Jalkapallokauden 2016–2017 siirtohuhut & varmistuneet siirrot

  • 93 724
  • 407

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Nyt olen vasta oppinut ymmärtämään, että Higuain on nähtävästi hyvä pelaaja. Tai jopa "huippukärki". Olen aikaisemmin pitänyt tuhnuna ja riittämättömänä huippujoukkueen ykköskärjeksi. Oletan, että on tapahtunut huikeaa kehittymistä. Muistelen kyllä Real Madridin aikoja ja etten saanut sellaista käsitystä, että kyseessä olisi ollut esim. nykyisen Suarezin tai Lewandowskin tasoinen pelaaja. Myönnän myös, etten ole seurannut nykyisiä otteita.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
En kyllä ymmärrä logiikkaa, jossa nuori Rugani dumpataan pois ja tilalle hommataan Benatia. Kertoo taas siitä, että mihin Italialainen jalkapallo on menossa, kun ei anneta edes kunnon mahdollisuutta kaverille. Siinä olisi ollut loistavat mentorit, kunhan olisi vain uskallettu antaa peliaikaa. Siitä sitten hyvien johtajien kanssa pelaamaan ja muutaman vuoden päästä joko Juven luottopuolustaja hyvässä iässä tai vaikka kovalla summalla siirto muualle. Nyt ollaan mielestäni turhan hätäisiä. Olen odottanut jo tovin, että koska hänelle annetaan se kunnon mahdollisuus ja nyt ollaan heittämässä susille.
 

Ralph

Jäsen
Oletan, että on tapahtunut huikeaa kehittymistä.
Vaikka Serie A:n tasoa tykätään yleisesti haukkua, niin kyllä se jotain kaverista kertoo, jos tekee 36 maalia 35 ottelussa. Tai, että mahtuu avaukseen Argentiinalla.

Juventuksella on oikeastaan juuri nyt viimeiset pari vuotta aivan ydinhuippuryhmä, jolla voi voittaa Mestarien liigan. Juventuksella on ollut nämä viisi menestysvuotta sellainen tilanne, että kunnon viimeistelijähyökkääjä on puuttunut. Alvaro Morata ei tehnyt huipputehoja ja sitä ennen Fernando Llorente tai joku Alessandro Matri ei ole riittänyt alkuunsakaan. Rinnalla on ollut heittää Carlos Tevezia ja nyt Paulo Dybalaa, mutta se toinen, enemmän viimeistelevä hyökkääjä on puuttunut.

Gianluigi Buffon ei ole huipulla enää montaa (kymmentä) vuotta ja Giorgio Chiellini sekä Andrea Barzagli ovat jo yli kolmekymppisiä. Keskikentältä Paul Pogba voi lähteä mikä kesä tahansa ja koko paketti hajota. Nyt jos Juventus maksaa Gonzalo Higuainista isot rahat ja onnistuu voittamaan sen kanssa Mestarien liigan, niin ei ole ollut liian kallis hankinta. Juuri nyt ei rakenneta pitkäjänteisyyttä vaan Mestarien liigan voittajajoukkuetta.

Ja kovaahan joukkuetta Juventus kokoaa. Higuain ja Dybala muodostaisivat kovan hyökkäjäparin, jota Mario Mandzukic täydentäisi vaihtomiehenä hyvin. Keskikentällä on jo nelikko Sami Khedira, Claudio Marchisio, Miralem Pjanic ja Pogba, joka on monipuolinen paketti ja silti haetaan vielä yhtä isompaa hankintaa tälle osastolle. Toppariosasto on tasoa "maailman kovin" kun Chiellini, Barzagli, Leonardo Bonucci ja Medhi Benatia on "ihan hyvä" nelikko. Oikealle puolelle on Dani Alves ja Stephan Lichtsteiner, kaksi pelipaikan top-5-pelaajaa, joista toki Lichtsteiner on lähdössä, mutta Alves on kova. Vasen laitapakkipuoli on oikeastaan ainoa heikompi osa-alue, vaikka Patrice Evra onkin Ranskan avauskokoonpanon mies. Toki Alex Sandrolla on potentiaalia. Niin ja maalivahtiosasto on kunnossa, ei tarvinne mainita.

Jos Higuain saapuu ja ketään merkittävää ei lähde, niin Juventus on hyvä vaihtoehto jopa Mestarien liigan voittajaksi. Ei toki ennakkosuosikki tai edes top-3-suosikki, mutta ei olisi yllättäjämestarikaan.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
En kyllä ymmärrä logiikkaa, jossa nuori Rugani dumpataan pois ja tilalle hommataan Benatia. Kertoo taas siitä, että mihin Italialainen jalkapallo on menossa, kun ei anneta edes kunnon mahdollisuutta kaverille. Siinä olisi ollut loistavat mentorit, kunhan olisi vain uskallettu antaa peliaikaa. Siitä sitten hyvien johtajien kanssa pelaamaan ja muutaman vuoden päästä joko Juven luottopuolustaja hyvässä iässä tai vaikka kovalla summalla siirto muualle. Nyt ollaan mielestäni turhan hätäisiä. Olen odottanut jo tovin, että koska hänelle annetaan se kunnon mahdollisuus ja nyt ollaan heittämässä susille.
Tuo on kyllä käsittämätöntä perseilyä, että myydään nuori ja lupaava pelaaja, ja tilalle tuodaan isolla rahalla Benatia, joka on ollut iso floppi Bayernissa.

Nyt olen vasta oppinut ymmärtämään, että Higuain on nähtävästi hyvä pelaaja. Tai jopa "huippukärki". Olen aikaisemmin pitänyt tuhnuna ja riittämättömänä huippujoukkueen ykköskärjeksi. Oletan, että on tapahtunut huikeaa kehittymistä. Muistelen kyllä Real Madridin aikoja ja etten saanut sellaista käsitystä, että kyseessä olisi ollut esim. nykyisen Suarezin tai Lewandowskin tasoinen pelaaja. Myönnän myös, etten ole seurannut nykyisiä otteita.
Mies on ruvennut Napolissa osumaan tasaisella tahdilla pikku seuroja vastaan. Isoissa peleissä mies on kuitenkin yhä edelleen se sama vanha tuhnu kuin ennenkin. Todisteena Argentiinan tappiot kolmessa peräkkäisessä finaalissa, joissa kaikissa Higuainilla on ollut tuhannen taalan paikka tehdä (voitto)maali.
 

Ralph

Jäsen
Tuo on kyllä käsittämätöntä perseilyä, että myydään nuori ja lupaava pelaaja, ja tilalle tuodaan isolla rahalla Benatia, joka on ollut iso floppi Bayernissa.
Toisaalta, jos Juventus onnistuu myymään pelaajan jonnekin niin, että Juventuksella on parin vuoden ajan takaisinosto-oikeus, niin siirto on hyvä. Eli siis samanlainen kuin Alvaro Moratan siirto Juventukseen pari kesää sitten. Daniele Rugani ei Juventuksessa kuitenkaan saisi isoakaan roolia ja voisi kehittyä jossain astetta heikommassa jengissä isommalla peliajalla. Esimerkiksi AC Milaniin miestä nyt viedään lainalle.

Parin vuoden päästä Andrea Barzagli luultavasti lopettaa ja kaikki muutkin topparit ovat jo yli kolmekymppisiä.

Medhi Benatia ei tosiaan onnistunut Saksassa, mutta ei hänenkään tonttinsa tule Juventuksessa olemaan kuin vain kolmos-/nelostoppari, joten ei huolta. Ja onnistuihan hän aiemmin Italiassa parissa joukkueessa.
 
Tuo on kyllä käsittämätöntä perseilyä, että myydään nuori ja lupaava pelaaja, ja tilalle tuodaan isolla rahalla Benatia, joka on ollut iso floppi Bayernissa.

Juventus maksaa Benatian yhden kauden lainasta noin 3 miljoonaa euroa, joten mistään isosta rahasta ei voida puhua. Hyvä ja turvallinen ratkaisu rotaatiotoppariksi. Mielummin tuohon rooliin kokeneempi Benatia kuin nuori ja lupaava (joku, jonka nimeä en nyt juuri muista) oma junnu. Ja se oma junnu sitten kaudeksi tai pariksi muualle saamaan peliaikaa ja kehittymään.

Minusta tuo kuvio on kaikkea muuta kuin käsittämätöntä perseilyä. Vaan mitäpä minä joukkueen rakentamisesta tiedän.
 
20miljoonalla saa vain Santosin omistaman osuuden ja siirtosumma nousee korkeammaksi jos siirto toteutuu. Santos omistaa 40%, pelaaja itse 40% ja Doyen Sports omistaa loput.

Siis mitä ihmettä täällä saa lukea? Pelaaja omistaa itse itsestään 40 prosenttia. Miten tuo käytännössä sitten toimii? Vaikkapa Man City maksaa Santosille 10 miljoonaa, jolla saa 40 prosentin osuuden pelaajasta. Doyen Sports vaatii omasta 20 prossan siivustaan saman 10 miljoonaa, jonka City kitsastellen maksaa. Pelaaja itse päättää, että hänen oma 40 prossan osuus onkin 20 miljoonan arvoinen ja tätä City ei enää maksa. Omistaako City siinä kohtaa pelaajasta 60 prossaa, mutta ei tee sillä yhtään mitään, koska ei omista häntä kokonaan eikä sopimukseen päästä. Vai jääkö kaupat kokonaan syntymättä sen vuoksi, että pelaaja itse alkaa kiskomaan lisää hintaa? Erikoinen kuvio ja toivottavasti ei yleisty. Sen Italiassa varsin yleisen osaomistuskuvion vielä jotenkin ymmärrän, mutta tässä on pelaaja itse omistajana, niin tekee asiasta hieman erikoisen. Kuka huippupelaaja seuraavaksi keksii sopimuksensa päätyttyä alkaa myymään siivua itsestään seuroille ja pitää itse vaikkapa puolet? Sitä odotellessa...
 

Ralph

Jäsen
Jännästi on Stephan Lichtsteineriin kohdistuvat huhut laantuneet. Alkukesästä oli lähes varmaa, että sveitsiläinen siirtyy vanhan valmentajansa alaisuuteen Chelseaan, mutta siltä rintamalta ei ole kuulunut aikoihin mitään. Eikä mistään muualtakaan, PSG:hen miestä vietiin muutama vuosi sitten, mutta ei nyt. Korvaajanhan Juventus jo hankki, Dani Alvesin.

Minun papereissani Lichtsteiner on pelipaikkansa eli oikean laitapakin tontilla maailman paras. En tahdo kuulla muiden mielipiteitä eli turha alkaa luottelemaan niitä, vaan kunhan tarkoitan, että tällaiselle kaverille on käyttöä varmasti huippujengeissä, jos Juventuksessa ei jatka. Minulle tokisi kävisi paremmin kuin hyvin, että Lichtsteiner jatkaisi. On ainoa ei-italialainen, joka on ollut Juventuksessa koko viisivuotisen mestaruusputken ajan. Ja on tosiaan hyvä pelaaja.

Alves oli ilmainen siirto, joten ei siinä mitään, mutta erikoista, jos nyt Lichtsteiner ja Alves muodostaisivat oikean laidan parivaljakon. Harvoin on tuollaista kaksikkoa nähty samassa jengissä ja kumpikin on vielä puhdas oikean puolen pelaaja eli vaikka fantasiapapereissa niin tahtoisi, niin tuskin kumpaakaan vasemmalle heitettäisiin. Vasemmalla vastaava kaksikko on Alex Sandro ja Patrice Evra, joka on selvästi toista puolta heikompi. Vaikka Evra mahtuukin Ranskan jengissä avaukseen, on hän kaukana parhaiden vuosien tasosta. Sandro on nuorempi pelaaja, jolla on kehittymisvaraa, mutta Alvesia jäljessä hänkin nyt on.

Siitä kun Alvesin opettavat vasemmalle puolelle, niin melkoisen puolustuslinjan Juventus saa aikaiseksi. Toki saa jo nyt, mutta vielä paremman. Juuri nythän Juventuksen puolustuskesta löytyy seuraava yhdeksikkö: Alves, Lichtsteiner, Evra, Sandro, Leonardo Bonucci, Giorgio Chiellini, Medhi Benatia, Andrea Barzagli ja Daniele Rugani. Kovanahan se pysyy joka tapauksessa, jos ja kun Rugani on ainoa lähtija.
 

Bianconeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Juventus
Siis mitä ihmettä täällä saa lukea? Pelaaja omistaa itse itsestään 40 prosenttia. Miten tuo käytännössä sitten toimii? Vaikkapa Man City maksaa Santosille 10 miljoonaa, jolla saa 40 prosentin osuuden pelaajasta. Doyen Sports vaatii omasta 20 prossan siivustaan saman 10 miljoonaa, jonka City kitsastellen maksaa. Pelaaja itse päättää, että hänen oma 40 prossan osuus onkin 20 miljoonan arvoinen ja tätä City ei enää maksa. Omistaako City siinä kohtaa pelaajasta 60 prossaa, mutta ei tee sillä yhtään mitään, koska ei omista häntä kokonaan eikä sopimukseen päästä. Vai jääkö kaupat kokonaan syntymättä sen vuoksi, että pelaaja itse alkaa kiskomaan lisää hintaa? Erikoinen kuvio ja toivottavasti ei yleisty. Sen Italiassa varsin yleisen osaomistuskuvion vielä jotenkin ymmärrän, mutta tässä on pelaaja itse omistajana, niin tekee asiasta hieman erikoisen. Kuka huippupelaaja seuraavaksi keksii sopimuksensa päätyttyä alkaa myymään siivua itsestään seuroille ja pitää itse vaikkapa puolet? Sitä odotellessa...

Joo nämä Etelä-Amerikan omistuskiekurat on kyllä oikeasti hauskoja. Euroopan sarjoissahan noi on kiellettyjä, poislukien Portugali, missä Porto on tätä harrastanut (esim. Falcaon siirrossa taisi Porto saada puolet summasta ja joku managerifirma toisen puoliskon). Mutta esim. jos City nyt vaikka, jota käytit esimerkkinä niin hankkisin pelaajan seuran omistamat 20% + 40% jonka tämä firma omistaa, mutta neuvottelut tyssäisi sitten pelaajan 40% niin siinä tapauksessa pelaaja on edustuskelvoton, kunnes tämä loppu osuuskin on City omistuksessa. Yleensä kai noissa neuvotteluissa pyritään sopimaan joku kiinteä hinta sille yhdelle prosentille, jonka mukaan sitten lasketaan mitä kukin saa, tai ainakin näin olen ymmärtänyt. Mutta onhan näitä siirtoja mennyt puihin myös ahneuden myötä, ja silloin yleensä kauppaa ei synny mistään osuudesta, vaan pelaaja jatkaa entisessä seurassaan "vanhalla" jaolla. Jospa tästä nyt sai vähän kuvaa miten homma toimii, sekavahan toi systeemi on kuin mikä!
 

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Oliko nyt maailman kuudenneksi kovapalkkaisin pelaaja. Aika tiukkaa olla edes maailman top 60 paras pelaaja.
 

Ralph

Jäsen
Nyt väläytellään Gonzalo Higuain -diilissä, että Juventus maksaa 94 miljoonaa + Simone Zazan ja Daniele Ruganin. Eli Higuainista tulisi kertaheitolla maailman kaikkien aikojen kallein pelaaja. Tällä hetkellä kallein on sadalla miljoonalla Gareth Bale, mutta Zazan ja Ruganin yhteisarvo on reippaasti yli kuusi miljoonaa, joten Higuain menisi ohi.

Toki itse enemmin luulen, että tuosta 94 miljoonasta vähennettäisiin Zazan ja Ruganin arvo. Eli olisiko se sitten jotain 45 miljoonaa + tuo kaksikko. Tosin Napoli ei kovin mielellään Higuainia Juventukseen päästäisi.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Nyt väläytellään Gonzalo Higuain -diilissä, että Juventus maksaa 94 miljoonaa + Simone Zazan ja Daniele Ruganin. Eli Higuainista tulisi kertaheitolla maailman kaikkien aikojen kallein pelaaja. Tällä hetkellä kallein on sadalla miljoonalla Gareth Bale, mutta Zazan ja Ruganin yhteisarvo on reippaasti yli kuusi miljoonaa, joten Higuain menisi ohi.

Toki itse enemmin luulen, että tuosta 94 miljoonasta vähennettäisiin Zazan ja Ruganin arvo. Eli olisiko se sitten jotain 45 miljoonaa + tuo kaksikko. Tosin Napoli ei kovin mielellään Higuainia Juventukseen päästäisi.
Mistä hemmetistä Juve repii nämä rahat? Rahaa on jo palanut tänä kesänä mm. Pjaniciin eikä Juven tulot ole lähelläkään Valioliigan ja kolmen jätin (Barca, Real, Bayern) tuloja. Vai ovatko siellä jo polttamassa etukäteen Pogba-rahoja? 28-vuotias Higuain ei todellakaan ole tuon summan arvoinen pelaaja. Pikkuseuroja vastaan tulee kivasta maaleja, mutta isoissa peleissä mies on yhä edelleen se sama vanha tuhnu.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Isoissa peleissä mies on kuitenkin yhä edelleen se sama vanha tuhnu kuin ennenkin. Todisteena Argentiinan tappiot kolmessa peräkkäisessä finaalissa, joissa kaikissa Higuainilla on ollut tuhannen taalan paikka tehdä (voitto)maali.

Mites toi eroaa esim. Leo Messistä?

Onhan Higuain hyvä kärki. Serie A:ssa ei todellakaan ole helppo mättää tuollaista määrää maalia, vaikka moni ei sarjaa arvostakaan.

Samaan hengenvetoon voi nauraa spekulaatioita ja sanoa ettei tule Juventukseen siirtymään, ainakaan Napolista.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada

Ralph

Jäsen
Samaan hengenvetoon voi nauraa spekulaatioita ja sanoa ettei tule Juventukseen siirtymään, ainakaan Napolista.
Näinhän se on, vaikka ei kyseessä ole pelkkää spekulaatiota vaan aito huhu. Napoli ei tahdo päästää sarjan kovinta maalitykkiä sarjan kovimaan jengiin, pahimpaan kilpailijaan.

Juventus on kääntänyt katseet nyt toiseen argentiinalaiseen, Mauro Icardiin. Ei huono vaihtoehto, kun kyseessä on joku puolet halvempi pelaaja, vuonna 1993 syntynyt ja jo hyvät näytöt Serie A:ssa antanut hyökkääjä.
 

BaronFIN

Jäsen

Jeffrey

Jäsen
EM-kisojen perusteella 100 miljoonaa puntaa on aivan liikaa tuosta kaverista. En ole edes varma miten sopii Mourinhon kuplettiin ja mahdollisesti flopatessa, mies on varmaan Madridissa vuoden päästä 50 miljoonan euron myyntihinnalla.

Aika käsittämätöntä yksien EM-kisojen perusteella vetää tällaisia johtopäätöksiä. Samalla logiikalla voisi sanoa Griezmannin olevan vähintään puolen miljardin arvoinen, jos kerta Bale ja Ronaldo oli sen sata miljoonaa.

Kukin taaplaa tyylillä, mutta olisi kyllä tuohon hintaan ManUlta käsittämätön hankinta.

Pogba olisi juuri sitä mitä United tarvitsee. Pelaaja joka on pelipaikaltaan ja pelityyliltään juuri sitä mitä United tarvitsee. Lisäksi Pogba on omalla pelipaikallaan ja pelityyliltään jo valmiiksi maailman kärkeä, ja hänellä on vielä helposti kymmenen vuotta ammattilaisuraa jäljellä. Samapa tässä kaskessa, jos United joutuu maksamaan muutaman kympin ylimääräistä vain sen takia, että on maailman kyvykkäin maksaja tällä hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös