Jalkapallon MM-kisat 2018 – liveseuranta

  • 584 661
  • 11 775

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Siis nämä on tyyliin nähnyt kun isältä lähtee jalka jossain itsemurhapommituksessa torilla ja sitten itketään kun hävitään jalkapallossa peli. Ok.

Eipä ole Iranissa tainnut juuri itsemurhapommeja olla. Sekoittanet Irakiin ja muihin lähimaihin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hienosti munasi kyllä Tunisian pakki tuon 2-2-maalin, jos olisi ollut muun puolustuksen kanssa samalla linjalla, olisivat voittaneet hyvin todennäköisesti 2-1.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Hienosti munasi kyllä Tunisian pakki tuon 2-2-maalin, jos olisi ollut muun puolustuksen kanssa samalla linjalla, olisivat voittaneet hyvin todennäköisesti 2-1.
Olen samaa mieltä, että näitä Pohjois-Afrikan ja Lähi-Idän bussia pelaavien rupusakkien määrää pitäisi reilusti vähentää, ettei niitä tarvitsisi tulevissa kisoissa sekoittaa. Joku Combined Africa Team saattaisi edes hieman pärjätä...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen samaa mieltä, että näitä Pohjois-Afrikan ja Lähi-Idän bussia pelaavien rupusakkien määrää pitäisi reilusti vähentää, ettei niitä tarvitsisi tulevissa kisoissa sekoittaa. Joku Combined Africa Team saattaisi edes hieman pärjätä...

FIFA on valitettavasti täysin eri mieltä ja kun 32 joukkueen kisoista siirrytään 48 joukkueen kisoihin niin Euroopan maiden paikkoihin tulee vain kolme lisää ja E-Amerikan paikkoihinkin vain pieni korotus. Afrikan kiintiöpaikkoja tulee paljon, paljon lisää, samoin Aasian paikkoja.

Iran saisi olla mielestäni jatkossakin kisoissa, todella sinnikästä taistelua. Monesti neljällä pisteellä mennään alkulohkosta jo jatkoon, ja monessa muussa alkulohkossa Iran olisi voinut ollakin jatkossa. Nyt oli vain liian kova alkulohko, jossa oli hallitseva Euroopan mestari sekä monia pyttyjä 2000-luvulla nostanut kestomenestyjä Espanja.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Eipä ole Iranissa tainnut juuri itsemurhapommeja olla. Sekoittanet Irakiin ja muihin lähimaihin.

Kyllä siellä Iranissakin pommit paukkuu. Ei tosin nykyään ihan samalla prosentilla mitä esim. Irakissa, mutta kyllä suurimmaksi osaksi meno on levotonta. Eipä ole kauaa aikaa kun oli jokin järjetön pommi pamahtanu pääkaupungissa Teheranissa, minkä pitäisi olla edes jotenkin rauhallista seutua. 20 ihmistä muistaakseni kuoli ja loukkaantuneita oli tuplat. Varsinkin nuo 80-luvun Iranin lapset ovat 100% nähneet paljon traumaa sodan ja pommitusten muodossa. 90-luvulla ei ollut virallista sotaa vaikka naapurimaassa Hussein yritti sitä kovin lietsoa, mutta turvalliseksi maata ei todellakaan voitu luokitella.

Eli kyllä, voisin veikata, että Iranin pelaajat ovat nähneet kaikenlaista skeidaa. Edellyttäen tietysti, että ovat asuneet siellä eikä ole lähtenyt aikoinaan pakolaiseksi. Tästä minulla ei ole mitään käsitystä tai tietoa.
 
Olen samaa mieltä, että näitä Pohjois-Afrikan ja Lähi-Idän bussia pelaavien rupusakkien määrää pitäisi reilusti vähentää, ettei niitä tarvitsisi tulevissa kisoissa sekoittaa. Joku Combined Africa Team saattaisi edes hieman pärjätä...

Ja sitten voisi mukana olla esim. Etelä-Amerikan ja Euroopan alle 24-vuotiaiden yhdistelmäjoukkueet. Kyllähän sellaiset enemmän tasoa turnaukseen toisivat kuin joku hiton Saudi-Arabia. Ja nationalismi nyt on muutenkin so last season.
 

BaronFIN

Jäsen
Edellyttäen tietysti, että ovat asuneet siellä eikä ole lähtenyt aikoinaan pakolaiseksi. Tästä minulla ei ole mitään käsitystä tai tietoa.
Niin, yksi näistä Iranin pelaajista on syntynyt ja asunut koko ikänsä Ruotsissa sekä pelannut maajoukkueessakin ja tehnyt maaliinkin. Silti kaverilla oli mahdollisuus valita Iran ja valitsikin. Hyvin integroiduttu ja hienosti arvostetaan maata joka on antanut jantterille vaikka mitä mahdollisuuksia. Mutta se siitä.

Itse Iranista kokonaisuutena, niin onapahan mennyt jalkapallomaana paljon eteenpäin jos verrataan joitakin kisoja taaksepäin. Harva joukkue pystyy pelin sisällä noin selkeästi vaihtamaan pelisysteemiä ja flow tilaa. Muutos bussista hyökkäykseen käy kuin Championship Managerissa. Pakko arvostaa, vaikka muuten oli mennä jatkuvan vinkumisen puolelle.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kyllä siellä Iranissakin pommit paukkuu. Ei tosin nykyään ihan samalla prosentilla mitä esim. Irakissa, mutta kyllä suurimmaksi osaksi meno on levotonta. Eipä ole kauaa aikaa kun oli jokin järjetön pommi pamahtanu pääkaupungissa Teheranissa, minkä pitäisi olla edes jotenkin rauhallista seutua. 20 ihmistä muistaakseni kuoli ja loukkaantuneita oli tuplat. Varsinkin nuo 80-luvun Iranin lapset ovat 100% nähneet paljon traumaa sodan ja pommitusten muodossa. 90-luvulla ei ollut virallista sotaa vaikka naapurimaassa Hussein yritti sitä kovin lietsoa, mutta turvalliseksi maata ei todellakaan voitu luokitella.

Eli kyllä, voisin veikata, että Iranin pelaajat ovat nähneet kaikenlaista skeidaa. Edellyttäen tietysti, että ovat asuneet siellä eikä ole lähtenyt aikoinaan pakolaiseksi. Tästä minulla ei ole mitään käsitystä tai tietoa.

Tästä pitäis varmaan jatkaa jossain muualla, kun ei liity itse aiheeseen mitenkään mutta vastaan tähän kuitenkin.

Aikamoista yleistämistä ja ennakkoluuloista kirjoittamista. Tosiaan Googlen tuloksissa näkyy, että 2010 oli pommi. Eli hetki on siitä mennyt aikaa. Lähipiiristäni löytyy jokunen noita 80-luvun lapsia ja voin vakuuttaa, etteivät ole esimerkiksi pommituksissa livenä nähneet. Samalla logiikalla kuin me olemme nähneet pommeja ja kouluampumisia, koska meillä on auviset ja kumppanit sekoilleet. Iranin ongelmat ovat hallinnossa. Se sekopäinen maanjohto sieltä ajaa ihmisiä pois.

Sotatilassakin toki olivat Irakin kanssa, mutta sekään ei tapahtunut koko Iranin alueella. Tämän takia en ihan ymmärrä, että mikseivät voisi yhtä lailla tunteella suhtautua jalkapalloon kuin vaikkapa suomalaiset jääkiekkoon...
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joukkueen kapteeni
Noniin, kohta Ranska pyörittää Tanskan kumoon. Itellä ennen kisoja isoin single-veto lyöty sille, että Ranska voittaa kaikki alkulohkon ottelunsa.

Eli päättyy lähes sataprosenttisella varmuudella 1-1, maalintekijöinä Griezmann ja joku denssen pilkulta joka tuomitaan väärin VARilta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen isänmaallinen mies, uskokaa pois, mutta kyllä Marseljeesi silti sykähdyttää, enhän ole hölmö.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kumpaakos ottelua suosittelette? Australian luulisi hyökkäävän hulluna, isomaalinen voitto ainoa mahdollisuus jatkoon? Ranska taitaa vaan potkutella.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Eilen oli vähän huono meininki, mielestäni, liveseurannassa, kun oli niitä kiistoja. Syyllistyin itsekin. Lupaan nyt tekeväni parhaani sen eteen, että tänään on täällä rento ja hupaisa tunnelma.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joukkueen kapteeni
Kumpaakos ottelua suosittelette? Australian luulisi hyökkäävän hulluna, isomaalinen voitto ainoa mahdollisuus jatkoon? Ranska taitaa vaan potkutella.

Suosittelen aina Ranskan ottelua. Veikkaan, että tässä tulee kyllä tapahtumia. Alku ainakin lupaa hyvää, pari kyseenalaista tilannetta jo.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
We have an announcement!

Olen palannut jatkoajan jalkapallon MM-liveseurantaan kuuden päivän tauon jälkeen. Luin 100 sivua tässä viimeisen 24h aikana ja nyt olen taas kärryillä jalkapallon nykytilasta.

Ketään ei varmastikaan kiinnostanut. Jatkakaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös