Jalkapallon EM 2024: Ukraina

  • 1 508
  • 6

MegaForce

Jäsen
Ukrainan Sinikeltaiset ansaitsevat mielestäni myös ketjun jalkapallon EM-kisoja ajatellen. Maa lähtee Saksaan lähtökohtaisesti paremmalla kokoonpanolla, kuin ehkä koskaan aikaisemmin, ja on mielestäni valmis olemaan kisojen musta hevonen. Ukraina on kisojen E-lohkossa, jossa ovat myös Belgia, Slovakia ja Romania, jossa Ukraina taistelee mielestäni lohkovoistosta Belgian kanssa. Erityisiä seurattavia pelaajia ovat Gironan kaksikko Artem Dovbyk ja Viktor Tshyankov, Chelsean Mykhailo Mudryk, Arsenalin Oleksandr Zinchenko ja Real Madridin maalivahti Andri Lunin. Mukana on myös veteraani Andriy Yarmolenko.

Alla olevasta linkistä löytyy hieno video Ukrainan kokoonpanon julkaisemisesta: Soldiers and schools help announce Ukraine's Euro 2024 squad – video

Pelaava ihannekokoonpano on Urheilulehden mukaan seuraava:

Mudryk - Dovbyk - Tshyankov
Zintschenko - Sudakov
Stepanenko
Mykolenko - Matvijenko - Zabarnyi - Konoplja
Lunin

Slava Ukraini!
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuuntelin Yle Areenan EM-kisaennakosta, niin siellä mainittiin Ukrainan olevan keski-iältään kisojen nuorin joukkue, ja aika moni joukkueen pelaajista pelaavan lännessä keskimäärin kohtuullisen hyvissä seuroissa ja kovissa liigoissa. Mielenkiinnolla seuraan Ukrainan otteita EM-kisoissa. Lohkossa E pelaavat Ukrainan kanssa Belgia, Slovakia ja Romania: ma 17.6. Romania-Ukraina, pe 21.6. Slovakia-Ukraina ja ke 26.6. Ukraina-Belgia - poliittisista syistä Slovakia-Ukraina peli saattaa olla lämpönen. Ehkä politiikassa, mutta luulen ettei kuitenkaan kentällä, mutta nähtäväksi jää.
 

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen yrittänyt etsiskellä nettikaupoista Ukrainan pelipaitaa, mutta en tunnu mistään löytävän. Mistähän näitä paitoja mahtaisi löytyä, sellaisia hyvälaatuisia, ei Temun tms. välittämiä?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen yrittänyt etsiskellä nettikaupoista Ukrainan pelipaitaa, mutta en tunnu mistään löytävän. Mistähän näitä paitoja mahtaisi löytyä, sellaisia hyvälaatuisia, ei Temun tms. välittämiä?

Saatavuus ollut huonoa, itsekin etsinyt. Nimenomaan tuollaista, jossa Krim mukana.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös