Mainos

Jääkiekon värityskirja - pelimiesten kootut paljastukset

• 4 669
  • 10

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jääkiekon värityskirja - pelimiesten kootut paljastukset

Tällainen kirja ilmestyi pari päivää sitten ja tuli hankittua iltalukemiseksi. Kirjoittajina tai tarkemmin aineiston kokoajina ovat toimineet Riku Kallioniemi ja Tommi Sova.

Niteessä on 182 sivua tarinoita eri aikakausilta ja eri persoonien kertomina. Eniten tarinoita löytyy Hannu Jortikasta ja Esa Tikkasesta. Mutta yllättävän vähän tarinoita sellaisista persoonista kuin Otakar Janecky (yksi) ja Juha Lind (nolla)

Lukeminen aiheutti muutamia hallitsemattomia naurukohtauksia ja kirjaa voi hyvin suositella kaikille kiekosta kiinnostuneille.

Kotisivut löytyvät osoitteesta http://www.varityskirja.com/

Sivuilla on muutamia esimerkkitapauksia, joista lainaan yhden Jarmo Koskisen kertomuksen:

Loppujäähdyttely

Olimme Jokereiden kanssa Raumalla pelaamassa, ja hävisimme ottelun katkerasti. Pelin jälkeen riisuin pukukopissa varusteitani normaaliakin hitaammin. Muut olivat jo käyneet suihkussa kun availin vielä luistimen nauhoja. Valmentaja Reino Ruotsalainen hoputti jo laittamaan vauhtia, että päästään lähtemään. Vastasin, että he voisivat vähän auttaa eikä vain soittaa suutaan. Reino sanoi, että selvä homma, he auttavat ja vievät tavarani linja-autoon.
Suihkuttelin aikani ja kun tulin takaisin, koppi oli aivan tyhjä. Minulle ei oltu jätetty edes pyyhettä. No, ei muu auttanut kuin juosta alasti alhaalla odottavaan bussiin, jossa sain ovella pyyhkeen. Ulkona oli 20 astetta pakkasta, mutta onneksi Jokereiden fanijoukko oli tuolloin pääosin miespuolista.

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pomminvarma lahjavinkki joulua ajatellen jokaiselle jääkiekosta kiinnostuneelle. Yksi parhaimpia jääkiekkokirjoja mitä tässä maassa on ikinä tehty.

Monta juttua on jäänyt kertomattakin, mutta on siellä nytkin sellaista materiaalia, että teos on taatusti hintansa arvoinen.

Jatkoa on varmasti odotettavissa, jos kirja tekee kauppansa.

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Kirja ansaitsee kyllä enemmän kehuja kuin tähän asti. Loistavaa luettavaa ja jutut on valikoitu todella hyvällä maulla. Pidemmätkin tekstit lukee läpi vaivatta ja kuvat ovat värikkäitä & hyvin valittuja.

Hienoa, että Sova & Kallioniemi jaksoivat uurastaa tälläisen tuotoksen.

Ja kyllä, lisää saisi tulla!!!

JanJ

Jäsen
Mun mielestä se oli vähän vaisu. Raisuimmat jutut (kivesten liimaamiset parkettiin ym.) ovat pois.

Mutta erittäin addiktiivinen kirja. Luin yhdeltä istumalta, en malttanut lopettaa. Hei, tehkää jo kakkososa!!!

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti JanJ
Mun mielestä se oli vähän vaisu. Raisuimmat jutut (kivesten liimaamiset parkettiin ym.) ovat pois.

No siihen on varmaan syynä se minkä on useimmista Riksan haastatteluista voinut lukeakin, että kirjan halutaan olevan sopiva hiukan nuoremmallekin lukijakunnalle. Ymmärrettävää siis että on tyydytty kompromisseihin.
Ehkäpä tulevaisuudessa ilmestyy "leikkaamaton" versio? Tosin uskon että tuontyylinen kirjallisuus halutaan pitää suht siistinä jatkossakin...

Itse en ole kirjaan vielä tutustunut, mutta vaikuttaa kyllä erittäin mielenkiintoiselta teokselta.

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti JanJ

Eihän toikaan vielä raisua oo. Kivesten nitominen parkettiin, siinä olisi jo jotain. :)

JanJ

Jäsen
OK, vaisu on väärä sana.
Kirjahan oli hemmetin hyvä, ja yksi parhaista (ellei paras) lukemistani lätkäkirjoista. Suosittelen!!!

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja kyllähän kakkososaa on lupa odottaa, kun kirjan esipuheessakin toivotaan lisää poisjääneitä tarinoita, jotta asia voidaan jatkossa korjata...
Mahdoinkohan olla ensimmäisten tilaajien joukossa, koska tänään saamani kappale oli itse Riksan signaama. Hähää!

Aksu

Jäsen
Kirja oli loistava lisä jääkiekkoaiheisten kirjojen sarjaan. Kirjahyllystäni löytyy melko tarkkaan kaikki suomen kielellä julkaistut jääkiekkoteokset viimeisen viiden vuoden ajalta, mutta tämä poikkesi niistä paljon. Jääkiekkofanina lähetän vilpittömät kiitokset tekijöille. Tämä oli kulttuuriteko.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
No kun tätä noin yleisesti täällä kehutaan, niin pakkohan se on sitten hankkia. Aika hyvin nämä parhaat jutut yleensä pysyvät pienessä piirissä ilman, että ulkopuoliset pääsevät suuremmin niille naureskelemaan. Hyvä markkinarako näin joulun alla erityisesti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy