Jalkapallon siirtohuhut, kevät/kesä 2012

  • 240 748
  • 1 027

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En kyllä pistäisi päätäni pantiksi etteikö Valencia olisi saanut Albaa pistämään nimeä jatkosopimukseen jos nyt ei olisi kaupaksi mennyt. Barca halusi pelaajan oli siitä valmis maksamaan. Mun mielestä ihan ok hinta pätevästä laitapakista. Toivottavasti massia löytyy vielä siihen tärkeämpään palaseen eli toppariin.

Villa, Alves, Pique, Mascherano, Sanchez, Yaya Touré, Abidal. Siinä niitä paskoja scouttauksia ns:lle viimevuosilta lisää. Se ukrainalainen nimihirviö Chygrins..., eiku Chigzyzytytytyy tjsp. oli kyllä paha huti, Ibrasta Pep teki ihan itse hudin. Sikäli totta että syystä tai toisesta niitä pahojakin/kalliitakin huteja on tullut, niitä vaan väkisinkin tuppaa suurseuroille välillä tulevan. Barcan kohdalla rahallisesti se pahin huti oli se muutaman kesän takainen legendaarinen the lentoreissu Ukrainaan ja sieltä Milanon kautta takaisin. 100 milliä rahaa haisemaan ja parikymppiä vuoden päästä takaisin, oletuksella että Milan nyt on Ibrasta saanut mitään oikeasti maksettua. Onneksi Pep ei lähtenyt Laportan kanssa uudelleen piikki auki vastaavalle pyrähdykselle.

Espanjan suuret taisivat haukata muutenkin tuona kesänä kasan paskaa markkinoilta vai väittääkö joku Kakán olleen Realille täysosuma?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hetkinen? Ensi talvena (31.12.2012 tarkalleen) Alba olisi saanut alkaa neuvotella ilmaisesta siirrosta muualle. 10 miljoonaa pelaajasta jonka saa puolen vuoden päästä ilmaiseksi? Saisiko keskusteluun edes jotain tasoa?

Aah, my bad. Muistin että Espanjassa tuo menee kuten Englannissakin, en tiedä miksi, koska olen kyllä miljuunasti lukenut että pelaajat jo talvella neuvottelevat. Brainfart siis, sori.

Onko Coentrao nyt ainoa mittari pelaajan siirtosummalle? Lähes tuplahinta Clichyyn nähden ja nelinkertainen Portugalin laitapuolustajaan Joao Pereiraan (Pereira pelaa oikealla mutta silti). Siinä vertailukohtaa.

Ei tuo 14 miljoonaa ole oikeasti niin paljon. Coentrao on juuri hyvä vertailukohta koska on täysin saman paikan miehiä ja oli suolaisen hintainen.

Nuo mainitsemasi herrat eivät ihan sovellu vertailukelpoisiksi koska eivät ole pelanneet niin killereitä kisoja kuin Alba.

Ja nämähän ovat mielipiteitä, 14 miltsiä on mun mielestä hyvä hinta Barcan kannalta. Eikä se sulta ole pois mikäli olet eri mieltä. Löysää sitä pipoa vähän :)
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
En kyllä pistäisi päätäni pantiksi etteikö Valencia olisi saanut Albaa pistämään nimeä jatkosopimukseen jos nyt ei olisi kaupaksi mennyt. Barca halusi pelaajan oli siitä valmis maksamaan. Mun mielestä ihan ok hinta pätevästä laitapakista. Toivottavasti massia löytyy vielä siihen tärkeämpään palaseen eli toppariin.

Alba teki varsin selväksi ettei tee jatkosopimusta. Ja lähtisi ilmaiseksi ensi kesänä halutessaan.

Villa, Alves, Pique, Mascherano, Sanchez, Yaya Touré, Abidal. Siinä niitä paskoja scouttauksia ns:lle viimevuosilta lisää.

Tarvitaanko 40 miljoonaa maksaneeseen 28 vuotiaaseen hyökkääjään jotain scouttausta? Alves maksoi 40 miljoonaa. Mascherano on todella kallis keskuspuolustajaksi jne. Tarvitaanko loistavaa scouttausta jos joku nyt vaikka ostaa RvP:n Arsenalista?

Espanjan suuret taisivat haukata muutenkin tuona kesänä kasan paskaa markkinoilta vai väittääkö joku Kakán olleen Realille täysosuma?

Onko joku väittänyt? Real Madridilla on ollut tapana pistää turhiin pelaajiin suuria summia. Tarkoittako se että Barcelonan hudit eivät ole olleet huteja?

Aah, my bad. Muistin että Espanjassa tuo menee kuten Englannissakin, en tiedä miksi, koska olen kyllä miljuunasti lukenut että pelaajat jo talvella neuvottelevat. Brainfart siis, sori.

Englannissahan tuo rajoitus koskee vain maan sisäisiä siirtoja. Siirrosta ulkomaille saa neuvotella talvella, vasta kesällä saman maan sisällä.

Onkohan nyt pelaajista ylitarjontaa/seuroilla vähemmän rahaa, kun vapaita pelaajia on todella paljon eikä monikaan seura uskalla ostaa kovin aikaisessa vaiheessa edes sopimuksettomia pelaajia.

Ei tuo 14 miljoonaa ole oikeasti niin paljon. Coentrao on juuri hyvä vertailukohta koska on täysin saman paikan miehiä ja oli suolaisen hintainen.

Samalla logiikalla lähes kuka tahansa keskikenttäpelaaja on halpa, otetaan vertailukohdaksi Kaka.

Ja nämähän ovat mielipiteitä, 14 miltsiä on mun mielestä hyvä hinta Barcan kannalta. Eikä se sulta ole pois mikäli olet eri mieltä. Löysää sitä pipoa vähän :)

Totta kai nämä ovat mielipiteitä. Silti minua syytetään vähän kaikesta vaikka muiden koottujen aivopierujen tai vastaavien lista tästä Alba keskustelusta on aika pitkä.

Kannattaa muistaa että Nurmisahan mukaan jokainen espanjalainen on niin heikko taidoiltaan ettei

mahtuisi edes Veikkausliigaan pelaamaan.

(Provo)

Oma mielipiteeni Albasta on syntynyt melkeinpä ainoastaan meneillään olevien kisojen perusteella,

mutta tämän vaikutelman perusteella 14 miljoonaa on todellakin halpa.

(Muutama ottelu EM-kisoissa nähty)

Samaa mieltä. En ole kaverin pelejä nähnyt kun menossa olleissa EM-kisoissa ja hyvin on kaveri

pelannut. Mielestani myös 14me on halpa jos vastaavasti Real maksoi Coentraosta 30m.

(Muutama ottelu EM-kisoissa nähty. Real Madrid maksaa usein ylihintaa)

Eipä tuo sopimuksen loppu merkkaa tässä tilanteessa yhtään mitään, koska kaikki tietävät, että uusi

sopimus syntyy helposti.

(sopimuksen loppuminen ei laske hintaa?)

14 miljoonaa Jordi Albasta, joka on ehdottomasti nousemassa laitapuolustajien eliittiin, ei

todellakaan ole paha hinta.

(EM-kisat katsottu, onko muuta)

Sitäpaitsi, eiköhän hän oo aika tunnettu Barcassa, ku siel nuoruuden vietti. Tasoa on siis,

sanotaanko kova.

(Alba sai potkut Barcelonasta nuorena koska ei ollut tarpeeksi hyvä)

Eipä tuolla sopimuksen loppumisella ole Barcan kannalta mitään merkitystä, koska tietävät saavansa

tehtyä uuden.

(Barcelonan sopimus loppuu mitä?)

Joskus toivoisi täällä olevan jonkin ignore-nappulan joidenkin käyttäjien viesteille. En ymmärrä

miksi yksi ihminen voi joka asiasta saada jotain toraa aikaan kommenteillaan. Tulee mieleen onko tarkoitus olla eri

mieltä ja väittää jokaisesta asiasta?

(Alban sanominen halvaksi ei ole sitä provoamista?)

Ja sitten itse asiaan, pidän Alban hintaa hyvänä, jopa halpana. Luotan siihen että Barcan

skouttaajat osaavat hommansa paremmin kun Jatkoajan palstalla olevat negailijat kaikkea Espanjaan liittyvää kohtaan.

Omatkin arviot liittyvät vain näihin kisoihin kun ei tule jalkapalloliigoja niin seurattua, mutta hyvin on mies

tonttinsa täyttänyt.

(EM-kisat nähty jne, Barcan scouttauksia viime vuosilta: Ibra, Keirrison, Henrique, Hleb, Chygrinskyi, Caceres... Virheetöntä työtä todella.

No, mutta toisaalta on pelannut markkinahintansa vähän korkeammalle näinkin upeilla

kisasuorituksillaan. Ja eri asia jos oltaisi myyty joskus ensi talvena, silloin jokin 10 miljoonan summa olisi ollut

ihan kohtuullinen. 14 miljoonaa (jos pitää paikkaansa) on ihan sopuhinta Barcelonalle.

(Ensi kesänä pelaajan saisi ilmaiseksi ja talvella saisi sopia asiasta)

En kyllä pistäisi päätäni pantiksi etteikö Valencia olisi saanut Albaa pistämään nimeä

jatkosopimukseen jos nyt ei olisi kaupaksi mennyt.

(Pelaaja saisi ensi kesänä lähteä ilmaiseksi ja neuvotella siirrosta talvella)
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Tarkoitat että Barcelona teki Alban kanssa sopimuksen vuoteen 2013? Ja miten tämä seikka edes liittyy siirtosummaan?

Rautalankaa: Alban sopimus Valencian kanssa olisi päättynyt vuoden päästä (2013). Alba ei ollut halukas tekemään jatkosopimusta. Koska pelaajalla ei ole pitkää sopimusta, se laskee hintaa. Jos tieto on väärä, korjatkaa.

Ja niin myös Valencia tiesi kuinka paljon Barca tarvitsee vasenta laitapakkia. Tämä tunnetusti nostaa hintaa. Aivan sama, kuitenkin joka tapauksessa se oli sopiva hinta tuon tason kaverista. Oman mielipiteen toki saa kertoa, mutta en tiedä miksi pitää vääntää joka asiasta jokaisen kanssa. Se tiedetään kyllä jo, että et pidä Espanjasta.
 

RDivis

Jäsen
Tiedän että sä olet seurannut aika paljon enemmän viime kauden Valjua kuin itse olen, mutta toissa kaudella katsoin ihan mielenkiinnosta noin 20 Blackpoolin matsia, ja voin kyllä niiden perusteella sanoa että Adamin peli on paljon muutakin.

Liverpoolissa ei vain ole natsannut, ja on toisaalta totta että eräänlainen hitaus on ollut Adamin suurimpia ongelmakohtia siinä missä esimerkiksi Spursin Huddlestonenkin. Silti Adam Blackpool-aikoinaan kykeni juosten tulemaan seinillä ja usein kuljettamallakin vastustajan prässeistä ohi.

Mutta kuten sanoin, en viime kaudella varmaankaan nähnyt yhtä monta matsia kuin tämän palstan valveutuneimmat Valioliigan katsojat, joten en osaa niin tarkasti juuri miehen Liverpool-ajan pelaamiseen ottaa kantaa.
Nyt täytyy sanoa, että en ihan tuhottomasti Adamin pelejä itsekään nähnyt. Mielestäni riittävästi. Niissäkin peleissä, joissa hän oli hyvä; Näki kentän ja pelin hyvin täten myös syöttäen hyvin. Oli nopeus iso ongelma, kiire tuppasi todella pahasti tulemaan. Tätä myös aika monen 'Pool- kannattjan tekstit ovat mielestäni tukeneet. Tottakai loukkaantumiset jne. pilasivat sesonkia.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Kyllä teki Barcelona todella kovan tempun, kun kaappasi Alban noinkin halvalla. Tuo heikkoon, tuomareiden avulla ratsastavaan, pelkkään filmaamiseen ja tylsään pallonsiirtelyyn pelinä perustavaan joukkueseen oman loistavan pakettinsa ja osaamisensa edellä mainittuja ominaisuuksia.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Ja niin myös Valencia tiesi kuinka paljon Barca tarvitsee vasenta laitapakkia. Tämä tunnetusti nostaa hintaa. Aivan sama, kuitenkin joka tapauksessa se oli sopiva hinta tuon tason kaverista. Oman mielipiteen toki saa kertoa, mutta en tiedä miksi pitää vääntää joka asiasta jokaisen kanssa. Se tiedetään kyllä jo, että et pidä Espanjasta.

Vääntämiseni johtuu siitä että muut haluavat vääntää vajavaisin tiedoin. Johan täällä moni sanoi että eivät ole nähneet Albalta kuin pari peliä EM-kisoissa. Eivätkä olleet tietoisia sopimustilanteesta.

Katso viestejä taaksepäin. Sanoin Albasta maksetun ylihintaa. Muiden totuus oli kuitenkin että kyseessä on huipputason laitapakki (koska EM-kisat) ja sitten väitetään vastaan. Seuraavaksi minua syytetään :D

Itsekin väitit ettei sopimuksen loppumisella ole vaikutusta hintaan. Eiköhän noilla eväillä kannattaisi pysyä hiljaa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Barcelonaan Alba sopii hyvin, vaikka puolustamisessa onkin puutteita. muutenhan hän tarvisi Mathieun tasoisen puolustajan laitaan kaveriksi. Siis ns. normaalissa joukkueessa. Barcelonassa ei tarvi puolustaa, niin siellä ei tarvi laitaan paikkaajaa.
 
Alban huipputason saavutukset:

Espanjan maajoukkueessa 11 ottelua. Oliko muuta?

Alban huippusaavutukset:

Maailman parhaan maajoukkueen kiistaton avauksen pelaaja. Mielestäni muita meriittejä ei edes tarvita tässä kohtaa.

Ei ole muuten taidettu vielä mainita tässä yhteydessä, että Jordi Alba on Barcan kasvatti ja palaa näin ollen kotiin. Siinäkin mielessä aika luonteva hankinta.

Aina luotettava Transfermarkt sanoo Alban arvoksi 10 miljoonaa.

Aina yhtä luotettava Transfermarkt on arvioinut Alban markkina-arvoksi tuon 10 miljoonaa tämän vuoden helmikuussa. Mitä luulet miten pelaajan markkina-arvo on sen jälkeen kehittynyt?
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Alban huippusaavutukset:

Maailman parhaan maajoukkueen kiistaton avauksen pelaaja. Mielestäni muita meriittejä ei edes tarvita tässä kohtaa.

Eli Joan Capdevila oli pari vuotta sitten huippupelaaja, koska pelasi Espanjan avauksessa MM-kisoissa 2010? Muuta ei tarvita.

Ei ole muuten taidettu vielä mainita tässä yhteydessä, että Jordi Alba on Barcan kasvatti ja palaa näin ollen kotiin. Siinäkin mielessä aika luonteva hankinta.

Mainitsin sen tuon spoilerin sisällä. Barcan mielestä Alba oli niin huono että heittivät pihalle 16-vuotiaana. Tämä oli aiemmin esimerkki Barcelonan loistavasta scouttauksesta.

Aina yhtä luotettava Transfermarkt on arvioinut Alban markkina-arvoksi tuon 10 miljoonaa tämän vuoden helmikuussa. Mitä luulet miten pelaajan markkina-arvo on sen jälkeen kehittynyt?

Laskenut, koska aika sopimuksen päättymiseen lyhentynyt ratkaisevasti. Noussut koska EM-kisat.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Vääntämiseni johtuu siitä että muut haluavat vääntää vajavaisin tiedoin. Johan täällä moni sanoi että eivät ole nähneet Albalta kuin pari peliä EM-kisoissa. Eivätkä olleet tietoisia sopimustilanteesta.

Katso viestejä taaksepäin. Sanoin Albasta maksetun ylihintaa. Muiden totuus oli kuitenkin että kyseessä on huipputason laitapakki (koska EM-kisat) ja sitten väitetään vastaan. Seuraavaksi minua syytetään :D

Itsekin väitit ettei sopimuksen loppumisella ole vaikutusta hintaan. Eiköhän noilla eväillä kannattaisi pysyä hiljaa.

Noh, kirjoitan vielä yhden viestin tästä asiasta ja se saa riittää. Totesin, että sopimuksen loppuminen ei vaikuta hintaan tässä kohtaa. Sanoin, että kun siihen lisätään se kuinka paljon Barca tarvi tuolle pelipaikalle kaveria, niin silloin hinnat meni aika yksi yhteen. Barca tinkii sopimuksen takia ja Valencia pystyy kiskomaan sen takia, että tietää Barcan maksavan enemmänkin. Ja itse olen kyllä nähnyt ja tiedän, että Alba on pelannut hyvin myös La Ligassa ja on kovan tason kaveri. Enkä, ehkä osaa ottaa kaikkia sinun viestejä enään ihan täydellä tasolla vastaan, koska olet sen verran tasokkaasti kirjoitellut tuonne Espanjan ketjuun, joten, ehkä en ota viestejäsi niin vakavasti. Jos kaveri tosissaan väittää, että Espanja on voittanut EM ja MM kultaa tuomarien avulla, niin muutkin jutut menee aika vähällä katsomisella.
 
Eli Joan Capdevila oli pari vuotta sitten huippupelaaja, koska pelasi Espanjan avauksessa MM-kisoissa 2010? Muuta ei tarvita.

Kyllä ehdottomasti.


Mainitsin sen tuon spoilerin sisällä. Barcan mielestä Alba oli niin huono että heittivät pihalle 16-vuotiaana. Tämä oli aiemmin esimerkki Barcelonan loistavasta scouttauksesta.

Ok, en jaksanut spoilereita lueskella. Mites muuten sellainen vaihtoehto, että Alba ei ollut 16-vuotiaana sillä tasolla, että olisi mahtunu Barcelonan myllyyn? Pelaajahan on saattanut sen jälkeen muutamassa vuodessa kehittyäkin niin, että nyt on sillä tasolla, että pärjää Barcelonassa. Vai?


Laskenut, koska aika sopimuksen päättymiseen lyhentynyt ratkaisevasti. Noussut koska EM-kisat.

Eli noussut vai laskenut?

Barcelonan päättäjien mielestä ainakin noussut mikäli espanajalaishuhuja on uskominen. Vielä aiemmin keväällä ennen kisoja Barcelonan oli huhuttu tarjonneen 8 miljoonaa euroa ja nyt sitten maksoivat tuon 14 miljoonaa. Aika hyvä hintakehitys vaikka sopimuksen loppuminen lähenee jatkuvasti.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Noh, kirjoitan vielä yhden viestin tästä asiasta ja se saa riittää. Totesin, että sopimuksen loppuminen ei vaikuta hintaan tässä kohtaa. Sanoin, että kun siihen lisätään se kuinka paljon Barca tarvi tuolle pelipaikalle kaveria, niin silloin hinnat meni aika yksi yhteen.

Koska Albasta olivat myös muut seurat kiinnostuneet, logiikkasi ei toimi.

Barca tinkii sopimuksen takia ja Valencia pystyy kiskomaan sen takia, että tietää Barcan maksavan enemmänkin. Ja itse olen kyllä nähnyt ja tiedän, että Alba on pelannut hyvin myös La Ligassa ja on kovan tason kaveri. Enkä, ehkä osaa ottaa kaikkia sinun viestejä enään ihan täydellä tasolla vastaan, koska olet sen verran tasokkaasti kirjoitellut tuonne Espanjan ketjuun, joten, ehkä en ota viestejäsi niin vakavasti. Jos kaveri tosissaan väittää, että Espanja on voittanut EM ja MM kultaa tuomarien avulla, niin muutkin jutut menee aika vähällä katsomisella.

Miksi Barca maksaisi enemmän? Miksi kukaan maksaisi selvästi enemmän pelaajasta jolta on sopimus loppumassa? Valencialle voi helposti jäädä luu käteen kun Alba pelaa yhden vuoden ja sitten lähtee ilmaiseksi.

Jos kaveri tosissaan väittää, että Espanja on voittanut EM ja MM kultaa tuomarien avulla, niin muutkin jutut menee aika vähällä katsomisella.

Annatko viestin jossa väitin.

Kyllä ehdottomasti.

No sitten ymmärrän paremmin mistä on kyse.

Ok, en jaksanut spoilereita lueskella. Mites muuten sellainen vaihtoehto, että Alba ei ollut 16-vuotiaana sillä tasolla, että olisi mahtunu Barcelonan myllyyn? Pelaajahan on saattanut sen jälkeen muutamassa vuodessa kehittyäkin niin, että nyt on sillä tasolla, että pärjää Barcelonassa. Vai?

Täysin mahdollista. Mitä tämä kertoo Barcelonan scouttauksesta? Keskustelu myös koski enimmäkseen siirtosumman halpuutta.

Eli noussut vai laskenut?

Barcelonan päättäjien mielestä ainakin noussut mikäli espanajalaishuhuja on uskominen. Vielä aiemmin keväällä ennen kisoja Barcelonan oli huhuttu tarjonneen 8 miljoonaa euroa ja nyt sitten maksoivat tuon 14 miljoonaa. Aika hyvä hintakehitys vaikka sopimuksen loppuminen lähenee jatkuvasti.

Barcelona tarjosi aiemmin 8 miljoonaa, nyt 14 miljoonaa ja sai pelaajan halvalla?
 
Täysin mahdollista. Mitä tämä kertoo Barcelonan scouttauksesta? Keskustelu myös koski enimmäkseen siirtosumman halpuutta.

Kertoo varmuudella ainoastaan sen, että heidän mielestään 16v. Alba ei ollut riittävän hyvä, mutta 23v. Alba on.

Barcelona tarjosi aiemmin 8 miljoonaa, nyt 14 miljoonaa ja sai pelaajan halvalla?

Ei mitenkään erityisen halvalla, kiitos kysymästä kuitenkin.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Kertoo varmuudella ainoastaan sen, että heidän mielestään 16v. Alba ei ollut riittävän hyvä, mutta 23v. Alba on.

Ei mitenkään erityisen halvalla, kiitos kysymästä kuitenkin.

Taso nähdään kun pelaaa Barcan paidassa.

Koko keskustelu on käyty siitä saiko Barcelona Alban halvalla vai ei. Helmikuussa 10 miljoonan arvo ja nyt 14 miljoonaa ei halvalta vaikuta.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Olen lähettänyt modeille muutaman viestin tästä Nurmisahan jatkuvasta idioottimaisesta trollauksesta. Olen myös raportoinut samalle instanssille jo varmaan parikymmentä puhdasta trollaus- ja flametusviestiä Espanjan otteluseurantakejuista. Koska mode-setät ja -tätit tuntuvat olevan joko täysin samaa mieltä trollille kanssa tai sitten kesälomilla, ehdotan kaikille teille jalkapalloketjuihin kirjoittaville seuraavaa: jätetään tuo pelle totaalisen huomiotta ja ei vastata/kommentoida enää yhteenkään kyseisen "asiantuntijan" viestiin. Ei se jaksa kauaa, kun riidan haastaminen ei tuota tulosta.

Minä aion myös käyttää ensimmäistä kertaa minkään foorumilla oloni historiassa ignore-nappulaa, jotta välttyy tämän kaltaisen paskan lukemiselta jatkossa.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Olen lähettänyt modeille muutaman viestin tästä Nurmisahan jatkuvasta idioottimaisesta trollauksesta. Olen myös raportoinut samalle instanssille jo varmaan parikymmentä puhdasta trollaus- ja flametusviestiä Espanjan otteluseurantakejuista.

Esitätkö tässä edes yhden? Kiitos. Se että sinun mielikuvituksessasi kaikki on idioottimaista trollausta ei tarkoita että se on. Kun kerran syytät, voisit antaa edes yhden esimerkin. Et pysty siihen, kertoo paljon.

Etkä itse kirjoittanut kyseiseen ketjuun yhtäkään viestiä. Helppo haukkua muita kun ei itse kirjoita mitään. Edit: Tarkoitan viimeisintä ketjua. Edit2: Ei näkynyt muissakaan ketjuissa.

Koska mode-setät ja -tätit tuntuvat olevan joko täysin samaa mieltä trollille kanssa tai sitten kesälomilla, ehdotan kaikille teille jalkapalloketjuihin kirjoittaville seuraavaa: jätetään tuo pelle totaalisen huomiotta ja ei vastata/kommentoida enää yhteenkään kyseisen "asiantuntijan" viestiin. Ei se jaksa kauaa, kun riidan haastaminen ei tuota tulosta.

Kuka täällä haastaa riitaa? Sanoin että Alban siirtosumma ei ollut halpa. Seuraavaksi "olen katsonut Albaa vain EM-kisoissa" -asiantuntijat alkavat selittää kuinka siirtosumma oli halpa ja että sopimuksen loppuminen ei laske hintaa. Ketkähän tässä riitaa haastavat?

Esimerkki nimimerkin Liverpooligan asiaviestistä tästä ketjusta:

Kyllä teki Barcelona todella kovan tempun, kun kaappasi Alban noinkin halvalla. Tuo heikkoon, tuomareiden avulla ratsastavaan, pelkkään filmaamiseen ja tylsään pallonsiirtelyyn pelinä perustavaan joukkueseen oman loistavan pakettinsa ja osaamisensa edellä mainittuja ominaisuuksia.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Nurmisaha voisi itsekin lukea muitten viestejä eikä jankata kuolemaansa saakka puusilmäisenä omia mielipiteitään ainoiksi hyväksytyiksi mielipiteiksi. Mullekin hirveä vuodatus vaikka totesin Alban hinnan olevan ok. En sanonut hinnan olevan halpa enkä liian kallis. Ok tai kohtuullinen lienevät sulle Nurmisaha vieraita termejä siinä missä sekin tieto lienee sulle vieras että muillakin ihmisillä on mielipiteitä. Ja jopa ihan oikeus olla kanssasi erimieltä. Tadaa! Et olekaan ainoa ihminen telluksella joka on jotain mieltä jostain asiasta. Toiset näyttävät ymmärtävän vain paremmin että mielipiteet ja makuasiat eivät ole absoluuttisia totuuksia vaan yksittäisten ihmisten näkemyksiä asioista.

En tajua mikä tarve sulla on huutaa kymmeniä viestejä siitä että Alba oli sun mielestä kallis. Siis huutaa mielipidettäsi faktaksi. No toiset näemmä luottaa edelleen Göbbelssin PR-tapoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Nurmisaha voisi itsekin lukea muitten viestejä eikä jankata kulemaan saakka puusilmäisenä. Mullekin hirveä vuodatus vaikka totesin Alban hinnan olevan ok. En sanonut hinnan olevan halpa enkä liian kallis. Ok tai kohtuullinen lienevät sulle Nurmisaha vieraita termejä siinä missä sekin tieto lienee sulle vieras että muillakin ihmisillä on mielipiteitä. Ja jopa ihan oikeus olla kanssasi erimieltä. Tadaa! Et olekaan ainoa ihminen telluksella joka on jotain mieltä jostain asiasta. Toiset näyttävät ymmärtävän vain paremmin että mielipiteet ja makuasiat eivät ole absoluuttisia totuuksia vaan yksittäisten ihmisten näkemyksiä asioista.

Luin viestisi. Kommentoin viestistäsi seuraavia asioita: Alban halukkuus jatkosopimukseen (pelaaja ilmoittanut ettei tee), esimerkit Barcelonan scouttauksesta (40 miljoonan pelaajat eivät scouttausta paljoa tarvitse), aika harvan mielestä Kakasta ei maksettu ylihintaa (miten se edes tähän liittyi).

Et sanonut hinnan olevan liian halpa enkä asiaa sanallakaan vuodattanut. Vai? Ongelma??

Nämä ovat nimenomaan mielipiteitä. Ongelma tuntuukin olevan se että muut alkavat valittamaan siitä kuinka MINÄ jankkaan, vaikka vastaavat minun kirjoittamiin viesteihin. Tälläkin kertaa tietotasoni on ylivoimainen muihin nähden, itsekin sen myönsivät. Mikä siis tässä on ongelma? Se etten kannata Espanjaa?

En tajua mikä tarve sulla on huutaa kymmeniä viestejä siitä että Alba oli sun mielestä kallis. Siis huutaa mielipidettäsi faktaksi. No toiset näemmä luottaa edelleen Göbbelssin PR-tapoihin.

Mikä tarve muilla on huutaa kymmeniä viestejä siitä että Alba oli halpa? Vieläpä hyvin vajavaisin tiedoin. Mikä tässä on ongelma? Mielipiteiden vaihtoa johon todellakin tarvitaan ainakin kaksi osapuolta. Siksi yhden syyttäminen on idioottimaista.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tälläkin kertaa tietotasoni on ylivoimainen muihin nähden, itsekin sen myönsivät. Mikä siis tässä on ongelma? Se etten kannata Espanjaa?
(boldaus oma)

ONNEKSI en ehtinyt ottaa ignorea vielä käyttöön, niin sain boldatusta parhaat naurut moneen vuoteen. Sinun tietotasosi jalkapallosta ei kovin häävi ole. Ottesurannassakin kommentointisi on tasan kentällä tapahtuneiden ja siten jokaisen omin silmin näkemisen tapahtumien toistamista. Suurin osa muista kirjoittajista on vain niin sivistynyttä, ettei yritä päteä tällä sinun tavalla selostaa jokaisen näkemää tilannetta uudestaan. Analyysejä tai muuta järkevään ja perusteltuun argumentointiin perustuvaa tekstiä jalkapallollisista asioista sinulta en muista lukeneeni yhtään. Pintapuolista skeidaa, minkä kuka tahansa pystyy itsekin päättelemään, jos vähänkin katsoo ja seuraa jalkapalloa.

"Tietotasoni".... Ei jumalauta, mitä komiikkaa.

Mielipiteiden vaihtoa johon todellakin tarvitaan ainakin kaksi osapuolta.
Tämän takia juuri jokaisen kannattaa välttyä tältä mielipiteiden "vaihdolta" kanssasi, koska onhan se jo nähty mikä lopputulos poikkeuksetta on.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
(boldaus oma)

ONNEKSI en ehtinyt ottaa ignorea vielä käyttöön, niin sain boldatusta parhaat naurut moneen vuoteen. Sinun tietotasosi jalkapallosta ei kovin häävi ole. Ottesurannassakin kommentointisi on tasan kentällä tapahtuneiden ja siten jokaisen omin silmin näkemisen tapahtumien toistamista. Suurin osa muista kirjoittajista on vain niin sivistynyttä, ettei yritä päteä tällä sinun tavalla selostaa jokaisen näkemää tilannetta uudestaan. Analyysejä tai muuta järkevään ja perusteltuun argumentointiin perustuvaa tekstiä jalkapallollisista asioista sinulta en muista lukeneeni yhtään. Pintapuolista skeidaa, minkä kuka tahansa pystyy itsekin päättelemään, jos vähänkin katsoo ja seuraa jalkapalloa.

Niin? Tiesin että Alban sopimus on päättymässä. Olen katsonut Albaa muuallakin kuin EM-kisoissa. Tajuan että sopimuksen päättyminen pian laskee hintaa. Oliko muuta asiaan liittyvää?

Otteluseurannassa sitä ja tätä ja tota. Tämä EI OLE otteluseuranta ketju! Voisit itsekin niihin kirjoittaa enemmän kun osaat paremmin. Laita otteluseurantoihin palautteesi niiden ketjujen osalta.

Etkä pyynnöstäni huolimatta esittänyt yhtäkään viestiä jota pyysin. Ei niitä taida ollakaan.

Tämän takia juuri jokaisen kannattaa välttyä tältä mielipiteiden "vaihdolta" kanssasi, koska onhan se jo nähty mikä lopputulos poikkeuksetta on.

Otitko noin pahasti pulttia kun oma "asia"viestisi tähän ketjuun ei saanut mitään huomiota? Piti tehdä toinen.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinun tietotasosi jalkapallosta ei kovin häävi ole.

Tämän mä olisin Liverpooliganina jättänyt kirjoittamatta, sillä nyt menee metsään ja lujaa. Se, että Nurmisahan ulosanti ei miellytä, ei tarkoita etteikö siellä ole takana helvetisti tietoa. Ainakin omaa sitä paljon enemmän kuin keskivertokirjoittaja täällä futispuolella, ja melkein väittäisin kirjoitushistorianne perusteella, että enemmän kuin sinäkin. Eikä sinunkaan ulosantisi kaikkia tässä ole miellyttäneet. Samanlaista arroganttia ja päsmäröivää kuin Evilin me against the world- tyyppinen jargoni. Vähän jäitä hattuun sielläkin.

En siis halua puolustella vain yhtä tiettyä kirjoittajaa, mutta jokin roti pitäisi tähän lopulliseen sisällöttömään paskanjauhantaan saada. Jos Nurmisahan viestit tulkitsee paskaksi sisällöltään eli ns. sanomaltaan niin ei lajista paljoa tajua, mutta jos kyllästyy nimimerkin tapaan kirjoittaa ja esittää asiansa niin sitten alkaa olla kartalla. Se, että sanoma vähän hukkuu kaikkeen epäoleelliseen kuraan on toki Nurmisahan oma vika.

En mä edes enää käsitä mitä vitun väliä sillä on kellekään oliko Alba edullinen vai ylihintainen? Ehkä jälleen kerran se totuus löytyy jostain sieltä välimaastosta? Tämä ketju sen sijaan muodostuu jatkuvasti entistä raskaammaksi.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vitun pässit, kännykällä huonoissa verkoissa tulin mökillä lukemaan oisko jotain siirtohuhuja, ja jälki on jumalauta kuin marakattilauma olisi päästetty irti.. Kivoja huhuja näköjään teillä, ei siinä jatkakaa ihmeessä ja ehkä sitä parin päivän päästä voisi taas käydä kokeilemassa onko jollain löytynyt jotain otsikkoon liittyvää. Nyt takaisin saunaan!
 

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kuka täällä haastaa riitaa? Sanoin että Alban siirtosumma ei ollut halpa. Seuraavaksi "olen katsonut Albaa vain EM-kisoissa" -asiantuntijat alkavat selittää kuinka siirtosumma oli halpa ja että sopimuksen loppuminen ei laske hintaa. Ketkähän tässä riitaa haastavat?

No mun mielestäni ainakin nämä viestien kohdat jätit huomiotta, kun messusit koko ajan, että kukaan ei ole kommentoinut mitään muuta kuin että "Alba EM2012 jee!":

Ja selvennykseksi vielä, että ei ole mikään yksien arvokisojen ihme, vaan kaverin taso on kyllä nähty jo ihan Valenciassakin.
ja
Kehitys on ollut Unai Emeryn alaisuudessa rakettimaista[...]

Eli esimerkiksi näissä tapauksissa mielestäni keskityit liikaa oman mielipiteesi korostamiseen (siis sen, että muut vaan jankkaavat EM-kisoista), etkä varsinaisesti huomioinut sitä, kun jotkut oikeasti vastasivat kysymykseesi/haasteeseesi.

*******

Sitten itse ketjun aiheeseen, onkohan se AVB nyt sitten sunnuntaina Spursin uusi valmentaja. Joe Jordan ja Kevin Bond lähtivät Harryn perässä, uuden valmentajan entouragen edeltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös