Raporttisi oli mielestäni todella hyvä ja mielenkiintoista luettavaa. Toivottavasti näitä saisi jatkossa lisää.
Samalla voisin muuten tässä kysäistä, kun sinä taidat tästä asiasta enemmän tietääkin. Elikkäs kuinka helppoa tuonne Zagrebiin olisi lähteä katsomaan matsia. Olen tässä tuumaillut, että jonnekkin tuonne Itävaltaan tai Saksaan olisi hieno lähteä katsomaan matsia. Zagreb voisi olla loistava kohde matkalle.
Kiitoksia palautteesta. Mielelläni tällaisista reissuista raportoin. Lähinnä se on lehdestä kiinni onko jutuille tilaa.
Tällä hetkellä Medvescakin kausikorttimyynti käy kuumana ja melko paljon lippuja on jo mennyt. Kalleimmat ovat n. 174 euroa ja halvimmat 144 euroa. Lisäksi erikseen on lasten kausikortit hintavälillä 40-50 euroa. Paikallisen Eventimin nettisivuilla myydään kausikortit ja otteluliput ja melko aikaisin saa olla liikkeellä jotta varmistaa liput otteluun. Muistelisin, että liput eivät kovin kalliita olisi. Mielikuva on 5-15 euron hintaisista lipuista. Elokuussa joukkue julkaisee yksittäisten otteluiden lippuhinnat.
Oveltakin voi saada lippuja hyvässä tapauksessa, mutta kuvittelisin, että ainakin slovenialaisia vastaan pelattaessa liput ovat kiven alla. Eli ajoissa liikkeelle, niin voi saada liput.
Toivottavasti Medvescakin peleissä lippujen myynti on paremmin hoidettu kuin MM-kisoissa. Viime vuoden kisoihin ostin juurikin Eventimin verkkokaupasta turnauspassin kaverilleni kun itse sain media-akkreditoinnin. Jos Kummola saa tietää, että turnauspassilla sai 15 ottelua hintaan 14 euroa, niin hän varmaan itkee itsensä uneen tulevina öinä ja tämän jälkeen tarjoaa itseään hoitamaan kisajärjestelyt ensi vuodelle.
Lähetin Eventimille sähköpostia ja kysyin, että onko turnauspassi noudettavissa jäähallilta. Vastaus oli, että kyllä on. Mediapassin kanssa sama juttu, noudetaan hallilta.
Kaverin kanssa tullaan jäähallille 15 minuuttia ennen ensimmäistä ottelua. Kerron lippuluukulla, että mulle pitäisi olla mediapassi ja kaverille turnauspassi. Lipunmyyjä soittaa turnauksen mediapäällikölle ja hän kertoo, että passeja ei ole tehty. Siinä kohtaa kysyin, että anteeksi mitä??!! Olen ostanut verkkokaupasta tilannut turnauspassin ja he sanovat pokkana, että sitä ei ole tehty. He sanoivat, että he valmistavat ne hallin alakerrassa ja menee pieni hetki kun ne valmistuvat.
Kello lähestyy 13:a, IIHF:n tunnarit alkavat soida. Kello käy. No nyt siellä soi maalilaulut. Voi perkele nyt tuli jo toinen maali. Käyn taas lippuluukulla kysymässä, että missä liput ovat. Ei ole vielä valmista. Lisää maalilauluja ja vitutus kasvaa kun samoilla silmillä on matkattu aamukahdesta alkaen.
Erä loppuu ja lopulta hetki ennen toisen erän alkua lippuluukulle tulee joku viittilöimään. Heppu kertoi, että passit ovat olleet valmiina ja puoli tuntia, mutta lippuluukun hessu ei viitsinyt meille kertoa vaikka me palloilimme koko ajan siinä edustalla. Mentiin hallin sivustan median ja pelaajien sisäänkäynnistä sisään hakemaan passit ja olikin mukava yllätys kun myös kaverini sai mediapassin. Tosin Romania-Kiina oli tilanteessa 5-2 siinä vaiheessa kun pääsimme halliin, eli siinä ei ollut enää mitään nähtävää.