Yksi pointti, mikä Nurmisahalta ylimielisyydessään unohtuu, on se, että Real Madridin ja Barcelonan kaltaisten jättiläisten (manure ei kuulu tähän joukkoon) kanssa kannattaa säilyttää hyvät suhteet.
Ei minua ainakaan syö yhtään myöntää, että Liverpool on nykyään pienempi seura kuin Espanjan jätit. Olen valmis ottamaan vastaan suurten pöydältä putoavat murusetkin. Ehkä pieni nöyrtyminen ei olisi pahitteeksi Manchesterinkin suunnalla.
Sahinin tapauksessa toivottavasti molemmat voittavat. Sahin on riittävän hyvä ottaakseen vakiopaikan, jolloin Liverpoolin menestysmahdollisuudet paranevat ja Sahin kehittyy entisestään runsaalla peliajalla, jolloin Real saa paremman pelaajan takaisin. Huonoimmassa tapauksessa Sahin ei pärjää Valioliigassa ja joutuu penkille. Siinä tapauksessa Real joutunee ensi kesänä myymään Sahinin manureen, jossa olisi jo nyt yksinäinen tähti keskikentällä....
Asian voi ajatella noinkin. Liverpool on kuitenkin vuoden 2005 Mestarien liigan voittaja ja yrittänee nousta Valioliigan kärkiseuroihin. Siltä kantilta ajateltuna Sahin kaupassa on vain hävittävää. Ääripäät seuraavassa.
Vaihtoehto 1: Sahin pelaa todella huonosti. Liverpool maksoi penkinlämmittäjästä 7 miljoonaa ja lisäksi se söi omilta pelaajilta peliaikaa.
Vaihtoehto 2: Sahin pelaa loistavasti ja on joukkueen paras. Liverpool menettää parhaan pelaajansa kauden jälkeen ilmaiseksi, joka antaa kuvan Liverpoolista pikkuseurana.
Tämä on juuri se mitä mm. Tottenham yrittää välttää. Tottenham ei myynyt Modricia Chelseaan viime kesänä ja antoi sillä ymmärtää ettei Tottenham ole mikään pikkuseura josta pikkurahalla ostetaan parhaat.
Sahin casessa Liverpool tekee tarkalleen päin vastoin ja kuten sanoit, antaa ymmärtää olevansa Valioliigan keskikastia. Se ei tee hyvää jos Liverpool haluaa todellisia huippupelaajia joukkueeseensa. Tässähän tuli taas kerran syy siihen miksi Arsenal ehdottomasti halusi osto-option.
Mä heitin nyt lähinnä vaan tsoukkina sen, että LFC on ennenkin kasvattanut pelaajia valkoisille, eikä se alkanut tällä kellon lyömällä.
Sunderlandilta hyviä hakuja tähän saumaan. Liverpool oli ilmeisesti mukana Johnon väännössä mutta ei haluttu maksaa liikoja. (tuota juttua vaikea uskoa Poolista viime aikojen perusteella.)
No joo, en pidä varsinaisena kasvatustyönä noita tapauksia, kun pelaajista saatiin kunnon siirtokorvaus, Arbeloa lähti hieman halvalla mutta sopimus katkolla jne.