En tiedä mitä ihmettä Taru ajatteli ottaessaan Petrin pudotukseen. Taru on vetänyt homman kehnosti ja on projektipäällikkönä vaarassa pudota - no otetaan mukaan joukkueen paras pelaaja. Mä olisin itse ottanut sen jälkiviisastelevan kaverin (Sebastian?), jolle Jaajokin vähän lämpesi, että mikset sä avaa suutasi jos näet että homma menee päin helvettiä.
Taru sai jonkinlaisen paniikkireaktion johtoryhmän edessä. Tuli itkua ja tuli ihme analyysiä, että muut haukkuvat tätä, koska pelkäävät tämän olevan niin hyvä kisaaja, että savustetaan ulos.
Muuten jakso oli aika perus. Näille kahdelle ravintolalle 1,5h mainos. Se jäi ihmetyttämään, että minkähänlaisia mainos flaijereita nuo mahtoivat jakaa, kun ne näyttivät normaaleille A4-papereille mustavalkoisilla painomusteilla. Eikö kenelläkään ole verkostoissa Helsingissä mitään mainostoimistoa, jonka kautta saisi ilmaiseksi tai edes halvalla kunnon mainosesitteet. Olihan se koomisen näköistä, kun kaverit pudotelevat valkoisia A4-papereita randomilla ihmisten postiluukuista sisään.
Siitä koin äärimmäistä vahingoniloa, kun ilmaiseksi tuotteita ja esiintyjiä ruinannut joukkue hävisi kisan. Voittajajoukkue taisi laittaa enemmän rahaa pöytään, jolla saatiin lopulta parempi tulos. En tiedä, vähän itseä tökkii kahden jakson jälkeen tämä tyyli, että kisailijat käyttävät hyödyksi omia verkostojaan. Pitäisi saada kavereilta ilmaiseksi tuotteita ja palveluita nopealla aikataululla. Jos tätä ei rajoiteta mitenkään ohjelman aikana, niin luultavasti lopullisen voittajan valinta kohdistuu johonkin Helsingin seudulla verkostoituneeseen kisailijaan.
Kahden jakson jälkeen ei ole vielä kukaan kisailijoista jäänyt oikein positiivisesti mieleen. Ehkä Petrin nyt voisi nostaa esiin, mutta hänkin on ollut enemmän sellainen "tekee mitä pitää" -kaveri. Yllättävän vähän on nähty minkäänlaisia luovia ratkaisuja tai muita temppuja.
Kauden jälkeen on mielenkiintoista nähdä että päätyykö voittaja lopulta edes Jaajolle oikeasti töihin. Tässäkin ohjelmassa mennään sen verran sometilit edellä, että tuleeko kaikista kisaajista lopulta vain jotain itsenäisiä somevaikuttajia, jotka työllistävät itse itsensä kisan jälkeen omilla bisneksillään.