkasta tuli pelimies vasta kolmikymppisenä. Silloin vain vanhat tekemiset ja sattumukset vetivät erittäin synkän varjon hänen ylleen. Kun sitten Kerho voitti 1-0, oli syy Jannessa. Vittu, kun ei tehnyt kahta maalia.

Näissä ajoissa myös mm. arvon JHag ja monet muut muistivat mainita aina kaikki isäin ja poikain pahat teot Egyptin faaraon poikalapsien teloituksista alkaen.

Moni muu olisi noista kettuiluista ottanut itseensä, lopettanut ja hylännyt rakastamansa seuran. Janne ei.

Go Janne Go!

Ps.
Stathoshan oli ekalla kaudellaan ilmiö. Fanijengi tälläkin palstalla vaatimalla vaati että tehtäisiin sopimus myös seuraavasta kaudesta. Mahoton älämölö oli palstalla, kun joku keksi että narrit olisivat viemässä Stathosia. Toinen kausi oli sitten mitä oli. Nuori, hauskan näköinen kaveri Helsingin yössä. Ei oikein jaksanut enää painaa peleissä kun yöt olivat menneet painaessa.

Toivon hartaasti, ettei Endraksen kanssa olla samoilla liukkailla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No mutta ihan aikuisten oikeasti pardon, jos olen pahoittanut jonkun mielen. Ei ole tarkoitus ja lainaus by obi-wan oli ihan aiheellinen. My bad. Dämn, tässä on nyt sellainen tilanne, että Lunkan peliesityksille pitäisi ehkä avata oma ketju? En haluaisi, että legendan muisteluketju menee eipäs-juupas -väittelyksi. Lunkka on HIFK-legenda ja palveli hienosti joukkuettaan. Mutta ei mun mielestäni kukaan antilunkkakaan ole kovin uskottava, jos julistaa hänet jälkikäteen myös loistavaksi maalivahdiksi. Legenda - kyllä. Loistomaalivahti - sorry, ei mun mielestäni. Kuka tänne kaipaa kirjoituksia, joissa todetaan joko niin, että Janne oli väärinymmärretty nero ja huikea veskari, mutta te muut ette tajunneet - tai niin, että Janne oli sysipaska veskari, hyvä kun lopetti? Tällä kaikellahan ei ole enää mitään merkitystä- ihmetelläänkö Tappara-ketjuissa vielä sitä, oliko Ojanen niin hyvä vai ei ?

Tässä nyt kuitenkin muutama sananen topicista Janne:

1) Musta yritetään tehdä koko Janne-kritiikin henkilöitymää. Tämä on kaikkien kirjoittajien aliarvioimista. 99,9% tänne kirjoittavista osaa ihan itse sanoa oman mielipiteensä ja Janne-kritiikkiä on tullut kovin monelta muultakin. Älkää nyt luoja nähköön jokainen erikseen käykö mainitsemassa juuri mua koko Janne-kritiikin ilmentymäksi - se on älyllistä epärehellisyyttä. En mäkään yksilöi pro-Lunkkailua kehenkään.

2) Jatkoaika > HIFK-osio > maalivahdit -ketju. Tämä yhteisö on muutaman aktiivin ylläpitämä suhteellisen väsähtänyt nurkkapöytä, jolle esimerkiksi omien skidieni ikäluokka nauraa. Muu maailma menee menojaan. Tällä kirjoittelulla ei ole yhtään mitään merkitystä tai kiinnostusarvoa kenellekään muulle kuin tänne kirjoittaville. On siis turha vetää Jatkiksen pohjalta isoja johtopäätöksiä: "Jannea on pidetty epävakaana maalivahtina", "Jannea on pidetty luotettavana maalivahtina"....kandee katsoa tilastot per kausi ja sitten vaikka tsekkailta valmentajilta, pelaajilta etc mitä nimi Jan Lundell tuo mieleen. Tänne tulee keskimäärin 4 Lunkka-viestiä per päivä ja se on hyttysen kusi valtameressä.

3) Ketä kiinnostaa vuoden -06 HPK-sarja vuonna 2012, kun HIFK ja Janne ovat kuitanneet Suomen mestaruuden 2011? No, tuolloinkin Janne pelasi hyvin, kuten Bäckströmiäkin vastaan, mutta hänen epäonnekseen vastustajan mv oli vielä parempi. On turha elättää ikivanhaa vitsiä 1-0 häviävästä joukkueesta: ehheh, maalivahdin vika, kun ei tehnyt maalia! Vaikka katsoisi mitenpäin vaan, niin toinen maalivahti piti nollan, toinen ei. Sorry, tällaiset on jääkiekon säännöt. Olennaisempaa on kuitenkin se, että en itse ainakaan pysty saamaan enää minkäänlaista tunnetilaa aikaiseksi, kun muistelen muinaista HPK-sarjaa. Ihan vitun sama mihin se hävittiin, ei voisi vähempää kiinnostaa vuoden 2012 pleijarien alla.

4) Endras / Stathos -vertailu on yhtä osuva kuin Miikka Tuomainen / Mikael Granlund -vertailu. Endrasilla on näyttöinään ennen tänne tuloa ura Saksan maajoukkueessa, MM-kisojen tähtimaalivahdin titteli ja NHL-diili. Stathos oli yliopistosta tullut nobody. Miikka Tuomainen oli Lukosta tullut nobody, Mikael Granlund on nykyään MM-meritoitu kansainvälisen tason pelaaja. Sorry 58, tämä ei ihan onnistunut. HIFK ei voi edes teoriassa tehdä samaa virhettä Endrasin kuin Stathosin kanssa, sillä Endras ja Stathos ovat jo keskinäisessä vertailussa niin eri asia, että - heitä ei voida uskottavasti vertailla. Jotta saisimme Stathosiin verrattavissa olevan maalivahdin keskusteluun, sinne pitää nostaa vaikkapa Timo Laaksoharju. Nobody tullessaan. Endras-keskustelussa voisi käyttää etäisenä verrokkina vaikka Norosta. Ollut joskus jotain kuitenkin kiistatta.

Eipä tässä muuta, olkoon voima kanssamme, kun elämme ensimmäisiä päiviä Lundellin jälkeistä aikaa. Tämä tuntuu oudolta. Peace and love ja tervetuloa HIFK:n maalivahtivalmentajaksi Janne. Mies, joka paukutti viimeisessä ottelussaan 0+1 -tehot.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toivon hartaasti, ettei Endraksen kanssa olla samoilla liukkailla.

Silloin pitäisi olla visvat aika kohillaan, jos Endras kerkiäsi vielä samoille jälkiliukkaille, jotka ovat jääneet Stathoksen jälkeen. Onneksi tällä Saksan ihmeellä on muija jo omasta takaa, niin ei tarvitse sekaantua näihin suomalaisiin baarin antimiin, jotka ovat ns. helppoja nakkeja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös