Jalkapallokeskustelun Dream Team: Hyökkääjä(t)

  • 3 054
  • 58

Kuka kärkeen?


  • Äänestäjiä
    213
  • Poll closed .

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
eagle kirjoitti:
Harvinaisen mukavaa vastata eriävään mielipiteeseen, kun se esitetään asiallisesti. Tästä monikin voisi ottaa mallia.

No kokeillaan sitä.

Kaipaisin perusteluja sille, miten on mahdollista, että herrat Toni, Suazo, Kanoute ja Milito ovat Wayne Rooneyn edellä.

Toinen suuri ihmetyksen aihe on, miten Morientes (joka ei pärjännyt mainittavasti Valioliigassa) voi olla Van Nistelrooyn edellä? Ruud on kuitenkin todistanut olevansa huippu sekä Englannissa että Espanjassa.

Mielestäni otat ainakin tällä listalla aivan liikaa huomioon tämän kauden vireen. Itse tarkastelisin pelaajia pidemmällä syklillä. Esim. Shevchenko (joka on mielestäni joutunut odotetusti Mourinhon koneiston tallomaksi) olisi minun listallani huomattavasti korkeammalla. Sheva olisi viime kauden jälkeen ollut listallani kakkosena heti Henryn jälkeen. Voiko vajaa kausi pudottaa kaverin noin kauas kärjestä?

Siitä olen iloisesti yllättynyt, että olet ymmärtänyt sijoittaa aina niin yliarvostetun Raulin noinkin alas. Itse olisin sijoittanut vieläkin alemmas.

Ja vielä yksi: Millä edellytyksillä Alberto Gilardino on sijalla 26? Tai listalla ylipäänsä?

Näihin perusteluja, kiitos.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Dynamo#79 kirjoitti:
No kokeillaan sitä.

Kaipaisin perusteluja sille, miten on mahdollista, että herrat Toni, Suazo, Kanoute ja Milito ovat Wayne Rooneyn edellä.

Toinen suuri ihmetyksen aihe on, miten Morientes (joka ei pärjännyt mainittavasti Valioliigassa) voi olla Van Nistelrooyn edellä? Ruud on kuitenkin todistanut olevansa huippu sekä Englannissa että Espanjassa.

Mielestäni otat ainakin tällä listalla aivan liikaa huomioon tämän kauden vireen. Itse tarkastelisin pelaajia pidemmällä syklillä. Esim. Shevchenko (joka on mielestäni joutunut odotetusti Mourinhon koneiston tallomaksi) olisi minun listallani huomattavasti korkeammalla. Sheva olisi viime kauden jälkeen ollut listallani kakkosena heti Henryn jälkeen. Voiko vajaa kausi pudottaa kaverin noin kauas kärjestä?

Siitä olen iloisesti yllättynyt, että olet ymmärtänyt sijoittaa aina niin yliarvostetun Raulin noinkin alas. Itse olisin sijoittanut vieläkin alemmas.

Ja vielä yksi: Millä edellytyksillä Alberto Gilardino on sijalla 26? Tai listalla ylipäänsä?

Näihin perusteluja, kiitos.

Toni, Kanoute, Milito ovat kaikki parempia viimeistelijöitä kuin Rooney. Rooneyseen pätee sama kuin Torresiin. Kaverilla on fyysiset ominaisuudet olla aivan maailman kärkipäässä(tai kärjessä) kun puhutaan kärjistä, mutta toistaiseksi Rooney on kärjeksi vielä selvästi jäljessä siitä tahdista mihin kaverilla olisi rahkeita kärkenä, juuri kun puhutaan viimeistelemisesta. Tosin paljon parempi jo nyt siinä, kuin Torres. Kuvaavaa on että Rooney on tehnyt kaudella vähemmän maaleja kuin C.Ronaldo.

Suazo taas on ehkä eniten siitä syystä noinkin korkealla, että kaveri on yksin kannatellut Cagliaria jo muutaman vuoden, mutta toisaalta myös tässä painaa se että tykkään vain kovasti Suazon pelityylistä ja näen potentiaalia paljon enempään, jos vain pääsisi kunnon seuraan. Vähän samalla tavalla kuin esim. Drogban ura on ollut nousujohteinen vähän vanhemmallakin iällä. Suazolla on aivan poikkeuksillinen rytminvaihdos ja kaveri omaa erittäin kovan laukauksen. Kaverissa olisi potentiaalia vähän samanlaiseksi pelaajaksi kuin Ronaldo oli tyypiltään parhaimmillaan, veto lähtee molemmilla jaloilla ja pystyy haastamaan jokaista puolustajaa ja vaikka 3-4 kerrallaan.

Samoin kun Morientes ei mainittavasti pärjännyt Valioliigassa, niin on Ruud ollut todella heikko ajoittain La Ligassa. Hyvää ottelua seurannut huono ottelu, jne. Maalitkin ovat tulleet kunnon ryppäissä ja sitten ollut pidempään kuivaa. Eri asia sitten johtuuko vain huonosta joukkueesta, vai Ruudin taidoista, mutta tällä kaudella El Moro on ollut näistä mielestäni parempi.

Se miksi olen katsonut 95% vain tätä kautta johtuu yksinkertaisesti siitä, että päätin vetää johonkin rajan. Ja koska listalla on muutamia pelaajia joilta en viime kaudella nähnyt kovinkaan paljoa, niin olisin joutunut typistämään listaa tasapuolisuuden nimissä sitten paljon. Jos pidempää aikaväliä peilaisi, niin silloin myös sitten tulisi helposti sellainen mietintä että "ehkä tämä on vain ollut huonompi jakso, pitäisikö vanhoilla näytöillä olla ylempänä vai ei". Tai sitten jos viime kausi meni huonosti ja nyt on ns. huippukausi, niin pitäisikö tätä kautta sitten olettaa vain tähdenlennoksi. Eli helpotin vain vertailua tällä painotuksella.

Raul ei ole vuosiin enää ollut sillä tasolla missä parhaimmillaan oli, mutta kuitenkin ollut tällä kaudella Realin kantavia voimia(tosin eri asia onko se sitten paljoa) tekemällä työtä kumpaankiin suuntaan ja tekemällä sivussa muutaman maalinkin.

Gilardino on ollut ihan hyvä otteluissa mitä olen nähnyt, kuitenkin Milanin kärjistä tehnyt eniten maaleja. Mitä kauemmas kuitenkin kärjestä mennään, niin sitä enemmän se on nopan heittoa eri seurojen/liigojen välisessä vertailussa. Joten ei vääryys olisi vaikka Gila olisi sijalla 35 tms.

edit:Eikä nyt suoraan tähän vastaukseksi, mutta asiaa mitä Cube ja Mängimieskin sivusivat aiemmin, tämä on vain allekirjoittaneen lista. Aiemmin sanoin jo että olen kyllä nähnyt tarpeeksi jalkapalloa ja näitä listalla olevia pelaajia tekemään johtopäätökseni ja arvioni. Eri asia sitten miten kukin peliä katsoo ja arvioi ja mitään absoluuttista totuutta tuskin on pelaajian taitoeroissa jos nyt ei puhuta niin selvistä eroista kuin vaikkapa C.Ronaldo vs Mika Nurmela.

Mutta kuten olen sanonutkin, niin oikein mielelläni puhun jalkapallosta ja siis voin perustella/puhua listoistani kyllä, kun se näin asiallisesti käydään.
 
Viimeksi muokattu:

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
eagle kirjoitti:
Se miksi olen katsonut 95% vain tätä kautta johtuu yksinkertaisesti siitä, että päätin vetää johonkin rajan. Ja koska listalla on muutamia pelaajia joilta en viime kaudella nähnyt kovinkaan paljoa, niin olisin joutunut typistämään listaa tasapuolisuuden nimissä sitten paljon. Jos pidempää aikaväliä peilaisi, niin silloin myös sitten tulisi helposti sellainen mietintä että "ehkä tämä on vain ollut huonompi jakso, pitäisikö vanhoilla näytöillä olla ylempänä vai ei". Tai sitten jos viime kausi meni huonosti ja nyt on ns. huippukausi, niin pitäisikö tätä kautta sitten olettaa vain tähdenlennoksi. Eli helpotin vain vertailua tällä painotuksella.

Tämä muodostuu ongelmaksi erityisesti molarin ja vasemman pakin tapauksessa. Näille paikoillehan taisi tulla valituksikin pari Italian maailmanmestarijoukkueesta. Viime kesä sinällään voidaan kai tähän kauteen laskea, mutta juuri tällä kaudella Zambrotta ei ole ollut niin erinomainen ja Buffonin otteita tuskin kukaan on nähnyt. Lahjat eivät toki ole mihinkään kadonneet, mutta tuskin ovat monelta muultakaan huipulta joilla on nyt menossa vaisumpi vaihe. Tai siis Buffonin vaiheesta en tiedä, voi mennä hyvinkin. Pointtina vaan että yhdyn kommenttiin että rajaaminen on vaikeaa hommaa kun ihan näin huipullakin esiintyy kausittaisia tason vaihteluita. Ansiokkaat tunnustukset että joku on nähnyt vaivaa niin paljon, vaikka toki mukavaa hommaahan se futiksen seuraaminen on...

Nuo vaihtoehdot tosin lähinnä heitin "hatusta", eikä ne suoraan sitten tarkoittaneet parhaita pelaajia, vaan lähinnä sitä vaihtoehtoja kenen ajattelin keräävän ääniä ja vähän laajemmin kuin vain parista liigasta pelaajia.

Jotain tällaista veikkailinkin, kun listalla oli mm. Kuranyi joka ei omalla listallasi ollut erityisen korkealla, kuten ei tuota korkeammalle kuuluisikaan. Siis pääsi mukaan ehdotetuksi nimeksi Schalken nosteessa, 11 maalia on ihan hyvin... Tästä syystä ihmettelin Morientesia, kuitenkin Villan takana selkeästi Valencian nokkimisjärjestyksessä... No, sinänsä kyse on puhtaasti saivartelusta, että eihän varsinaiseen äänestyksen tulokseen sillä toki olisi ollut merkitystä.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rooneyn kannattaa nauttia näistä sijoituksista (kai joku hänelle kertoo?) sillä mies pelaa parhaillaan uransa parhaita vuosia ja hetkiä. Noin kahden vuoden päästä Rooneyn ura on "paketissa" mutta eiköhän hän vielä kolmekymppiseksi jaksa painaa. Paljon melua hyvin vähästä mutta kieltämättä hän on hyvin näyttävä pelaaja jos vaan on hyvä päivä. Mutta ei mahdu 20 parhaan hyökkääjän joukkoon enää todellakaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Kuvernööri kirjoitti:
Mutta ei mahdu 20 parhaan hyökkääjän joukkoon enää todellakaan.

Mitä sä kuvernööri poltteltet? Mä haluun samaa kamaa! Nimeä mulle 20 parempaa hyökkääjää kuin W. Rooney! Okei SAF peluuttaa Waynea ehkä pikkasen väärässä roolissa, mutta kyllähän Rooney on ehdottomasti väh. top-10 kamaa maailmassa!
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeffrey kirjoitti:
Mitä sä kuvernööri poltteltet? Mä haluun samaa kamaa! Nimeä mulle 20 parempaa hyökkääjää kuin W. Rooney! Okei SAF peluuttaa Waynea ehkä pikkasen väärässä roolissa, mutta kyllähän Rooney on ehdottomasti väh. top-10 kamaa maailmassa!

Mitä enemmän ryönä vääntää huippupelejä sitä enemmän nuo järkyttävät puutteet tulee esiin. Ei ikinä opi lukemaan peliä tai kypsy maailman huippukärjeksi. No, ehkä oma arvioni oli hieman kriittinen mutta en ota kantaa onko parempia tällä hetkellä 5, 10 tai 15 mutta ei sillä hirveästi väliä.

Aika hauskaa muuten että viime kesänä Rooney tilitti kuinka ei ikinä enää suostu pelaamaan Ronaldon jengissä tuon episodin jälkeen. Tällä hetkellä Rooney vaikka ottaisi poskeen Ronaldolta että saisi pelata hänen kanssaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Kuvernööri kirjoitti:
Mitä enemmän ryönä vääntää huippupelejä sitä enemmän nuo järkyttävät puutteet tulee esiin. Ei ikinä opi lukemaan peliä

Aika hauskaa muuten että viime kesänä Rooney tilitti kuinka ei ikinä enää suostu pelaamaan Ronaldon jengissä tuon episodin jälkeen. Tällä hetkellä Rooney vaikka ottaisi poskeen Ronaldolta että saisi pelata hänen kanssaan.

Mielestäni nämä pelin lukuun liittyvät ongelmat on puhtaasti siitä johtuvia, että tällä kaudella SAF on joutunut peluuttamaan Rooneyta liian piikissä. Viime kaudella RVN sai todellisia herkku passeja Wayneltä, tätä ei olla tällä kaudella Rooneylta nähty.

Se on todella Man Utd:n ja koko Premierin onni, että Wayne ja Cristiano sai sovittua riitansa. Näissä kahdessa herrassa makaa koko Man Utd:n tulevaisuus!
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeffrey kirjoitti:
Mielestäni nämä pelin lukuun liittyvät ongelmat on puhtaasti siitä johtuvia, että tällä kaudella SAF on joutunut peluuttamaan Rooneyta liian piikissä. Viime kaudella RVN sai todellisia herkku passeja Wayneltä, tätä ei olla tällä kaudella Rooneylta nähty.

Se on todella Man Utd:n ja koko Premierin onni, että Wayne ja Cristiano sai sovittua riitansa. Näissä kahdessa herrassa makaa koko Man Utd:n tulevaisuus!

Ketä kiinnostaa, eiköhän vedetä lisää bisseä vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös