James Bond -elokuvien liveseuranta

  • 1 248 447
  • 36 514
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Kirjoitetaanpa nyt vielä kuitenkin pari sanaa illan elokuvasta. Suosittelen nauttimaan siitä, miten johdonmukaisesti ja uskottavasti Daltonin Bondin mielenmaailma ja toimenpiteet on käsikirjoitettu. Connerylla Pallosalama toimii eräänlaisena vedenjakajana ja Moorella taas väliin mahtuu pieniä "valmistaudu kaivamaan kaksi hautaa" -tyylisiä häröilyjä. Mutta jos palataan hetkeksi ja mietitään, missä tilanteissa Daltonin Bond ei täysin hallinnut itseään, vaikka toimikin toki kylmäverisesti ja tehokkaasti? Silloin, kun hänen ystäviään satutettiin. Alussa 004:n surman jälkeen täysin holtiton ja riskialtis yritys pysäyttää pakeneva murhaaja ja elokuvan keskivaiheilla Saundersin traagisen kohtalon jälkeen sukellettiin vastaavasti raivosumuun ja päädyttiin aiheuttamaan traumoja tivoli-illasta nauttivalle pikkupojalle. Näiden kohtausten ulkopuolella Bond toimii jatkuvasti lähes konemaisen taitavasti aina jo seuraava askel valmiina mielessään.

Tänään sitten Felixin silvonnan ja Dellan murhan jälkeen Bond tuntuu menevän kokonaan pimeälle puolelle, mikä tarkoittaa mm. hyvin raakoja turvallisuushenkilökunnan surmia Krestin akvaariomaailmassa sekä Killiferin suoranaista teloitusta. Varsinkin viimeksimainittu ei ole mikään Moore-henkisesti kevytmielinen "sinä ammuit minua, no, nytpä minä ammun sinua" -operaatio, vaan sokean vihan vallassa tehty payback. Kostosuunnitelmasta poiketaan sivuraiteille myös kertaalleen silloin, kun vielä yksi läheinen lisää joutuu pahisten uhriksi. Bond käy noutamassa Sharkeyn tappajan sen suurempia miettimättä ja joutuu välittömästi improvisoimaan pakonsa, jossa henkikulta on kirjaimellisesti höllässä. Ainoa tilanne, jossa Bond selkeästi pidättelee itseään, on alkupuoliskon baaritappelu. Tähän todennäköisesti syinä se, että ajatukset olivat jo Pamin koeajamisessa ja siinä, että myös yleisö tunki jäälle osallistumaan old time hockey -hengessä.

NTTD:n lopun Cragilla ja tämän elokuvan lopun Daltonilla on yllättävän yhtenäinen olemus. Molempia väsyttää, homma pitää silti hoitaa loppuun ja eteen ei kannata jäädä. Joku kirjoitti varsin hyvin vuoden 2020 seurannassa, että Daltonin myötä Bond palautettiin siinä määrin ihmiseksi, että supersankarimainen selviäminen ei ollut kummassakaan leffassa itsestäänselvyys, vaan kohtauksia pystyy jopa hieman jännittämään. Tuo on helppo allekirjoittaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kiitokset agenttiveli @Niilo kokoonpanoista! Jos nuo eivät herätä vastustajassa kunnioitusta, niin sitten ei mikään. Ainoa asia, joka hieman huolestuttaa, on kolmen kentällisen taktiikka. Huhutaan, että vastustaja ei epäröi turvautua likaisiin temppuihin, joten sopii toivoa, että pelaajat eivät lopu kesken.

Hyvää peli-iltaa kaikille tasapuolisesti! Muistakaa pitää pää ylhäällä ja vältellä haialtaita.

KIITOS viestistäsi se lämmittää mieltä etenkin kun se Sinulta on.

Juuri tuon vastustajan mahdollisen likaisen pelin vuoksi päätin kokeilla tässä pelissä 3 ketjun taktiiikaa.
Kuten ottamalla 10 hyökkääjän ja 7 pakin rosteriin.

Huhujen mukaan huomisen ottelun ketjuja on vaikea kasata. Sopivia pelaajia ei tahdo löytyä.
Tosin olen jo eilen aloittanut ketjujen rakentelun. Katsotaan saadaanko mitään aikaiseksi
 

Löysäranne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Oranje
Tässä alkaa jo aamulla odottamaan otteluennakkoja melkein enemmän kuin itse matsia. Herroilta(?) edellä, taidetta ja tietoa, sopivassa suhteessa.
Tänään nähdään hyvin erilainen Bond. Tunnelma, tarina ja väkivaltaisuus on ihan jotain muuta kun mihin kasarilla totuttiin. Hämmentävää, miten erityylisiä esimerkiksi illan matsi ja vaikkapa Octopussy ovat huolimatta samasta herrasta ohjaajan tuolilla. Octopussy värikkäänä sorbettina olisi kuulunut ehkä tarjoilla tämäniltaisen Kobe-pihvin (53 astetta) jälkeen.
Illan vastapelurit ovat koko leffadsrjan ehdotonta eliittiä. Davin (dirty?-) Sanchez tuo pöytään oikeaa vaaran tuntua, jota seuraavaksi tavoitettiin ehkä Silvassa. Edeltäjissä ehkäpä Zorinossa oli damaa henkeä, mutta olivatko esimerkiksi Strömberg, Largo tai Koskov "pelottavia" tai arvaamattomia? Sanchezin parhaana kaverina nähdään uransa alkutaipaleella oleva Benicio del Toron Dario. Samaa henkeä tässäkin herrassa ja ekstrana vielä aitoa hullun kiiltoa silmissä. Toki stiletin käyttelykin on teatraalisen tyylikästä.
Ed Killifer ja Milton Krest täydentävät porukan hyvin.
Edin takinkääntö jopa pääsi yllättämään
, Krest oli puhdas opportunisti ja oivallisen lismainen pikkukonna jonka
loppu oli räjähtävä.

Helvetin kova leffa tulossa, eväät vielä vaiheessa..
 

redpecka

Jäsen
Yleensä tykkään kovasta pelistä ja kuittivihoista, mutta Jameksi-liigassa olen kukkahattutäti ja aion boikotoida illan matsia kun ei ole yhtään bondimainen vaan raaka väkivaltamatsi.

Joo, korkeintaan metsänlaidasta saatan vilkuilla vähän.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ostan isona Kenworth AERODYNE model W900B:n ja alan keulimaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kohta mennään...

- Työauto siivottu sisältä
- Lenkki 5,0 km tehty 54 min 20 sek
- Suihku done
- Jännäpaskalta selvitty
- Toimistoduunit done
- Työpuhelin äänettömällä, kävele vittu tai oo kävelemättä
- Aarre arkku karkkipussi avattu, lisäksi dacapo, pätkis ja jim patukat
- Crisp radler 0,0 % avattu, 2 vielä jääkaapissa
- 4 kpl leipiä, ruispala done. Päällä oivariiniä ( valio ), kipparijuusto ( valio ) rosvopaisti ( wursti ) maksamakkara ( hk ) tomaatti ja kurkku ( närpes ) herkkukurkku ( herkkumaa )

Mä oon aika valmis
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Yleensä tykkään kovasta pelistä ja kuittivihoista, mutta Jameksi-liigassa olen kukkahattutäti ja aion boikotoida illan matsia kun ei ole yhtään bondimainen vaan raaka väkivaltamatsi.

Joo, korkeintaan metsänlaidasta saatan vilkuilla vähän.
Myönnetään että tämä on kieltämättä vähän kaksijakoinen Jameksi itselleni. Muutama vuosi sitten kun tämän näki vuosien tauon jälkeen niin olin ihan pähkinöinä, mutta kyllä pari viime kierrosta on tosiaan nostaneet vähän sitä fiilistä että aavistuksen liikaa on kaukaloväkivaltaa. Toki toisaalta tämä on erinomainen Jameksin henkilökohtainen kostoretki, huomattavasti parempi mitä Quantum of Solace parikymmentä vuotta myöhemmin.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Daltonia viikonloppuna skoutatessani huomasin, että äijä on kolme vuotta vanhempi kuin meitsin isäukko. Eli vanha. Ei uskoisi, kun tätä suht' tuoretta dokumenttia katsoo.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Yleensä tykkään kovasta pelistä ja kuittivihoista, mutta Jameksi-liigassa olen kukkahattutäti ja aion boikotoida illan matsia kun ei ole yhtään bondimainen vaan raaka väkivaltamatsi.

Joo, korkeintaan metsänlaidasta saatan vilkuilla vähän.

Team Sanchez voi varautua siihen että täältä tulee ainakin koko illan ala-arvoista ja sääntöjen rajamailla pelaamista. Unohtamatta ylilyöntejä.

Tämä ei ole hyvän mielen ottelu, mutta Team Bond voittanut kauden kaikki ottelut fanienkin osalta. Mikään ei muutu.

Kohta liikkuu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohta mennään...

- Työauto siivottu sisältä
- Lenkki 5,0 km tehty 54 min 20 sek
- Suihku done
- Jännäpaskalta selvitty
- Toimistoduunit done
- Työpuhelin äänettömällä, kävele vittu tai oo kävelemättä
- Aarre arkku karkkipussi avattu, lisäksi dacapo, pätkis ja jim patukat
- Crisp radler 0,0 % avattu, 2 vielä jääkaapissa
- 4 kpl leipiä, ruispala done. Päällä oivariiniä ( valio ), kipparijuusto ( valio ) rosvopaisti ( wursti ) maksamakkara ( hk ) tomaatti ja kurkku ( närpes ) herkkukurkku ( herkkumaa )

Mä oon aika valmis
Mutta missä on Unikulman Elviira?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onhan tää kyllä huikeeta kun Feeliksi on kaivettu sieltä Rookerin aikakaudelta.
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Tässä Kenon oikeat tulokset, liite.
Onnea James taas.
 

Liitteet

  • Keno.JPG
    Keno.JPG
    25,1 KB · kertaa luettu: 43
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös