Siinähän IFK:lla olisi Unkarin Granlundit.
Tai Jokiset. Tai Kapaset, ties vaikka nuorempi veli olisi tässäkin tapauksessa neekeri.
Siinähän IFK:lla olisi Unkarin Granlundit.
En kyllä ymmärrä miksi tästä jätkästä ollaan innoissan. Ei minkäännäköisiä näyttöjä aikuisten peleistä => täysin "toivotaan, toivotaan"-lottohankinta, jolla on vähintään 50% mahdollisuudet olla aivan liian huono liigatasolle.
=> lähtökohtaisesti 5.ketjun jätkä.
Edelleenkin korostan vielä sitä, että Summanen ei ole koskaan ollut mikään "nuorten pelaajien kehittäjä"-valmentaja, vaan valmentaja, joka tekee laumasta valmiita pelaajia ja tähtiä toimivan joukkueen.
Itse olen ainakin sen takia, koska vihdoin ollaan tajuttu alkaa tekemään tälläsiä hakuja joilla ei voi kuin voittaa. Niin kuin aiemmin mainitsin, odotan tästä meidän omaa Steve Mosesta ja hänellä on täysi mahdollisuus siihen.
"50% mahdollisuudet olla aivan liian huono liigatasolle" - kyllä kaverista kertoo jo paljon jos -92 syntynyt pelaaja on pelannut kahtena kautena Elitserienissä yhteensä 60 peliä. Miten hän silloin ei voisi pärjätä tasoltaan huonommassa SM-liigassa, kun hän kehittyy kesän aikana taas entisestään pelaajana.
Edelleenkin korostan vielä sitä, että Summanen ei ole koskaan ollut mikään "nuorten pelaajien kehittäjä"-valmentaja, vaan valmentaja, joka tekee laumasta valmiita pelaajia ja tähtiä toimivan joukkueen.
Siltikin Summanen on osoittanut jo pidempään halukkuutta toimia pelaajahankintojen parissa, joka puolestaan väkisinkin tarkoittaa että on myös kiinnostunut pelaajien kehityksestä, josta päästäänkin kiinnostukseen tämmöisiä projekteja kohtaan.
Kyllä Summasella on varmasti yhtä ja toista annettavaa nuorille lupauksille, ja voi olla että vanhemmiten kehittää tätä puolta yhä enemmän.
Itse olen ainakin sen takia, koska vihdoin ollaan tajuttu alkaa tekemään tälläsiä hakuja joilla ei voi kuin voittaa. .
Hyvä että vihdoin IFK:ssakin on herätty tekemään tällaisia hankintoja. Joskus 10v sitten voitiin kilpailla kaikkien muiden paitsi NHL:n kanssa, nyt kilpaillaan itävällan liigan tms. kanssa samoista pelaajista, joten on pakko hankkia tuntemattomia, mutta potentiaalisia pelaajia.
Joskus 10 v sitten meille jo tehtiin tällaisia Itävallan liigan kanssa kilpailleita hakuja kuten Scissons, Treille, Hurtaj, Kobezda.... Itse käyttäisin näistä kyllä jotain muuta luonnehdintaa kun "ei voi kuin voittaa"...
Keväällä pitäisi hankkia jengi täyteen SM-liigassa tasonsa osoittaneita, kokeneita, mieluiten suomalaisia pelaajia min 2xmv, 6xp, 4xkh, 8xlh. Jos näin toimii niin sitten voi syksyn ja talven aikana koettaa täydentää jengiä niillä puuttuvilla palasilla olivat ne sitten nuoria lupauksia tai ison rahan supertähtiä.
Partanenkin on minunkin mielestäni lähtökohtaisesti aika kevyttä kamaa.
En kyllä ymmärrä miksi tästä jätkästä ollaan innoissan. Ei minkäännäköisiä näyttöjä aikuisten peleistä => täysin "toivotaan, toivotaan"-lottohankinta, jolla on vähintään 50% mahdollisuudet olla aivan liian huono liigatasolle.
Joo, ensisilmäyksellähän "Janos Hari" on eksoottinen nimi, mutta tarkempi analyysi osoittaa, ettäEiköhän se ole tuo "eksoottisuus", joka tässä hankinnassa kiehtoo..
Keväällä pitäisi hankkia jengi täyteen SM-liigassa tasonsa osoittaneita, kokeneita, mieluiten suomalaisia pelaajia min 2xmv, 6xp, 4xkh, 8xlh. Jos näin toimii niin sitten voi syksyn ja talven aikana koettaa täydentää jengiä niillä puuttuvilla palasilla olivat ne sitten nuoria lupauksia tai ison rahan supertähtiä.
Partanenkin on minunkin mielestäni lähtökohtaisesti aika kevyttä kamaa.
=> lähtökohtaisesti 5.ketjun jätkä.
Jokerit on jo muutamassa tällaisessa nnn-haussa (nuori, nimetön ja nälkäinen) onnistunut (Dehner, Hetényi, Moses, Hardt, Stapleton) ja on positiivista että myös HIFK yrittää samaa Birchin ja Hárin kohdalla.
Joskus 10 v sitten meille jo tehtiin tällaisia Itävallan liigan kanssa kilpailleita hakuja kuten Scissons, Treille, Hurtaj, Kobezda.... Itse käyttäisin näistä kyllä jotain muuta luonnehdintaa kun "ei voi kuin voittaa"...
Joka talvi pelaajia liikkuu kesken kauden. Toiset nuorempia, toiset vanhempia. Jos joukkue on koottu keväällä valmiiksi, ei talvella tarvitsekaan enää löytää satapäin pelaajia, vaan 1-2 täsmävahvistusta riittää.Sitten vielä kysymyksenä Buccaneerille, mistähän meinasit, että joukkue saisi hankittua kesken kauden jotain lupaavia nuoria pelaajia? Ihanko kuvittelet, että satapäin prospecteja jää odottelemaan marras-joulukuulle HIFK:n yhteydenottoa, jos tulisikin tarvetta lupaaville pelaajille.
Eniten tässä paistaa läpi HIFK kannattajien todella hankala aika. Minä en löytäisi tällaisesta pelaajasta noin paljoa hyviä puolia. Kärppien oma junnu Sakari Manninen (myös vm.92) teki sopimuksen Kärppiin tässä joku viikko takaperin. Tehnyt 20v junnuissa 62p 46:ssa ottelussa (Hari 42p, 24o). Mestiksessä 38o 29p (Hari 15o 9p) . Ei siellä kyllä ketjua näy, eikä kukaan Manniselle ole suoraa pelipaikkaakaan antamassa. Manninen tuo Kärppiin laajuutta ja saattaa onnistua hyvinkin, mutta mitään ihmeitä ei kyllä kukaan odota häneltä vielä. Hyvin vastaavat pelaajat kyseessä. Samaa mittaluokkaa (siis kääpiöitä) - tehot vertailukelpoisia jne.
Ei siis mitää negatiivista itse pelaajasta, kun ei ole peliäkään nähnyt, mutta ei ole tainnut juuri kukaan muukaan. Saattaa onnistua täydellisesti ja saa raivattua pelipaikan ensi kaudeksi miesten sarjasta. Mitään muuta en kyllä itse odottaisi, vaikka olen yleensä melkoinen optimisti.
Mutta tottahan tämmöiset pelaajat on low risk high reward tyyppisiä. Riskiä ei käytännössä lainkaan, niin mikäs siinä - toisinaan natsaa.
Joo, ensisilmäyksellähän "Janos Hari" on eksoottinen nimi, mutta tarkempi analyysi osoittaa, että
- meillä on melkein joka kausi 2-3 liian Janosta pelaajaa jengissä
- meidän edellinen valmentaja oli OHari Matikainen, nykyinen valmentajana SuHari Summanen, kykyjenetsijä Hari Rindel ja UTJ No-need-to-Hari-with- pelaajahankinnat-syksyllä-markkinat-are-hot Nybondas
Eli ei mitään uutta ja eksoottista.
tehot vertailukelpoisia jne.