Ei mua haittaa jos kerron kansalle kusevani kun haluttaa ja kansa sen tietää!!HUOMIO: Lisäsin tuon viimeisen ekstra-vaihtoehdon, koska tuntui että sellainen puuttui.
Äänestys on anonyymi, mutta minun täytyy harjoitella ehkä vielä vähän ettei vaihtoehdot olisi liian leimaavia siihen mitä mieltä itse satun olee.
En ole väärinpäinmaailmassa ikinä käynyt, mutta päteekö niissäkin takapajuloissa meidän oikeat säännöt että kävellä pitää oikeaa laitaa pitkin eikä väärää laitaa pitkin?Ei mua haittaa jos kerron kansalle kusevani kun haluttaa ja kansa sen tietää!!
Väistän jos en itse kävele oikeaa reunaa tai vastaan tulee joku vanhempi ihmisoletettu tai liikkumisrajoitettu.
En kauheasti väistä kun kävelen oikeaa reunaa ja jos joku teini/keski-ikäinen/mummu räplää kännykkää ja kävelee minua päin, kattois eteenpäin. Take My Word!!
Olet kaukaa viisas!Klikkasin ylimmän, mutta todellisuudessahan jo kaukaa tarkkailen, mitä tekee vastaantulija. Jos näen hänen ottavan askelta keskemmälle, en tietenkään itse toimi.
Olet kaukaa viisas!
Mulle tulee kyllä kieltämättä kiusallinen fiilis jos ei ole muita ja 20 metriä edessäni lähestyvä normaali kansalaiselta vaikuttava ihminen hyppää jo ajotielle. Tekisi mieli siinä toisemme sivuuttaessamme pyytää anteeksi tai kiittää. Oliko mun tukka niin nuhjunen ja vaatteet repalaiset..? Ei kai se sen takia varmuuden vuoksi väistänyt? Näihin ei ikinä saa vastausta ellei tartu sitä hihasta ja vaadi häntä tulla kuuntelemaan baariin mun elämäntarinani.
Eikös lentävät eläimet toimi myös näin? Muistelen lukeneeni, että tunnelissa vastakkaisiin lentävät lepakot eivät törmää toisiinsa kun noudattavat liikennesääntöjä.Väistetään aina oikealle, niin törmäyksiä ei tule.
Tällaiseen en ole koskaan törmännyt. Pysähtelemiseen.Oikea vaihtoehto puuttui.
Jos on kiire, niin väistän ja menen sieltä mistä mahtuu. Jos ei ole kiire, pidän linjani (oikea tai vasen reuna) ja pysähdyn ennen vastaantulijaa. Kukaan ei ole toistaiseksi tahallaan törmännyt. Toki, jos vastaantulija ehtii pysähtyä ensin, kierrän hänet.
Tätä taidettiin kysyä tasa-arvoketjussa (?) hiljattain.