Kyllähän Ilves varmasti silmää räpäyttämättä luopuisi ykköspakiksi kaavailemastaan pelaajasta? Ja jos luopuisi, niin mitä HIFK tällä sitten tekisi, jos ei edes Ipaan kelpaa?
Muuan seura nimeltä HIFK on luopunut sellaisista nimistä kuin Ray Giroux, Oscar Ackerstöm ja Tom Askey, jotka kaiketi oli tarkoitettu ja ajateltu ihan joukkueen tärkeimpään pelaajistoon. Tämä varmaan avannee asiaa ihan tarpeeksi, miksi tärkeiksikin pelaajiksi ajatellut yksittäiset pelaajat saattavat joskus vaihtaa maisemaa.
Mitä HIFK tekisi siinä hypoteettisessa tilanteessa, että Milam olisi meidän puolustajamme? No odotas, pannaan lottokone pyörimään..
Katos vain, kai sitä voi peluuttaa esim. Heikkisen parina, ykkös-kakkos-ylivoimassa jne. Vaikea kuitenkaan uskoa, että Ilves luopuisi miehestä, mutta en usko Ipan menevän koko kautta myöskään neljällä ulkomaisella. Ei kaiketi olisi hölmöä kysäistä Ilveksen suunnalta onko mies mahdollisesti saatavilla, vai oletko kovasti eri mieltä.
Eiköhän juuri sen takia otettu nyt "vain" stuntti, että luotetaan Walshin kykyihin. Teki muuten viime kaudella vain 1 tehopisteen vähemmän kuin Milam. Kummankaan peliesityksistä ei ole kattavaa kuvaa, joten ihan mielenkiinnosta mietin, miksi Milamia pidetään monen toimesta huippuhankintana liigaan, mutta Walsh menee luokkaan ynnämuut? Ei kai rightin kätisyys nyt niin autuaaksi tekevä juttu ole.
Sitten mielellään lainaat koko edellisen tekstini ja osoitat sieltä (vaikka tummennettuna) kohdan, jossa sijoitan Walshin luokkaan "ynnä muut". Jos joku muu on näin kirjoittanut, niin koskeeko se automaattisesti myös minun kirjoitustani?
Selvennyksen vuoksi voin todeta, että en ole nähnyt Walshilta vielä yhtään peliä, hän ei ole pelannut niissä harjoitusotteluissa, joissa olen itse ollut paikalla. En siis oman käsitykseni mukaan edes voi häntä arvioida, enkä pysty sijoittamaan häntä vielä mihinkään kategoriaan. Tähän viittaa myös oma kirjoitukseni siitä,
että toivottavasti Walshin..
Kuten Jalonenkin haastattelussa totesi, niin pakiston vastuunkantajat ovat Heikkinen, Pikkarainen, Kankaanperä ja Walsh (Majesky). Näiden rinnalla sitten ajetaan muutamaa nuorempaa sälliä sisään - tarkoittanee esim. Holmbergia ja Haverista. Turunen ja Honkanen toimivat sitten "syvyyspelaajina".
Juuri näin, ja nythän Walshin tilalle hommattiin stuntti. Asiallista toimintaa ja hyvä näin. Mutta kerrotko minulle, mistä hommataan stuntti esimerkiksi helmikuun ensimmäisellä viikolla, jos näistä neljästä joku (tai useampia) sattuu loukkaantumaan. Olisiko syytä hommata ehkä vielä yksi pakiston vastuunkantaja. Toki hommaa voi venyttää aina siirtoajan takarajalle asti, mutta mahdollisuudet saada tasokkaita vahvituksia pienenevät koko ajan, kun muutkin seurat ovat markkinoilla.
Sitten, kun kautta on kulunut jonkin aikaa, niin tiedetään vähän enemmän, mihin nykyrosterin kompetenssi riittää ja lähdetään täydentämään sen mukaan.
Tämä on hyvä ohjenuora ja toivottavasti sitä noudatetaan. Mutta ongelmaksi muodotuu se, onko niitä tarvittavia pelaajia juuri silloin saatavilla, kun niitä tarvitaan. Ja jos on, niin millä hinnalla. Kun Penan mallin mukaisesti pakistoon tarvitaan pelaaja, niin hommataan hyökkäjä. Mikä on Nybondaksen malli?
Itse uskon siihen, että kauden aikana liikkuu tasokkaita suomalaisia ulkomailta Suomeen ja myös ison veden takaa ja Venäjältä saattaa löytyä tasokkaita vahvistuksia Suomen kamaralle. Iso kysymys on se, onko meillä tuolloin fyrkkaa varastossa siihen kilpajuoksuun, johon esimerkiksi Kärpät ja Jokerit mahdollisesti lähtevät mukaan. Vai olisiko sittenkin ollut fiksumpaa rakentaa joukkue mallilla Jyp 08-09, jossa joukkue on jo nyt kauteen lähdettäessä valmis?
Nyt Jyväskylässä tarvitaan ainoastaan stuntteja loukkaantuneille ja ehkä yhden syömähampaan hankkimista kesken kauden. Meillähän asia ei näin ole, vaan puolustus kaipaa lisää vahvistusta ja hyökkäys kärsii taitovajeesta. Viimeistään matsit Bluesia ja Jypiä vastaan tulevat osoittamaan tämän karun faktan olemassaolon.