Jääkiekon MM-kisat Tšekissä 2024

  • 40 768
  • 173

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Viidet viimeisimmät kisat:
2018 - Isäntä Tanska ei puolivälierissä, lohkovoittajat Ruotsi ja Suomi iltapelissä
2019 - Isäntä Slovakia ei puolivälierissä, lohkovoittajat Kanada ja Venäjä iltapäiväpelissä
2021 - Isäntä Latvia ei puolivälierissä, USA pelasi iltapäivä- ja ROC iltapelissä
2022 - Suomi pelasi isäntänä ja lohkovoittajana iltapelissä, Sveitsi toisessa iltapelissä
2023 - Suomi ja Latvia pelasivat isäntinä ja lohkokolmosina iltapelissä

Noniin, eli se on sitten ihan miten sattuu. Sillälailla.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Noniin, eli se on sitten ihan miten sattuu. Sillälailla.
Tää on kyllä jokavuotinen ihmettelyn aihe. Jossain kisoissa sentään oli heti sanottu, että isäntä pelaa pääpaikan iltapelin - mutta sitä ei ole näissäkään kisoissa säännöissä! Onhan se nyt varmaa, että Tshekki pelaa Prahassa illalla, mutta mitään muuta ei voikaan varmaksi sanoa.

Kyllähän mä uskon 99% todennäköisyydellä, että jos Suomi on lohkonelonen niin Ostravassa pelataan, mutta kumpi peli on ihan kolikolla. Teoriassa, jos Slovakia on jatkossa, voi olla että järjestäjät haluavat ne jälkimmäiseen matsiin. Mutta jos Tshekki voittaa Kanadan ja lohkonsa, lähtee Slovakia Prahaan Tshekkiä vastaan. Eli kuka saatana näistä tietää?

Oon sanonut sata kertaa, että olis kisaturistille tosi kiva jos olis se kaavio ja vaikka isäntäpoikkeus, niin voisi vähän varautua. Nyt toki on helppoa kun on auto ja booking.com josta varailla peruutettavia majotuksia mistä lie, mutta turhaa ressiä ja häröilyä tämäkin.

Kuitenkin helpompaa kuin joskus muinoin kun istuttiin tourist officessa koko kaupungin ainoan (ilmaisen) internet-yhteyden päässä ja yritettiin varata lippuja kaikkiin puolivälieriin, kun kukaan ei tiennyt mistään mitään. Nyt sentään luurin räpläyksellä pääsee pitkälle!
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tää on kyllä jokavuotinen ihmettelyn aihe. Jossain kisoissa sentään oli heti sanottu, että isäntä pelaa pääpaikan iltapelin - mutta sitä ei ole näissäkään kisoissa säännöissä!

No juu, tuo tieto sentään löytyi lipunmyynti sivulta. Samoin kuin se että Tsekki pelaa aamupäivän semin jos sinne asti pääsee.
Sinällään win-win jos Suomi sinne Ostravaan nyt lähtee niinkuin itse uskon, niin voisi tosiaan olettaa, että joko Suomi tai sitten Slovakia pelaa siinä, ja jälkimmäisessä tapauksessa joku kyllä vaihtaa iltalipun päiväpelin lippuun.
Vielä en ole tänä keväänä ollut Tsekissä mutta trokarit alkaa olla naamatuttuja ja ne ovat paikalla kyllä lähes aina. Niidenkin kanssa lippujen vaihto onnistuu jos saavat mielestään arvokkaamman lipun vaihdossa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Hey,onko fanzone hallilla vai jossain muualla?
Jos oikein tulkitsin niin Bolt operoi autoineen Prahassa?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Tuolla on selitetty jatkopelien ohjelmaa:

TOURNAMENT / ORGANISER INFO

Note 1: In case Czechia qualifies for the Quarterfinals they will play the QF game 59 in Prague at 20:20
Note 2: In general and subject to the condition above, television would have the preference for making the Quarterfinals game timings
Note 3: In case Czechia qualifies for the Semifinals, they will play the SF game 61 in Prague at 14:20. If Czechia does not qualify for the Semifinals, the highest ranked team will play the SF game 61 at 14:20 following the IIHF Sport Regulations.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Sitten kun jostain virallisesta lähteestä varmistuu kumman pelin Suomi pelaa Ostravassa, niin ilmottakahaan ystävällisesti meikälle! Ei nyt viitsi kuitenkaan riskeerata montaa sataa euroa, jos joku neropatti päättääkin että Ruotsi haluaa pelata sen aiemman matsin.

Kiitti!
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Pari havaintoa näistä kisoista thus far:


Tunnelma peleissä. Aivan mahtava meininki katsomossa. Ihan sama kuka pelaa! Vähän kadehdituttaa kyllä. Toivottavasti näitä kisoja ei järjestetä Suomessa enää koskaan.


Mailat. En tiedä onko tää vaan jotain sellasta mihin oon alkanut vasta viime aikoina kiinnittämään huomiota, mutta ihan joka pelissä minkä oon katsonut, niin vähintään kaksi mailaa säpäleinä pitkin kenttää. Onko mailat nykyään niin heikkolaatuisia? Sen verran kalliita nuo kuitenkin, että luulisi kestävän vähän paremmin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
No nyt on IIHF:n sivuillakin jo merkattu 20:20 Ruotsi-Suomi Ostrava eli hyvin se meni. Vielä pari yötä Prahassa ja kimpsut ja kampsut kasaan ja Ostravaan - takasin Prahaan ei varmaan tartte tulla, vaikka never say never!
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko vielä tiedossa miten menee pudotuspelikaavio puolivälieristä eteenpäin? Vai meneekö välieräparit sitten runkosarjan pistemäärien mukaan?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Onko vielä tiedossa miten menee pudotuspelikaavio puolivälieristä eteenpäin? Vai meneekö välieräparit sitten runkosarjan pistemäärien mukaan?
Paras jatkoonmenijä kohtaa huonoimman ja toiseksi paras toiseksi huonoimman.

1. Ruotsi
2. Kanada
3. Sveitsi
4. USA
5. Tšekki
6. Saksa
7. Slovakia
8. Suomi

Tšekki pelaa välieriin selvitessään aiemmassa pelissä. Muuten jäljellä olevista paras pelaa aiemman välierän.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Mulla uhkaa jäädä 2kpl Saksa-Sveitsi quarterin lippuja käyttämättä ku lähetään Ostravaan aamulla.
Jos joku on jäämässä Prahaan ja vailla lippuja niin YV:llä voi kysellä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jos haluaa todennäköisyyksien mukaan mennä, niin tulevat välierät näyttäisivät tältä:

1. Ruotsi - USA/Tshekki
2. Kanada - Sveitsi

Tosin, onhan tuo Sveitsi ennenkin mokannut ennakkosuosikkina puolivälieriä.

Mä todella toivon, että tämä olisi vihdoin se Sveitsin vuosi! Oon sanonut aiemmin ja sanon edelleen, että jotenkin suomalaisittain samaistuttava maajoukkue. Vuosi vuodelta uskottavampi nippu kasassa ja viimeiset vuodet jo todella lähellä absoluuttista huippua. Nyt johonkin kohtaan se heidän oma ”MM-95” ja siitä buumia vaan kasvuun edelleen!
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Mulla uhkaa jäädä 2kpl Saksa-Sveitsi quarterin lippuja käyttämättä ku lähetään Ostravaan aamulla.
Jos joku on jäämässä Prahaan ja vailla lippuja niin YV:llä voi kysellä.

Jätin liput hotellin respalle. Sitäpaitsi kun vähän selkenee niin Kanada-Slovakia peliinhän ne oli.

Oli miten oli ne on nyt annettu pois.
 

7. pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigahallituksen pohja
Eiku tua sellasta vaan, kun jengi vinkuu tuomareista.
Tällaisena amatööriselvännäkijänä mulle tuli ilmestys kisojen tuomareiden palsusta iihf:n ja muiden sirkuspellejen kanssa.

Aiheena oli se, että edistääkö meidän myyntiä enemmän rivimiehet pöndeltä vai ruotsalaiset starat. Ja vihellykset menee sitten sen mukaan, ja pientä kivaa tulee sit jouluksi tästä moraalisesta joustosta kato koko porukalle.

Eikä tää ny mikään Minsk ollut (FASEL-PUTIN-LUKASHENKA ykköskenttänä :-)). Mutta kuitenkin, raha raha raha. That's all.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Jätin liput hotellin respalle. Sitäpaitsi kun vähän selkenee niin Kanada-Slovakia peliinhän ne oli.

Oli miten oli ne on nyt annettu pois.

Jjuu, tultiin takasin Prahaan niin respassa odotti 2000 paikallista rahaa ja 5 olutta mieheen.

Kyllä käyp kätevästi. Toki ne oli 7000 liput mutta aika mukava että annettiin liput ja hotellin henkilökunta oli itse käyttänyt ne ja muisti sitten meitäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Mahtavaa, että Sveitsi ja Tshekki kohtaavat finaaleissa. Ei mene kaikki mestaruudet vaan Suomelle tai Kanadalle. Tshekin puolella olen, koska olisi hienoa nähdä, miten koko maa räjähtäisi riemusta. Sen verta upeasti on tshekkiläisyleisö kannustanut etenkin omiaan, että he ansaitsisivat sen.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Vuoden 2010 jälkeen mestaruudet on jaettu 4 maan kesken ja viimeisen 8 vuoden aikana Kanadan, Ruotsin ja Suomen kesken, joten on ihan jo kv-jääkiekonkin etu, että saadaan tätä aika vakiintunutta järjestystä rikottua. Kanadan ja Ruotsin finaali ei olisi itseäni etukäteen kiinnostanut lainkaan näin paljon, vaikka toki sekin olisi tullut katsottua.

Tšekin peliesitykset ovat olleet nousujohteisia, ja se oli pelillisesti lopulta selkeästi Ruotsia vastaan parempi omassa välierässään, höpöttivät Hedmanit mitä tahansa. Lisäksi Tšekillä on lepoetu finaaliin. Sveitsi vuorostaan oli pelillisesti jonkin verran alakynnessä, mutta vahva maalivahtipeli ja uhrautuva puolustuspeli kantoivat pilkkukisaan asti, jossa Sveitsi oli kliinisempi. Hieno finaali tulossa!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Carolina, Dallas, JYP ja Leijonat
Hitto kun en osaa päättää haluanko mestaruuden viimein Ambühlille ja Sveitsille vaiko Červenkalle ja isäntämaa Tsekille pitkästä aikaa. Jännää on.
 

redpecka

Jäsen
Mahtavaa, että Sveitsi ja Tshekki kohtaavat finaaleissa. Ei mene kaikki mestaruudet vaan Suomelle tai Kanadalle. Tshekin puolella olen, koska olisi hienoa nähdä, miten koko maa räjähtäisi riemusta. Sen verta upeasti on tshekkiläisyleisö kannustanut etenkin omiaan, että he ansaitsisivat sen.
Hienoa, että menee mestaruus välillä muuallekin. Mutta olisi se hienoa nähdä kerrankin Sveitsi tuulettelemassa mestaruutta ja luultavasti ihan ansaitusti kun ovat käkikellonsa kalibroineet pitkäjänteisesti omalle pelikirjansa sivulleen eli taktiikkaa löytyy jos on tarvis, mutta muuten jyrätään yksilötaidolla ohi. Käki kukkuu ja siellä toblerone soi unohtamatta armeijan linkkaria. Olen Sveitsin kärryssä, joo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös