Kaikki merkit viittasi siihen, että Portugali kiiltää tai kuolee Ronaldon kautta. Valitettavasti se hienoin ajanjakso (minulle fanipoikana) on tullut päätökseen. Toivoisin, että MM-kisoihin löytyisi kerran vielä sellainen thomasmuller-rooli, mutta sitä ei kyllä löydy CR7 kikkakirjasta. Aikansa kutakin toteaa kaikista kyynisimmät. Prime on ohi ja kuten tuossa ylempänä todettiin, niin kyllä Rollen rooli olisi pitänyt näissä kisoissa olla pienempi. Georgia-pelin aloittaminen oli kumminkin se merkki viimeistään, että se ei ole vaihtoehto.
Samalla myös Real Madrid- kannattajille ainakin hyvin merkityksellinen Pepe lopettaa suurella todennäköisyydellä näillä parketilla tähän. Tuossa roolissa ja tuolla pelipaikalla pelasi kyllä fantastiset kisat.
He tekivät minun seuraamiselleni lukuisia isoja ja hyviä muistoja. Hienoja tarinoita ja onneksi se EM-kruunu löytyy.
Kyllähän tuota Ronaldon roolia ja vastuuta tuli ihmeteltyä. Sementoitu avauskokoonpanopaikka ja "pelaa niin paljon kuin haluat" -peliaika kielivät jonkinlaisesta Maradona-syndroomasta Portugalissa, jossa Ronaldo on valitettavasti suurempi hahmo kuin joukkue. Maradona viittaushan siis liittyy ihan vain esimerkiksi hänen täysin järjettömään palkkaukseen Argentiinan päävalmentajaksi.
Olen ajatellut, että olisiko Ronaldolla käyttöä jonkin sortin subina, mutta fakta on että ei mies voita kaksinkamppailuja siellä boksissa ja siten edes oikein pääse niille hyville maalipaikoille niin kuin ennen. Ronaldon roolihan muovautui alkuvuosien kiiturikuljettajasta ja kikkailijasta myöhemmin tuollaiseksi boksi-saalistajaksi, jossa hän tekikin murhaavaa jälkeä ja paljon maaleja. Tuossakin roolissa menestyäkseen miehen täytyisi vain voittaa ne kaksinkamppailut, olla nopeampi, vahvempi ja terävämpi, ja hypätä korkeammalle kuin muut. Valitettavasti tälläisestä en nähnyt enää viitteitä Ronaldon pelissä. Vaikeaa on enää nähdä, miten Ronaldo voisi auttaa Portugalia menestymään ja voittamaan arvokisamestaruuden. Kiitos hyvistä vuosista, tai vuosikymmenistä.
Viimeksi muokattu: