Jalkapallokesän 2013 siirto- ja lainasopimukset

  • 311 352
  • 1 450

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Tuo Juventuksen kärkihyökkääjä spekulaatiot rupeaa olemaan jo vuosittain vitsi. Toki Llorente siis jo vahvistettu, mutta muut nimet ovat juuri Falcaosta Higuainiin ja lopulta saapuu joku Osvaldo/Amauri 25 miljoonalla ja kauden aikana ihmetellään, miksi taas Vidal ja Marchisio tekee kaikki maalit.

Kylläpä nyt näitä rikkaita seuroja rupeaa putkahtelemaan vuosittain, en tästä linjauksesta kyllä yhtään pidä. Anzi,PSG,Malaga,Monaco. Kuka ostaisi HJK:n?
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nils Petersen on tehnyt Bremenin kanssa 4-vuotisen sopimuksen. Petersen pelasi viimekauden Bremenissä lainalla Bayernista, ja teki 11 maalia. Siirtosummaa ei ole julkaistu.

Lähteenä mm. Bremenin kotisivut.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kylläpä nyt näitä rikkaita seuroja rupeaa putkahtelemaan vuosittain, en tästä linjauksesta kyllä yhtään pidä. Anzi,PSG,Malaga,Monaco. Kuka ostaisi HJK:n?

Ymmärrän toki kantasi ja osittain olen samaa mieltä. Toisaalta miettii taas asiaa jonkun vaikkapa Pescaran kannalta, niin Juventus on helvetin rikas seura ja vie kaikki parhaat pelaajat. Tai vaikka taas Ajaxin näkökulmsta Juventus on valtava seura, mutta toisaalta taas Ajax Hollannin mittakaavassa tekee mitä tahtoo, jne.

Toki olisi hienoa jos Suomessa joku seura, ihan mikä vain, saisi kunnon rahoituksen ja kehittäisi seuraa kaikkialta. Nyt esim. HJK:ssakin kyllä suhteessa budjetti on varmaankin tuplana mitä toiseksi eniten omaavalla.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB, Eagles
Nyt Rodriguezin ja Moutinhon hinnaksi väitetään €50m, mikä alkaa olemaan jo ihan kohtuu järkevissä lukemissa. Vaikka näillä äkkirikkailla jengeillähän on tapana maksaa ainakin aluksi kovaa ylihintaa, jotta saavat pelaajia houkuteltua seuraan.

Mielenkiintoinen tapaus tämä AS Monaco ja kuinka kauan tätä herkkua heillä kestää. Ettei vaan tulisi uutta Malagaa.

Ja nyt tämä siirto on done deal. Ja siirtosummaksi tuli aiemmin mainittu 70 milj. €, joka jakautuu siten, että Rodriguez 45 milj. € ja Moutinho 25 milj. €. Lähteenä toimii FC Porton kotisivut.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jep, kesä on avattu kunnon megasiirrolla, kai tätä sellaiseksi voi tituleerata ainakin siirtosumman puolesta? Monaco avasi mukavasti pelin. Taitaa tämän kesän siirrot sisältää sievoisia summia riihikuivaa?
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Neymar Barcelonaan. Hinta jossain €30m hujakoilla.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Neymar Barcelonaan. Hinta jossain €30m hujakoilla.

Ei nyt varsinaisesti pidä vielä paikkaansa.
Santos on hyväksynyt molempien, Barcelonan
ja Real Madridin tarjoukset ja nyt Neymar
saa itse päättää kumpaan siirtyy.
Itse ottaisin avosylin vastaan Barcelonaan.
 

Heltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Real Madrid, LA Lakers
Ei nyt varsinaisesti pidä vielä paikkaansa.
Santos on hyväksynyt molempien, Barcelonan
ja Real Madridin tarjoukset ja nyt Neymar
saa itse päättää kumpaan siirtyy.
Itse ottaisin avosylin vastaan Barcelonaan.

Eiköhän tuo Barcaan siirtyne vaikka Florentino yrittää viime hetkillä kyykyttää Barcaa oikein urakalla. Kuitenkin Neymar on todistellut rakkauttaan Barcelonalle moneen kertaan ja puhunut Messin kanssa pelaamisesta jne.
 
Neymar Barcelonaan. Hinta jossain €30m hujakoilla.

Moneskohan kerta tämä oli? Viimeiset 3-4 vuotta saanut lukea miten Neymar vihdoinkin siirtyy sinne ja tänne, ja aina siirto on lopultakin vahvistettu.

Toisin sanoen tähänkin pätee tämä kuuluisa "en usko ennen kuin näen". Toisin sanoen kun pelaajan hankkineen seuran omilla sivuilla on tiedote asiasta.
 

Jeffrey

Jäsen
Kuitenkin Neymar on todistellut rakkauttaan Barcelonalle moneen kertaan ja puhunut Messin kanssa pelaamisesta jne.

Neymarhan on nimenomaan puhunut, että häntä epäilyttää siirto Barcelonaan koska pelkää jäävänsä Messin varjoon.

Ronaldon lähtiessä olisi kuitenkin Realin ykköstähti.

Itse en pitäisi tätä siirtoa niin selviönä. Espania kuitenkin miehelle varmasti se sopivin sarja, tuskinpa muun maalaiset seurat miehestä edes tarjonneet, floppivaara on ilmeinen, joskin pienin espaniassa.
 

Heltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Real Madrid, LA Lakers
Neymarhan on nimenomaan puhunut, että häntä epäilyttää siirto Barcelonaan koska pelkää jäävänsä Messin varjoon.

Ronaldon lähtiessä olisi kuitenkin Realin ykköstähti.

Itse en pitäisi tätä siirtoa niin selviönä. Espania kuitenkin miehelle varmasti se sopivin sarja, tuskinpa muun maalaiset seurat miehestä edes tarjonneet, floppivaara on ilmeinen, joskin pienin espaniassa.

Onhan se niinkin että kun esim. Zlatan jäi Messin varjoon ja David Villankin tehot ovat pudonneet huikeasti.

Ronaldohan ei ole ainakaan tänä kesänä lähdössä mihinkään. Realin uudella Sporting Directorilla Zinedine Zidanella on prioriteetti listan numero yksi koittaa suostutella Ronaldo uuteen jatkosopimukseen. CR varmasti katsoo ensiksi kuitenkin miten Ancelottin kanssa homma lähtee sujumaan ja keitä kesällä tulee Realiin.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Realissa Neymar pääsisi pelaamaan keskelle Ronaldon pelatessa nykyiseen tapaan vasemmalla laidalla. Barcassa taas Messi pelaa keskellä koska Messi niin haluaa.
Toivottavasti siirtyy kuitenkin johonki päin Eurooppaa niin nähdään miehen taso korkeimmalla tasolla.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Neymarin päätöstä odotellessa AS tietää kertoa, että Real on tarjonnut Neymarille 11 miljoonaa euroa vuodessa (miljoona enemmän mitä Ronaldo tienaa). Siitäkös show syntyisi, jos Neymar menisikin Realiin ja CR tienaisi vähemmän. Itkupotkuraivarit? :)

Barcelona on vastaavasti tarjonnut seitsemän miljoonan vuosipalkkaa, mikä on ns. kakkoskategoria Barcelonan palkkataulukossa. Esimerkiksi Villa taitaa olla samaisessa kategoriassa palkan kanssa.

EDIT. Madridilaislehti-Marca kirjoittaa, että Neymar olisi Barcelonan pelaaja tulevalla kaudella. Viiden vuoden sopimus, 7M/vuosi. Virallinen tiedote toki loistaa edelleen poissaolollaan ja se kannattaa toki odottaa loppuun asti. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun lehdistö julistaa jotain varmaksi eikä se sitten toteudukaan.
 
Viimeksi muokattu:

_Ice_shooter_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Pittsburgh Penguins
Neymar on nyt tehnyt päätöksensä. Hän siirtyy viiden vuoden sopimuksella Barcelonaan. Tähän lähteenä Barcelonan nettisivut.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Arsenius Wenkula on nyt jubaillut Sportsmole-verkkolehden mukaan hankkivansa ainakin kolme kovaa uutta pelaajaa, siinä missä aikoo torjua kaikki kilpailijoiden Wilshere-lähentelyt. Kuullostanee aika hyvälle Gunners-fanien korvissa, mutta toisaalta tää irvileuka on lätissyt tyhjiä ennenkin. Kyseisen sitaatin tarjoavan jutun perusteella Stevan Jovetic ja Ashley Williams (Swansea) ainakin ovat kiikaroinnin kohteina. Ei kuullosta erityisen edulliselle kyllä, mutta toki ovat kummatkin laatupelaajia. Christian Bentekeä viritellään kärkeen, mutta eikös siellä nyt sitten jo ala olemaan aika tungos?

Falcao on Cadena SER(kredibiliteetistä en osaa itse sanoa)-radioaseman mukaan siirtymässä huomenna maanantaina Monacoon yli 50 miljoonan euron siirtosummalla, ja saa veroparatiisin lippulaivalta kuulemma messevän palkankorotuksen. Aivan hemmetin mielenkiintoista touhua tämä Monacon setti. Tuohon vielä tässäkin ketjussa mainitut Moutinho ja Rodriguez, jotka siis ovat jo tietojen mukaan viimeistelleet kontrahtinsa, niin aikamoista.

Iscoa viedään sekä Realiin että Cityyn, ja Agüero on tehnyt Cityn kanssa jatkosopparin. Ja samalla eilen on uutisoitu espanjalaisen Sportin toimesta että Edinson Cavani on siirtymässä Los Blancosiin, jahka Florentino Perez pääsee sopuun Napolin kanssa siirtosummasta. Flore on tyrkyttänyt vaihdossa yhtä pelaajaa (ketäköhän mahtaa olla kyseessä?) ja noin 40 miljoonaa, siinä missä Napoli vaatii Cavanin paperissa pykälöidyn ulosostohinnan (vajaat 60 miljoonaa) verran. Mielenkiintoista.
 

Dängleri

Jäsen
Nopea katsaus huhuihin (jokainen voi itse päätellä paikkaansa pitävyyden):

- Napoli haluaa Edin Dzekon mikäli Cavani myydään (Corriere dello Sport)
- Pato saattaa palata Milaniin (Corriere dello Sport)
- Juventus on Carlos Tevezin kintereillä (Tuttosport)
- Man Utd harkitsee tarjouksen tekemistä Fabregasista (Sunday Express)
- Manuel Pellegrini haluaa Luis Suarezin Man Cityyn (The People)
- Ancelotti haluaa Rooneyn Real Madridiin, mikäli itse siirtyy sinne (Daily Telegraph)

Edit:

Heynckes vihjailee Lewandowskin siirtymisestä Bayerniin (mtv3)
 
Viimeksi muokattu:

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Nopea katsaus huhuihin (jokainen voi itse päätellä paikkaansa pitävyyden):

- Man Utd harkitsee tarjouksen tekemistä Fabregasista (Sunday Express)

Harkita saavat, mutta voin lyödä jäljellä olevan vasemman kivekseni verran vetoa, ettei Cesc ikinä siirry toiseen Valju-joukkueeseen kuin Arsenaliin.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Mirror kertoo Pellegrinin ostolistalla olevan kaksi Suarezia, (Luiz ja Mario) sekä keskustopparit Diego Godin ja Adil Rami Valenciasta.
Ensin tosin olis hienoa tietää, mihin joukkueeseen näitä ollaan hakemassa.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Tuskin Tevez tai Higuain haluavat Italiaan kun taso riittää kovempiinkin sarjoihin. Hauska lukea vuodesta toiseen näitä hassutteluja missä joku huippukärki on menossa Juventukseen ja todellisuudessa hankinnat ovat tasoa Amauri&Anelka.
 

Dängleri

Jäsen
Tuskin Tevez tai Higuain haluavat Italiaan kun taso riittää kovempiinkin sarjoihin. Hauska lukea vuodesta toiseen näitä hassutteluja missä joku huippukärki on menossa Juventukseen ja todellisuudessa hankinnat ovat tasoa Amauri&Anelka.

La Ligako on sitten "kovempi"? :D
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
La Ligako on sitten "kovempi"? :D
Itse pidän La Ligaa, Valioliigaa ja Bundesliigaa huomattavasti tasokkaampana kuin Serie-A:ta. Näiden kolmen kärkiliigan järjestyksestä on tälläkin palstalla ollut vääntöä kyllästymiseen asti. Kyllähän Italian pääsarjan taso on viimeisen 10 vuoden aikana pudonnut huomattavasti.
 

Dängleri

Jäsen
Itse pidän La Ligaa, Valioliigaa ja Bundesliigaa huomattavasti tasokkaampana kuin Serie-A:ta. Näiden kolmen kärkiliigan järjestyksestä on tälläkin palstalla ollut vääntöä kyllästymiseen asti. Kyllähän Italian pääsarjan taso on viimeisen 10 vuoden aikana pudonnut huomattavasti.

Itse en ole tuohon vääntöön osallistunut, mutta voisin kuvitella sen johtuvan siitä, ettei liigoja ole käytännössä mahdollista laittaa mihinkään paremmuusjärjestykseen.

Itse näen asian niin, että Espanjan liiga on käytännössä vuosi vuodelta Barca vs. R.Madrid, jonka jälkeen on hiljaista. Bundesliigassa tilanne on puolestaan Bayern vs. muut. Italiassa kärkeen on, tai ainakin on ollut, enemmän tunkua Juventuksen, AC Milanin, Interin, Napolin yms. myötä. Tarkoittaako tämä kuitenkaan sitä, että se olisi noista kovin sarja - sen jokainen voi miettiä itse.

Joka tapauksessa itse en ymmärrä tuota, etteikö Teveziä tai Higuainia voisi kiinnostaa Italia? Jos Tevez jättää Valioliigan, niin on selvää että taso putoaa joka tapauksessa on osoite mikä tahansa. Jos Higuain puolestaan jättää La Ligan, niin ei se taso voi ainakaan radikaalisti pudota, ellei lähde rahan perässä Ranskaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itse en ole tuohon vääntöön osallistunut, mutta voisin kuvitella sen johtuvan siitä, ettei liigoja ole käytännössä mahdollista laittaa mihinkään paremmuusjärjestykseen.

Itse näen asian niin, että Espanjan liiga on käytännössä vuosi vuodelta Barca vs. R.Madrid, jonka jälkeen on hiljaista. Bundesliigassa tilanne on puolestaan Bayern vs. muut. Italiassa kärkeen on, tai ainakin on ollut, enemmän tunkua Juventuksen, AC Milanin, Interin, Napolin yms. myötä. Tarkoittaako tämä kuitenkaan sitä, että se olisi noista kovin sarja - sen jokainen voi miettiä itse.

Joka tapauksessa itse en ymmärrä tuota, etteikö Teveziä tai Higuainia voisi kiinnostaa Italia? Jos Tevez jättää Valioliigan, niin on selvää että taso putoaa joka tapauksessa on osoite mikä tahansa. Jos Higuain puolestaan jättää La Ligan, niin ei se taso voi ainakaan radikaalisti pudota, ellei lähde rahan perässä Ranskaan.

Varmasti Italiakin voisi kiinnostaa ja ero ei ole valtava myöskään suuntaan taikka toiseen. Siihen on kuitenkin syynsä ettei Italia enää saa neljää jengiä CL:n ja esim. Saksa, Espanja ja Englanti saa. Se juuri on se, että Italiassa se kärkikahinointi on ollut vain näiden muutaman suuren kauppa ja varsinkin se ettei niidenkään taso ole oikein Euroopassa riittänyt, puhumattakaan sitten muista jengeistä.

Espanjassa toki Reali ja Barca ovat dominoineet, mutta samalla myös ne muut jengit pärjää Euroopassa, viime vuonna Bilbao ja A.Madrid vastakkain finaalissa, tänä vuonna Malaga lähellä 4 parhaan joukkoa CL:ssä jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös