Mainos

Jaajon Diili

  • 316 146
  • 1 558

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jäi kyllä todella heikko fiilis tästä jaksosta. Ensinäkin tehtävänanto oli taas diiliä itseään, eli ihan perseestä. Ei yhtään aikaa suunnitella tehtävää ja saada noita firmoja mukaan tuonne.

Ihmettelen jopa vähän Seinäjokea tässä, että kuinka suostuvat noin surkeaan tehtävänantoon, kun eihän tuosta voi odottaakaan mitään muuta kuin paskaa. Ei nämä mainospaikat kuitenkaan ilmaisia heillekään ole ja kaikilla (niin katsojilla, kilpailijoilla kuin näillä yhteistyökumppaneilla) tulee tuosta vaan kamala myötähäpeä.

Harmittaa siis Seinäjoen puolesta ja innolla odotan kuinka huumorikausi tästä on tulossa. Niklas saisi ainakin pysyä remmissä mahdollisimman pitkään.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Omistaako Niklas Ferrarin vai onko saanut jostain paljousalennuksella kyseisen automerkin huppareita? Tiedän, että on automies ja menestynytkin sillä saralla, mutta ehkä lievästi noloa jos ei autoa omista, tai no ehkä joka tapauksessa. Kyllä muuten Hjalliksen kausilla tultiin johtoryhmään puvut päällä ja skragat tiukasti kaulassa! Ihme hupparihiihtäjiä tämä nykyjengi.

Myös Bemarin, sekä ensi jaksossa Jeepin hupparit löytyy tallista. Erityismaininnan antaisin kuitenkin Not my fucking problem -paidalle, jossa tuo yksi nainen asteli johtoryhmään.

Itse jaksosta onkin jo tarpeellinen sanottu, Seinäjoki sai mainosta, jos joku ehti ne klipit ohjelmasta nähdä.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ah, taas saa nähdä Jaajon tuijottelemasta ikkunasta ja jännittää jääkö harjoittelijoiden sulkemien ovien väliin johtoryhmään astellessa.

Kaikki oleellinen täällä onkin jo sanottu. Tehtävä oli haastava aikataulun vuoksi, koska harva yrittäjä pitää huomisen kalenteria tyhjänä sen takia jos joku Diilistä sattuisi soittelemaan Seinäjoelle. Ja toki myös ajatus toiminnan laajentamisesta PK-seudulta Seinäjoelle ei ehkä ihan jokaisen suunnitelmissa ole.

Luulisi että muutaman kauden nähtyään kilpailijat jo ymmärtäisi ottaa tarkasti ylös mitä tehtävänannossa sanotaan ja suunnitella tehtävän toteutuksen näiden pohjalta. Nyt jälleen suunnittelun alkaessa aivan jäätävää sekoilua ja toisten päälle huutamista. Lopulta jonkunlainen "suunnitelma" on kasassa, ja sitten tiimien jakautuessa kahtia toinen käsi ei tiedä mitä toinen on tekemässä. Omanlaisensa klassikko tämäkin.

Andre oli todennäköisesti tämän kauden fiksuin kisaaja, mutta väärässä formaatissa. Hänen itsensä kannalta hyvä että pääsi tuosta sirkuksesta pois. Niklas tulee aiheuttamaan viihdettä ja eiköhän tämän iäkkäämpi marttyyrinainenkin (joka sanoi alussa olevansa huono ottamaan ohjeita vastaan) tule mukana olemaan sinne hieman puolenvälin yli. Muutama potentiaalinen tekijä tuolla tuntui olevan mukana, joiden lisäksi useampi äänekäs käsienheiluttaja, jotka tulevat kusemaan vielä useamman tehtävän.

Pakkohan tämä on taas katsoa.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole ihan varma, että oliko nämä oikeasti eri tiimeissä...

Ekan jakson sisältö oli kuitenkin käytännössä se, että jonkun random "vaikuttajan" tyttöystävä(!) kuskattiin Seinäjoelle tapaamaan presidentin koiran äitiä(!).

Parodiana tämä olisi suorastaan herkullista kamaa, mutta se ei tainnut olla tarkoitus.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parodiana tämä olisi suorastaan herkullista kamaa, mutta se ei tainnut olla tarkoitus.
Kieltämättä tällaisella lähestymisellä jaksoja aikalailla katsoo, hieman kärjistellen toki.

Ja asiantuntijat eli neuvonantajat, huvittaa sekin että ihan miten tahansa hommia teamit lähestyvät, aina on se joku viisastenkivi että just näin olisi pitänyt tehdä ja toi breinstormaus meni kyllä ihan vihkoon kun sitä ja tätä ja miksei joku tehnyt tuota vaan tätä.

Hyvää viihdettä toki!
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ja asiantuntijat eli neuvonantajat, huvittaa sekin että ihan miten tahansa hommia teamit lähestyvät, aina on se joku viisastenkivi että just näin olisi pitänyt tehdä ja toi breinstormaus meni kyllä ihan vihkoon kun sitä ja tätä ja miksei joku tehnyt tuota vaan tätä.
Täähän on klassinen tilanne, että helppo se on sivusta huudella ja jälkeenpäin kertoa että miten kaikki olisi pitänyt tehdä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Herran-jestas mikä pökäle tuo tehtävä - pahoittelut Seinäjoelle. Pari influencceria junaan ja menoksi - kyllä muuttoliike seinäjoelle nyt alkaa!
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Eilen tuli jakso ulos, ja täällä 0 uutta viestiä. Se kertonee paljon. Ellei jopa kaiken oleellisen.
Oli niin mitäänsanomaton ja sekava jakso, että vaikea sanoa oikein mitään.

Tuo tehtävä oli kyllä niin onneton kuin olla ja voi. Pitää samalla myydä leipää, tehdä reseptejä, luoda markkinointikamppanja..... Sitten kuitenkin se leivänmyynti on se tärkein asia.
 
Viimeksi muokattu:

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Oli niin mitäänsanomaton ja sekava jakso, että vaikea sanoa oikein mitään.

Tuo tehtävä oli kyllä niin sekava kuin olla ja voi. Pitää samalla myydä leipää, tehdä reseptejä, luoda markkinointikamppanja..... Sitten kuitenkin se leivänmyynti on se tärkein asia.
Ja tähän kaikkeen oli aikaa, mitä? 6 tuntia? Ei ihmekään että tuloksena oli kaaosta. Itseasiassa nukahdin ennenkuin häviäjätiimi käveli Jaajon puheille (mikä osaltaan kertoi jakson mielenkiinnosta), mutta aamulla luin että Laura sai monoa. Ei kyllä yllättänyt, aikamoinen ilmapiirin myrkyttäjä vaikutti näiden parin jakson perusteella olevan ja itsekin mainitsi jo viime jaksossa, että ei oikein osaa toimia tiimissä. Voisi pohtia että miksi ylipäätään oli lähtenyt mukaan...
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Voisi pohtia että miksi ylipäätään oli lähtenyt mukaan..

En jaksa tämän henkilön taustoja nyt selvittää, joten vastaus yleisellä tasolla:
Monethan ovat hakemassa tuolla ensisijaisesti näkyvyyttä omalle brändilleen ja yritykselleen. Nimienkin perässä ruudussa näkyy grafiikalla linkit heidän somesivujen löytämiseen/seuraamiseen
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli niin mitäänsanomaton ja sekava jakso, että vaikea sanoa oikein mitään.

Tuo tehtävä oli kyllä niin sekava kuin olla ja voi. Pitää samalla myydä leipää, tehdä reseptejä, luoda markkinointikamppanja..... Sitten kuitenkin se leivänmyynti on se tärkein asia.
Joo ja myyntityöhön jää se puoli tuntia, mitä helvettiä.
 

Devon

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Varmaan jopa vähemmän, koska eivät nuo nyt oikeasti mitään 5 tuntia ole voineet palaveerata ja valmistela, kun molemmilla tuntui olevan se joku max tunti aikaa myyntiin.
Uskooko joku noihin aikatauluihin? Kävihän voittajajoukkuekin muka taas istumassa terassilla ja uimassa sekä saunomassa sillä aikaa, kun Jaajo hiosti hävinneen joukkueen jäseniä. Saunapuhtaana Tarmon jäsenten olikin sitten mukava odotella aulabaarissa, kun Liidin jäseniä päästettiin piinapenkistä pois.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Lopputulos oli se, että voittaja myi parillasadalla ja häviäjä alle satasella. Jotain saattaa olla tehtävässä vialla näillä lukemilla. Koululaisetkin olisivat pystyneet parempaan.
Mietin ihan samaa, että todennäköisesti olisi tienannut enemmän kuin sen parisataa jos olisi vaan napannut rieskat kainaloon, mennyt suoraan sinne kadun varteen ja alkanut myymään ilman mitään tuntien suunnittelupalavereita ja sekoilua joidenkin flyereiden kanssa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Kolmosella kehiteltiin 6kk tuotetta ja menestysreseptiä ilmeisesti romahduksen partaalle asti. Diilissä aikaa rieskan reseptin kehittämiseen, tekemiseen, lanseeraukseen ja myymiseen päivä.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mietin ihan samaa, että todennäköisesti olisi tienannut enemmän kuin sen parisataa jos olisi vaan napannut rieskat kainaloon, mennyt suoraan sinne kadun varteen ja alkanut myymään ilman mitään tuntien suunnittelupalavereita ja sekoilua joidenkin flyereiden kanssa.

Jep - joskin luulin, että joku brändikulmakin olisi vaikuttanut tulokseen. Myynti oli surkeaa.

Brändistä puheenollen, kuka tähän ohjelmaan haluaa? Annetaan pari kusista tuntia aikaa porukalle laittaa homma kasaan ja jälki on sen mukaista.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Uskooko joku noihin aikatauluihin? Kävihän voittajajoukkuekin muka taas istumassa terassilla ja uimassa sekä saunomassa sillä aikaa, kun Jaajo hiosti hävinneen joukkueen jäseniä. Saunapuhtaana Tarmon jäsenten olikin sitten mukava odotella aulabaarissa, kun Liidin jäseniä päästettiin piinapenkistä pois.
Tehtävän aikatauluihin kyllä, mutta tuo voittajajoukkueen palkinto nyt itsestäänselvästi on aina kuvattu jälkikäteen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jep - joskin luulin, että joku brändikulmakin olisi vaikuttanut tulokseen. Myynti oli surkeaa.
Sinällään vähän hölmöä, että tuossa tehtävänannossa sanotaan että pitää luoda ja kehitellä sitä sun tätä, mutta loppujen lopuksi kuitenkin vain myynti ja eurot ratkaisee. Ja myynnitkin on ihan olemattoman pieniä. Nämä tehtävät on niin kökköjä ja aikataulut mitä on, niin käytännössä parhaan myynnin saisi todennäköisesti kun oikaisisi tuon suunnitteluvaiheen, markkinoinnin suunnittelun jne. yli suoraan siihen myyntivaiheeseen ja lähtisi ihan perinteisellä helppoheikki-tyylillä myymään. Esim. viimeisimmässä tehtävässä näytti, että tuo automyyjä teki aika perusmeiningillä, eli puhumalla hyvin kauppaa.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Johtoryhmän palaute ei ole kovin johdonmukaista: välillä annetaan kuraa kun joku ei ole taistellut projektijohtajuudesta tarpeeksi, mutta esimerkiksi viime jaksossa Josea kehuttiin, kun luovutti johdon suosiolla Essille. Samoin lopun grillissä Salmen, joka toimi projektijohtajana, kohdalla todettiin, että "noh, virheitä sattuu ja niistä opitaan" kun taas välillä näkemys on se, että kyllä projektijohtaja kantaa vastuun ja saa potkut. Samoin aina suunnittelun osalta: jos on suunniteltu kunnolla, niin palaute on, että miksi käytitte niin paljon aikaa ettekä lähteneet heti tekemään, ja toisin päin, jos lähdetään heti tekemään niin johtoryhmä kyselee miksi ei suunniteltu kunnolla.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sinällään vähän hölmöä, että tuossa tehtävänannossa sanotaan että pitää luoda ja kehitellä sitä sun tätä, mutta loppujen lopuksi kuitenkin vain myynti ja eurot ratkaisee. Ja myynnitkin on ihan olemattoman pieniä. Nämä tehtävät on niin kökköjä ja aikataulut mitä on, niin käytännössä parhaan myynnin saisi todennäköisesti kun oikaisisi tuon suunnitteluvaiheen, markkinoinnin suunnittelun jne. yli suoraan siihen myyntivaiheeseen ja lähtisi ihan perinteisellä helppoheikki-tyylillä myymään. Esim. viimeisimmässä tehtävässä näytti, että tuo automyyjä teki aika perusmeiningillä, eli puhumalla hyvin kauppaa.

Tämä on ollut voittava taktiikka jo käytännössä muutaman kauden. Unohtaa kaikki brändijutut ja muut ulkopuoliset seikat (esim. naapureiden häiritseminen remppatehtävässä viime kaudella) mitä tehtävänannossa sanotaan, koska pelkkä raha ratkaisee ja yksinkertaisesti myy vain eniten. Johtoryhmässä saattaa saada hiukan palautetta, että piti sitä ja tätä ottaa myös huomioon, mutta sitten lopulta todetaan eniten myyneiden voittaneen. Tähän on toki myös vahvasti ollut liitoksissa kavereille ja tutuille myynnit ylisuurilla summilla.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oisin kanssa ottanut riskin, sitä kautta saattaisi tehtävän johtaja saada kiitosta kun olisi vaan sanonut, että nyt ei keskitytä mihinkään epäolennaiseen ja tuherreta tunteja strategioiden ja printtailujen kanssa, vaan sovitaan nopeasti kuviot, haetaan lohta rieskarullien väliin ja mennään myymään. En nyt sitten toki muista, olisiko tuo mennyt täysin tehtävänantoa vastaan.

Sitten olisi myyntituloksella harjannut vastapuolen kuus-nolla ja luulisi, että sitä kautta saisi Jaajolta kiitosta siitä että hei, myydä piti ja sitä te teitte.

Ja brändinkin puolesta markkinointi olisi ollut jopa parempaa, kun myyminen ei olisi ollut 30 minuutin kuseminen juosten vaan olisi ollut aikaa rauhassa siellä jossain kadulla laittaa rieskaa ihmisille esiin.

Mutta joo, tää on Diili!
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tuli tämän ketjun innoittamana katseltua tuo ensimmäinen jakso. Huh mitä kuraa. En ole Jaajon Diiliä katsonut aikaisemmin ja voin sanoa, että en kyllä katso jatkossakaan. Ehkä jakson parasta antia oli se kun toinen joukkue vei omat asiakkaansa (kaksi ihmistä?) kiertämään kauppakeskukseen ja lopuksi koirahotelliin. Toinen näistä paikalle hankituista "asiakkaista" oli vielä niin allerginen koirille, että joutui seisoskelemaan ulkona. Jos alun lätinät ja tämän johtoryhmän jättää tunnin ohjelmasta pois, niin itse tehtävän kuvaamista oli noin 15 min mikä on käsittämättömän vähän. Itselle oli ainakin todella puuduttavaa katseltavaa viimeiset 30 min tätä samaa lätinää siitä missä onnistuttiin ja missä ei. Kerroppas "Kari" vielä kymmenennen kerran mikä teidän alkuperäinen idea oli? Huh huh. Mikäli tämän piti olla jotain mainosta Seinäjoelle niin metsään meni ja lujaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eniten tuossa häiritsee että ohjelmaa tullut kohta pari tuntia ja tuntuu että vain muutama kisailija käynyt ruudussa ja jaksot saatu kuvattua niin että itse kilpailua näytetty vain muutaman minuutin pätkä sieltä täältä. Onko tuo tuotanto sen verran pienempi kun aikoina kun kuvaamisen ja ohjaamisen taso on näin heikko, vai onko siellä vain joku tet-harjoittelija palkattu ohjaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös