JA:n golffareita?

  • 867
  • 15

Aki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, mutta NHL se vasta on jääkiekkoa
Elikkä täällä tuntuu vilistävän hieman enemmänkin noita golfareita, ketkähän ovat kyseiseen lajiin notkahtaneet ja minkäslaiselta se tasoitus näyttää?

Itse olen pelannut tuollaiset kymmenen vuotta ja tasoitus on jotain nelosen pintaan, ihan tarkkaan en osaa sanoa kun viime kesä meni enempi vähempi puihin.

Tässäpä näin aluksi, mitenkäs teillä muilla?
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Juuh..

Minä olen! Tasotus on hiukan alle 30 ja pari viime kesää olen joutunut olemaan pelaamatta. Ensin armeijan ja sitten rahan puutteen takia. Hieno ja varsin ärsyttävän vaikea laji.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
pelannut noin vuodesta 1995. tasoitus on 36, siinä pysyy, eikä edes yritetä laskea suotta. tosin on tuomarointi- ja valmennuskurssit käyty, mutta kuten kuka tahansa hyvä valmentaja (tahi amerikan mantereen TV-pappi) sanoisi: "TEE NIIN KUIN MINÄ SANON, ÄLÄKÄ NIIN KUIN MINÄ TEEN!"

Että silleen...
 

Rocco

Jäsen
Golfia olen pelaillut kolmisen vuotta. Kierroksia tosin on tullut pelattua vasta alle 20 joten kokemusta ei ole kovinkaan paljon.

Tasoitus on yhden "maagisen" kierroksen ansiosta huikeat 30,5 mutta normaalisti pelaan noin 35-40 tasoituksen tasolla.

Mailat ovat huippuluokkaa joten niistä se ei ole kiinni. Tekosyitä huonoon peliin ei voi etsiä enää mistään :mad:
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Rocco

ainahan syitä huonoon peliin löytyy: liian hyvät mailat vaativat liian hyvän lyönnin, pilvisellä säällä hyvinkin voi aurinko häikäistä, yllättävä tuulenpuuska kesken lyönnin, häiritsevä linnunlaulu....

kunnon pelaaja ei koskaan pelaa huonosti, vaan ne olosuhteet...(aivan kuten talvi/liukas keli pääsee aina yllättämään pääkaupunkiseudun, vaikka "ajoin ihan rajoitusten mukaan"[ketään suuremmin sormella osoittelemalla])

Että silleen...
 

Soketti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Red Wings, Charlton Athletic
Tällä nimimerkillä...

...taitaa olla parasta ilmoittautua tähän kyselyyn.
Pientä valkoista palloa olen jokusen vuoden nyt iskenyt ja
pikkuhiljaa alkaa sujua. Tasoitusta on jäljellä lyönnin verran
joten maali häämöttää.. Laji pitää kyllä nöyränä ja muistuttaa nimimerkkini voimalla jos erehtyy luulemaan itsestään liikoja.

Lappeenrannan(?) seudulta löytynee, minultakin asiasta tiedustellut, nimimerkkinsä mukaisia reikätuloksia jatkuvasti tehtaileva peluri...;)
 

Zame

Jäsen
Suosikkijoukkue
kalpa, ottawa
Kyllähän minäkin golffari olen tosin aika huono sellainen. Tosoitus on 44 vaikka olen pelannut kolme vuotta. Tosin kierroksia ei kovin montaa ole kerinnyt pelaamaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Onhan tuota vuodesta -89 asti tullu hutkittua. Tasoitus noussut kolmen viime vuoden aikana jo lähemmäs kymppiä vaikka olikin parhaimmillaan jo seiskan pinnassa. Hieman tuo golfkärpäsen purema hellittänyt viime vuosien aikana eikä kierroksia tänä kesänäkään tullut kuin ehkä 15, ja kahtena edelliskesänä varmaan vain yhteensä noin monta.
 

Xantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄU
Kai minunkin tähän on vastattava vaikka tuota oikeata golfia ei kovin paljon tulekaan hutkittua.

Pelailen nimitäin lähes päivittäin Saunalahden sivuilla minigolfia, tasoitusta siinä ei anneta, mutta se luultavasti olisi kymmenen paremmalla puolella.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Yksi himogolffari lisää...

Kärpänen pisti siinä -95, ja nyt tasoitus on viidentoista ja kahdenkympin välimaastossa.

Kierroksia tahkotaan lähinnä Nurmijärvellä sekä viikonloppuisin joskus Kotkan (huonoilla) kentillä..
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ja taas eräs hullu golffari lisää. Kuusi kesää on takana, tasoitus 18 ja rapiat. Alkuvuodet meni vain 10-15 kertaa kesässä pelaillen, mutta toissa kesänä jo yli 60, ja silloin tasoituskin putosi nykyiselle tasolle. Vajaa vuosi sitten leikattiin polvi ja se haittasi viime kesän n. 40 kierrosta.
Pääkaupunkiseuden kentät on tuttuja, ja ensi keväänä olisi tarkoitus aktivoitua tuomarikurssin verran.
 

Aki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, mutta NHL se vasta on jääkiekkoa
Viestin lähetti narri #42
Yksi himogolffari lisää...

Kärpänen pisti siinä -95, ja nyt tasoitus on viidentoista ja kahdenkympin välimaastossa.

Kierroksia tahkotaan lähinnä Nurmijärvellä sekä viikonloppuisin joskus Kotkan (huonoilla) kentillä..

Kotkan huonoilla kentillä? Mitä kenttiä tarkoitat? Mussalo on ainakin ollut menneiden vuosien aikana pirun hyvässä kunnossa ja muutenkin varsin mukava kenttä. Sopivan haastava. Itse olen Karelia Golfin miehiä, mutta suomen kentät on kyllä tullut koluttua kohtuullisen kovalla prosentilla Torniosta, Kotkaan ja Joensuusta Turkuun.

Mikä on hienoin kenttä minkä olette pelanneet? Itselläni ei varsinaista suosikkia ole kyllä syntynyt vieläkään. En pidä niinkään peltokentistä jossa tilaa riittää kilometri suuntaan ja toinen toiseen, vaan mieluumminkin tarkkuutta vaativista kentistä. Ei kuitenkaan mitään kikkailuja, pitäähän sitä palloa välillä saada lyödäkkin! :D
 

Jäänyrkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen koko ikäni ihmetellyt että mitä tarkoittaa golfissa tuo maaginen sana tasoitus, joka esiintyy aina pelistä puhuttaessa. En kyllä ikinä ole keneltäkään kysynyt kun ei laji pahemmin kiinnosta, mutta ärsyttää kun ei tiedä. Jos joku nyt vihdoin voisi vähän selventää asiaa :confused:
 

Aki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, mutta NHL se vasta on jääkiekkoa
Golfkentällä on aina ihannetulos, par. Yleensä se on keskimäärin 4 lyöntiä per reikä. Eli 18*4 = 72.

Sitten kun pelaaja kierroksen, verrataan tulostani tuohon ihannetulokseen. Minun tasoitukseni on 4, joten keskimäärin minun tulisi selvittää kenttä 76:lla lyönnillä. Jos pelaan paremmin, tasoitus pienenee, jos huonommin niin tasoitukseni nousee. Siinä se noin yksinkertaisesti on. Toivottavasti selventi edes vähän.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
juuh..... minä myös!!

Juu eli edellinen kesä tuli palloa mätkittyä kohtalaiseen tahtiin.
Tasoitus on edelleen maaginen 54. Tosin syy tähän on se että olen keskeneräisen klubin (NaG) miehiä joten kenttä ei ole vielä tasoituksen lasku kunnossa, enkä sitten ekana kesänä kehannut vielä muualle mennäkään..:D No "luotettavat asiantuntijat" ovat kertoilleet pelini perusteella, että tasoituksen kuuluisi olla jotain 30 hujakoilla. Ensi kesänä nähdään mihin tippuu... jos tippuu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös