Jälkikasvua?

  • 2 004
  • 30

onko teillä lapsia?

  • 1 lapsi

    Ääniä: 14 11,4%
  • 2 lasta

    Ääniä: 17 13,8%
  • 3 tai enemmän

    Ääniä: 9 7,3%
  • ei ole

    Ääniä: 83 67,5%

  • Äänestäjiä
    123

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä onko aiheesta ennen täällä äänestetty, mutta kysynpä kuitenkin: onko jatkoajan käyttäjissä paljon Isiä ja Äitejä?
Esikoispoikani nyt 3kk ja jääkiekko on jäänyt taka-alalle.
Miten lapsen syntymä on vaikuttanut muiden jääkiekkofaniuteen..?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kaksi poikalasta. Toinen jääkiekkoon hurahtanut, kuten isänsäkin, toinen taas on jalkapallisti...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ei ole vielä, mutta mukava sitä jälkikasvua olisi jossain vaiheessa saada. :)
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että lapsi olisi kerrassaan maanmainio tekosyy jääkiekkopelin ja autoradan hankkimiseen. Radio-ohjattavan lennokinkin voisi hankkia ja hamsterin ja junaradan ja ja ja...
No eipä ole lapsia ja jääkiekkopelikin on rikki:(
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ei lapsia

Ei ole lapsia, ei. Mutta aivan hillitön treenikausi on päällä, ettei vaan menisi ylikunnon puolelle...
 

sani

Jäsen
Suosikkijoukkue
lukko, kärpät, ujk
Olen 32 vuotias nainen. Naimisissa 6 vuotta. Ei ole lapsia, koska en ole niitä halunnut. Eikä miehenikään. En kyllä tiedä jos niitä saisinkaan, kun ei ole yritetty.

Olen kyllä asiaa miettinyt, että mitä jos joskus kaduttaa, mutta enhän minä nyt sen takia voi lapsia ruveta tekemään.

Olen muös miettinyt, että jos vauvakuume iskee yrittäisin adoptoida. Mielestäni maailmassa on jo aivan liikaa lapsia ja monet heistä elävät kurjissa oloissa onnettomina. Ainakaan tällä hetkellä minulle ei olisi tärkeää, että lapsi olisi ns. omaa verta ja lihaani.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Tyttö 4v.

Itselläni on tyttö 4v. Likka on kova seuraamaan kiekkoa ja viime lauantaina oltiin Jokerit-TPS pelissä. Ennen peliä kyselin että kumpaa kannustetaan? Ensin tuli vastaus että TPS:ä. Sitten tarjosin että entäs jos Jokerit voittaa? Vastaus: sitten kannustetaan Jokereita..... Helposti se kelkka kääntyy:)
Pelin jälkeen analyysi 4 vuotiaan suusta oli että Jokerit voitti kun niitä kannustettiin enemmän!
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä ole, mutta voisihan sitä tehdä dimitrisjöbergit ja pyöräyttää pari. Vai naisetkos ne lapsia pyöräyttää. No kuitenkin.

Aina kun itse käytän lasten hankkimisesta tuota verbiä "pyöräyttää", niin naisille tuntuu tulevan aivan hirmuinen tarve ruuvata pääni irti jengoiltaan. Etenkin silloin jos ko. nainen on jo "pyöräyttänyt" lapsensa. Oheislukemistona olenkin saanut kuulla tarinoita kuinka synnytyssalin lattia lainehtii verta, ulosteita ja limaa, ja kuinka lapsen maailmaan tuloa on pitänyt avittaa leikkamalla välilihaa ilman puudutusta.
YÄK YÄK YÄK!!!
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti werther

Aina kun itse käytän lasten hankkimisesta tuota verbiä "pyöräyttää", niin naisille tuntuu tulevan aivan hirmuinen tarve ruuvata pääni irti jengoiltaan. Etenkin silloin jos ko. nainen on jo "pyöräyttänyt" lapsensa. Oheislukemistona olenkin saanut kuulla tarinoita kuinka synnytyssalin lattia lainehtii verta, ulosteita ja limaa, ja kuinka lapsen maailmaan tuloa on pitänyt avittaa leikkamalla välilihaa ilman puudutusta.
YÄK YÄK YÄK!!!

Taitaa Werther tykätä enemmän teko tavasta kuin lapsista ?;)
Mutta kukapa ei tykkäis!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei ole.
 

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
9-, 8- ja 7- vuotiaat pojat, kaikkia kuskataan hallilla, nuoremmat eivät aivan niin innokkaita kuin vanhin. Kiekko oli jotenkin jäänyt viime vuosina vähemmälle, mutta kun vanhin oli 5-v ja mentiin luistelukouluun alkoi kiekko taas aktiivisemmin kiinnostaa. Keskimmäinen seuraa liigaa ahkerimmin.
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
2 lasta; poika 7v ja tyttö 5v.

Poika on enempi tuleva nörtti, mutta saattaa joskus tulla katselemaan matsia. Tyttöä ei voisi vähemmän kiinnostaa - taitaa meikit,korut yms. viedä voiton.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei ole lapsia (tietääkseni..) ja tuskin ihan muutamaan vuoteen tuleekaan. Tässähän on vielä itsekin sen verran lapsi, ettei varmaan osaisi ottaa niin suurta vastuuta toisen ihmisen elämästä.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaksi tyttöä löytyy, iältään 1 ja 3.

Lapset ovat kyllä melkoinen urakka, täytyy sanoa. Mutta samalla sanoinkuvaamattoman hieno asia. Kyllä siinä jääkiekko jää kauas taakse.

Itseänikin aikoinaan arvelutti, pystyykö kantamaan niin suurta vastuuta kuin mitä lapsi tuo tullessaan. Nyt voin kertoa, että pystyy hyvinkin. Mutta sitä ennen kannattaa hankkia vakaa parisuhde, riittävä toimeentulo ja asunto. Kun ne on hanskassa, ei muuta kuin perhekokoa kasvattamaan!
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
3 lasta on ehditty järjestää

Poika 03/98, tyttö 09/99 ja tyttö 12/01. Ainakin kahta ensin mainittua lätkä kiinnostaa kovasti. Tyttöä ehkä jopa enemmän. Ja ei, lätkän seuraaminen ei ole vähentynyt mihinkään lasten myötä. Ehkä päinvastoin, mutta lapset eivät siihen asiaan ole vaikuttaneet (tietääkseni).

Eipä silti, mikään ei muuta elämää enemmän kuin lasten saanti. Eikä paluuta entiseen edes haikaile. Kokeilkaa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Yksi 1,5 vuotias tyttö. Viime kaudella tuli käytyä vähemmän matseissa, mutta tällä kaudella ollaan jo lähes normaalitasolla. Ensi kaudella tyttö mukaan halliin. TPS-matsissa katselin kyllä hieman kauhulla kun jollain pariskunnalla oli lapsi rattaissa mukana Powerissa. Kyllä mielestäni lapsen pitää pystyä ainakin jotenkin seuraamaan matsia ennen kuin halliin tullaan. Ainakin omani seurailee vielä mieluummin Teletappeja ja jostain syystä mäkihyppyä.
 

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Re: 3 lasta on ehditty järjestää

Viestin lähetti Ex
Poika 03/98, tyttö 09/99 ja tyttö 12/01. Ainakin kahta ensin mainittua lätkä kiinnostaa kovasti. Tyttöä ehkä jopa enemmän. Ja ei, lätkän seuraaminen ei ole vähentynyt mihinkään lasten myötä. Ehkä päinvastoin, mutta lapset eivät siihen asiaan ole vaikuttaneet (tietääkseni).

Eipä silti, mikään ei muuta elämää enemmän kuin lasten saanti. Eikä paluuta entiseen edes haikaile. Kokeilkaa.

Kattos vaan sullahan on kotona oikeen "uunituore" painos. ONNEA VAAN!

Ai niin... itselläni kotona pyörii sellanen 3 v pieni kaunis tyttö. Ja sen kanssa pitää aina pelata olohuoneen lattialla lätkää pehmopallolla..... ja ai että miten pehmeet kädet ja nopeet jalat

Niin ja viime sunnuntaina kattelin tps-hpk peliä telkusta, Vaihdoin siinä katko ajaksi kanavaan niin pienokaisemme nosti hirveen mellakan kun saanutkaan enää katsoa jääkiekkoä, että kumpikohan se oikeen on lajista enemmän kiinnostunut;)
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Viestin lähetti Pete 62
Yksi 1,5 vuotias tyttö. Viime kaudella tuli käytyä vähemmän matseissa, mutta tällä kaudella ollaan jo lähes normaalitasolla. Ensi kaudella tyttö mukaan halliin. TPS-matsissa katselin kyllä hieman kauhulla kun jollain pariskunnalla oli lapsi rattaissa mukana Powerissa. Kyllä mielestäni lapsen pitää pystyä ainakin jotenkin seuraamaan matsia ennen kuin halliin tullaan. Ainakin omani seurailee vielä mieluummin Teletappeja ja jostain syystä mäkihyppyä.

Miksi noin? Minulla kyllä oli poika matkassa hallissa ekaa kertaa varmaan noin kukauden ikäisenä, repussa herraa kanniskelin ja kaveri oli täysin tyytyväinen, nukkui suurimman osan ajasta. Toimitsijoiden koppiin pääsin myös ilman mitään murheita vaipatkin vaihtamaan.

Niin minun pojillani on ikää nyt 22 ja 19 vuotta, koko ikänsä ovat molemmat mukanani hallissa käyneet, nykyään jo tosin välillä ilman minuakin. 'Pahin' vaihe oli tuossa 4-5 vuoden kieppeissä, kun keskittyminen ei tahtonut ihan koko peliin riittää ja Zamboni & jäätelökojut olivat itse peliä tärkeämpiä, mutta ovat olleet murrosikää myöden aina innokkaita lähtijöitä.

Tässä oli parisen vuotta ihan mukavakin vaihe, kun vapaaehtoisista kuskeistakaan ei ollut puutetta. Nyt kun herrat ovat lentäneet pesästä, joutuu taas itse kotiin ajamaan (sic!).

No yhtä sun toista tähän vanhemmuteen on liittynyt, mutta ei kyllä kaduta edes se, että se ensimmäinen tulikin vähän vahingossa tekaistua itsekkin vielä kakarana. Autokin on (taas kerran) pellisepällä, mutta asiaan kai kuuluu sekin, tällä kertaa maksajana onneksi vastapuolen vakuutusyhtiö. Siltikään en oikein vieläkään tiedä kumpi tässä oikein on kasvattanut kumpaakin, joskus tuntuu, että minä tässä enemmän saamapuolella olen ollut.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti HABS #11

Taitaa Werther tykätä enemmän teko tavasta kuin lapsista ?;)
Mutta kukapa ei tykkäis!
No jos puhutaan nyt ihan vakavasti:rolleyes:, niin sen jälkeen kun tuntemani ihmiset ovat alkaneet hankkia lapsia, ja on voinut seurata lasten kasvamista, niin ei ajatus lasten hankkimisesta OIKEASTI tunnu niin kauhealta kuin joskus kymmenen vuotta sitten. Ex-morsiamenikin muisti silloin joka välissä korostaa, kuinka hän vihaa lapsia.
Vaivattomin tapa hankkia lapsia nykyaikana tuntuisi olevan naimisiinmeno yksihuoltajan kanssa, joita todella tuntuu riittävän. Lisäbonuksena olen ollut huomaavinani yksinhuoltajien omaavan keskimääräistä enemmän tarmokkuutta ja luonteenlujuutta ja elämän realiteetitkin näyttävät olevan selvillä.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
12-, 10- ja 6-vuotiaat pojat, joista yksikään ei pelaa jääkiekkoa. Heistä saattaa siis hyvinkin kasvaa tasapainoisia ja fiksuja miehiä.;)

Ike
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä ei ole tällä miehellä lapsia.

Parempi aloittaa alkeista ja kommata ensin sellainen naiseksikin kutsuttu kaunis olento. Se voisi auttaa asiaan.

Oikeasti kyllähän lapset ovat mukavia ja niitä minullakin yodennäköisesti tulee olemaan. Heti pitää mennä ostamaan HIFK:n paita;)
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mihinkähän ruutuun pitäisi rasti laittaa, kun perheeseemme kuuluu 3 alaikäistä, joista tosin vain yksi on vaimon kanssa väkertämisen tulos, 1 tuli avioliitossa kylkiäisenä ja se kolmas on sitten sijoituslapsi...

Edit : Valitsin kuitenkin vaihtoehdon 3 tai enemmän. Omilta ja rakkailtahan nuo kaikki tuntuvat niin että lasketaan omaksi jälkikasvuksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös