Itseä iäkkäämpien uhkaukset lapsuudessa

  • 7 639
  • 35

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meillä tästä kerrottiin versiota jossa hämähäkin tappamisesta seurasi se, että ko. hämähäkin kaverit tulivat yöllä ja menivät korvasta pään sisään!
Suunnilleen tällä tavalla minuakin mukulana peloteltiin. Saatana kun muutenkin jo valmiiksi pelkäsin hämähäkkejä ja sitten vielä tällaista valehdeltiin. Ei se silti kovin hyvin tehonnut, aina kun hämähäkin näin niin polkaisin sen liiskaksi hyvin äkkiä, mutta silti tuo "hämähäkit tulevat yöllä ja menevät korvasta/nenästä pään sisään" pelotti niin etten uskaltanut kunnolla öitä nukkua vaikken juuri olisi hämähäkkejä tappanutkaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meillä tästä kerrottiin versiota jossa hämähäkin tappamisesta seurasi se, että ko. hämähäkin kaverit tulivat yöllä ja menivät korvasta pään sisään!
Meillä broidi pelotteli papintappajasta, joka öisin ryömii korvaan ja jää aivoihin asumaan jos ei mene hiljaa ja kiltisti nukkumaan. Broidi vielä korosti tarinaansa osoittelemalla TOP-tietosanakirjasta papintappajan kuvaa.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
"Jos katsoo televisiota läheltä niin näkö huononee." ..jep jep.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Aina kun sytyttää tupakan kynttilästä, merimies kuolee.

Toinen oli se, että maailmassa kuolee kiinalainen aina kun räpäyttää silmiä. Perkele, vieläkin on luomet kipeänä siitä räpyttelystä. Vaan kuolivatpahan!
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
"juo piimää, niin kasvaa pää ja nyrkit" Onko uhkaus vai ei?

Jos kiipesi pöydälle niin äiti sanoi, että "liikkuva liha pöydältä syödään" Selvä uhkaus.

Vihertävästä perunasta sanottiin, että "syö sitä niin tulee parempi lauluääni". Ei varsinainen uhkaus kylläkään.

Purkkahomman joku jo mainitsikin, että jos sen nielaisee niin se jää suoleen tukkeeksi.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toinen oli se, että maailmassa kuolee kiinalainen aina kun räpäyttää silmiä. Perkele, vieläkin on luomet kipeänä siitä räpyttelystä. Vaan kuolivatpahan!

Kiitokset, aiheutti kyllä päivän hajoamiset! :) Pääsit ihan allekirjoitukseen kun ei sinne mitään järkevää ollut mennyt.

Ei nyt uhkaus mutta mieleen jäi isoisoäidin motto. "vaikka kuinka ravistaa niin aina sinne yksi tippa putoaa" nyt vasta eilen muistin ja ensimmäistä kertaa ymmärsin mitä tällä tarkoitti
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
-Se joka toista haukkuu, sen maha paukkuu ja se joutuu mustalaisen räkälaukkuun.
-Jos et sä oo kiltisti niin me myydään sut mustalaisille.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Vaari uhkasi aikanaan, että jos nielaisee purkan niin tulee pieraistessa purkkapallo. Ei tullut.
 
Silmään tulee näärännäppy, jos katselee puuceessä paskovaa ihmistä sieltä ulostulopuolelta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minua peloteltiin lapsena aina hiisillä ja näkeillä veden äärellä. Se peljätti tosissaan ja tuli uniinkin. Sittemmin olen lakannut pelkäämästä ja jopa tullut näkkiin.

Mutta kannattaako hyvät ihmiset kersoja pelotella? Kaverinikin pelottelee alle neljävuotiaita kersojaan pihaojassa elävällä hiidellä, joka vie pikkulapset veden alle. Ei näin. Seurauksena voi olla post-traumaattinen stressi herkillä lapsilla, jolla saattaa tulevaisuudessa olla oma osuutensa yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön ja pelkotiloihin.

Kun olin sellainen 3-vuotias napero, oli mutsillani Jehovan todistaja -kavereita. Mutsi on myöhemmin kertonut, että olin itku kurkussa kertonut äidilleni, että olin kiroillut ja Jehova on kuullut ja mua oli pelottanut ihan helvetisti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös