Jalkapallo – liveseuranta

  • 6 188 624
  • 122 850

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Burnin syötöt järjestään just vähän liian taakse.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tykkään kyllä Fabian Schäristä, olisi fpl joukkueessakin, mutta Botman 0,5 miljoonaa halvempi. Hyvin saanut Haalandia pidettyä tänään.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Pep huuteli yleisöön jotain. Tuli ihan mieleen elämäni virhe kun menin stand up -keikalla etummaiseen pöytään suoraan lavan eteen.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Pep huuteli yleisöön jotain. Tuli ihan mieleen elämäni virhe kun menin stand up -keikalla etummaiseen pöytään suoraan lavan eteen.
Katri Helena huusi minua lavalle 80-luvulla, kun olin kuulemma suloinen pikkupoika etupenkeissä. Olin jo siirtynyt taaemmaksi ja huusin takaisin "En".
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Noniin. Livramento sisään. Ja ylös oikealle, tietty.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Katri Helena huusi minua lavalle 80-luvulla, kun olin kuulemma suloinen pikkupoika etupenkeissä. Olin jo siirtynyt taaemmaksi ja huusin takaisin "En".
Hyvä ratkaisu! Katri Helena on ainoa, jota kuuntelen vähemmän mielelläni kuin Mikko Innasta.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ahaha Toulousekin sai pilkun ja onnistui siinä myös joten taitaa PSG:n kauden avausvoitto jäädä odottamaan itseään. Mulla on positiivinen kutina että Ranskassa taitaa mestari vaihtua. Ja se tekis kyllä hyvää tolle sarjalle. Vielä kun pelit näkyis jostain.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Niinpä. Tai toisaalta kyllähän Cityn asema vaikuttaa muihin, mutta suhteellisesti. Ja niin ikään Cityn voi hyvin mokata jonkun Phillipsin kanssa, mutta se ei varsinaisesti vaikuta mihinkään, koska superlaadukasta ukkoa on muutenkin joka sormelle ja varpaalle.
Itse väitän edelleen, että Cityn joukkueen liimana toimii Pep. Toki siellä on superlaadukkaita pelaajia, mutta niin on monella muullakin joukkueella. Kuten itsekin sanoit case Grealishista: "Grealish taas on vähän tuollainen anomalia: hän ei oikeasti ole erityisen hyvä pelaaja, siis jalkapalloilullisesti kokonaisuutena, mutta aivan erityisen tehokas siinä missä on hyvä. Pepillä meni vuosi koulia hänestä sopiva palanen.". Olisiko Grealish yhtä hyvin kokonaisuutta palveleva palanen jos olisi siirtynyt aikoinaan esim. Chelseaan? Sillä spekuloiminen on toki vähän turhaa, mutta uskon itse, että Pep on tässä se tekijä, jonka ansiosta Grealish ei ole kallis floppi.

Tässä on kaksi erillistä asiaa. Cityn tulot, joiden kanssa puliveivaaminen on perseestä ja Cityn urheilullinen osaaminen läpi seuran, jota itse en voi kuin kunnioittaa. Toki sekin kaikki on rahalla hankittu, mutta edelleen väitän, että muutama muukin seura olisi viime vuosien aikana pystynyt Cityä vielä enemmän haastamaan jos pelkän rahan sijasta olisi löytynyt myös tarpeeksi osaamista tarpeeksi monelle paikalle.

Itse odotan mielenkiinnolla sitä päivää kun Guardiolan tilalle astuu joku toinen.
 
Viimeksi muokattu:

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Foden ja Rashford on varmaan nopeimpia jätkiä pallon kanssa ja joilla vielä siinä nopeudessa on mukana pääkin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tässä on kaksi erillistä asiaa. Cityn tulot, joiden kanssa puliveivaaminen on perseestä ja Cityn urheilullinen osaaminen läpi seuran, jota itse en voi kuin kunnioittaa. Toki sekin kaikki on rahalla hankittu, mutta edelleen väitän, että muutama muukin seura olisi viime vuosien aikana pystynyt Cityä vielä enemmän haastamaan jos rahan sijasta olisi löytynyt tarpeeksi osaamista tarpeeksi monelle paikalle.
Pep on se, jota en itse voi kuin kunnioittaa. Lähes täydellinen valmentaja ja pelin kehittäjä. Mutta tässäkin on mutta: hän on aina tullut valmiiseen tai lähes valmiiseen pöytään. Cityssä tuo on vain korostunut, ja se on jostain syystä jäänyt aika vähälle huomiolle. Kenties siksi, että hän on voittanut jatkuvasti. Tavallaan ansaittu henkilökultti on johtanut siihen, että nykyään ajatellaan hänen olevan vielä enemmän käänteentekevä kuin mitä hän todellisuudessa on.

Jos Pepin laittaisi Aston Villaan, hän ei voittaisi yhtä ainoaa Valioliigan mestaruutta, tai vielä pahempi: jos Cityyn laittaisi Woodwardin päättämään kaikesta, kultapuro kuivuisi parissa kaudessa.

Sikäli nuo kaksi asiaa limittyvät paljonkin.

Siinä olet varsin oikeassa, että kahden seuran, Unitedin ja Chelsean, olisi pitänyt pystyä haastamaan paremmin, mutta kumpaakin on johdettu miten sattuu. Chelseassa pokaaleja on metsästetty liian lyhytjänteisesti ja Unitedissa urheilullinen puoli on ollut vuodesta 2005 saakka täysin alisteista seuran arvon kasvattamiselle ja tulovirtojen maksimoimiselle. Muilla seuroilla on ollut sitten taas rajoitteita. Mutta tosiaan: City ei kuuluisi tähän Chelsean ja Unitedin kategoriaan ilman epärehellisyyttä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola

Ei nuo nyt omaan silmään ehkä ne ihan tärkeimmät tilastot olleet… Ennemmin kannattaa katsoa itse peliä kuin jotain shots off target tilastoa.

Kova halu on monella alkaa tehdä Mountista jotain vitsiä, jota pilkata. Tämän kesän Dele Allin ja Ramsdalen ulostulojen jälkeen tämä ilmiö alkanut kyllä tuntua entistä typerämmältä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei nuo nyt omaan silmään ehkä ne ihan tärkeimmät tilastot olleet… Ennemmin kannattaa katsoa itse peliä kuin jotain shots off target tilastoa.

Kova halu on monella alkaa tehdä Mountista jotain vitsiä, jota pilkata. Tämän kesän Dele Allin ja Ramsdalen ulostulojen jälkeen tämä ilmiö alkanut kyllä tuntua entistä typerämmältä.

Taitaa tuo halu olla enemmän saarilla? En peliä katsonut kuin satunnaisesti toisella puoliajalla ja en kyllä sen perusteella havainnut mitään erityistä Mountin pelaamisessa. Tosin, aika hankalaa sitä taisi olla havaita kenenkään muunkaan pelaamisessa.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
En peliä katsonut kuin satunnaisesti toisella puoliajalla ja en kyllä sen perusteella havainnut mitään erityistä Mountin pelaamisessa
Eli ei mitään erityistä mutta pystyy nostamaan kuitenkin tilastoja, että oli ihan paska? Mountin roolina on prässissä hakea riistoja ja tulla nopeasti alas ja juosta paljon. Eilen hoiti tuon roolin hyvin.

Toki jos odottaa, että Mount tekee tuossa roolissa valtavasti tehoja, saattaa pettyä. Lopussa kun Bruno laitettiin laidalle, alkoi Mount pelata oikeasti hyökkäävässä roolissa.

Eiköhän tuo some puoli ole noita katkeria Chelsea-faneja, joita vain harmittaa Mountin lähtö. Ymmärrän kyllä, että harmittaa koska hyvä pelaajahan hän on.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eli ei mitään erityistä mutta pystyy nostamaan kuitenkin tilastoja, että oli ihan paska? Mountin roolina on prässissä hakea riistoja ja tulla nopeasti alas ja juosta paljon. Eilen hoiti tuon roolin hyvin.

Toki jos odottaa, että Mount tekee tuossa roolissa valtavasti tehoja, saattaa pettyä. Lopussa kun Bruno laitettiin laidalle, alkoi Mount pelata oikeasti hyökkäävässä roolissa.

Eiköhän tuo some puoli ole noita katkeria Chelsea-faneja, joita vain harmittaa Mountin lähtö. Ymmärrän kyllä, että harmittaa koska hyvä pelaajahan hän on.

Onko toi nyt sitten se kaikista paras rooli Mountille? Epäilen vähän ettei ole. Jos joku katsoo vain tilastoja ja vertaa niitä eilisessä pelissä muihin pelaajiin, niin aika hankalaa on löytää mitään positiivista:

 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Onko toi nyt sitten se kaikista paras rooli Mountille? Epäilen vähän ettei ole. Jos joku katsoo vain tilastoja ja vertaa niitä eilisessä pelissä muihin pelaajiin, niin aika hankalaa on löytää mitään positiivista:

Tuossa on muuten aivan helvetin kapea kattaus tilastoja. Toki hänen roolinsa tulee muuttumaan näkyvämmäksi kun keskikenttä alkaa toimia paremmin sekä keskenään että esim. laitojen kanssa. Mutta tuollaisilla muutaman pallollisen pelin yksiulotteisilla mittareilla ei vielä pitkälle päätellä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Oli miten oli, ja Mount tulee parantamaan, mutta 15 syöttöä omille keskikentällä on helvetin huonosti 84 minuutissa. Muutenkin alku ollut surkea, mutta kyl Casemiro on ollut se joka on ollut eniten pihalla. Uskoisin Amrabatin tähän auttavan kun/jos tulee sisään.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Oli miten oli, ja Mount tulee parantamaan, mutta 15 syöttöä omille keskikentällä on helvetin huonosti 84 minuutissa. Muutenkin alku ollut surkea, mutta kyl Casemiro on ollut se joka on ollut eniten pihalla. Uskoisin Amrabatin tähän auttavan kun/jos tulee sisään.
Tämä on ihan totta kaikkinensa, mutta sanoisin, että niin Mountin syöttömäärät kuin Casen ongelmatkin ovat kollektiivinen epäonnistuminen, eli johtuu siitä, etteivät pelaajat ole vielä samalla pelikirjan sivulla. Ten Hagin vika enemmän kuin pelaajien, siis, ja hänellä on taatusti kykyä korjata asia. Toivottavasti nopeammin kuin hitaammin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tämä on ihan totta kaikkinensa, mutta sanoisin, että niin Mountin syöttömäärät kuin Casen ongelmatkin ovat kollektiivinen epäonnistuminen, eli johtuu siitä, etteivät pelaajat ole vielä samalla pelikirjan sivulla. Ten Hagin vika enemmän kuin pelaajien, siis, ja hänellä on taatusti kykyä korjata asia. Toivottavasti nopeammin kuin hitaammin.

Juu tietty, mutta mä alan ainakin epäilemään että onko sitä kykyä ETH:lla korjata nämä asiat. Ei pitäisi näin kauan olla satojen miljoonien jälkeen samat ongelmat koko ajan. Puhumattakaan kärkipelaajaongelmista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Juu tietty, mutta mä alan ainakin epäilemään että onko sitä kykyä ETH:lla korjata nämä asiat. Ei pitäisi näin kauan olla satojen miljoonien jälkeen samat ongelmat koko ajan. Puhumattakaan kärkipelaajaongelmista.
Kaksi peliä hei. Muistele viime kautta. Ja itse asiassa ne sadat miljoonat on juurikin hidastava tekijä, sillä joukkue on tarvinnut niin perusteellisen uudelleenrakennuksen ja hankinnat ovat tarkoittaneet pelitapamuutosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös