No kyllä ne paremmatkin joukkueet, kuten Englanti ja Belgia, bussittavat jatkuvasti viidellä puolustajalla.Mä en vaan yhtään tykkää tästä, että kotipeliin lähdetään viidellä pakilla. Varsinkaan kun vastassa ennakkoon about samaa tasoa oleva joukkue.
Niin, mutta todellisuudessa tämä Suomen 5-3-2 (tai 3-5-2) on aktiivisempi ja hyökkäävämpi pelitapa kuin se aiemmin nähty alhaalla makaava 4-4-2. Suomi on pyrkinyt tällä uudella ryhmityksellä ylimiehittämään keskustan, millä pyritään vahvempaan pallokontrolliin ja toisaalta puolustuspäässä ohjaamaan vastustajaa enemmän laidoille. En ymmärrä tuota haikailua 4-4-2 perään, kun Suomella ei ole edes rosterissa kunnollisia laitureita.Mutta rumalta se näyttää jo paperilla.
Eihän Saksalla ole ollut kunnon kärkeä Klosen jälkeen. Tuo on iso ongelma ollut Saksalle Klosen lopetettua. Johtuuko valmennuksesta vai ei, mutta tuon näki heti Klosen lopetettua uransa majussa. Klose oli tärkeämpi palanen kuin kuvittelin. Painoi ikämiehenä vielä mukana tehoja kovasti vaikka moni olisi jo ollut valmis aiemmin Klosen maju uran päättämään. Käsittämättömän kova kaveri josta saatiin tehoja irti ihan viimeiseen asti.Hot take: Saksan hyökkäys on kyllä pahasti yliarvostettu ja yliarvioitu monen tahon osalta. Tuolla viilettä mm. Gnabry, Werner ja Havertz (nyt penkillä) menemään, joista kukaan ei ole maailmanluokan hyökkääjä tai oikeastaan edes lähelläkään maailman kärkeä. Hyökkäyspeli on ailahtelevan Sané ja nuoren Musialan varassa, joka kyllä olisi valmis jo ottamaan seuraavaa steppiä hierarkiassa. Toki Flickillä voi olla tulevaisuudessa aikeita peluuttaa Musiaalaa myös hieman alempana keskikentällä, jopa kasipaikalla (tai 8/10-paikan hybridinä). Noh, onneksi on vielä Müller, joka on näyttänyt samalta jo viimeiset 15 vuotta...
Myös keskikentältä puuttuu sellainen kutospaikan "pallorosvo", joka tukisi ja antaisi mm. Kimmichin ja Gündoganin toimia vapaammin. Pakistossa Süle, Rüdiger, Schlotterbeck ihan solideja, mutta penkki (Ginter, Kehrer, Henrichs) on aika kehno.
Aika hyvä. Tai huono miten sen haluaa ajatellaSuomi sen verran heikko, että kohta helähtää Hradeckyn selän takana.
Pahat henget siellä kuiskuttelee.Tuleeko toi taustakuiskaus telkkarista, vai sekooko mulla pää?
Voiko pää seota jos se on jo valmiiksi sekaisin? En tiedä. Mutta Romania tasoitti. Ottaa päähän. Seonneeseenkin.Tuleeko toi taustakuiskaus telkkarista, vai sekooko mulla pää?