Lipunostokokemuksia: SM-liigan pudotuspelit 2011, puolivälierät
Ihan pakko avautua. Muistan viisi vuotta sitten millaista jännittämistä ja tappelua oli 2006 järkätä pudotuspeleihin lippuja. No sittemmin ei ole pata pahemmin näissä peleissä pyörinyt niin eipä ole tullut myöskään lippuja hankittua. Eilen herättelin toiveita että VIIDESSÄ vuodessa olisi jotain parannusta järjestelmissä tapahtunut ja ehkäpä systeemit ovat parantuneet.
Todella väärin luultu, ainakin puoliksi.
Lippu
palvelu hoitelee Espoon Bluesin kotiotteluiden lipunmyynnin (
http://www.lippupalvelu.fi)
Lippupalvelulle puhtaat paperit. Klo 09 sisään järjestelmään, katsomokartasta klikkailin paikat ja maksoin liput pankkitunnareilla. Ei oteta nyt kantaa mihinkään hintoihin, pääasia että homma toimii kuin pitääkin. Todella hyvää toimintaa.
Pori, Isomäki ja !?#"#=! Lippu
piste, eli Ässien kotiottelut (
http://www.lippu.fi)
Voi jumalauta. Klo 08.50 kirjauduin tunnuksillani sisään järjestelmään. Lippujakin pääsi valitsemaan, vaikkakaan ei olisi kait pitänyt, kellohan ei ollut vielä yhdeksää. Toimintamalli "valitse katsomo -> minkä vaan sitten ottaakin -> hyppäsi takas A1 kohtaan". No ei hätää pohti jarska, kyllähän se yhdeksältä varmaan sitten toimii oikein.
Klo 09. Jee, nyt se antaa valita katsomon. Siihen se ilo sitten jäikin. Klo on nyt 10.41 ja paikanvalinnan jälkeen piiiitkä lataus ja ilmoitus "The server at lumi.lippu.fi is taking too long to respond.".
Kaveri sai 09.04 tarpeekseen ja pamautti taksilla lippupisteen palvelupisteeseen. Siellä ei ollut onneksi muita (Espoo Tapiola) jonottamassa, joten hän sai koko palveluhenkilökunnan arsenaalin (3 toimistosirpaa) käyttöönsä. Ei tullut siitäkään mitään. Kun ei järjestelmä toimi niin ei toimi. Vartin yrittämisen jälkeen saivat sekä perjantain että maanantain Porin peleihin järkättyä liput istumakatsomoon. Tarkoitus oli toki mennä seisomaan, mutta tämä oli järjestelmän mukaan loppuunmyyty. Kumma kyllä, tuntia myöhemmin tuli raportteja ettei todellakaan ole.
Noh, ensimmäiseen neljään peliin on nyt onneksi liput taskussa, mutta voi luoja sentään tätä touhua. Käyttäjälle lippujen hankinnan pitäisi olla triviaali viiden minuutin homma. Lippupalvelun kanssa homma näin olikin, lippupisteen serverit ovat vieläkin nurin tai puolinurin.
Vuosi 2011 ja lippupiste ei osaa vähääkään. Kiitos tästäkin vähästä. Ei mulla olisi muuta tekemistä aamulla ollutkaan. Ja kiitokset kaverille joka haki ne liput sieltä Tapiolasta. Shäätänä.
Lisätäänpä vielä että lippupisteen puhelinpalvelusta joku kuulemma on urbaanilegendan mukaan saanut lippuja. Yleisin puhelinpalvelun toimintamalli tänään aamulla on ollut "kuulet ohjeet ja duupadiipaa, jonotat minuutin ja linja katkeaa".