Denverin Munasyndi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Ja HMSP lienee ainoa, jossa mainitaan suoraan kahden eri Bond-leffan nimet? Eli siis nimikkoleffa + Kun Maailma Ei Riitä
On muuten omissa kirjoissani ykköstypy tuo Kristina Wayborn. Aivan uskomattoman kaunis nainen. Leffa noin muuten ei ole kovin kummoinen, koska Roger oli jo turhan vanha (sinänsä outoa että Erittäin salainen on kyllä hyvä) ja leffa muistuttaa enemmän jotain toimintakomediaa kuin kunnon Bond-meininkiä.@Roger Moore nyt kun vauhtiin pääsin, niin huomautattekoon, että kauan ennen Maud Adamsin esiintymistä tämä toinen Ruotsin lahja Bond-tytöille, Kristina Wayborn, toteaa tatuoinnistaan notta "that's my little octopussy".
From Russia With Lovessa mainitaan Dr. No. Ja Skyfallin lopussa näkyy myös mappi jossa mielestäni lukee For your eyes only. Ja toki sitten se Licence to kill nousee monesti esiin.Ja HMSP lienee ainoa, jossa mainitaan suoraan kahden eri Bond-leffan nimet? Eli siis nimikkoleffa + Kun Maailma Ei Riitä
Totta, totta. Olin hieman liian hätäinen. Mm. For your eyes only taitaa lukea myös siinä kansiossa, minkä Pallosalaman 00-agentit saavat.From Russia With Lovessa mainitaan Dr. No. Ja Skyfallin lopussa näkyy myös mappi jossa mielestäni lukee For your eyes only. Ja toki sitten se Licence to kill nousee monesti esiin.
Olen aikaisemmin analysoinut Octopussya hieman kaksijakoisena Bondina, koska jaettujen Saksojen tunnelma on loppupuolella kohdillaan sirkussekoilusta huolimatta. Hukattua potentiaalia.On muuten omissa kirjoissani ykköstypy tuo Kristina Wayborn. Aivan uskomattoman kaunis nainen. Leffa noin muuten ei ole kovin kummoinen, koska Roger oli jo turhan vanha (sinänsä outoa että Erittäin salainen on kyllä hyvä) ja leffa muistuttaa enemmän jotain toimintakomediaa kuin kunnon Bond-meininkiä.
Joop ja mainittakoon nyt toki vielä Spectre. :)Totta, totta. Olin hieman liian hätäinen. Mm. For your eyes only taitaa lukea myös siinä kansiossa, minkä Pallosalaman 00-agentit saavat.
Nevahöörd. Kännin piikkiin. Ja sydäntä särkee, kun näin hienoja aiheita käsitellään silloin, kun olen useamman päivän pelkän mobiiliyhteyden varassa.Joop ja mainittakoon nyt toki vielä Spectre. :)
Yllättävän paljonhan tuossa No time to Diesssa oli viittauksia Dr. Nohon, vähän samanlaista touhua se Safin harrasti siellä omalla saarellaan. Toki erona se että Dr. No halusi tuhota USA:n ydinaseet, Safin taas halusi levittää virusta ympäri maailmaa mutta kuitenkin. Lisäksi introssa oli niitä samanlaisia palluroita kuin Dr. No:ssa.Vaikka uudelleenfilmatisointeja näin yleisesti vierastan, joskus olen mielessäni kuvitellut Dr. No:n sovittamista 2020-luvulle. Juoni on pääpiirteittäin ajaton ja tietyllä modernilla twistillä leffa voisi olla hitti. Jotkuthan spekuloivat jo, että "No Time to Die" paino siis sanalla "No" olisi viitannut tohtori No:hun. Itse olisin ostanut tämän!
Tähän liittyy mielenkiintoinen tarina. Tuotantoporukka ei aluksi tajunnut, että McCartney aikoo itse vetäistä tunnarin, joten laulupuuhiin hankittiin B. J. Arnau -niminen amerikkalaisartisti, jonka suosio oli lähtenyt lentoon hänen esiinnyttyään amerikkalaisjoukoille Vietnamissa sodan aikana 60-luvun lopussa. Joidenkin väitteiden mukaan legendaarinen "viides Beatle" George Martin, joka sävelsi elokuvan musiikit, kun John Barry oli estynyt, olisi toiminut viestinviejänä ja ilmoittanut, että Macca ei anna käyttää lauluaan elokuvassa, ellei hänen oma yhtyeensä Wings saa esittää sitä alkutekstien aikana. Niinpä sitten Arnau esitti laulun elokuvan aikana, ja onhan se tyylikäs esitys.Joo totta, eli mainitaan siis alkutunnarissa Maccan laulamana ja tosiaan leffassa itsessään lauletaan. Harvinaisuus tuokin.
Muistaakseni M mainitsee Moonrakerin leffan alussa saadessaan tiedon sitä kuljettaneen koneen tippumisesta. Oliko niin, että sukkuloihin viitataan koko ajan sanalla Moonraker eikä space shuttle?Hieno idea!
Kuuraketissa Draxin kuusi sukkulaa olivat mielestäni niimeltään Moonraker 1-6. Eli niiden noustessa ilmaan (lähtölaskenta ja itse nousu) ne taidettiin mainita myös nimeltä.
Ei kannata mennä, en voi suositella. Kävin siellä kerran, mutta tylsistyin ja tulin takaisin.En ole löytänyt itseäni vielä toistaiseksi metsän laidasta, joten en tiedä, mitä häpeä on. Onneksi sisäpiirissä on asiantuntijoita.
Haluatko lukita vastauksen? Mielestäni Auricilla ei ole erityisiä poliittisia intohimoja bisnestensä taustalla. Ydinexpertti edustaa kyllä punaista Kiinaa, mutta ainakin itse olen ajatellut asian siten, että Bolt, Wippii, Barona tai mikä lienee vuokratyöntekijöitä välittävä firma ilmoitti, että helposti korruptoitavat länsimaiset ydinfyysikot on päässy loppumaan, mutta yksi kiinalainen meillä olisi listoilla, pannaanko tulemaan? Pääasia, että Fort Knoxin kulta on käyttökelvotonta seuraavat vuosikymmenet. Siitä viis, minkämaalaisen tiedemiehen avulla tavoite saavutetaan.Kultasormi, Kamal Khan, Koskov&Whitaker, Carver, King ja Le Chiffre toimivat rahaa ja/tai valtaa saadakseen, mutta tekivät sen yhteistyössä jonkin poliittisen toimijan kanssa.
Me yritetään huudella erätauoista ja aikalisistä, niin osaat pysäyttää pelikellon oikeissa kohdissa.Joudun väijymään matsin Ruudusta, täytyy pyrkiä synkkaamaan se suoran lähetyksen kanssa, ettei tuu spoilereita tätä ketjua seuratessa...