Jäähallien remontit

  • 2 623
  • 21

Vesku

Jäsen
Tulipa vain mieleeni, että aika monella liigapaikkakunnalla hallia ehostetaan jälleen tänäkin kesänä. Bluesille tehdään päätykatsomo, HIFK:lla tulee pehmeät penkit (jaa sinne puupenkeillekin!?), Tampereella tehdään kattavaa remonttia, joista onkin ollut jo puhetta esim. www.poikakotiin.com .

Raumalla oli vähän remonttia, oliko siellä muuta tehty kuin vaihdettu kaukalo (odotellaan Tampereen kanssa samaa vielä vuosi!)? Jyväskylässäkin ainakin kaukalo tulee kuntoon ja käytävillä tapahtuu, Oulussa on nyt vaihtuvat mainokset laidoilla ja päädyssä (katsomon puolella?) sekä uudet lasipleksit tulee pikemmiten.

Mitäs muuta tapahtuu?
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yllätys yllätys, Lappeenrannassa: ei mitään.
Näillä näkymin kaupunki pistää sen jäähallin kuuluisan remontin pyörimään n. vuonna 2050.

Ainiin no päätyverkot vaihdetaan (vaihdettiin?). Whippee.
 
G

Guest

Porissa harkitaan lipunmyynnin helpottamista ja palvelupisteiden parantamista

Halli remontoitiin hiljattain, joten fyysisesti siihen ei ole odotettavissa kaupungin kannalta parannuksia. Mutta lipunmyyntiin monet ovat toivoneet parannuksia, samoin myyntipisteisiin ja näihin tiettävästi Ässät suunnittelee parannuksia. Pukukopit voisi suoran remontin jälkeen pistää uusiksi. Remontointia sunnitellut arkkitehti kun oli alunperin unohtanut kopeista suihkut, WC:n ja varusteiden kuivatustilat!!! Ne kyllä sittemmin tehtiin, mutta pukukoppitiloja pienentämällä! Nykyisin ainoastaan koppiin viisi jotenkin mahtuuu aikuisten tai A-nuorten vieraspeliporukka. A:n kotijoukkue ja B:sta alaspäin nuorimpia ikäluokkia lukuunottamatta kokonainen joukkue saa tosi tiivistä tunnelmaa, hyvä etteivät istu toistensa syleissä! :D :D :D
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rauma

Kaukalo uusittiin, samalla vaihdettiin ne suttuiset pleksit uusiin. Nyt näkyy kunnolla läpikin, eikä kiekon jättämiä mustia viiruja pitäisi näihin uusiin plekseihin tulla. Valot uusittiin myös. Lisäksi D-katsomon yläpuolelle tehtiin uusi aitio.

Nyt sitä taas kehtaa vähän aikaa kutsua Äijänsuo Arenaksi, mutta lipunmyyntiin pitäisi saada jotain parannusta. Ei se näin kesällä haittaa jonottaa ulkona lippuluukulla, mutta kun kiekkoa pelataan enimmäkseen kylmänä vuodenaikana, niin silloin se ei ole mukavaa. Moni tosin jo nyt hakee lippunsa ennakkomyynnistä toimistolta tai noilta huoltoasemilta jotka niitä myy. Siellä ei tarvitse jonottaa ulkona ja saa sen paikan minkä haluaa.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tietääkö kukaan?

mitäänn siitä hifk:n jumbotron hankkeesta? siitä oli juttua magazinessa joskus aikoja sitten. Ja jos tulee niin minä olen uhri sillä minä istun yli puolenvälin ylös enkä saa nauttia hidastuksista. Itse en pidä tätä mitenkään tärkeänä hankkeena mutta jonkinlaisena yleisömagneettina.:confused:
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Äijänsuo Arena

Niin se jäi tuossa edellisessä kirjoituksessa mainitsematta että joku kumma siinä Äijänsuon hallin äänentoistossa on kun mun mielestä se ei toimi, ei sitten vaikka mikä olisi. Pitsiturnauksessakin joutui oikein korvat höröllä kuuntelemaan mitä Kuro ja Ahokas höpisivät, eikä siltikään tahtonut saada selvää kuulutuksista. Katselin pelejä eri puolilta hallia ja missään kohdassa ei kuuluvuus ollut hyvää.

Ja tämä ei ole mikään uusi asia. Pari-kolme vuotta sitten äänentoiston parantamiseen käytettiin rahaa oikein kunnolla, mutta ei sitä kyllä mistään huomaa.
 

Vesku

Jäsen
Re: tietääkö kukaan?

Viestin lähetti lintu
mitäänn siitä hifk:n jumbotron hankkeesta? siitä oli juttua magazinessa joskus aikoja sitten. Ja jos tulee niin minä olen uhri sillä minä istun yli puolenvälin ylös enkä saa nauttia hidastuksista. Itse en pidä tätä mitenkään tärkeänä hankkeena mutta jonkinlaisena yleisömagneettina.:confused:

HIFK:n pelaajat -ketjussa oli juttua, ettei ehditty täksi kaudeksi hankkia sopivaa videotaulua, vaan kuulemma ensi vuodeksi vasta.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kiitos vesku!

kiitos tiedosta!:cool:
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Espoo

LänsiAuto-Areenalle tulee toiseen päähän katsomo, ravintola sekä toimistotiloja. Valmistunee lokakuussa.
 

KlapKlap

Jäsen
Suosikkijoukkue
NoMoreHockey
Re: Re: tietääkö kukaan?

Viestin lähetti Vesku


HIFK:n pelaajat -ketjussa oli juttua, ettei ehditty täksi kaudeksi hankkia sopivaa videotaulua, vaan kuulemma ensi vuodeksi vasta.

jaa ... kaupunkiko sponssaa jällee kerran ifk:ta olosuhteiden parantamisella? Alkaa pian olla väärin, että pk-seudun toiset joukkueet maksavat omat hankkeensa ja yksi joukkue nauttii kaupungin sosiaalieduista :mad:
 

MaV

Jäsen
Re: Re: Re: tietääkö kukaan?

Viestin lähetti KlapKlap


jaa ... kaupunkiko sponssaa jällee kerran ifk:ta olosuhteiden parantamisella? Alkaa pian olla väärin, että pk-seudun toiset joukkueet maksavat omat hankkeensa ja yksi joukkue nauttii kaupungin sosiaalieduista :mad:

Ei kaupunki vaan jääkenttäsäätiö. Ja mahdollisesta videotaulusta ym. IFK maksaa kyllä itse huomattavan osan.

En kyllä ymmärrä mitä ihmeellistä on siinä, että hallin omistaja pitää tulonlähdettään ajantasalla. Parannuksethan ovat toki käytössä muissakin tilaisuuksissa ja parantavat varmasti hallin kilpailukykyä pääkaupunkiseudun kiristyvillä areenamarkkinoilla. IFK on hallin suurinpana käyttäjänä ja vuokranmaksajana mukana suunnittelemassa hallin kehittämistä - ja jopa kustantaa sitä itse.

Mielestäni ei ole perusteltua sanoa, että yksi joukkue nauttiin "sosiaalieduista". Luulisin, että Jokerienkin pelit mahtuisivat Jäähallin aikatauluihin.
 

JanJ

Jäsen
Korjatkaa jos olen väärässä,
mutta Hartwall Areena taisi saada yhteiskunnalta
tukea muutamia kymmeniä miljoonia markkoja?
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
JanJ:

"Korjatkaa jos olen väärässä,
mutta Hartwall Areena taisi saada yhteiskunnalta
tukea muutamia kymmeniä miljoonia markkoja?"

Sellaiset vaivaiset 35 miljoonaa markkaa, joista 20 miljoona markkaa välitöntä tukea hallin rakentamiseen. Kaupunki sitten vuokrasi parkkihallin 10 vuodeksi 15 miljoonalla markalla, joten parkkihallista Hartwall-areena ei tee persnettoa moneen vuoteen, vaikka siellä seisoisi matsin (tai jonkun heppashown) aikana ainoastaan yksi mopo.
 

theref

Jäsen
Kisapuisto, Pebe + muut

Kisapuistoon kuulemma tehdään pieni kosmeettinen korjaus. Ne jotka ovat tottuneet katsomaan peliä seisomakatsomosta ja varsinkin sieltä kulmista ja kulmista istumakatsomoon päin. tämä kosmetiikka on ikävää. Kisapuistoon tulee kuulemma lisää istumapaikkoja, jotka jatkuvat nykyisistä istumapaikoista seisomakatomon kaaretisiin saakka eli seisomapaikkoja on enää vain hallin päädyssä.

Tällaista pientä, ounasteleeko tämä jotain suurempaa vai onko vain rahastuskikka?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
joopa

Hartwall Areenan parkkihallin omistaa kylläkin muuan Salonoja ja siinä on ollut alusta asti vuokralaisena ruotsalainen parkkiyhtiö...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hull16:
Hartwall Areenan parkkihallin omistaa kylläkin muuan Salonoja ja siinä on ollut alusta asti vuokralaisena ruotsalainen parkkiyhtiö...

Tässä asiassa uskon täysin sinua. Jollain tavalla valtio/kaupunki oli mukana välillisesti kyseisellä summalla (15Mmk) ja muistan nähneeni mustaa valkoisella, että se liittyi juuri näihin parkkihalli/vuokrahässäkkä kiemuroihin. Enpä tässä asiassa voi luottaa kuin muistiini, joka on tunnetusti helvetin hyvä (ja lyhyt).

Minun puolestani Hartwall-halliin on voitu laittaa vaikka kuinka paljon valtion rahoja, olisipahan mennyt johonkin järkevään kerrankin, eikä mihinkään ulospäin käännettyyn vessaan (n. 200Mmk) ala oopperatalo. Voi, kun jääkiekko joskus saisikin suhteessa käyttäjä/katsojamäärään saman verran rahaa kuin kilpakiljunta.

Sitten tästä HIFK:n mahdollisesta jumbotronhankkeesta. En ole henkilökohtaisesti tuon hankkinnan kannalla . Ylärivien paikoilta (joita riittää) näkyvyys valotaululle on muutenkin akselilla välttävä - olematon, eikä se näkyyvys paranisi vaikka olisi mikä troni katossa roikkumassa. Ei tuntuisi vaan sopivan vanhaan, kunnon jäähalliin (joo, joo DDR-halliin) jokin jumbotron. Minä haluan edelleenkiin jatkaa matsien lomassa arvausleikkiä tankojen seassa, siitä paljonko peliaikaa on jäljellä ja kuka se vastustaja nyt olikaan?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Turkuhalli

Tänä kesänä Turussa (kuten kai jo suht monena) puhutaan että uusi videotaulu olisi tulossa... Toivottavasti tulee, sillä se vanha on, anteeksi nyt vaan, todella paska. Kaikki näyttää oranssilta...
 

piikki

Jäsen
Re: Turkuhalli

Viestin lähetti Jii
Tänä kesänä Turussa (kuten kai jo suht monena) puhutaan että uusi videotaulu olisi tulossa... Toivottavasti tulee, sillä se vanha on, anteeksi nyt vaan, todella paska. Kaikki näyttää oranssilta...

Sen voisi myydä porkkanavärin kehtoon Tampereelle :D

Yleensä noi valotaulut on aika perseestä, koska niis kelataan vaan kotijoukkueelle edullisia hidastuksia. Tosin nekään ei hartwallilla paljon ääntä saa aikaan. Espoos on kyllä tyylikäs halli ja hyvä taulu. Nyt kun sinne on ostettu joukkue niin ehkä sinnekin tulee tunnelmaa.

Säälittävintä tauluissa on Hartwallin taululla Kivisen muinaisjäänne. Ohan se hauska mut varmaan tahtomattaan. Siinä on nii paljon ironiaa et on oikeestaan kiva mennä taas ens kaudella kuuntelee hiljaisuutta, vähä kun lappiin pääsis :D
 

tsei_tsei

Jäsen
Kun Vesku näyttää olevan hyvin perillä Tampereen halliremontista, kuten koko poikakotiin.com, niin voisitkin valaista, että tuleeko Hakametsään myös uudet lasiset pleksit jo ensi kaudeksi? Noi oli käsittääkseni tarkoitus tuoda vasta myöhemmin, mutta oma logiikka sanoo, että niiden pitäisi tulla samaan aikaan, kun katsomot loivennetaan ja lähennetään aivan kaukalon laidalle. Ei taida vanhoista plekseistä nähdä edes läpi.
 

Vesku

Jäsen
Viestin lähetti tsei_tsei
Kun Vesku näyttää olevan hyvin perillä Tampereen halliremontista, kuten koko poikakotiin.com, niin voisitkin valaista, että tuleeko Hakametsään myös uudet lasiset pleksit jo ensi kaudeksi? Noi oli käsittääkseni tarkoitus tuoda vasta myöhemmin, mutta oma logiikka sanoo, että niiden pitäisi tulla samaan aikaan, kun katsomot loivennetaan ja lähennetään aivan kaukalon laidalle. Ei taida vanhoista plekseistä nähdä edes läpi.

Minä en oikeastaan tiedä paljon enempää Tampereen remontista mitä poikakotiin.comista olen katsellut. Perjantaina kävin hallilla, mutta sisäänpääsy on muilta kuin työmiehiltä kielletty, ja eivätkä ne olleetkaan kuin alkupäivän auki.

poikakotiin.comissa lukee aiemmissa jäähallikuvissa, että uusi kaukalo ja lasipleksit tulee vasta 2002-03. Mitähän varten? Ei tavarantoimittaminen pitäisi olla noin hidasta. Tosin tuolle kaudelle vasta laidallakin tulee katsomot vielä lähemmäs laitaa, mutta tarvetta olisi ollut lasiplekseille jo ajat. Nyt tälle kaudelle viimeistään, mutta jos ne 02-03 tulevat ihan uuden tasokkaan kaukalon myötä, niin kaipa siihen täytyy tyytyä. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mikä maksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös