Puoli tuntia nyt Koeman-palloa nähty ja huhhuh sentään, mitä aivan päätöntä, hengetöntä ja kädenlämpöistä kurakakkaa tämä onkaan, ei mitään järkeä tai punaista pelitavallista lankaa. Ei etenkään puolustettaessa, eikä kyllä hyökätessäkään, täysin aseetonta ja aseista riisuttua pelaamista. Ei siellä markkinoilla taida parempaakaan olla tarjolla (ainakaan hollantilaista)...tuliskohan se van Gaal vielö kerran takaisin?
Toki onhan tuolla rosteripuolellakin noita vajeita. Kuinka kauan meintaan roikottaa herroja de Roon, Klaassen ja etenkin Blind mukana? Luuk de Jongin sentään älysi luojan kiitos itse lopettaa jo maju-uransa, mutta nuo em. herrat eivät kyllä tajua, ellei joku itse laita tuolle touhulel stoppia. Vaikka itse olen myös vahvasti ollut Hollannin maajoukkueessa noiden nuorten pelaajien promootion puolella, niin pitäähän se todeta, että kyllä mm. Kenneth Taylor on aivan liian kovissa peleissä mukana. Ollut koko kauden otannalla itse asiassa Ajaxissa - hyvää alkukautta lukuunottamatta - todella heikko ja ailahteleva. Oli jo yllätys, että Taylor ylipäätään valittiin nyt mukaan, saatika, että oli nyt avarissa. Myöskään Brobbeyn valintaa en tämän kauden näytöillä täysin ymmärrä ja ei hänkään ole kyllä vielä valmis tälle maajoukkuetasolle.
Poikkeuksellisen paljon on kovia pelaajia on toki joutunut loukkaantumisten ja nyt viimeisimpänä tuon ruokamyrkytyksen takia jäämään sivuun (mikä on toki epäonnekasta rosterin suhteen), mutta olihan siinä alkuperäisessä kokoonpanovalinnassa jo aivan päättömiä valintoja, kun mm. Toulousen maaliruisku Thijs Dallinga ja erinomainen Branco van de Boomen jätettiin jopa sen alustavan kokoonpanonkin ulkopuolelle. Koemankin haluaa mieluummin turvata näihin vanhoihin luotto hedelmän kuorijoihinsa ja selänpesijöihin, eikä halua antaa mahdollisuutta, sen mahdollisuuden ansaitseville. Kutsuukohan vielä Strootmanin ja Babelinkin seuraavalla kerralla takaisin?