Järventie Jokereihin

• 9 610
  • 55

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Hyvä, että Mara jatkaa SM-liigassa. Kova hankinta/jatkaja Järventie on Jokerien pakistoon. Montreal ei sitten kuitenkaan iskenyt. Jore on ilmeisesti päässyt sanomaan oman painavan sanansa. Sjögrenin sainaamista sen sijaan ihmettelen.

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Järventie nyt sitten jäi ja kuten tuossa vahvistusketjussa mietiskelinkin. Nyt on sitten tuo kiekollinenkin kundi hankittu, joten näillä mennään. Ei tarvitse edes vaihtaa paidan tekstiä. Tuo hurrin hankinta on taas sitten hiukan outo homma, mutta katsotaan sano lekuri.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Loistavaa että Mara jatkaa, jolloin ei tarvinnut tuhlata ulkomaalaispaikkaa Hedinin paikkaamiseen. Mielellään tosin olisin nähnyt Hedinin peliä SM-liigassa.

Toivottavasti Sjögren ei ole samanlainen vahvistus kuin Vostrak...ei teilata kuitenkaan heti.

J.Rita

Jäsen
Tämä oli hieno hankinta! Parempaa suomalaista vaihtoehtoa ei ollut tarjolla, loukkaantumisaltista Laukkasta lukuun ottamatta.

Järventie tuntee joukkueen ja Jokerit tietää mitä saa, kun Järventie viime kaudellakin pelasi meillä. Uskon että Järventie on vahva ehdokas ensi vuoden MM-kisoihin.

Puolustus näyttää jo iskukykyiseltä:

Helenius - Järventie
Latvala - Malmivaara
Kankaanperä - Tukio
Jalkanen - Kantee

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jeps! Hienoa että Mara jatkaa, nyt puolustuksemme näyttää jo ihan hyvältä, jopa mestaruuteen riittävältä?? ;)

Sjögrenistä nyt kun vielä saadaan leivottua JYP-kausien tehot irti, niin olemme mestarisuosikkeja taas kerran(vai kuinka?)

Naughty_S

Jäsen
Väärä thread ja auringonpistos..

Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mikä tää Järventien tilanne oikein mahtoi olla kun välillä puhuttiin että tänä syksynä on varma paikka siellä tai ainakin varmasti palaa Montrealiin.Oliko hänellä sinne sopimus vai kuinka tää oikein meni.Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn kun ei oikein ole itselle auvennut tää Maran tilanne.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti mixu
Mikä tää Järventien tilanne oikein mahtoi olla kun välillä puhuttiin että tänä syksynä on varma paikka siellä tai ainakin varmasti palaa Montrealiin.Oliko hänellä sinne sopimus vai kuinka tää oikein meni.Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn kun ei oikein ole itselle auvennut tää Maran tilanne.

Oli Järventiellä sopimus Montrealin kanssa kaudesta 2003-2004. Tuo sopimus purettiin ja kun näin kävi, Järventie ja Jokerit tekivät kaksivuotisen paperin.

Jonkin verran olen ehtinyt Järventien tulevasta kaudesta kysellä asiaan vaikuttavilta tahoilta ja näyttäisi näkemys olevan sellainen, että Järventien Mara saattaa nousta yhdeksi SM-liigan parhaista puolustajista. Kunto on aivan toista luokkaa nyt kuin viime keväänä Järventien pelatessa Jokereissa lähinnä toipilaana ja keskenkuntoisena. Järventien odotetaan valtaavan ilmeisen näyttävälla tavalla Jokereiden takalinjojen kiekollisen johtajuuden.

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti mixu
Oli sopari josta vuosi jäljellä. Purki sen ja teki kaksi vuotisen pahvin Jokereihin. Hyvä niin, liiderikamaa.

Edit. Et sä cobol ainakaan mikään hidas jamppa ole. :)

Viimeksi muokattu:

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti cobol

Jonkin verran olen ehtinyt Järventien tulevasta kaudesta kysellä asiaan vaikuttavilta tahoilta ja näyttäisi näkemys olevan sellainen, että Järventien Mara saattaa nousta yhdeksi SM-liigan parhaista puolustajista. Kunto on aivan toista luokkaa nyt kuin viime keväänä Järventien pelatessa Jokereissa lähinnä toipilaana ja keskenkuntoisena. Järventien odotetaan valtaavan ilmeisen näyttävälla tavalla Jokereiden takalinjojen kiekollisen johtajuuden.

Järventie on liigan parhaita hyökkääviä puolustajia, mutta pelin avaajana ja varsinkin omassa päässä mies on liian usein liian hukassa. Mielestäni puheet SM-liigan parhaasta puolustajasta ovat vähän yliliioiteltuja.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti dude
Mielestäni puheet SM-liigan parhaasta puolustajasta ovat vähän yliliioiteltuja.

Samaa mieltä, ainakin tässä vaiheessa kun edes harkkaotteluja ei ole pelattu yhtään kappaletta. Kukahan tuollaisia sitten puhuu - en tiedä. Itse funtsin, että "saattaa nousta yhdeksi SM-liigan parhaista puolustajista."

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Järventie, loistava "kaappaus"

Lainasin vähän Tamilta tuota sanaa kaappaus. Eihän Maran saaminen/jääminen Jokereihin mikään kaappaus ollut, mutta silti erittäin hieno juttu.

Näistä uusista pelaajista, vielähän ei voi sanoa vahvistuksista, suurimmat odotukset kohdistuu nimenomaan Järventiehen. Tähän on montakin syytä. Ensinnäkin mieshän on jo näyttänyt, että kykyjä liigan parhaiden pakkien joukkoon on. Sinne nousemista on aika paljon vaikeuttanut loukkaantumiset. Uskotaan ja toivotaan että Mara saa pelata ehjänä koko kauden niin eiköhän uusi "tähti" syty kotoiseen liigaamme.

Näiden muiden uusien pelaajien osalta on paha sanoa mitään. Latvalan uskon täyttävän ne saappaat joihin hän hankittiin, Jantunen ja Metropolit ovat pelaajia joista tässä vaiheessa ei voi sanoa mitään. Hyvä alku olisi kuitenkin erittäin tärkeä.

Vielä kommentti tästä Sjögrenistä. Koko homma on venäläistä rulettia, mies voi olla todellinen maalitykki tai vastaavasti totaalinen limbo. Mielenkiinnolla odotellaan mitä tapahtuu.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Järventien tulevaa kautta on vaikea verrata viime kauden paluuseen suomeen parantelemaan olkapäätä ja minä ainakin odotan häneltä nousua SM-liigan pakkien parhaimmistoon.
Eli selkeää parannusta ja toinen parantaja voisi olla Vertala???

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Misson pihvi?

Järventielläkin alkaa pikkuhiljaa tulla aika näyttää todellista kovan luokan osaamista. Sinänsä erinomaisesti luisteleva kaveri on ollut massiivinen hype Ilves-ajoista saakka mutta näytöt TPS:ssä, Jokereissa, kokeilumaajoukkueissa ja Pohjois-Amerikassa ovat olleet loppupeleissä suht koht kesyjä.

Ongelma lienee se, että tikissä oleva fysiikka ei tässäkään tapauksessa korvaa pahoja ongelmia pelikäsityksessä ja hermokontrollissa. Jos lasketaan Marasta kaukalossa saatavat hyödyt ja haitat, on lopputulema usein +-0, ellei peräti negatiivinen.

Siviilissä ukko on kuitenkin ykkönen kuten varmasti Heleniuskin. Luoja kuitenkin säästäköön meidät tältä hasardiparilta Jokereiden puolustuksessa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Misson pihvi?

Viestin lähetti Pressiboxi
Jos lasketaan Marasta kaukalossa saatavat hyödyt ja haitat, on lopputulema usein +-0, ellei peräti negatiivinen.

Pitäisi toki ensin kuulla tai lukea siitä, mitä tarkoitat sanalla usein. Lähes aina? Kerran kahdesta? Joskus, mutta silti liikaa? Kaksi kertaa kymmenestä? Jotain muuta?

Järventie pelasi Jokereissa ollessaan täysin puolikuntoisena. Tämä ei ole edes mielipide, vaan asiasta löytyy myös testattua tietoa. Silti kiinnitin huomiota Järventien luisteluun. Harvassapa ovat ne SM-liigan pelaajat, jotka luistelevat Järventietä paremmin. Pelikäsityskin oli vähintään kohtuullinen, eikä vastuukaan pelottanut. Ja liekö seurausta Amerikan ajoista, mutta Järventie pisti myös ukkoa kiitettävästi seinille. Vaikka se ei hänen hommansa ollutkaan. Tähän kun lisää sen, että mailaa Järventie osasi pidellä muutenkin kuin vain vetää sitä perässään, niin enpä saanut viime keväänä perusteella edes puolikuntoisen Järventien saldoa negatiiviseksi. Suoraan sanoen Järventie oli Jokereiden paras puolustaja sen ajan kun joukkueessa pelasi... Mutta kaipa teillä Turussa on ihan omat mitta- ja laskentayksikkönne?

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Misson pihvi?

Viestin lähetti cobol
Suoraan sanoen Järventie oli Jokereiden paras puolustaja sen ajan kun joukkueessa pelasi... Mutta kaipa teillä Turussa on ihan omat mitta- ja laskentayksikkönne?

Teillä päin 16 000 ihmistä uskoi myös Tony Halmeeseen. Olen pahoillani mutta Tepsissä Järventie oli vitsi, oikeasti...

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Misson pihvi?

Viestin lähetti Pressiboxi
Teillä päin 16 000 ihmistä uskoi myös Tony Halmeeseen. Olen pahoillani mutta Tepsissä Järventie oli vitsi, oikeasti...

Tällainen asiantuntemus ja toisiinsa liittyvien asioiden löytäminen pistää kyllä aivan hiljaiseksi.

Mitä Järventiehen tulee, hän näyttää Jokereiden pelaajana herättävän samanlaista sokeutta kuin vaikkapa Ville Peltonen ennen viime kauden alkua. Peltonenhan oli todellinen suosikki SM-liigan suurin floppi -ketjussa ja vaikka mä koitin pikkaisen ohjeistaa tyyliin, että älkää nyt ihan sentään viitsikö Peltosta ja Nicce Hedbergiä pitää samalla tasolla, niin eikös vaan. Mun arvio on se, että Järventie on (ilman loukkaantumista) kauden päätyttyä kirkkaasti SM-liigan viiden parhaan puolustajan joukossa.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: Misson pihvi?

Viestin lähetti cobol
Mun arvio on se, että Järventie on (ilman loukkaantumista) kauden päätyttyä kirkkaasti SM-liigan viiden parhaan puolustajan joukossa.
Ja minulle kelpaa, kun mies ottaa paikan 10-20 parhaan joukosta ja jos tuo 5 joukossa toteutuu olen hyvin tyytyväinen.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Misson pihvi?

Viestin lähetti hull16
Ja minulle kelpaa, kun mies ottaa paikan 10-20 parhaan joukosta ja jos tuo 5 joukossa toteutuu olen hyvin tyytyväinen.

Näinkin. Mutta SM-liigan puolustajien taso on muutaman viime kauden jälkeen pudonnut sen verran radikaalisti, että kyllä mä nostaisin Järventien riman jopa tuonne viiden joukkoon. Sanotaan nyt varovaisesti, että vähintään 5-10 joukkossa on. Kun katselee noita muiden liigajoukkueiden pakkikalustoja läpi, niin on ihan pakko sanoa, että huh-huh.

Jokereilta sentään löytyy kaikkea. Voimaa edustavat noin satakiloiset Helenius & Malmivaara sekä vähän alle oleva Kankaanperä. Tämän kolmikon yhteispaino saattaa ylittää 300 kiloa, sillä Malmivaara on saanut kesän aikana yhä vaan lisää massaa pitkään varteensa. Käsiä, jalkoja & ajatusta löytyy Tukiolta, Latvalalta ja Järventieltä sekä Jalkaselta. Lisäksi olen lähes varma siitä, että lähes 2-metrinen Mikko Kalteva lyö itsensä tällä kaudella läpi. Samoin käy toivottavasti puolustajien ainoalle rightille eli Kevin Kanteelle. Pakiston nuorin Sami Lepistö on pelannut treeneissä hyvin hänkin - parinaan usein muuten Sami Helenius.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Misson pihvi?

Viestin lähetti cobol
Lisäksi olen lähes varma siitä, että lähes 2-metrinen Mikko Kalteva lyö itsensä tällä kaudella läpi. Samoin käy toivottavasti puolustajien ainoalle rightille eli Kevin Kanteelle.

Eikös Kanteekin ole left? Ainakin muutamassa Jääkiekkolehdessä lukee kätisyyden kohdalla L.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Re: Misson pihvi?

Viestin lähetti cobol
Mun arvio on se, että Järventie on (ilman loukkaantumista) kauden päätyttyä kirkkaasti SM-liigan viiden parhaan puolustajan joukossa.

Järventie on hyvänä hetkenä erinomainen mutta esitys heittelee ylös alas kuin junioripelaajalla. Lisäksi Järventie ottaa usein aivan tarpeettomia jäähyjä selkäänajoista / koukuista jne hävittyään 1-1 tilanteita. Ongelmat uskoakseni pitävät miehen uran enemmän kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla. Näyttöjä on oikeasti aika niukasti, toivottavasti tämä kausi muuttaa kaiken?

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Misson pihvi?

Viestin lähetti Master Chief
Eikös Kanteekin ole left? Ainakin muutamassa Jääkiekkolehdessä lukee kätisyyden kohdalla L.

Kantee on right. Jos en nyt sitten ihan kierosti ole peliä seurannut. Sitä en tiedä onko jääkiekkolehdessä muuta ollut. Joku voi varmaan vielä asian vahvistaa.

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Re: Misson pihvi?

Viestin lähetti cobol
Ja liekö seurausta Amerikan ajoista, mutta Järventie pisti myös ukkoa kiitettävästi seinille.
Ensimmäisenä tulee mieleen eräskin ottelu Areenalla, vastassa joku turkulainen palloseura? Mara tööttäsi yhden vaihdon aikana kolme kertaa ja mikä parasta, aina kovaa, jopa niin kovaa, että sama mikkihiiri keräsi kamoja joka kerta! Kyseessä oli Jani "tiiliviiri vallaton" Kiviharju. Ja siellä kaikilla oli niin muukaavaa...

Helvetin hyvä värväys autokauppiaalta, sanoo turkulaiset mitä tahansa!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy