Maailma tarvitsee edelläkävijöitä!Jotku oli vahvasti woke jo viime kesänä tämän suhteen!
Maailma tarvitsee edelläkävijöitä!Jotku oli vahvasti woke jo viime kesänä tämän suhteen!
Erittäin hyvä kysymys ja ylipäänsä tämänkaltaisia "päätöksiä" pystytään kunnolla arvioimaan vasta 20-30 vuoden päästä. Itse en löisi rahaa vetoa sen puolesta, että joku tätä vielä tuolloin päivittelisi.Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni teistä n-sanan poistelua kauhistelevista on ihan oikeasti lukenut noita Bond-romaaneja joita nämä muutokset koskevat? Koetteko että tuon sanan korvaaminen toisella, vähän vähemmän rasistisella termillä heikentää merkittävästi kokonaisteoksen laatua?
Mitenkähän ensi kesän Bond-maratonissa, joko J.W Pepperin käyttämä termi "neekeriryssä" joutaa vasaran alle?
Ihan helvetin tyhmää tällainen jälkikäteen muuttelu. Kaikki teokset ovat aikansa tuotoksia, eikä niitä ole syytä alkaa sorkkimaan. Historian vääristelyä tuo enemmän on kuin jotain "suvaitsevaisuutta" tai mitä lie yrittää olla.
Minulle tämä ei ole pointti. Olen yhden kirjan lukenut, en edes muista oliko siinä näitä poistettuja, mutta olen varma, ettei sanan vaihto heikennä teosta. Kyse on enemmän siitä periaatteesta, ettei jälkikäteen lähdetä taidetta muuttamaan. Se on myös osa länsimaiden aitoa historiaa, että mustaihoisiin(ja muihinkin ryhmiin) on suhtauduttu rasistisesti ja tämä on näkynyt populaarikulttuurissakin. En katso tarpeelliseksi tämän historian häivyttämistä.Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni teistä n-sanan poistelua kauhistelevista on ihan oikeasti lukenut noita Bond-romaaneja joita nämä muutokset koskevat? Koetteko että tuon sanan korvaaminen toisella, vähän vähemmän rasistisella termillä heikentää merkittävästi kokonaisteoksen laatua?
Mikähän juttu ollut että näin kevättalvella on leffat pyörineet? Kesäleffoina mä nämä itse muistan.Tiesittekö että päivälleen 10 vuotta sitten tuli televisiosta James Bond Elä ja anna toisten kuolla...
Lähettikö MTV nämä silloin? Siellä ei ymmärretä, että mikä tuo kesän jatkoaikalaisille.Mikähän juttu ollut että näin kevättalvella on leffat pyörineet? Kesäleffoina mä nämä itse muistan.
Niin ja toisaalta onkohan näitä ihan samanlaisella maratonilla silloin näytetty edes. Sen muistan että Maikkari näytti Sydneyn olympialaisten aikaan vuonna 2000 päivittäin Bond-leffoja, olisiko tullut kaikki muut paitsi Brosnanin leffat tuolloin.Lähettikö MTV nämä silloin? Siellä ei ymmärretä, että mikä tuo kesän jatkoaikalaisille.
Vielä ei ole myöhäistä. Olihan Monica Bellucikin 50-vuotias kun debytoi Bond-tyt... sanotaanko että Bond-maturena, joten Lolalla on ihan hyvin aikaa vielä kun ikää taitaa olla joku 45 vuotta. Toki Brosnanin kanssa taitaa olla jo vähän myöhäistä, mitä nyt siis Bondin rooliin tulee.Lola Odusoga paljastaa Imagessa, miksi vetäytyi Bond-tytön hakuprosessista: "En anna itselleni ikinä anteeksi”
Lola Odusoga kertoo Imagessa, että hänellä ei ole kiinnostusta jakaa elämäänsä romanttisessa mielessä toisen kanssa. Hän kertoo myös, miksi.www.iltalehti.fi
Ei päässyt Brosnan pussailee Lolaa. Mustasukkainen poikaystävä kielsi lähettämästä hakupapereita.
Useampaankin, toivottavasti Jameksi vierailee ensin tuolla itänaapurissa. Tai tästähän voisi saada uuden Bond-saagan (tyyliin Craig); aloittaa P-Koreasta, koska "helpoin", siitä Iraniin, sen jälkeen Venäjälle ja kliimaksina titaanien taisto; James vastaan Nalle Puh, eli Kiina. Siitä voisi vielä tehdä henkilökohtaisen vittuilun Xi:lle ja tämä "Xi:tä" muistuttava hemmo olisi tykästynyt naamareihin. Ja kuinka ollakaan, juuri Nalle Puh -naamariin. :)Pohjois-Korea testasi uutta asetta: Laukaisee ”radioaktiivisen tsunamin”
Pohjois-Korea väittää testanneensa tällä viikolla uutta vedenalaista asejärjestelmää.www.iltalehti.fi
Alkaisi olla seuraavaan Jameksi-leffaan materiaalia.
Enemmänkin Austin Powers -leffan. Puhutaan kuitenkin Pohjois-Koreasta.Pohjois-Korea testasi uutta asetta: Laukaisee ”radioaktiivisen tsunamin”
Pohjois-Korea väittää testanneensa tällä viikolla uutta vedenalaista asejärjestelmää.www.iltalehti.fi
Alkaisi olla seuraavaan Jameksi-leffaan materiaalia.
Mulla on kirppusirkuksen koulutus samana päivänä.Se on kuitenkin tärkeintä että suurta ketjussa vallitsevaa suosiota nauttiva No Time To Die avaa kauden. Tuon tunnelman voi aistia jo nyt.
Jää aikaa kesän muihin rientoihin, kun elokuvasarjan päähenkilö tapetaan heti ekassa erässä.Se on kuitenkin tärkeintä että suurta ketjussa vallitsevaa suosiota nauttiva No Time To Die avaa kauden. Tuon tunnelman voi aistia jo nyt.
Mulla on kirppusirkuksen koulutus samana päivänä.