Jäähallin seisomapaikat siirretään F1-katsomoon

  • 15 206
  • 62
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Myös fanikausari F1:een on harkinnassa (riippuu ihan kuinka alhaalta sen saisi).

No jos tuosta seisomakatsomo tehdään, niin sitä alempaa saat paikan mitä aikaisemmin katsomoon kapuat ;).

Hyvä uudistus minusta. Nyt saadaan fanikatsomo oikeaan päätyyn ja uskoisin, että sitä ääntä saadaan ihan jäälle asti, koska äänekkäin lauma on kuitenkin aivan C-katsomoiden yläpuolella (eikä roiku vaijereissa). Lisäksi kun "fanien istumajaosto" siirtyy C1 ja B4-B5 osastolle, niin ovat äänekkäimmät fanit yhdessä. Sieltä sitten kannatus leviää kulovalkean tavoin koko halliin ;)...

Edit: Luetaan niitä viestejä! Tämä oli itselleni. Enpä lukenut Paten viestiä tarpeeksi tarkkaan. Oletin automaattisesti, että seisomapaikat ovat numeroimattomia. Pysyykö paikka sitten samana koko matsin aikana on eri asia?
 
Viimeksi muokattu:

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aivan hemmetin hienoa! Kiitos Valtaselle ja muille jotka ovat myötävaikuttaneet tämän ratkaisun toteuttamiseen! Pitänee jatkossa siirtyä F-puolelle katsomaan otteluita ihan vain hyvän tunnelman takia. Myös fanikausari F1:een on harkinnassa (riippuu ihan kuinka alhaalta sen saisi).

- Tinke-80

Alhaalta F1 katsomosta? voisin sanoa, että 99% F1 katsomosta tulee heti joulusta lähtien paikaton, vaikka lipuissa olisikin paikan numerot. n.150euroa taitaa olla kausarin hinta (Loppukausi joulutauosta eteenpäin)
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
No jos tuosta seisomakatsomo tehdään, niin sitä alempaa saat paikan mitä aikaisemmin katsomoon kapuat ;).

Hyvä uudistus minusta. Nyt saadaan fanikatsomo oikeaan päätyyn ja uskoisin, että sitä ääntä saadaan ihan jäälle asti, koska äänekkäin lauma on kuitenkin aivan C-katsomoiden yläpuolella (eikä roiku vaijereissa). Lisäksi kun "fanien istumajaosto" siirtyy C1 ja B4-B5 osastolle, niin ovat äänekkäimmät fanit yhdessä. Sieltä sitten kannatus leviää kulovalkean tavoin koko halliin ;)...

Eikös tuossa Paten infopaketissa puhuttu, että sekä F1:n että myöhemmin alakatsomoiden B5/C1 seisomapaikat ovat numeroituja. Eri asia on tietenkin se miten tuo numeroidun seisomapaikan idea toteutuu käytännössä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Alhaalta F1 katsomosta? voisin sanoa, että 99% F1 katsomosta tulee heti joulusta lähtien paikaton, vaikka lipuissa olisikin paikan numerot. n.150euroa taitaa olla kausarin hinta (Loppukausi joulutauosta eteenpäin)

Nyt kun paremmin miettii niin eihän siitä seuraa ku "tappelua" kun junnut siirtyy alimmille riveille nähdäkseen itse ottelun ja paikkansa menettäneet siirtyvät seuraaviksi paremmille paikoille jne jne ja lopulta joku hermostuu kun joutuu katsomaan ottelun ylimmältä riviltä vaikka lippu olisi ekalta riviltä. Tekisivät katsomosta paikattomia niin voisi toimia tod näk paremmin. Mutta sanotaan vielä se että hemmetin hieno juttu tämä siirto on.

- Tinke-80
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Eikös tuossa Paten infopaketissa puhuttu, että sekä F1:n että myöhemmin alakatsomoiden B5/C1 seisomapaikat ovat numeroituja. Eri asia on tietenkin se miten tuo numeroidun seisomapaikan idea toteutuu käytännössä.

Kaikki on ilmeisesti numeroituja. B5 ja C1:ssä jokaisella on omatuoli/paikka. Seista saa halutessaan ja takana olijan on turha tästä mankua. B4:een tulee vissiin fannikatsoma, mikä on selkeä istumakatsomo. Näin asian ymmärsin. Eli B5 ja C1 ei ole siis 100%:n seisokki, vaan puoliveltto 50%.

Tekisivät katsomosta paikattomia niin voisi toimia tod näk paremmin. Mutta sanotaan vielä se että hemmetin hieno juttu tämä siirto on.

- Tinke-80

Ota Tinke kortti B5 tai C1:stä, saat oman paikan mutta voit seistä.
 
Viimeksi muokattu:

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt kun paremmin miettii niin eihän siitä seuraa ku "tappelua" kun junnut siirtyy alimmille riveille nähdäkseen itse ottelun ja paikkansa menettäneet siirtyvät seuraaviksi paremmille paikoille jne jne ja lopulta joku hermostuu kun joutuu katsomaan ottelun ylimmältä riviltä vaikka lippu olisi ekalta riviltä. Tekisivät katsomosta paikattomia niin voisi toimia tod näk paremmin. Mutta sanotaan vielä se että hemmetin hieno juttu tämä siirto on.

- Tinke-80

Hyvin tuo paikallinen paikattomaksi perjaate toimii ainakin Suomen Jalkapallo maaotteluissa. Saksa pelissä taisi muutamat vähän itkasta, kun omilla mestoilla seisoskeli huligaanin näkösiä teini helvettejä. Seuraavassa Azer pelissä olikin kaikilla pontti selvänä "Nopeat syövät, hitaat eivät".
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Hienoa!(Joskin omat paikat on vaarassa?)

On kyllä hyvä uudistus, koska seisomakatsomon on parempi olla fanikatsomon takana kuin edessä ja siellä pleksin vieressä niinkuin nyt.

Hieman jännitystä herättää se, että kuin meille ex-B1/nyt D5/ensi kaudella B5-katsojille käy. Ei meitä ole kuin ehkä muutama kymmenen kausikorttilaista, mutta samat mestat on ollut jo kymmenisen vuotta, mutta istumme (suurimman osan matseista) ja huutoa irtoaa. Ettei tarvitse kuitenkaan paikkaa vaihtaa, eikä silti selkää tuijottaa puoliveltossa istuessaan?
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tämän tyyppistä muutosta minä olen odottanut ja onneksi se sitten tapahtuukin. Irtolippulaisena olen ollut vakiopaikoilla F2:ssa, sillä minulle se on paikkana ollut mitä parhain. Ståndis-kuvioiden aikana ei siellä ole oikein ollut motivaatiota matseja katsella, mutta onneksi tilanne muuttuu.

"Kotiinpaluuta" odotellessa... kiitokset Pate&co, sekä tj Valtanen...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
D4- ja D5-katsomoiden istumapaikat muuttavat IFK:n hyökkäyspäätyyn kauden 2008-09 jälkeen. Paikkoja ei ole mahdollista siirtää vielä tämän kauden aikana, koska uudessa fanikatsomossa on jo myytyjä kausikorttipaikkoja.

Voihan perse. Eipä hankittukaan kausareita D-päädystä pitäen silmällä juuri sitä, että vieressä on seisomakatsomo, joka tuo tunnelmaa... Reilumpaa olisi ollut tehdä muutos vasta kauden päätteeksi, jolloin jokainen olisi tosiaan saanut sitä, mistä on maksanut.

Miten HIFK aikoo korvata D-päätyläisille sen, etteivät he saakaan sitä, mistä ovat maksaneet?
 

scholl

Jäsen
Miten HIFK aikoo korvata D-päätyläisille sen, etteivät he saakaan sitä, mistä ovat maksaneet?

No jos jotain hyvitystä haluaa niin jos B-pääty ei ole esim. myyty täyteen niin ehkäpä sitä voi mennä neukkaamaan irtoaisiko sieltä kausarille loppukaudeksi joku paikka, mihin ei olisi myyty irtolippuja mihinkään peleihin.

Jos näin ei käy niin ehkä antavat sinulle pari Jokerit-lippistä vieraskatsomossa istumisen vuoksi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerrankin johonkin avautumiseeni tulee välitön kuitti. Yksi parhaista IFK-aiheisista uutisista sitten Kari Jalosen palkkaamisen. Sääli että vasta ensi kaudella tapahtuu lopulliset siirrot. No kyllä meininki tulee parantumaan jo tällekin kaudella ja ensi kaudella palataan vanhaan hyvään aikaan. Itse aikoinani E9:n seisomakatsomossa aloittelin kiekon seuraamista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistava uutinen

Olenkin kironnut sitä, että olen joutunut huutamaan lähes yksin B-päädyssä.

Toivottavasti jatkossa fanikatsomo harrastaa laulujen lisäksi myös yksinkertaisia IFK-huutoja. Lauluääntä minulla ei valitettavasti ole.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Miten HIFK aikoo korvata D-päätyläisille sen, etteivät he saakaan sitä, mistä ovat maksaneet?

Miten niin D-päätyläisille???

Ei kukaan muukaan ole siinä hallissa saanut sitä mistä on maksanut. Itse olen jo vuosia maksanut menestyvän HIFK:n peleistä, mutta kuitenkin nähnyt vain keskinkertaista tai skeidaa hokia. Rahat takas!
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Helvetin hyvä juttu! Oli jo aikakin loppua mokoman väärä pääty -pelleilyn. Iso, kuohuva :peukkutuoppi: asiaa hoitaneille!

Hyvä juttu senkin puoleen että hävittiin melkein kaikki pelit mitä väärinpäin pelattiin. Paitsi ne teidän 110v-synttärit, se oli ihan jees matsi.

Mutta kuten jo itse scholl totesi puhuen kerrankin 100% asiaa - saisivat ne nyt säilyttää sen seisomakatsomon vierasfaneja varten. Ei me siellä kumminkaan suostuta istumaan.
 

Baarimikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL
Oli jo aikakin loppua mokoman väärä pääty -pelleilyn.
Ei se varmaan suurin ongelma tuossa ollut. Olihan tuohonkin perseilyyn ehtinyt jo tottua. Vikahan oli siinä, että seisomakatsomosta tehtiin halpa ja paska, yksinkertaisesti. Tuskin tuollaisessa kovin moni viihtyy jossa korotukset ovat minimaalisia ja tietää varmasti, että jonkun pää on edessä jossakin kulmassa. Yläkatsomoissa (F1) on huomattavasti suurempi korotus, joten ottelun seuraamisesta tulee entistä viihtyisämpää. Tietenkin onhan se nyt plussaa, kun näkee taas HIFK:n kaksi kertaa ottelua kohti hyökkäävän vanhaan kotipäätyyn.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Aivan mahtava muutos!!!

Tämä jos mikä osoittaa sen, että IFK:n johdossa todella kuunnellaan faneja! Rahallisesti tämä hanke tulee nimittäin maksamaan, sillä maksoihan nykyinen stondiskin jo sen 30 000 €. Tähän kun lasketaan stondiksen purku, uusien istumapaikkojen rakennus sen paikalle + tuleva fanikatsomo kaikkinensa, niin ihan muutamalla egellä ei selvitä... Tästä olikin jo puhetta fanipalaverissa. Eli siitä, että vaikka uusi fanikatsomon paikka löytyisikin jostain muualta kuin D-katsomosta, niin se tulee tällä hetkellä liian kalliiksi ja ihan heti ei muutoksia tapahdu. Positiivinen yllätys siis kaikkinensa! Myös tämän ja etenkin tämän vuoksi syvä niiaus/kumarrus ja/tai hattu pois päästä tai ihan mitä vain kunnianosoituksia johdon suuntaan! Siellä on todellakin ymmärretty fanien merkitys. On siellä varmasti myös laskettu että loppupeleissä tämä muutos tulee kannattamaan, myös taloudellisesti. Imagoa tämä nostaa taatusti ja uskon että myös fiilistä hallissa.

KIITOS Everi, Kärkkäinen, Lindholm, Makkonen, Nybondas, Patjas, Tuohimaa, Valtanen, Viitanen sekä Jone, Max, Pate + muut aktiivifanit (nimet ovat aakkosjärjestyksessä, eivätkä missään arvojärjestyksessä) ja KAIKKI jotka asiaan ovat vaikuttaneet (en siis tiedä ketkä kaikki ja ovatko kaikki yllämainitut, mutta kiitos anyway)!!! =))

Tahdonkin vielä tässä yhteydessä ehdottaa joko tällä kaudella tai ensi kauden kotiavausmatsiin toteutettavaksi "KIITOS-tifoa" tai muuta vastaava IFK:n johdolle! Olisi mukava kannatella vaihteeksi jotain positiivista tekstiä sisältävää lakanaa/tifoa... ; ) IFK näyttäisi todellakin olevan ammattilaisten käsissä ja tämä on yksi ammattimaisuuden osoitus: Arvostus faneja kohtaan!

\0/
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Olen huomannut että Jukka Valtanen viihtyy hyvin hallin käytävillä ennen otteluita ja myös erätauoilla. Olisiko niin että hänellä itsellään on näkemystä siitä miten saada halliin parempi tunnelma? Tässäkin asiassa hakkaa Penan mennentullen! Hyvä meininki, hyvä Jukka!! Vielä kun hommaat fyrkkaa muutaman pelaajan hankintaan, olet kuningas vailla vertaa!

Hei hei, jotain rajaa nyt. Pysys Kyynikko roolissas, ei nyt mitään kehumisia tähän kohtaan. Kausi on vasta alullaan ja on jo hyvä meninki.

Ei vaan, mahtavaa jäbät ja Jukka. Itse istuin aikaisemmin irtolippulaisena F2 tai F3 -katsomoissa, kunnes sambaryhmät ja ilmalan spedet siirrettiin siihen viereen. Sen jälkeen olen seilannut ympäri hallia ja kotoisia paikkoja ei oikei ole löytynyt. E-puolella vastaavat ovat ok ja siellä on Pepe, mutta ei se Mainstreettia vastaa. Nyt pääsee takaisin vanhoille paikoille ja klobbit tulee siihen viereen sjungaamaan. Ja vasikat häipyvät lehmänkelloineen D-päätyyn, niin kuin kuuluukin. Tuskin maltan odottaa!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tahdonkin vielä tässä yhteydessä ehdottaa joko tällä kaudella tai ensi kauden kotiavausmatsiin toteutettavaksi "KIITOS-tifoa" tai muuta vastaava IFK:n johdolle! Olisi mukava kannatella vaihteeksi jotain positiivista tekstiä sisältävää lakanaa/tifoa... ; ) IFK näyttäisi todellakin olevan ammattilaisten käsissä ja tämä on yksi ammattimaisuuden osoitus: Arvostus faneja kohtaan!

\0/

Tämä ståndiksen siirtäminen alkaa tuntua helvetin hyvältä jutulta kun lukee näitä viestejä, tulee oikein lämmin fiilis ja yhteenkuuluvuuden tunne :) Mä oon niin messissä tekemässä "KIITOS-tifoa", ja ehdotan että sen voisi tehdä ensimmäiseen ståndiksen siirron jälkeiseen kotimatsiin.
 

Jindebyne

Jäsen
Tämä ståndiksen siirtäminen alkaa tuntua helvetin hyvältä jutulta kun lukee näitä viestejä, tulee oikein lämmin fiilis ja yhteenkuuluvuuden tunne :) Mä oon niin messissä tekemässä "KIITOS-tifoa", ja ehdotan että sen voisi tehdä ensimmäiseen ståndiksen siirron jälkeiseen kotimatsiin.

Vaikken itse "päätyläisiin" kuulukkaan, niin hienoa, että HIFK saa nyt yhtenäisemmän fanilauman ja loistava huomata, että nyt hommaa tehdään myös heidän vuokseen ketkä siellä jaksavat kannustaa, vaikka kentällä mentäisiin perse edellä puuhun.

Ekaan matsiin uudessa katsomossa vaan "Kiitos - Tack" -tifoa pystyyn, olisi hieno ele näin sivullisenkin elinkautisvangin mielestä :)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kieltämättä tulee ikävä loppukausi istuessa fanikatsomossa vastustajan fanien kanssa, koska johonkin nekin on ängettävä seisomakatsomon siirtyessä. Kai tässä pitää kuitenkin yhteisen hyvän puolesta sitten kärsittäväkin vähän. Onhan tämä fanclubilta valtava efortti "Punaisen meren" paluun luomiseksi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Fanien laulut eivät kuulu hintaan, kyseessä ei ollut konserttilippu.

Nöyrin anteeksipyyntöni siitä, että menin valitsemaan istumapaikkani sen mukaan, mistä näkee ja mihin saattaa joskus jotain omien ääntäkin kuulua. Onpa mukavaa istua loppukausi hautausmaalla tai jotain vitun rumpua ja lehmänkelloja (tm) kuunnellen. Yksinkään viitsi huudella.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kieltämättä tulee ikävä loppukausi istuessa fanikatsomossa vastustajan fanien kanssa, koska johonkin nekin on ängettävä seisomakatsomon siirtyessä.

Juupajoo. Ängetäänkö vastustajajengin fanit nyt sitten sinne seisomakatsomoon...? Hhhmm, mielenkiintoista. Sieltä kun rummullansa päristää ja kellollaan kilkattaa, rupeaa yläpuolella naurattaa. Ei vain, tuohan se lauantaimatseihin hieman lisää tunnelmaa kun kahden jengin kannattajat ovat noinkin lähekkäin samassa tilassa... toivottavasti ei ole enempiä ruudinkeksijöitä liikenteessä.

idealle plussaa kyllä, oma paikkani ensi kaudelle hieman arvoitus, eli rautalankaa kehiin, tuleeko ensi kaudelle nyt sitten yksi iso seisomakatsomo alakertaan, vaiko myydäänkö sinne vastaavia kausareita (460) istumapaikoille...? Ei tähän aikaan toimi kyypparin pää...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hienoa toimintaa, itsekin irtoliputan aina F2 tai F3.

Joku siitä jo mainitsi, mutta noiden numeroitujen seisomapaikkojen suhteen tuskin kannattaa liikoja elätellä toiveita. Se ei vain voi toimia, mutta tarvitseeko sen edes?

Mikä siinä on oikeastaan ideana taustalla? En näin nopeasti ainakaan keksi ainuttakaan syytä.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä siinä on oikeastaan ideana taustalla? En näin nopeasti ainakaan keksi ainuttakaan syytä.

itse näen kausarin hankkimiseksi myös sellaisen hyvän puolen, että kun olen moisen hommanut, niin jokaikiseen himamatsiin on se oma paikka varattuna, jos vaikka ei pääsekkään esim. duunista ihan matsin avaukseen tms. niin hommaappa siinä vielä jotain lippuja kiireessä yms.

Eli voin luottaa siihen että on paikka katsomossa, mistä ehkä matsiakin näkee, kun olen kausarin ostanut...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös