J.J.Jasper
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Hifk
Onkohän täällä jo ollut juttua Ciro Immobilen mahdollisesta Dortmundin siirrosta.
Lescott ja 100k viikossa oli ehkä snadisti liikaa, vaikka Hammers pakisto huutaakin johtavaa topparia tuonne. Mua alkaa vituttaa nää palkkapyynnöt. Hyvin toimii homegrown-säännöt, kun kotimaisten pelaajien arvo on kaikilla mittareilla räjähtänyt täysin käsiin.
Silti esimerkiksi Rickie Lambertin siirtosumma oli luvalla sanoen maltillinen. Runsaat neljä miljoonaa puntaa on Englannin maajoukkuepelaajasta todella vähän, oli ikää sitten vaikka Lambertilla ikää onkin jo yli kolmenkymmenen.
Näihin kannattaa aina suhtautua pienellä varauksella. Mitä nyt on itse tullut huomattua, niin nämä Suomen iltapäivälehdet ottavat futis-huhuistaan todella merkittävän osan suoraan brittiläisistä tabloideista (esim. Daily Mirrorista). Itse seuraan siirtouutisia monta kertaa päivässä näistä brittilehdistä ja on tullut huomattua, että siellä pusketaan samoista siirtouutisista parhaimmillaan jopa 3-4 eri näkökulman omaavaa huhua päivässä. Luotettavuus-% on siis aika lähellä nollaa.Iltasanomien nettiversiossa sanotaan, että Barcelona olisi ilmoittanut Fabregasille, että tämä on vapaa etsimää itselleen uuden seuran. Jutussa veikkaillaan, että on tulossa takaisin Englantiin.
Fabregas on yksi niistä pelaajista, joka ei ole korvaamaton ja josta on mahdollista pyytää kelpo hintaakin.
Cesc palasi kotiin, jotta voisi jonain päivänä olla se Xavin korvaaja. On muutenkin aika lailla ainoa pelaaja maailmassa, joka muistuttaa Xavia pelityyliltään ja tuntee samalla Barcelonan seuraidentiteetin. Siinä mielessä aika käsittämätöntä heittää Cesc nyt yli laidan, kun korvattava Xavi on toinen jalka haudassa, jalkapalloilullisessa mielessä.
Mutta minähän olen seurapomo vain Football Manager nelitoistaisessa.
Valitettavasti lähteenä on nyt Barcelonan oma lehti Mundo Deportivo, joten aika lailla paikkansa huhu pitää.Näihin kannattaa aina suhtautua pienellä varauksella. Mitä nyt on itse tullut huomattua, niin nämä Suomen iltapäivälehdet ottavat futis-huhuistaan todella merkittävän osan suoraan brittiläisistä tabloideista (esim. Daily Mirrorista).n siis aika lähellä nollaa.
Fabregas on yksi niistä pelaajista, joka ei ole korvaamaton ja josta on mahdollista pyytää kelpo hintaakin.
Chelsea noussut otsikoihin Cescin kanssa nyt. Hieman alkaa huolestuttamaan, kun Guardianin ja Telegraphin tasoiset lehdet kirjoittelee £30m tarjouksesta. Wengerin on mätsättävä toi, muuten menee taas maku koko touhusta..
Cesc pelasi hienon kauden liigan puolella mutta olisiko niin että heikot UCL-esitykset ovat sinetöineet miehen siirtolistalle joutumisen? 6,66 keskiarvosaldona ei yhdeksästä ottelusta ole kovin kummoinen suoritus. Maaleja ja syöttöjä kumpaisiakin vaivaiset yksi. Liigan puolella kahdeksan maalia ja kolmetoista maaliin johtanutta syöttöä sekä muutenkin varmaa suorittamista 7,31-averagella. No, tiedä näistä sitten.
Wengeriä ei kiinnosta Cesc. Daily Mail. Prioriteetit on nyt muualla. Näyttää aika hiljaiselta Cescin "kotiin" paluun suhteen.
En tarkoita mitenkään pahalla, mutta itselleni noista keskiarvoista pelaajan suoritustason mittarina tulee Football Manager -pelisarja tai sen edeltäjä CM mieleen. Tiedän, että eri julkaisut antavat pelaajille arvosanoja, mutta mitkä niistä ovat yleisen konsensuksen mukaan jollain tavalla uskottavia? Tai mistä itse noita katselet?
Luulisi, että Suomen Eero Markkanen on herättänyt kiinnostusta eri puolilla Eurooppaa. Eilen taas erittäin vahva esitys ja kaksi maalia Allsvenskanissa.
Markkasen pitää pää kylmänä ja pelata pari täysipainoista kautta Allsvenskania AIK:n paidassa ennen kuin lähtee mahdollisesti jonkun isomman seuran penkille istumaan. Tai ei sinne tietenkään istumaan lähdetä vaan maaleja tekemään, mutta kun tuosta puolesta ei valitettavasti ikinä tiedä ja hyvä kehityskaari saattaa äkkiä kääntyä laskusuuntaan.
Tim Väyrynen meinaa äkkiseltään jo unohtua Markkasen puskettua esiin.