Mainos

Jalkapallo – liveseuranta

• 6 615 870
  • 128 951

npc

Jäsen
Siis onko tämä La Liga -palloilu oikeasti tällaista aina? Tuntuu, että joka kerta kun vilkaisen pelejä, joissa ei pelaa vastakkain kaksi vakavasti otettavaa joukkuetta, pelin kuva on että toinen haluaa vain makoilla, filmata ja kuluttaa aikaa eikä tuomaristo tee asialle yhtään mitään. Tunnin olen nyt tätä katsellut ja sitä tuntia en tule saamaan takaisin. Huoh.
Saattaa se olla. Verrattuna Englantiin niin eri ilmasto, kulttuuri, tulkinnat, omakuppikuntaisuus vaikka samojen sääntöjen puitteissa kai pelataankin Euroopan pääsarjoissa. Ei ole ehkä mielekästä oman pallokulttuurin ytimestä katsoa vähän jotain "romanian kakkosdivaria" ja ihmetellä miksi noi nyt noin.

Se vähän mitä olen katsonut Premium-liigaa vai mikä sen nimi onkaan niin näyttää kyllä erilaiselta ja näin suomalaisen silmään arvostettavammalta kun tsempataan eikä kieritä. Vaikka vettä sataa tai juuri sen johdosta. Ja, englantilainen fudis on Euroopan parasta kun siellä on paras taso. Espanjalainen futiskenttä on ihan erilaista kun sisällissodan takia siellä on panostettu vaan kahteen vastakkaiseen suureen. Tai ainakin se on entisestään saanut ihmiset jommalle kummalle puolelle pitkin niemimaata.

Silti se sarja mitä kukin tykkää seurata ei perustu järkeen tai analyysiin liigojen paremmuudesta vaan siihen mihin nyt on sattunut vihkiytymään. Jokeritkin tykkäävät yht'äkkiä Mestiksestä vaikka pelin taso tuskin on samaa kuin KHL:ssä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

npc

Jäsen
Ehkä tuo ylempi Jokeri-esimerkki ei ihan sopinut sittenkään tuohon mitä muuten sanoin ja mistä olin jotain mieltä. Olkoon siinä, että tapoja seurata jotain liigaa on monia.

Olenhan minä silloin tällöin fiilistellyt ajatuksella, että millainen La Liga olisi ilman noita kahta suurta. Mitä jos nuo nyt pakkaisivatkin laukkunsa ja menisivät kahdestaan johonkin perkeleen superliigaan pelaamaan 48 ottelua keskenään toisiaan vastaan? Vaikka Espanjan Liga menettäisi 95% vetovoimaisuudestaan maailman silmissä niin sarja voisi olla erittäin mielenkiintoinen. Suursuosikkeina tietysti Sevilla, Atlético, Sociedad, Bilbao, Betis...

npc

Jäsen
...Valencia, Villarreal, Mallorca, Rayo, Málaga, Coruña, Las Palmas, getafe, Celta, Santander, Hercules, Cádiz, Leganés, Alavés, Fuengirola, Espanyol, Tenerife, Badajoz, Brasilian Ronaldon Valladolid, Girona, Zaragoza näin muutaman mainitakseni. Ja tuo Girona voittaa tällä kaudella mestaruuden vaikka kaksi suurta vielä sinnitteleekin liigassa.

Barney

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-SaiPa
Eikö tuonkin nähnyt jo ekasta hidastuskuvasta? No hyvä että varmuuden vuoksi taas kelailtiin videoita muutama minuutti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy