Jälkiviisasten Kerho

  • 5 005
  • 35

pygmalion

Jäsen
Kuten tiedämme, jälkiviisaus on nerouden lajeista vaivattomin. Tällaista mieltäylentävää ajanvietettä on siis syytä suosia aina, kun se suinkin on mahdollista. Viime aikojen keskusteluista ja muutamista pelaajasiirroista innostuneena päätinkin omavaltaisesti, että meidän kovia kokeneiden TPS-kannattajien tulee saada tällainen mukava keskinäisen pätemisen klubi. Tälläkin palstalla monilla meistä ilmenee toisinaan tarvetta saada huomauttaa - joskus aivan aiheellisestikin - enemmän tai vähemmän ylemmyydentuntoisesti: "mitäs minä sanoin...".

Huomautan jo tässä vaiheessa, ettei tämän avauksen tarkoituksena ole piikitellä ketään yksittäistä kirjoittajaa. Sen sijaan täällä saa itse kukin sumeilematta julistaa omaa tarkkanäköisyyttään, reflektoida omia tai muiden sanomisia haluamallaan tavalla. Ja kaikki tämä joko lyhyellä tai pitkällä aikavälillä. Eikä tässä vielä kaikki! Mikäli kerho osoittautuu suosituksi, voidaan sen alajaostoksi suuremmitta puheitta perustaa myös esim. Näsäviisasten Kerho.

Jotta päästään eroon turhasta alkukainoudesta ja hämmennyksestä, esitän itse seuraavassa esimerkinomaisesti pari tapausta, jotka soveltuvat mainiosti jälkiviisastelun kohteeksi:

Tapaus 1, Pikkuseuratkin kyykyttää meitä:
Noin vuosi sitten kuului monesta suunnasta melkoista leukojen louskutusta, kun JYP palkkasi ennen siirtoajan umpeutumista Pavel Vostrakin. Tällöin saimme kuulla mm. sen, miten häpeällistä on, kun "TPS häviää siirtomarkkinoilla jo JYPillekin" tjsp. Sinne meni sekin äijä, jota olisi kaivattu puuttuvan ykkössentterin tontin täyttäjäksi. Sittemmin tämä laitahyökkääjän tontilla viihtyvä "potentiaalinen ykkössentteri" on jo karistanut Jyväskylänkin tomut jaloistaan. Ei ollut kuulemma odotusten mukaista käyttöä Jyväskylässä. Kohtuullisen(?) viime kauden jälkeen mies on tällä kaudella tehnyt hyvin pelanneessa joukkueessa lähes vastaavat tehot kuin meidän huonosti pelanneessa joukkueessamme alisuorittanut kapteeni Alatalo.

Olisiko tämä mies pelastanut TPS:n viime keväänä? Ja ennen kaikkea, olisiko hän pelastanut meidät tällä kaudella? Nimittäin syy Vostrakin Jyväskylään menollehan kai oli pitkälti siinä, että JYP suostui nikottelematta tekemään sopimuksen myös täksi kaudeksi.

Tapaus 2, siinä meni taas yksi ykkössentteri:
Viime kesänä puolestaan saimme kuulla lukuisia arvioita siitä, miten häpeällistä on, kun TPS ei pysty tai halua kilpailla kunnon ykkössenttereistä. Mieliä kuohutti erityisesti se, että Roman Simicek päätyi Palloseuran sijasta HIFK:n riveihin. Epäilemättä lähes talkoohengellä Kissimirreissä "viilettänyt" Simicek nilkutti isiensä maille viime viikolla. Sitä ennen hän oli takonut taululle sellaiset lukemat, että ne kalpenevat jopa Joni Liukselle - siis tälle "jäähdyttelevälle kehäraakille", joka Tepsissä imitoi ykkössentteriä. Hassu, mutta ilmeisen epäolennainen sivujuonne tarinassa on se, että HIFK ei lääkärinlausunnon perusteella(?) kelpuuttanut Liusta, mutta otti kuitenkin Simicekin ulkomaalaisvahvistuksekseen. Samassa yhteydessä täällä oli tietenkin paikallaan epäillä TPS-lääkärien ammattitaitoa.

Tässä vaiheessa kysymys kuuluu: jos saisit nykytietojen valossa valita, kumman ottaisit joukkueeseesi?


Otetaanpa lopuksi vielä näiden melko selvien tapausten jatkeeksi esimerkki potentiaalisesta lyhyen aikavälin jälkiviisastelusta, joka on myös mukavaa, mutta jokseenkin riskialtista esittäjänsä kannalta. Minä väitän, että TPS teki joitakin viikkoja sitten virheen kieltäytyessään kiinnostumasta halvalla tarjotusta "NHL-kehäraakki" Robert Kronista, jonka vaativin pyyntö taisi rajoittua runsaaseen peliaikaan. Ehkä halvalla sittenkin saa joskus hyvää? Sen näemme kevään kuluessa.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen
Viestin lähetti pygmalion

Tässä vaiheessa kysymys kuuluu: jos saisit nykytietojen valossa valita, kumman ottaisit joukkueeseesi?


Vastaus: Vostrak
Perustelu A: ennemmin "ehjä" näytöt antanut pelaaja kuin raihnainen ex-virtuoosi

ps. Tsekkivihasta voitaisiin jo luopua.

Pss. Kronista: En tiedä mikä King-Kong Lukolla on selässään, mutta eipä Kronkaan ole kyenyt sitä "lukkoa" aukaisemaan.
Joten minä väitän puolestani ettei Kron hankkimatta jättäminen pääse tämän kauden Top-5 "penailuihin".
 

pygmalion

Jäsen
Re: Pilkunviilausta

Viestin lähetti Rosoh
Vastaus: Vostrak
Perustelu A: ennemmin "ehjä" näytöt antanut pelaaja kuin raihnainen ex-virtuoosi

Muuten hyvä vastaus, mutta kun vaihtoehdot vastaamaasi kysymykseen olivat Lius tai Simicek. Pahoittelut mahdollisesti epäselvästi muotoillusta kysymyksestä. Vostrakin kohdalla olikin erilliset mielipidetiedustelut.

PS. En minä usko, että Tepsissä kukaan kärsii suuremmin mistään mystisestä "tsekkivihasta". Pitkätukkakaatuilijoiden kaihtaminen taitaa olla monen tekijän summa. Toiset tykkää, toiset ei. Ja Kronista sen verran, ettei Lukolla varsinaisesti kovin heikosti ole mennyt hänen tulonsa jälkeen, ja uusi mies itse on saanut osakseen odottamattoman positiivisia arvioita. Mutta kuten sanoin, lyhyen aikavälin jälkiviisaudessa on aina riskinsä; oma näkemykseni perustuu miehen potentiaalisesti hyvään hinta-laatu -suhteeseen.


Palataanpa sitten aiheeseen. Kuka rohkenee viisastella seuraavaksi?
 

pygmalion

Jäsen
Hei, vetelykset! Rohkeasti vain viisastelemaan, täällä kerhossa on kovin yksinäistä. Joten turha kainostelu pois, kun monen sormia varmasti syyhyttää jotain sanoa. Jos ei muuten, niin ottakaa sitten edes kantaa minun viisasteluihini, ette te kuitenkaan samaa mieltä ole...

Jos kynnys muuten tuntuu korkealta, kannattaa aloittaa vaikkapa helpoista ajankohtaiskysymyksistä. Joku jo naapuriketjussa totesi illalla, että Tseisson olisi pitänyt laittaa Narreja vastaan maaliin. Niin sitä pitää. Epäilemättä Ellu olisi saattanut tehdä sen maalin, joka kenttäpelaajilta jäi tekemättä. Rohkeimmat voivat ottaa kantaa vaikka siihen, olisiko pelaajien pitänyt Helsingissäkin ryhtyä pelaamaan Kojon ohjeiden vastaisesti, sillä tyylillä on ennenkin tainnut pisteitä tulla.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti pygmalion
Hei, vetelykset! Rohkeasti vain viisastelemaan, täällä kerhossa on kovin yksinäistä.

Minä sanoin ennen kauden alkua, että Jalonen on umpipaska valmentaja ja että palloseuraan ei tule yhtään vahvistusta mm tästä syystä. Väitteeni tyrmättiin.

Em lisäksi olen puhunut kaikenlaista shittiä mutta pääteemanani on koko kauden ollut tämä epäsäännöllisen säännöllisesti.

Väitän, että olin tässä kohdin oikeassa.
 

ahk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä puolestani väitin jo kesällä (ketjussa TPS 2002-2003), että TPS:n suurin ongelma tulee olemaan maalinteko. No, tuo ennustus ei oikeastaan vaatinut edes kristallipalloa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti kausi
Minä sanoin ennen kauden alkua, että Jalonen on umpipaska valmentaja

Pistetään vielä paremmaksi. Minä sanoin jo 2001 kesällä, että Jalosesta ei ole Palloseuran valmentajaksi. Toiseksi ihmettelin jo viime keväänä, miksi Immonen hankittiin tänne. Äijähän oli jo keväällä surkea, vaikka taisi pleijareissa ollakin paras pistemiehemme. (Mikä taas kertoo enemmän joukkueesta kuin Immosesta)

Todellinen näkijä, siis.


Ps. todellinen näkijä olisi tosin jättänyt kausikortin täksi kaudeksi ostamatt.
 
Viimeksi muokattu:

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
The ONE that got away

..enkä puhu nyt Riikasta ja Silviasta.
(otsikkohan olisi silloin monikossa)

Pavel ei kait löytänyt rooliaan jypissä
ja Romanin ongelmaa en tiedä, mutta jos
ifkhon ei joku sovi ei sillä ole mitään tekemistä
Tepsiin sopimattomuuden kanssa IMO..
Anyways, nämä kaverit eivät ehkä ole vielä
ihan jälkiviisasteluun sopivia ehdokkaita.

Mutta miten olisi Nemirovsky? Viking cupissa
näin kaverin kerran ennen ruotsiin lähtöään,
liike oli kuin grönmanilla mutta laukaus lähti
maalia päin. No, nyt sitten ruottiin, ipaan ja
naperoihin. Pleierinäytöt ovat antamatta
mutta näin jälkiviisaana on paha mennä
sanomaan miksei herra kelvannut?
Toinen oleellinen nimi on tietty myös Pärssinen.

Sitten tulee mieleeni ne jotka ovat vielä tulematta.
Ketkä ovat vanhoista tepsiläisistä niitä joita
aikanaan Suomessa ei saa, VOI päästää muualle
ja onko silloin olemassa edes hintakattoa?

Koivu, Nummelin, Kallio?
Rintanen, Sahlstedt, Virta?
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti pygmalion
Hei, vetelykset! Rohkeasti vain viisastelemaan, täällä kerhossa on kovin yksinäistä. Joten turha kainostelu pois, kun monen sormia varmasti syyhyttää jotain sanoa. Jos ei muuten, niin ottakaa sitten edes kantaa minun viisasteluihini, ette te kuitenkaan samaa mieltä ole...

Äläpäs herjaa, tässä ollaan kirjaimellisesti oltu emännän kanssa vetelyksiä, kumpikin vuorollaan. Syynä mahatauti. Nojuh. Asiaan.
Sinun kanssasi on usein hyvä olla samaa mieltä, veli hyvä. Tälläkin kertaa avausviestisi oli kiehtova, tosin et esittänyt juuri siinä viestissä huikeita mielipiteitä, joita voisi nuoleskella. [insert smiley]

Omalta kohdaltani voin jättää viisastelun vähemmälle, jos viime kesän siirtomarkkinoita ja Tepsin suuria "vahvistuksia" ajatellaan. Olin nimittäin Mikkolan, Grönmanin etc. siirtojen julkistuttua hetken sitä mieltä, että tästä kuluvasta kaudesta saattaa tulla jotain. Olin jopa positiivinen ja lähdin omissa mielikuvissani tavoittelemaan Tepsille jopa kotietua runkosarjan jälkeen. Vähitellen tuo mielipiteeni löysi taas realismin ja totesin mielessäni monen muun TPS-kannattajan tavoin: "Vittu tästä mitään tule, hyvä jos pleijareihin päästään".

Yhden asian tiesin kyllä jo kauan sitten: Kojo Jalonen ei tule saamaan Palloseurassa juurikaan mitään hyvää aikaan. Jortikan lopettaminen oli "kamalaa" ja odotin tilalle jotakuta todella kyvykästä. Missä ollaankaan? Eh, tässä asiassa en ole viisastelun osalta rajoja rikkova, kukapa tätä ei olisi tiennyt.

Sen verran voisin viisastella, että olen mielestäni kauan ennen omaa isääni tiennyt Palloseuran meiningin menevän alaspäin. Isäni ei tuntunut ensalkuun ottavan kommenttejani millään muotua vakavissaan. Ähäkutti, isäpappa. Told you so. Kaikenmaailman "hallittu alasajo", "katsomme tilanteen nyt rauhassa" ja "näillä mennään" -kommentit puhuvat puolestaan. Ollaan syvällä.

Viestin lähetti pygmalion
Jos kynnys muuten tuntuu korkealta, kannattaa aloittaa vaikkapa helpoista ajankohtaiskysymyksistä. Joku jo naapuriketjussa totesi illalla, että Tseisson olisi pitänyt laittaa Narreja vastaan maaliin. Niin sitä pitää. Epäilemättä Ellu olisi saattanut tehdä sen maalin, joka kenttäpelaajilta jäi tekemättä. Rohkeimmat voivat ottaa kantaa vaikka siihen, olisiko pelaajien pitänyt Helsingissäkin ryhtyä pelaamaan Kojon ohjeiden vastaisesti, sillä tyylillä on ennenkin tainnut pisteitä tulla.

Voi että minä olen varmasti tylsä ihminen, mutta en ole lainkaan samaa mieltä siitä, olisiko Tseisson pelastanut Palloseuran eilen. Ei muuten olisi, vaan lukemat olisivat todennäköisesti olleet rumemmat, paljon rumemmat. Eipä silti, ei noita torjuntoja ihan kamalasti Lassilalle kertynyt, mutta varmasti kanadanapumme olisi saanut imuroitua kiekkoja enemmän. Niin, miksikö uskon, että Lassila oli täysin oikea valinta tolppien väliin eilen? Perusteluna pyggiksen suunnattomasti arvostama, kattava perustelu: minä vain uskon niin. (tähän ratkiriemukas hymiö)

Näin loppuun voisin todeta, että ainakaan ensi kaudesta ei tule mitään paluuta huipulle. Uskoisin, että kiinnostus Tepsiin on tällä hetkellä niin nollissa, ettei tänne ihan hevillä huippupelureita saada. Talkoohenkeähän täällä tarvittaisiin, ja sen lisäksi pätevä valmennus ja osaavat tahot sen taustalle.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
The THREE that got away

Viestin lähetti Jj
..enkä puhu nyt Riikasta ja Silviasta.
(otsikkohan olisi silloin monikossa)

Olet kokonaan unohtanut Annin, joka myös karkasi Kobralaumasta. Jos oikein olisi ilkeä ja harmistunut nykytilanteeseen (enkä muka ole?), toteaisin Ruissalon penailleen myös nämä Kobrat keskuudestamme. Asiahan ei oikeasti ole Ruissalon vika, vai? Eiköhän tytöillä vaa'assa painaneet eri syyt.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti pygmalion
/QUOTE]

Jälkiviisastelua tämäkin, tosin ei vakavasti tarkoitettua;

TPS 2002-2003 ketjussa sovimme Pygmalionin kanssa olutfestareista, jos Tps ei pelaa huhtikuun puolessa välissä:

"Huomasin toki pienen jujusi tuossa tarjouksessa. Mikäli silloin vielä on Elyseelle asiaa, se on toki jokin aivan muu taho kuin minä, joka on osoittanut sinun olleen väärässä. Ja jos sattuisi käymään niin, että olisit oikeassa, niin voihan sitä silti oluelle mennä"

Kyse oli Jalosen kyvyistä valmentaja ja siihen sitten yhdistyi kaikennäköistä parranpärinää mm siitä onko palloseura mm Jalosen vuoksi erityisen houkutteleva kohde pelaajille.

Joo joo, oli siinä "tarjouksessa" muitakin ehtoja. Näyttäisi kuitenkin siltä, ettei meikän tartte kukkaron nyörejä avata.......
 

pygmalion

Jäsen
Mukavaa huomata näin suurta aktiivisuutta Kerhossamme. Keep 'em coming, people...


Viestin lähetti kausi
Joo joo, oli siinä "tarjouksessa" muitakin ehtoja. Näyttäisi kuitenkin siltä, ettei meikän tartte kukkaron nyörejä avata....... [/B]

Verestäpä hieman himmeitä muistoja, kun en nyt itse ehdi/ kykene kaivamaan tuota keskustelua esiin. Esittämäsi lainaus synnytti toki tiettyjä hämäriä muistikuvia... *haroo harvoja hiuksiaan* ...Muistan toki meidän keskustelleen, mutta mistä tarkalleen ottaen oli kyse. Eli näyttääkö kenties siltä, että olen sinulle jotain velkaa?

Veli Varpusen ensi kautta koskevasta arviosta tulikin mieleeni, että Kerhomme jatkuvuuden ja elinvoimaisuuden takaamiseksi itse kunkin on soveliasta esittää veikkauksia, näkemyksiä ja viisasteluja myös tulevaisuutta silmällä pitäen. Mm. tähän ketjuun voi mainiosti ladata tiukkoja väitelauseita siitä, missä mennään ja millä mennään vaikkapa puolen vuoden tai vuoden kuluttua.

Eikä toki sovi unohtaa sitä, että lähimmäisiä kannattaa aina "käräyttää": älä epäröi tarttua virtuaalikynään, jos epäilet naapurin yrittävän häpeissään unohtaa hävettäviä näkemyksiä viime kesältä tai syksyltä. Kuka sanoi ja mitä, kenellä ei ole puhtaita jauhoja pussissa, kuka on heikoin lenkki...?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti pygmalion
Verestäpä hieman himmeitä muistoja, kun en nyt itse ehdi/ kykene kaivamaan tuota keskustelua esiin.

Kyse oli viestiketjusta TPS 2002-2003 jossa meikäläinen tempaisi hihasta sellaisen ässän, että menin väittämään ettei Jalosesta ole palloseuran käskyttäjäksi. Ja jotta olisin saanut keskustelua lisä-provosoiduksi väitin että se on Jalosen osittaissyy ettei kukaan täysjärkinen ja oikeustoimikelpoinen pelaaja palloseuran logolla koristeltuun sopimuspahviin puumerkkiään tuherra. No tästkös syntyi täysin perusteltukin kriitiikkiryöppy, jonka pääasiallinen sisältö oli se, että ei tämä pelaajien hankinta ole Jalosen vastuulla. Anyway, syntyneessä ahdingossani mä lupasin tarjota sulle oluen huhtikuun puolenvälin paikkeilla pelattavassa kotipelissä, jos olen puhunut ns skit prat eli paskaa.

Tästä huhtikuu-edellytyksestä luonnollisesti seuraa se, ettei moista tilaisuutta meille suoda, oli systeemi mikä tahansa.
 

pygmalion

Jäsen
Viestin lähetti kausi
Tästä huhtikuu-edellytyksestä luonnollisesti seuraa se, ettei moista tilaisuutta meille suoda, oli systeemi mikä tahansa.

No, nyt valkenee harvapäisemmällekin. Olikos se niin, että liiga loppuu tänä vuonna jo maaliskuun puolella kaikissa tapauksissa? Mikäli näin on, kyseessä on loistava esimerkki kaukoviisaasta etukäteisviisastelusta. Tuosta itse väitteestäsi en vieläkään taida olla aivan samaa mieltä, sillä onhan meille Jalosen aikanakin hankittu jokunen pelimiehen maineessa maailmalla kulkeva kaveri. Jalosen alaisuudessa maine on vaan tainnut alkaa rapistumaan yhdellä jos toisellakin.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä teille jälkiviisastelua. Minä olin sitä mieltä, että antaa Jalosen yrittää päävalmentajana jatkaa Tepsin menestysputkea. Oikeassa olin: yritykseksi jäi.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti pygmalion
Kuten tiedämme, jälkiviisaus on nerouden lajeista vaivattomin. Tällaista mieltäylentävää ajanvietettä on siis syytä suosia aina, kun se suinkin on mahdollista. Viime aikojen keskusteluista ja muutamista pelaajasiirroista innostuneena päätinkin omavaltaisesti, että meidän kovia kokeneiden TPS-kannattajien tulee saada tällainen mukava keskinäisen pätemisen klubi. Tälläkin palstalla monilla meistä ilmenee toisinaan tarvetta saada huomauttaa - joskus aivan aiheellisestikin - enemmän tai vähemmän ylemmyydentuntoisesti: "mitäs minä sanoin...".

Hmmm... Katsotaanpa mitä seura itse on julistanut omasta toiminnastaan:

Keihäänkärki
hiotaan joka vuosi


SM-liiga ja Ruotsin Elitserien ovat neuvotelleet yhteistyöstä eli otteluista Pohjolan huippuseurojen välillä. Kiekkoviihteen markkinat hakevat laajempia kaukaloita.

- Kansainvälinen menestys vaatii huippukuntoa kotimarkkinoilla. Eli nyt ja jatkossakin TPS panostaa menestykseen SM-liigassa, mutta olemme tietenkin mukana kansainvälisessä kehityksessä.

Narvanmaan ajatuksissa ei edetä ”peli kerrallaan ja katsotaan mihin se riittää” –pohjalta. Kiekkojohtajan työpöydällä joukkuepeliä pelataan pitkällä tähtäimellä. Toisaalta tulos mitataan kvartaalin sijasta lähes päivittäin eli urheilullista tulosta pitää tulla illasta toiseen.

- Menestystä rakennetaan jatkuvasti kahdella tasolla. Joukkue on kilpailukyvyn keihäänkärki, joka hiotaan vuosittain uuteen terään. Toisaalta työtä tehdään useamman vuoden tähtäimellä niin, että perinteiden velvoittama menestys jatkuu, toimitusjohtaja Narvanmaa tiivistää.

Kuluvalle kaudelle TPS on onnistunut rakentamaan joukkueen, joka taistelee runkosarjan kärkisijoista. Alkukausi on osoittanut, ettei edes kahden maajoukkuetason maalivahdin lähteminen heilauta TPS-laivaa kurssilta. Kanadalainen maalivahti Jason Elliot on lyhyen totuttelun jälkeen noussut yhdeksi SM-liigan parhaista maalivahdeista.

- Tiesimme hyvissä ajoin meiltä lähtevät pelaajat, joten hankimme harkiten korvaavat tekijät paikoilleen. Euroja ei kuitenkaan käytetty enempää kuin viime kausinakaan , vaan panostimme muutamaan avainpelaajaan sekä omiin nuoriin, Narvanmaa linjaa.


... ote on Tepsiläinen -lehdestä. Kunnioitusta annettujen "faktojen" ("taistelemme runkosarjan kärkisijoista") suhteen herättää mm. se, että leike on päätynyt www-sivuille vasta 16.12.

Todellisuus taitaa tässäkin olla tarua ihmeellisempää? Koko "TPS - oman alansa osaaja" -penailujuttu ("tiesimme hyvissä ajoin lähtijät, mutta rahaa emme käyttäneet enempää kuin viime kausinakaan") löytyy osoitteesta: http://hc.tps.fi/index.php?main=jutut&id=6. Pätkää ei ole allekirjoittanut kukaan.
 
Viimeksi muokattu:

pygmalion

Jäsen
Re: Re: Jälkiviisasten Kerho

Viestin lähetti Pressiboxi
Hmmm... Katsotaanpa mitä seura itse on julistanut omasta toiminnastaan

Ei huono, tuo juttu puhuu aika hyvin puolestaan ilman erityisiä viisasteluja. Se oli kyllä ihan riittävän hilpeää luettavaa jo ilmestymisajankohtanaan, mutta nyt lukiessa meinaa itku päästä. Verkkosivuilla olevaa päiväystä ei muuten kannata liiaksi tuijottaa; juttu lienee kirjoitettu hyvissä ajoin joskus marraskuun alkupuolella tjsp. - mikäli yhtään muistan oikein edellisen Tepsiläisen ilmestymisajankohtaa (marraskuussa joka tapauksessa). Verkkosivuille päätymisen päivämäärä kertoo karua tarinaa sivuston toiminnasta nykyisellään.

Kirjoittaja olisi kyllä kiva tietää. Ikävä tapa tuo kirjoittajien nimeämättä jättäminen. Mahtaisikohan alkuperäisversiosta eli itse lehdestä selvitä valaistusta asiaan? Olettaen, että joku olisi pitänyt aiheellisena kyseisen aviisin säästämistä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Jälkiviisasten Kerho

Viestin lähetti pygmalion
Mahtaisikohan alkuperäisversiosta eli itse lehdestä selvitä valaistusta asiaan? Olettaen, että joku olisi pitänyt aiheellisena kyseisen aviisin säästämistä.

Turun keskustaan lehteä ei koskaan edes jaettu. Siinä taas yksi lisäongelma aviisin suhteen. Uskoisin että Tepsiläistä luettaisiin enemmän jos se olisi helpommin saatavilla. Jotain piristystä lätty kaipaisi muutenkin. Esim. formaattia voisi katsoa toisenlaiseksi. Paitsi että tabloid-julkaiseminen on halvin tapa, joten...
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Jälkiviisasten Kerho

Viestin lähetti pygmalion
Mahtaisikohan alkuperäisversiosta eli itse lehdestä selvitä valaistusta asiaan? Olettaen, että joku olisi pitänyt aiheellisena kyseisen aviisin säästämistä.

Todennäköisesti kyseessä oli seuran työntekijän kasaama promootiojuttu, joita löytyy lähes jokaisesta Tepsiläisestä. Mielenkiintoista tekstiä...
 

pygmalion

Jäsen
Sivuraiteilla

Viestin lähetti Juha Salminen
Todennäköisesti kyseessä oli seuran työntekijän kasaama promootiojuttu, joita löytyy lähes jokaisesta Tepsiläisestä. Mielenkiintoista tekstiä...

Minä taas veikkaan, että kyseessä on joku räpeltäjä, joka arkielämässä kehtaa jopa verottajan silmien edessä nimittää itseään toimittajaksi. Mutta väliäkös tuolla, no big surprise.

Tuosta lehden jakelusta sen verran, että ongelma tuskin liittyy mitenkään tähän nimenomaiseen lehteen. Keskustassa asuneena uskallan väittää, että erilaisten ilmaisjakeluna toimitettavien julkaisujen säännönmukainen kolahtaminen keskusta-asujan postiluukusta on enemmän poikkeus kuin sääntö. Se lienee totta, että lehden nykyformaatissa, ja kenties jakelukanavissakin, olisi kohennettavaa, mutta eivät ne todelliset ongelmat taida olla tällaisissa ulkoisissa tekijöissä. Perusteet olisivat kunnossa, jos joku vaivautuisi hyödyntämään niiden tarjoamia mahdollisuuksia kunnolla.

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan Tepsiläisen perinteistä playoff-numeroa?


Mutta nyt olemme pahemman kerran ajautuneet sivuraiteelle Kerhon perustoiminta-ajatuksesta. Mistäs tänään viisasteltaisiin?
 

IKI-TPS

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CANADIENS ,#21&#9
Kirjoittajan nimeä ei lehdessä mainittu.
Muuten Jukka Koivu on ens kauden päävalmentaja,perusteluna sille seura maksaa jo nyt palkan,se on sitä hillittyä alasajoa....
lainatakseni kiekkotietäjää heh heh heh....miettikääpä sitä!
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kirjoituksen on ilmeisesti pitänyt kulkea ainoastaan "sisäisenä" postina - onneksi TPS ei ole pörssiyhtiö...

Hyvät naurut, joka tapauksessa:

"Kuluvalle kaudelle TPS on onnistunut rakentamaan joukkueen, joka taistelee runkosarjan kärkisijoista. Alkukausi on osoittanut, ettei edes kahden maajoukkuetason maalivahdin lähteminen heilauta TPS-laivaa kurssilta. Kanadalainen maalivahti Jason Elliot on lyhyen totuttelun jälkeen noussut yhdeksi SM-liigan parhaista maalivahdeista.
- Tiesimme hyvissä ajoin meiltä lähtevät pelaajat, joten hankimme harkiten korvaavat tekijät paikoilleen. Euroja ei kuitenkaan käytetty enempää kuin viime kausinakaan , vaan panostimme muutamaan avainpelaajaan sekä omiin nuoriin, Narvanmaa linjaa."


Ja tämä aiheutti lähes hysteerisen naurukohtauksen:


"Joka tapauksessa peli kulkee ja menestys jatkuu. Ja aina Parhaassa Seurassa"
 

pygmalion

Jäsen
Huti tuli?

Viestin lähetti pygmalion
Otetaanpa lopuksi vielä näiden melko selvien tapausten jatkeeksi esimerkki potentiaalisesta lyhyen aikavälin jälkiviisastelusta, joka on myös mukavaa, mutta jokseenkin riskialtista esittäjänsä kannalta. Minä väitän, että TPS teki joitakin viikkoja sitten virheen kieltäytyessään kiinnostumasta halvalla tarjotusta "NHL-kehäraakki" Robert Kronista, jonka vaativin pyyntö taisi rajoittua runsaaseen peliaikaan. Ehkä halvalla sittenkin saa joskus hyvää? Sen näemme kevään kuluessa.

Koska Kerhossa (ei Pallo-) on jälleen kovin hiljaista, pitänee minun tarttua itse tuumasta toimeen ja tunnustaa kristallipallon olevan kiillottamisen tarpeessa. Robert Kronista ei sittenkään tullut odotetun kaltaista sateentekijää, saati edes kovin kummoista ratkaisijaa Lukolle. Henkilökohtaiset tehot jäivät suht vaatimattomiksi, eikä seurakaan päässyt tavoitteeseensa. Kenties Ruissalossa oltiin sittenkin hereillä, kun tämä mahdollisuus passattiin.

Tietysti ikuiseksi arvoitukseksi jää, olisiko Kron kenties pystynyt Turussa parempaan eri laitureiden kanssa ja kenties hieman pienemmin painein. Se on toisaalta täysin turhaa spekulointia, joten ei siitä sen enempää. Näillä mentiin, ja jokseenkin kohtuullisesti on viime aikoina luistanut.

Kuten huomaamme, ennakoiva viisastelu on vaikea taiteenlaji, joka vaatii erehtymätöntä pelisilmää. Mutta älkää silti lannistuko. Rohkeasti vaan Totuuksia tiskiin...

Ketjun edellisistä viesteistä juolahtikin mieleeni, että alkuviikostahan tupsahti taas Turun seudun talouksien postiluukusta uunituore Tepsiläinen. Mitään aivan aiemmin ruoditun tasoista juttua ei tällä kertaa ainakaan pikavilkaisulla osunut silmään, mutta iltatee meinasi silti mennä väärään kurkkuun heti alkusivuilla. Suuresti arvostamallemme puheenjohtaja Ansakselle on sattunut joku outo kirkasnäköisyyden hetki, sillä mieshän lähestulkoon kiittää meitä kannattajia perinteisellä "haukunpa kaikki lyttyyn" -palstallaan. Mistäköhän nyt tuulee?
 

Cannonpowder

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Huti tuli?

Viestin lähetti pygmalion
Tietysti ikuiseksi arvoitukseksi jää, olisiko Kron kenties pystynyt Turussa parempaan eri laitureiden kanssa ja kenties hieman pienemmin painein. Se on toisaalta täysin turhaa spekulointia, joten ei siitä sen enempää. Näillä mentiin, ja jokseenkin kohtuullisesti on viime aikoina luistanut.


Olisiko ne paineet sitten olleet miehellä tällä suunnalla pienemmät, hieman epäilen.. Itse kyllä myös odotin että tämä heppu olisi tuonut omalla henk.kohtaisella panoksellaan Lukolle jatkopaikan mutta pettymykseksi taisi osoittautua. Hmm, eikös muuten Kron ole jossain huhuissa liitetty Jokereihin ensi kaudeksi vai muistanko ihan väärin..

Jälkiviisaus on kieltämättä parasta viisautta ja näin jälkikäteen voi sanoa että oli ehkä oikea ratkaisu olla ottamatta pelaajia kesken kauden. Ollaan ainakin pleijareissa, vaikka loppu voi tulla nopeasti. Silti tämäkään ei poista niitä monia v***tuskertoja mitä hallilta on tällä kaudella lähtenyt kotiin hoipertelemaan.
 

pygmalion

Jäsen
Re: Re: Huti tuli?

Viestin lähetti Cannonpowder
Olisiko ne paineet sitten olleet miehellä tällä suunnalla pienemmät, hieman epäilen.. Itse kyllä myös odotin että tämä heppu olisi tuonut omalla henk.kohtaisella panoksellaan Lukolle jatkopaikan mutta pettymykseksi taisi osoittautua.

Itse näen asian niin, että meidänkin materiaalimme kapeudesta huolimatta Tepsissä odotukset olisivat kenties jakaantuvat hieman tasaisemmin muidenkin hartioille. Täällä hän olisi ehkä ollut vain täydentävä osanen potentiaalisesti kelvollisessa palapelissä. Raumalla miehen kohtaloksi koitui olla juuri se "seitsemänsadan NHL-pelin" tähti, jonka odotettiin yksin ratkaisevan otteluita. Totusshan kuitenkin on se, että "yksinään pelejä ratkaisevia" pelaajia ei yleensä ole kovin paljon markkinoilla vuodenvaihteen tienoilla. Mutta kuten sanottu, spekulointi on täysin hedelmätöntä tässä tapauksessa. Mies meni Lukkoon ja tulokset voi lukea sarjataulukosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös