Jalkapallo – liveseuranta

  • 6 290 226
  • 123 818

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä tarvinnut kristallipalloa että ymmärsi jo pelin aikana että jotain rasistista huutelua on tapahtunut pelin aikana.
 
Kylläpä sama pelaaja joutuu usein rasismin kohteeksi, kun katsotaan kaikkia niitä eri etnisyyttä olevia jalkapalloilijoita,jotka eivät ole joutuneet kertaakaan "rasismin"kohteeksi. Olisiko niin, että he eivät välitä, tai sitten omalla käytöksellä on vaikutusta? Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Kuinka monta traumatisoitua tuomaria onkaan jääkiekossa, joille on huudettu pelin aikana "seepralle heiniä". Itse pidän paljon vakavampana väkivaltaista käytöstä jossa jotain sattuu fyysisesti, kuin vaikkapa heittoa "ota banaani".
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Kylläpä sama pelaaja joutuu usein rasismin kohteeksi, kun katsotaan kaikkia niitä eri etnisyyttä olevia jalkapalloilijoita,jotka eivät ole joutuneet kertaakaan "rasismin"kohteeksi. Olisiko niin, että he eivät välitä, tai sitten omalla käytöksellä on vaikutusta? Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Kuinka monta traumatisoitua tuomaria onkaan jääkiekossa, joille on huudettu pelin aikana "seepralle heiniä". Itse pidän paljon vakavampana väkivaltaista käytöstä jossa jotain sattuu fyysisesti, kuin vaikkapa heittoa "ota banaani".

Eli mielestäsi on sama asia huutaa raitapaitaiseen asuun sonnustatuneelle tuomarille "Seepralle heiniä", kuin tummaihoiselle pelaajalle "Ota banaani"? Itse näkisin nämä kyllä täysin erilaisina tapauksina. Muutenkin on mielestäni todella kyseenalaista lähteä Kamaraa syyllistämään tästä...
 
Eli mielestäsi on sama asia huutaa raitapaitaiseen asuun sonnustatuneelle tuomarille "Seepralle heiniä", kuin tummaihoiselle pelaajalle "Ota banaani"? Itse näkisin nämä kyllä täysin erilaisina tapauksina. Muutenkin on mielestäni todella kyseenalaista lähteä Kamaraa syyllistämään tästä...
Ei haukku haavaa tee. Ville Peltonen ja moni muu kutsui Semir Ben-Amoria talebaaniksi. Eli sinusta valkoihoisen vain pitää kestää pilkkahuutoja, mutta mustaihoisen tapauksessa on pysäytettävä painokoneet ja lähdettävä kaduille mellakoimaan? En ole kuullut vielä Semirin itkevän rasismista julkisuudessa. Kamara tuntuu olevan todella herkkä lumihiutale, kun tosiaan katsoon kaikkia eri etnisyyttä olevia,jotka eivät ole koskaan valittaneet huuteluista peliurallaan.
 
Aivan. No sittenhän mitään rasismia ei varmaa ole olemassakaan.
Tai sitten itsetuntoa on sen verran, ettei välitä pelien aikana tapahtuvasta huutelusta. Jos kaikista alettaisiin tekemään juttua, niin saataisiin käydä oikeutta maailman loppuun saakka. Katsotko muuten, että huutelu oikeuttaa väkivallan, kuten Kamaran edellisessä tapauksessa taisi käydä? Joku rasistinen heitto tai muu kunnianloukkauksen täyttävä kuittailu pelin aikana on jopa murhaa pahempi?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ei haukku haavaa tee. Ville Peltonen ja moni muu kutsui Semir Ben-Amoria talebaaniksi. Eli sinusta valkoihoisen vain pitää kestää pilkkahuutoja, mutta mustaihoisen tapauksessa on pysäytettävä painokoneet ja lähdettävä kaduille mellakoimaan? En ole kuullut vielä Semirin itkevän rasismista julkisuudessa. Kamara tuntuu olevan todella herkkä lumihiutale, kun tosiaan katsoon kaikkia eri etnisyyttä olevia,jotka eivät ole koskaan valittaneet huuteluista peliurallaan.
Helvetissä on kyllä oma huone niille jotka syyttävät rasismista rasismin uhreja. Vähän veikkaan, että siinä huoneessa ei tosin keskustella Jatkoajan keskustelupalstalla erityisen pitkään, mutta @Moderaattorit saavat tehdä sen päätöksen. Yhtä kaikki, sun viestisi on aivan sikamaisen törkeä, vähä-älyinen ja, niin, rakenteellisesti rasistinen.

Ja Peltonen ei kutsunut Semiriä rasistisella termillä, ja Semir kyllä mainitsi saaneensa rasistisia viestejä ja muukalaisvihaa sisältäneitä tappouhkauksia.

Joku rasistinen heitto tai muu kunnianloukkauksen täyttävä kuittailu pelin aikana on jopa murhaa pahempi?
Painu nyt jo... Mistä sä näitä keksit?

Sinä et varmasti tule tätä uskomaan, saati sisäistämään, mutta rasistinen toiminta on pahoinpitelyä. Jos normalisoit tai vähättelet sitä, olet iso osa ongelmaa. Hyvästi!
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Tai sitten itsetuntoa on sen verran, ettei välitä pelien aikana tapahtuvasta huutelusta. Jos kaikista alettaisiin tekemään juttua, niin saataisiin käydä oikeutta maailman loppuun saakka.
Joitainhan rasistinen huutelu ei varmasti hetkautakaan, mutta ihmiset ovat erilaisia. Ei se tee siitä silti hyväksyttävää, vaikka joku toinen ihminen ei siitä hätkähtäisikään.

Eli sinusta valkoihoisen vain pitää kestää pilkkahuutoja, mutta mustaihoisen tapauksessa on pysäytettävä painokoneet ja lähdettävä kaduille mellakoimaan?
Mitään tällaistahan mä en ole sanonut. Nämä ovat ihan teikäläisen mielen tuotoksia. Mun pointti oli se, että rotuun perustuva huutelu on eri asia kuin tuomarin asemaan tai hänen asusteeseensa perustuva huutelu.

Katsotko muuten, että huutelu oikeuttaa väkivallan, kuten Kamaran edellisessä tapauksessa taisi käydä?
En katso, enkä ole mitään tällaista sanallakaan väittänytkään. Jälleen kerran teikäläisen mielen ja luetun ymmärtämisen piikkiin
Joku rasistinen heitto tai muu kunnianloukkauksen täyttävä kuittailu pelin aikana on jopa murhaa pahempi?
Nyt alkaa mennä jo aika villiksi. Mistähän sä tämänkin keksit?
 
Mitään tällaistahan mä en ole sanonut. Nämä ovat ihan teikäläisen mielen tuotoksia. Mun pointti oli se, että rotuun perustuva huutelu on eri asia kuin tuomarin asemaan tai hänen asusteeseensa perustuva huutelu.
Eli mustaihoisen kohtaama huutelu pitää käsitellä paljon korkeammalla pieteetillä, kuin valkoihoiseen kohdistuva kunnianloukkaus? Samat tyypit ihailevat NHL:n törkyturpia kuten vaikka Jarkko Ruutua, joka on päästänyt pelin aikana helvetin paljon törkeämpää ja loukkaavaampaa tekstiä vastustajille, kuin joku "ota banaani" huutelu.Sitähän minä sanoin, että Kamara tuntuu erityisen herkältä tapaukselta. Väkivaltaan hän kuitenkin kykenee toiseksi viimeisen episodin perusteella.

Miksi muuten ihonväristä huutelu on pahempaa, kuin ihmisen pukeutumisesta naljailu? Ulkoisia tekijöitä molemmat.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Eli mustaihoisen kohtaama huutelu pitää käsitellä paljon korkeammalla pieteetillä, kuin valkoihoiseen kohdistuva kunnianloukkaus?
Hei, nyt sä vaan nolaat itsesi. Viime viestissä jo vastasin, että en ole sanonut mitään tällaista. Ei valkoihoisen kohtaama rasismi ole yhtään sen väheksyttävämpää kuin mustankaan. Ainakaan minun mielestäni. Se tuomarihan voi olla ihan minkä värinen tahansa, joten miksi oletat tuomarin olevan valkoinen? Ja seepran huuteluhan perustuu nimenomaan siihen asemaan tuomarina, ei hänen ihonväriinsä.

Samat tyypit ihailevat NHL:n törkyturpia kuten vaikka Jarkko Ruutua, joka on päästänyt pelin aikana helvetin paljon törkeämpää ja loukkaavaampaa tekstiä vastustajille, kuin joku "ota banaani" huutelu.
Missä mä nyt olen Jarkko Ruutua ihaillut?
 
Ei valkoihoisen kohtaama rasismi ole yhtään sen väheksyttävämpää kuin mustankaan.
Siis rasismi on pahempaa, kuin kunnianloukkaus? Miksi jauhat vain rasismista, kun pelien aikana kuulee vielä henkilökohtaisempia loukkauksia usein? Alkuperäisen viestini pointti on, että Kamaralla täytyy olla todella huono itsetunto, kun ottaa itseensä kaiken huutelun, minkä muut antavan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sinäkin olet mielestäni aika herkkä tapaus, kun sijaisloukkaannut Kamaran puolesta, vaikka huuteluiden sisällöstä ei taida olla vieläkään mitään todisteita. Nolaan itseni? Oletko ihan tosissasi?
 
Tämä käyttäjä ei jatka joukkueessa.
En nyt provosoidu tästä julmasta rapalan heitosta muutoin kuin toteamalla neutraalisti, että kyllä tekee.
Tuleeko siitä syväkin haava? Vuotaako verta?

Entäpä jos joku pelaaja kuittailee pelin aikana toiselle pelin aikana tämän isosta nenästä? Kyseessä on ulkoinen ominaisuus, jolle pelaaja ei voi mitään. Pääsekö sillä Ylen etusivulle ja aiheuttaako tämä laajamittaisen kadulle aktivoitumisen ryöstelyineen?
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Siis rasismi on pahempaa, kuin kunnianloukkaus? Miksi jauhat vain rasismista, kun pelien aikana kuulee vielä henkilökohtaisempia loukkauksia usein?
Jauhan rasismista sen vuoksi, koska sehän tässä oli alunperin aiheena kun Kamaran tapausta puitiin. Ei mulla ole mielenkiintoa jauhaa tässä yleisesti sen enempää pelien aikana tapahtuneista loukkauksista. Enkä oikein tiedä mitä niistä nyt tässä voisi sanoakaan kun ei ole mitään tiettyä tapausta jota käsiteltäisiin.

Alkuperäisen viestini pointti on, että Kamaralla täytyy olla todella huono itsetunto, kun ottaa itseensä kaiken huutelun, minkä muut antavan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Sitähän me emme tiedä, emmekä me tiedä ottaako hän kaikesta huutelusta itseensä. Mutta saat toki elää tässä uskossa. Se ei ole keneltäkään pois.

Sinäkin olet mielestäni aika herkkä tapaus, kun sijaisloukkaannut Kamaran puolesta, vaikka huuteluiden sisällöstä ei taida olla vieläkään mitään todisteita. Nolaan itseni? Oletko ihan tosissasi?
Jos sä haluat tällaisen diagnoosin meikäläisestä tehdä, niin sulla on siihenkin täysi oikeus. Toivotan sulle antoisia hetkiä palstalla. Nauti siitä ajasta mitä on vielä jäljellä ;)
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kumpaas tässä Norja-Serbia matsissa pitikään kannattaa jos halus Suamelle parasta?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Toimiiko C Moren Por-Esp -lähetys muilla? Itsellä pyörii 10 sekuntia ja sitten lagaa täysin ja vaatii buuttauksen. Ei ole ensimmäinen kerta C Morella...
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Toimiiko C Moren Por-Esp -lähetys muilla? Itsellä pyörii 10 sekuntia ja sitten lagaa täysin ja vaatii buuttauksen. Ei ole ensimmäinen kerta C Morella...

Kyllä mulla näyttäs toimivan ihan normaalisesti. Telian tikipoksi on laitteena.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Itsellä sama ongelma
Läppärillä katsoessa futaa normaalisti. Mutta tuo C Moren sovellus telkkarissa on kyllä muutenkin niin susi kuin olla voi, varsinkin jos vertaa vaikka Viaplayhin tai näihin Netflixin kaltaisiin. Harmillista etenkin kun hinta on mitä on.
 

redpecka

Jäsen
Pakko kyllä vähän ihmetellä Enriquen valintoja. Sarabia joka ei ole pelannut juuri yhtään on avauksessa ja muutenkin on tuttu avauksen pelaaja. Samalla Asensio piikissä. Joka ei ole oma paikka ja Asensio ei ole muutenkaan saanut vastuuta liikaa. Siellä olisi puhtaampi hyökkääjä Borja Iglesias penkillä jolla 6 peliin 6 maalia La Ligassa tällä kaudella. Olisiko kokeilun paikka @redpecka ?
En ole hirveen innostunut näistä maajoukkuepeleistä ja/tai varsinkaan kansojenliigasta. Nyt yrittelen kahtella tätä Por-Esp-peliä. Toki kiva nähdä Ligasta tuttuja pelaajia. Ja Rolle tietenkin. Miten sekin on noin kömpelö? Kai se vain on futis(kin) nuorten ihmisten laji.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Laadukas Espanja-Portugali matsi menossa, 0-0 tauolle. Kottosen kanssa vähän eri mieltä tuosta Espanjan pallonhallinnasta, lähinnä kyseenalaistaisin tuon kenttätasapainon. Jota ja Ronaldo löytää itsensä usein 2vs2 tilanteista tilanteenvaihdon jälkeen. Portugali käyttää hyvin Espanjan tyhjät tilat hyödykseen ja vastapainoksi jaksaa ainakin vielä puolustaa hetkellisillä ylivoimilla. Tämä tekee Espanjan murtautumisen erittäin vaikeaksi.

Ronaldo näyttäisi olevan vireessä.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Läppärillä katsoessa futaa normaalisti. Mutta tuo C Moren sovellus telkkarissa on kyllä muutenkin niin susi kuin olla voi, varsinkin jos vertaa vaikka Viaplayhin tai näihin Netflixin kaltaisiin. Harmillista etenkin kun hinta on mitä on.
Mun on pakko sanoa, että mulla on ollut Cmoren kanssa paljon vähän ongelmia mitä Viaplayn kanssa oli. On musta Cmorella omat ongelmansa, mutta yleisesti homma toiminut paremmin. Ja ihan paras juttä tabletilla on, että voi katsoa kahta peliä samaan aikaan, jos sama laji. Ja nopeesti vaihtaa ja suureentaa. Sais tulla telkkariinkin ja että vois mitä vaan lajeja laittaa kätevästi samaan aikaan päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös