Jääkiekkofani ja hiihtäminen

  • 1 390
  • 31

Suhteeni hiihtämiseen?

  • Olen aktiiviharrastaja ja käyn hiihtämässä useamman kerran viikossa.

    Ääniä: 4 4,1%
  • Suuntaan ladulle 10-20 kertaa talvessa.

    Ääniä: 7 7,1%
  • Muutaman kerran talvessa.

    Ääniä: 15 15,3%
  • Harvemmin, mutta pidän kuitenkin hiihtotaitoani yllä.

    Ääniä: 6 6,1%
  • En harrasta hiihtämistä, mutta en kieltäydy ehdottomasti, jos joku pyytää kanssaan lenkille.

    Ääniä: 20 20,4%
  • Vihaan hiihtämistä. Vain koulu tai armeija ovat saaneet minut ladulle.

    Ääniä: 46 46,9%

  • Äänestäjiä
    98

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä olen pärjännyt koulujen välisissä hiihtokilpailuissakin, joten en mä kauhee hiihtovihaaja ole. Nyt ei oo tullu parina talvena käytyä hiihtämässä kun mulla ei ole suksia, enkä äitin suksilla hiihdä kun ne on perinteisen sukset ja mulle liian pitkät ja kaikenlisäks ne siteet on surkeet, eli antaa periks vapaalla ja kokoajan on suksen ja monon välissä lunta. Semmoset 160 senttiset olis mun mielestä ihanne vapaalle ja hyvät siteet ja monot päälle...jos isä vaan ostais :)
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Viestin lähetti Vakio
Onko alan miehillä havaintoa, vaikuttaako suksi kuinka paljon tuohon tekniikkaan? Eli, jos haluaa mennä luistelutekniikalla, pitäisikö hankkia siihen tarkoitettu suksi?

Ei harrastemielessä luistelusuksella ole paljonkaan väliä. Kombeilla pärjää aivan varmasti. Mutta kun on sivusta seurannut, niin eivät kilpaa hiihtävät pääse ilman oikeaa suksiprofiilia mihinkään. Lisäksi tarvitaan isot voitelusalkut ja niistäkään ei löydy ikinä sitä mitä tarvitaan. Tuskin kuitenkaan kukaan Jatkoaikalainen hiihtää kilpaa.

Itse kysymykseen, pistän sukset jalkaan korkeintaan 2 kertaa talvessa. Hiihtotyyli on tietenkin perinteinen, vapaa opetellaan seuraavan 40 vuoden aikana....
 

Iiro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liperin Taimi
Erno veikkasi, että:
Tuskin kuitenkaan kukaan Jatkoaikalainen hiihtää kilpaa.

Väärin! Yksi, vaikkei mikään yli-innokas Jatkoaikaan kirjoittava, hiihti juuri eilen Pirkan hiihdon 90 km:n vapaan tyylin kisan alle viiden tunnin ja hiihtää lisäksi muutamia viestinhiihtokisoja talvessa, joten ainakin hänen osaltaan ennakkoluulo (?), että jääkiekkofani ei osaa/ halua hiihtää, on väärä.

Ko. kaveri, joka ei kuitenkaan ole minä itse, on fanaattinen Ässien kannattaja, joka ei taatusti pysy hiljaa ollessaan Isomäen seisomakatsomossa...
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...suksi suksi ei luista mihinkään, varsinkin kun ei niitä ole ensinkään... hiihtäminen kuuluu samaan sarjaan telinevoimistelun kanssa, eli traumoja herättäviin lajeihin.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä ole tullut hiihdeltyä armeijan jälkeen, mutta syynä on lähinnä ettei latu ala heti pihalta. Suksiakaan kyllä ei ole, mutta on käynyt hankinta mielessä.
Laskettelurinteeseen minua ei saa sitten muuten kuin aseella uhattuna tai todella suuresta rahasta.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Ei niillä kombisuksilla tee yhtään mitään jos hiihdosta haluaa nauttia. Jos ei ole varaa hankkia molempiin tyyleihin suksia niin on valittava kumpaa haluaa edetä: perinteinen vai vapaa. Hiihtäminen on mukavaa kun on kunnon kapulat alla. Ehkä hiihto olisi suositumpaa jos kouluissa ja puolustusvoimissa olisi mahdollisuus hiihtää kunnon kalustolla. Armeijan välineet täytyy olla kuitenkin aika maastokelpoisia ja umpihankivehkeitä. Suomessa on aika paljon suksitehtaita ja voidefirmoja ja sieltä kautta löytää parhaiten hyviä suksia...tietysti tarvitään jonkinlaisia näyttöjä ja hyviä puhelahjoja.
Onhan noita latuja tullut yli 20 vuotta koluttua eli kai täällä jokunen jatkoaikalainen siis hiihtelee ihan kilpailumielessä :D
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hiihtämistä on aina tullut harrastettua, viime aikoina tosin vähemmän, ei mene enää tuhatkaan kilometriä vuodessa rikki. Nykyään suurin osa hiihtämisestä tapahtuu työn puitteissa, vapaa-aikana Lapissa sitten loput..ja ei, en ole intissä töissä. Metsässä hyvillä suksilla hiihtäminen on parasta, ajetuilla laduilla ei ole kivaa..se rauha, se rauha...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös