Jaajon Diili

  • 331 365
  • 1 626

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei se tyrkyttämistä ole, tai on hyvä välttää sellaisen tunteen syntymistä. Myyjän pitää olla asiakkaan kaveri, siis pikemminkin yhteistyökumppani kuin "pelkkä" myyjä. Pitää olla sinnikäs, mutta samalla tuntea myös oma arvonsa ja myymänsä palvelun, tai tuotteen arvo. Hinnalla millä hyvänsä voi saada aikaan hetkellisen myyntipurskeen, mutta siltä pohjalta on huono lähteä hakemaan kasvua. Tämä ainakin media-alalla.
Mulle tuli tuosta ”myyjä” selitteestä ensimmäisenä mieleen eräs espanjalaistunut turkulainen kiinteistövälittäjä, yökerho- ja makkaramoguli. Seuraavana face2face jankkaajat. En edes ajatellut ihan oikeaa myyntitykin hommaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän vähemmän voisi olla osallistujia. Hankala seurata alkuun, kun ei mitään käsitystä kuka oli kuka.

Niin ja voisi olla enemmän esittelyä ja henkilöiden näyttämistä . Nyt tuo on sitä että jaajo jotain naureskelee kilpailun alkuun, sitten kilpailijat hyppää takseihin, näytetään pitkät mainokset ja sitten taas hyppivät taksissa, sitten ollaankin jo johtoryhmän edessä ja sitten valitaan 2 henkilöä tippumisuhkaan ja näitä 2 tietenkään edes näytetty ruudussa. Katsoja edes tajua mitä siinä kilpailussa piti tehdä ja ne säännötkin vaihtuu lennosta. Tämä sama kaava toistuu sitten läpi kauden ei vain avauksessa. Toki silti tulee katsottua ei siinä mitään..
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aina tulee ihmeteltyä tätä, että ei koskaan ole mitään kunnollisia strategioita ja juosten kustuja tehtäviä. Tosin mitä voi olettaa kun annetaan muutama tunti järjestää joku tapahtuma, joka ehkä vaatisi muutaman päivän tai jopa viikon. Silti tätä tulee katsottua ja mietittyä, että miksi.
 

Maustemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aina tulee ihmeteltyä tätä, että ei koskaan ole mitään kunnollisia strategioita ja juosten kustuja tehtäviä. Tosin mitä voi olettaa kun annetaan muutama tunti järjestää joku tapahtuma, joka ehkä vaatisi muutaman päivän tai jopa viikon. Silti tätä tulee katsottua ja mietittyä, että miksi.
Mitä voit odottaa kun ohjelmaa vetää Jaajo Linnonmaa, ohjelmassa haetaan johtajaa jollekin pari kuukautta vuodessa auki olevalle kesäterassille ja ohjelman osallistujat ovat jotain Account Manager -nimikkeellä ratsastavia puhelinmyyjiä, social media power playereitä tai reilu parikymppisiä opiskelijoita, joiden tehtävä ohjelmassa tuntuu olevan katsella Jaajoa kuin kauan kadoksissa ollutta isäänsä. Jos ohjelmassa pystyy erottumaan merkittävästi siten, että älyät kirjoittaa ideoita tussilla fläppitaululle, niin ei tuossa kovin merkittävää osaamista tarvita, vaan tärkeintä on se, että puhelimen yhteystiedoista löytyy mahdollisimman paljon julkkiksia tai julkkisten tuttuja.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
”Tää Töölönlahti on kiva paikka”. Juu ei, yleensä siinä rannalla haisee aina pahalle. Lisäksi Töölönlahden pohja on täynnä mutaa tai jotakin muuta mömmöä.

Tosi kiva paikka diilien tekemistä varten.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Taas kustaan juostessa - ja taas sietää ihmetellä millainen itseään kunnioittava brändi haluaa ostaa tuotesijoittelun ja näkyvyyden tästä formaatista.

Hei teillä on kaksi tuntia aikaa järjestää Megatapahtuma ja odotamme, että töräytette maailmanluokan tuloksen sekä shown. Tuloksen ratkaisee kumpi oli varmasti paskoista lopputuloksista vähän vähemmän paska. Jee!
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hei teillä on kaksi tuntia aikaa järjestää Megatapahtuma ja odotamme, että töräytette maailmanluokan tuloksen sekä shown. Tuloksen ratkaisee kumpi oli varmasti paskoista lopputuloksista vähän vähemmän paska. Jee!

Tätähän tämä tuntuu olevan joka jaksossa, sitten miettii kuinka rikas joku oikeasti olisi jos onnistuisi jotain koiranruokaa myydä tuhansilla euroilla parissa tunnissa muutaman sadan budjetilla ja vielä järjestää joku megatapahtuma siihen kylkeen. Joku tehtävä voisi alkaa ihan vaikka klo 8 aamulla ja varsinainen myynti sitten puolilta päivin, annetaan kunnon suunnittelu ja myyntiaika. Sitten katsotaan miten porukka loistaa tai ei loista. Nythän tuo menee että kaikki ryntää vain johonkin suuntaan ja heitetään projektijohtaja aina bussin alle ja koitetaan vain oma selusta suojata.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
”Tää Töölönlahti on kiva paikka”. Juu ei, yleensä siinä rannalla haisee aina pahalle. Lisäksi Töölönlahden pohja on täynnä mutaa tai jotakin muuta mömmöä.

Tosi kiva paikka diilien tekemistä varten.
Koiraihmisiä oli tavoite saavuttaa, niin näen kyllä hyvänä sijaintina, kun kaikki lähialueen koiraihmiset siellä pyörii. Tuon tarkan sijainnin olisi voinut tarkemmin valita, tuo pyöräsuora nyt oli ihan onneton valinta. Suunnitteluaikaa oli taas ihan liian vähän. Ekassa tehtävässähän oli paljon enemmän aikaa. Myös suhteessa siihen, että oli laajempikin.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Tätähän tämä tuntuu olevan joka jaksossa, sitten miettii kuinka rikas joku oikeasti olisi jos onnistuisi jotain koiranruokaa myydä tuhansilla euroilla parissa tunnissa muutaman sadan budjetilla ja vielä järjestää joku megatapahtuma siihen kylkeen. Joku tehtävä voisi alkaa ihan vaikka klo 8 aamulla ja varsinainen myynti sitten puolilta päivin, annetaan kunnon suunnittelu ja myyntiaika. Sitten katsotaan miten porukka loistaa tai ei loista. Nythän tuo menee että kaikki ryntää vain johonkin suuntaan ja heitetään projektijohtaja aina bussin alle ja koitetaan vain oma selusta suojata.
Järjestäisivät edes omia kavereita paikalle ostamaan tuotteita noissa myyntitehtävissä. Tuotanto varmaan toki vahtii puheluita, mutta ei luulisi olevan vaikeaa soittaa jollekin "taikurikaverille" että ollaan täällä Töölönlahdella järjestämässä tapahtumaa, pääsetkö paikalle? Puuhastelua koko formaatti, mutta silti sitä vain katsoo tätä.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onhan tämä Jaajon diili kyllä niin tiukkaa huumoria kuin olla voi. Myös katsojan myötähäpeämittari huutaa punaisella jokaisessa jaksossa. Varsinkin silloin kun "tapahtumaan" tilataan kiirellä joku artisti, taikuri, koiratrimmaaja yms. ja tämä sitten seisoskelee taustalla "tonnin seteli" ilme naamalla miettien, että mitä helvettiä minä täällä teen. Tähän "tapahtumaan" on tietenkin saatu houkuteltua jopa kaksi ihmistä ja kilpailijatkin ihmettelevät huulet pyöreinä, että mitähän tässä nyt keksisi, ettei tämä olisi aivan saatanan noloa.

Toinen huumoriseikka on nämä tehtävät. Eikö nämä kilpailijat ole katsoneet edellisiä kausia kun pallo on aivan hukassa. Tavoite on myydä tuotetta x, mutta kuitenkin lähdetään rakentamaan tapahtumaa isosti, kontaktoidaan, haalitaan esiintyjiä, joku alkaa vääntämään jotain mainosta etc. eli vähäinen aika käytetään aivan turhaan räpeltämiseen. Sitten itse myyntiin jää aikaa 30min ja tulos on 50€. Kai nyt kaikki tietää, että rahallinen tulos ratkaisee voittajan ja itse tapahtumalla ei ole mitään merkitystä. Muutama ilmapallo kaupasta ja tuotteita myymään mahdollisimman nopeasti. Vai onko tuotannossa sitten käsketty käyttämään aikaa tähän suunnitteluun yms. jotta saadaan jaksoon muutakin materiaalia kuin itse myyntiä, voihan näinkin olla.

Tuli kyllä hieman yllätyksenä, että tämä Otso on "vasta" 35-vuotias. Näyttää ulospäin n. 50-vuotiaalta vanhan liiton autokauppiaalta jolta en kyllä autoa ostaisi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olihan tämä jakso taas ehtaa Jaajo-Diiliä. Myydään joukolla koiranruokaa polkupyöräväylällä ilmapallot puussa. Miksihän tämä tehtävä oli valittu tähän väliin, kun kilpailijoita olisi riittänyt ihan vain muutama kummallekin tiimille viemään tämän läpi. Nyt heitä oli aivan liikaa. Huvitti myös, että ensimmäisenä toinen tiimi painoi kilpailevaan firmaan ostamaan koiratarvikkeita, olivat sentään muovipussista logot sumentaneet.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Järjestäisivät edes omia kavereita paikalle ostamaan tuotteita noissa myyntitehtävissä. Tuotanto varmaan toki vahtii puheluita, mutta ei luulisi olevan vaikeaa soittaa jollekin "taikurikaverille" että ollaan täällä Töölönlahdella järjestämässä tapahtumaa, pääsetkö paikalle? Puuhastelua koko formaatti, mutta silti sitä vain katsoo tätä.

Eikö noissa ollut myös rajoituksia että samaa kontaktia voi käyttää vain kerran koko kisan aikana ja todennäköisesti muitakin yhteydenottoon liittyviä sääntöjä, noitahan ei yleensä hirveästi availla ja kisojen sääntöjä, voittajakin arvotaan käytännössä kun kriteerit voi itsellä sopivaksi pistää sen mukaan kummalta haluaa jonkun ulos. Jos ei ole helsingissä useampaa "taikurikaveria" ne kannattaa kisan loppuun säästää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Toinen huumoriseikka on nämä tehtävät. Eikö nämä kilpailijat ole katsoneet edellisiä kausia kun pallo on aivan hukassa. Tavoite on myydä tuotetta x, mutta kuitenkin lähdetään rakentamaan tapahtumaa isosti, kontaktoidaan, haalitaan esiintyjiä, joku alkaa vääntämään jotain mainosta etc. eli vähäinen aika käytetään aivan turhaan räpeltämiseen. Sitten itse myyntiin jää aikaa 30min ja tulos on 50€. Kai nyt kaikki tietää, että rahallinen tulos ratkaisee voittajan ja itse tapahtumalla ei ole mitään merkitystä. Muutama ilmapallo kaupasta ja tuotteita myymään mahdollisimman nopeasti. Vai onko tuotannossa sitten käsketty käyttämään aikaa tähän suunnitteluun yms. jotta saadaan jaksoon muutakin materiaalia kuin itse myyntiä, voihan näinkin olla.
Tämä. Ja tehtävänannossa korostetaan ties mitä muitakin asioita ja kuinka brändin arvot pitää näkyä ja muuta paskaa. Sitten lopputuloksen ratkaisee yksin myynti, eli viisainta olisi ollut myydä siellä puiston laidassa jätesäkistä noita 15% alennuksella ja antaa jotain pientä kaupan päälle.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Nyt kun johtoryhmässä painotetaan tapahtumaa ja alkusuunnittelua, olisikin hauska nähdä kun edes kerran just tuollaisilla yllämainituilla keinolla joukkue keräisi vaan tylysti myyntikassansa suuremmaksi, eikä paskaakaan välittäisi jostain epäolennaisista aikaa vievistä osioista. Epäilen toki kuten LiiAaa, että tuotanto määrää ainakin osin tämänkin.

En vaan käsitä miksi näihin on aina niin pieni aika, johon kuitenkin pitää ympätä kaikki isonkin projektin osa-alueet ja lopuksi tietenkin puuttuva aika on aina siitä itse tehtävän tekemisestä pois.

Eikö joskus näissä ollut sekin, että lasketaan ensin käytetyt rahat ja sitten tuotot ja sitten tulos. Nyt ilmeisesti toi alkupääoma on aina käytettävissä/tuhlattavissa miten joukkue haluaa. Pelimies tietysti palkkaisi kaveritaikurin koko rahalla, joka taikojen ohella ostaisi sattumalta samalla summalla koirannaksuja.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En vaan käsitä miksi näihin on aina niin pieni aika, johon kuitenkin pitää ympätä kaikki isonkin projektin osa-alueet ja lopuksi tietenkin puuttuva aika on aina siitä itse tehtävän tekemisestä pois.

Kuvaajille tarvitsee vain maksaa parista tunnista ja leikkaajalle samoin. Tässähän oli silloin yhtenä vuonna Jaajon diilissa kun niiden piti remontoida taloa niin ei siellä ollut edes kuvausryhmä koko aikaa paikalla, sitten kun muistelee Jethron kautta niin siellä taidettiin usein hotelillakin vielä tehdä seuraavalle päivälle hommia ja kisat oli aika usein useampi päiväisiä tai ainakin sen koko päivän. Jos en nyt ihan väärin muista niin aina ryhmät myös jakautuu vain kahtia kun kuvausryhmää ei ole useampaan paikkaan. Tuokin rajoittaa sitä "luovuutta" aika paljon kun aina jotkut on vain jotain kauppaostoksia tekemässä. Juuri tuolla TV-ketjussa puhuttu tästä rahasta niin näkyy näissä tosi-tv tuotannoissakin.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Ensimmäistä kertaa mielestäni edes jotenkuten järkevä tehtävä. Myykää käytettyjä ja kunnostettuja puhelimia, joissa (vaikkakin tehtävänannossa ja muutenkin tuli huonosti esille) oli hyvä alennus.

Ja mitä tekee tämä porukka? Sortuu samaan sähellykseen kuin edellisessä tehtävässä ja yritetään tehdä asioista vaikeampia kuin ne ovatkaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ensimmäistä kertaa mielestäni edes jotenkuten järkevä tehtävä. Myykää käytettyjä ja kunnostettuja puhelimia, joissa (vaikkakin tehtävänannossa ja muutenkin tuli huonosti esille) oli hyvä alennus.

Ja mitä tekee tämä porukka? Sortuu samaan sähellykseen kuin edellisessä tehtävässä ja yritetään tehdä asioista vaikeampia kuin ne ovatkaan.

Melkein voisi väittää että nuo 8 ja 12 puhelinta mitkä joukkueet myivät kuka tahansa jantteri myisi Helsingin vilkkaimmilla kauppapaikoilla.
 

Maustemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Melkein voisi väittää että nuo 8 ja 12 puhelinta mitkä joukkueet myivät kuka tahansa jantteri myisi Helsingin vilkkaimmilla kauppapaikoilla.
Oli varmaan kaikkien aikojen surkein mainos se räpellys minkä saivat siihen Kampin seinälle. 100e alennus yli 100 euron tuotteesta ja mainoksessa lukee isolla 16.30.

Samalla toinen tiimi hankkii asiakkaita niinkin nokkelalla lähestymistavalla kuin "kiinnostaako käytetyt puhelimet?".

En ennusta kovin kummoista menestystä tälle Jaajon kesäterassille, jos edes koskaan tulee toteutumaan tai tämän kisan voittaja pääsemään sinne asti.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Melkein voisi väittää että nuo 8 ja 12 puhelinta mitkä joukkueet myivät kuka tahansa jantteri myisi Helsingin vilkkaimmilla kauppapaikoilla.

Aivan järkyttävän paskat myyntitulokset. Mykistävää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ensimmäistä kertaa mielestäni edes jotenkuten järkevä tehtävä. Myykää käytettyjä ja kunnostettuja puhelimia, joissa (vaikkakin tehtävänannossa ja muutenkin tuli huonosti esille) oli hyvä alennus.

Ja mitä tekee tämä porukka? Sortuu samaan sähellykseen kuin edellisessä tehtävässä ja yritetään tehdä asioista vaikeampia kuin ne ovatkaan.
Jep. Missä isot kyltit tyyliin "Puhelin alkaen 9€"? Oli toki taas ihan asiatontakin kritiikkiä johtokunnassa. "Miksi ette järjestäneet tapahtumaa, artisteja esimerkiksi?" Varmaan siksi, että aikaa tällaisen järjestämiseen oli taas pari tuntia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Jep. Missä isot kyltit tyyliin "Puhelin alkaen 9€"? Oli toki taas ihan asiatontakin kritiikkiä johtokunnassa. "Miksi ette järjestäneet tapahtumaa, artisteja esimerkiksi?" Varmaan siksi, että aikaa tällaisen järjestämiseen oli taas pari tuntia.
Tämä "tapahtuman" tuputtamista tehtävänannossa ja johtoryhmässä en oikein ymmärrä? Onko siinä tarkoituskin "hämätä" kilpailijoita, tehdä enemmän viihdettä kun kilpailijat keskittyvät vääriin asioihin, estää kaverimyynti vai mikä sen pointti on? Koska en nyt voi uskoa, että kilpailijatkaan kahteen kertaan tekisivät noin tyhmän virheen ja saada noin säälittäviä myyntituloksia?

Mutta jotenkin itselle tuon hävinneen joukkueen tekeminen oli mielestäni teoriassa "parempaa". Oli isoa valomainosta, radiomainosta jne vaikka ne olivatkin paskoja (se valomainoksen mainos oli kyllä yksi surkeimmista mitä olen nähnyt) niin olisi siinä varmaan enemmällä ajalla ja ajatuksella tullut parempaa jälkeä vs. toisen joukkueen taikurit ja maskotit ja "kiinnostaako käytetty puhelin?" läpät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös