JA-Suomi-JA -sanakirja

  • 8 352
  • 55

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ylös tämä!

Paljon on parissa vuodessa kertynyt uusia Jatkoajasta tuttuja sanaparsia, sanontoja ja sanoja. Niitä tähän siis.

HC = Marko Toivonen
Tukka-Jukka = Jukka Rautakorpi
6-1 = Lukon voitto Ässistä
se yks porilainen = se yks porilainen

Ei mulla kulje nyt, joku muu jatkakoon!
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
anusaukkonen/anu s. = Mika Saukkonen, MTV3:n jääkiekkoasiantuntija, joka ei tunne asiaa alkuunkaan. Usein halveksuttu ja vähäksytty (+aliarvioitu) uhreilutoimittaja Jatkoajan porukoiden kesken. Ei ole jääkiekosta ajan tasalla. Kuuluisa trademark: "Miettikääpä sitä"

No, tälläisen kuvan mä olen ainakin saanut. Mitä mieltä muut olette?
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JB = Pelaaja jonka kanssa Blues on neuvotellut viimeiset 2,5 vuotta, huhujen mukaan osapuolet ovat jälleen päässeet lähemmäksi toisiaan.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti Davey
JB = Pelaaja jonka kanssa Blues on neuvotellut viimeiset 2,5 vuotta, huhujen mukaan osapuolet ovat jälleen päässeet lähemmäksi toisiaan.

Pitää myös muistaa, että kyseessä ei ole aina yksi ja sama JB. Ja tuohon voisi sanan "Blues" tilalle laittaa yhtähyvin sanan "Tommy".
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Enpä huomannut mainittavan "the Pena Throphya"

Alunperin palkinto annettiin eräälle joukkueen johtajalle hankittuaa liudan koiran nimisiä "pelaajavahvistuksia".

Nyttemmin palkinto voidaan myöntää todella pahoja kämmejä tehneelle Suomen kansalaiselle säätyyn katsomatta.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
ÄTPPOMK=?

Mitä helvattia tämä tarkoittaa!? Muistaakseni alku oli jotakin tyyliin "Älä Töni..." mutta mistä ihmeestä on kyse!?
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti smasa
ÄTPPOMK=?

Mitä helvattia tämä tarkoittaa!? Muistaakseni alku oli jotakin tyyliin "Älä Töni..." mutta mistä ihmeestä on kyse!?
Älä Töni Penttiä, Pentti On Mun Kaveri tjsp
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Pikku Myy
Älä Töni Penttiä, Pentti On Mun Kaveri tjsp

...mutta kuka tämä Pentti on? Muoti-Matikainen vai?
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Viestin lähetti Nikke
Hevosenpää on lähetetty sinulle.

Hevosenpää!? Aina vain oudommaksi menee. Voisitko selventää tätä vielä vähän?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti smasa
Hevosenpää!? Aina vain oudommaksi menee. Voisitko selventää tätä vielä vähän?
Pistäpä "hevosenpää" searchiin ja sitten alat kahlaamaan siitä edes muutaman ensimmäisen viestiketjun antimia, niin kuluu joulunpyhät eikä riitäkään.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Kh


Kiinnostaisi tietää myös, että mitä tarkoittaa maalivahdin perhostyyli; ts. maalivahti on perhostyylin torjuja?


Perhostyyli on ikäänkuin mahdollisimman peittävä maalivahti. Eli mennään suosiolla polville, pannaan patjat jäihin ja peitetään kaikki matalat vedot niillä ja sitten muu maali peitetään ylävartalolla, käsillä ja niiden suojilla. Sitten itse torjunta on periaatteessa sellainen että annetaan vetojen osua sensijaan että tehtäisiin itse torjunta.

Tässä on kuva valmiissa perhostyylissä olevasta maalivahdista.

Tässä taasen perinteinen stand up-maalivahti.

Tässä sitten aika perinteinen perusasento perhostyylin maalivahdeille. Tästä on nopea pudottautua polville heti kun laukaus on tulossa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
^eikös tuo viimeinen kuva ole nyt vähän yliliioiteltu.
En muista tuollaisessa haara-asennossa ketään nähneeni.
Längeihinhän osuisi tuossa seisoma-asennossa kaikki.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Sasha
Bleg = Blues

Ehkä surkein nimi koskaan. Ai kumpi? Ehkä molemmat.


Josta tulee mieleen Tunkin (R.I.P.) legendaarinen Laddis, Steppis ja Bubi nimikkeet. Kyseessä siis on Blegin entisiä ulkomaalaispelaajia, joista joukossa on yksi nykyinenkin.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti stiflat
^eikös tuo viimeinen kuva ole nyt vähän yliliioiteltu.
En muista tuollaisessa haara-asennossa ketään nähneeni.
Längeihinhän osuisi tuossa seisoma-asennossa kaikki.

Pasi Nurminen ainakin tapaa tuossa asennossa seisoskella. Sehän on yksi aseista tuossa perhostyylissä, että länget näyttävät olevan auki. Sitten kun vetopaikka tulee, maalivahti meneekin automaattisesti polvilleen ja veto osuu suojiin. Ikäänkuin "katso, haarat on auki! Läl-lää! Eipäs olleetkaan"
 
Viimeksi muokattu:

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Yöunien menettäminen: Järkyttyä niin paljon vastustajajoukkueen ylilyönnistä, vastustajan valmentajan kommenteista, tuomarityöskentelystä, toisten jatkoaikalaisten provoiluista jne., että järkytys estää ainakin REM-unen saavuttamisen seuraavana yönä, ehkä pidempäänkin.

Huomionarvoista on, että tämän univajeen diagnosointi tapahtuu aina sen aiheuttajan, ei oireiden havainnoinnin kautta. Kukaan ei toisin sanoen kerro jatkoajassa menettäneensä yöunensa, vaan muut kirjoittajat arvelevat näin käyneen/tulevan käymään. Usein tällä arvelulla pyritään saamaan omaan kirjoitukseen sarkastinen sivumaku, joka joissain oloissa voi auttaa saamaan yliotteen kahden tai useamman jatkoaikalaisen välisessä provoilussa.
 
Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
"rikkoi kirjoittamattomia sääntöjä" = voitti HIFKin pelaajan tappelussa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös