Paikallinen insinööritoimisto on tehnyt lujuuslaskelmat asiasta. Toki tuokin nyt oli selvää muille paitsi mukahassuttelijoille.
Ai, mukahassuttelu jatkuu.Viime talven SaiPa-pelissä "häkki" oli siinä kunnossa, että se olisi pitänyt sulkea yleisöltä. Niin ei silti tehty ja seuraavan Blues-pelin jälkeen katto romahti lumimassan takia.
Mutta kun nämä Ässien toimintatavat nyt vain tunnetaan.. ja sitä paitsi, aloin tosiaan muistella että miten se viime talvinen lumivahinko nyt menikään, kun silloin vain luin siitä SK:sta. Eli onhan näin ollen hallin kattorakenteissa jotakin tarkistamisen varaa, enhän minä siis ei-insinöörinä kattorakenteiden tekemisestä/lujuuslaskennasta ymmärrä hevonpaskaa, mutta sanoohan sen jo terve järkikin..
Yksi mukahassuttelija ilmoittautuu:
No totta helvetissä tarvittavat laskelmat on tehty, eihän tässä nyt kukaan kait oikeasti sillä. Mutta kun nämä Ässien toimintatavat nyt vain tunnetaan...
Tämä ei ole paras ketju tälle aiheelle, jonka haluan nostaa tapetille, mutta kun en parempaakaan keksinyt. Nimittäin hallissa soitettava musiikki ja sen muuttaminen. Ainakin henkilökohtaisesti aloin viime kaudella kyllästymään lähes "ikivihreisiin" amerikkalaisjumputuksiin ja alkoi päässä kyteä ajatus että eikö hallissa voisi soittaa muutakin musaa. Ja juurikin porilaista musiikkia, joka on Suomen mittakaavassa melko hyvin menestynyttä. Esimerkkinä maalibiisinä toimiva patasydän. Tämä nostaisi todennäköisesti hallissa henkeä ja antaisi porilaisille muusikoille lisää esiintymistilaa. Erityisesti "erikoistilanne"biisit (jäähybiisit, pelaajien/tuomareiden sisääntulobiisit) saisivat olla porilaista käsialaa ja ääntä. Pahoittelen epäselvää esitysmuotoa, mutta mitä mieltä palstaveljet/sisaret olette ajatuksesta?
Tämä ei ole paras ketju tälle aiheelle, jonka haluan nostaa tapetille, mutta kun en parempaakaan keksinyt. Nimittäin hallissa soitettava musiikki ja sen muuttaminen. Ainakin henkilökohtaisesti aloin viime kaudella kyllästymään lähes "ikivihreisiin" amerikkalaisjumputuksiin ja alkoi päässä kyteä ajatus että eikö hallissa voisi soittaa muutakin musaa. Ja juurikin porilaista musiikkia, joka on Suomen mittakaavassa melko hyvin menestynyttä. Esimerkkinä maalibiisinä toimiva patasydän. Tämä nostaisi todennäköisesti hallissa henkeä ja antaisi porilaisille muusikoille lisää esiintymistilaa. Erityisesti "erikoistilanne"biisit (jäähybiisit, pelaajien/tuomareiden sisääntulobiisit) saisivat olla porilaista käsialaa ja ääntä. Pahoittelen epäselvää esitysmuotoa, mutta mitä mieltä palstaveljet/sisaret olette ajatuksesta?
Olen samaa mieltä siitä että hallissa soitettavaan musiikkiin tulisi saada lisää ideaa ja oivallusta, mutta porilaisen rockin käyttö ei ole välttämättä mikään ratkaisu koska musiikin porilaisuus ei millään lailla takaa sen sopivuutta jääkiekko - ottelun äänimaisemaksi.
Mutta toisaalta kappaleita voitaisiin tehdä "mittatilaustyönä", jolloin varmistettaisiin kappaleen sopivuus tiiviiseen tunnelmaan.
Olen samaa mieltä siitä että hallissa soitettavaan musiikkiin tulisi saada lisää ideaa ja oivallusta, mutta porilaisen rockin käyttö ei ole välttämättä mikään ratkaisu koska musiikin porilaisuus ei millään lailla takaa sen sopivuutta jääkiekko - ottelun äänimaisemaksi. Ainakin minun on vaikea kuvitella Dingoa tai vaikka Magyar Possea Isomäkeen, Yöstä ja Circlestä nyt puhumattakaan. Joku Rättö & Lehtisalo tai Kuusumun profeetta voisi jonkinlaisena perversiona mennäkin.
Iso ongelma onkin juuri se että musiikin pitää miellyttää suurinta osaa. Vaikka itse kuuntelisin ihan mielelläni vaikkapa Slayeria niin suurin osa ei sellaisesta tykkää.
Ässillä on kuitenkin ollut viimeiset viitisen vuotta hemmetin hyvin valitut musiikit ja muutenkin tuolta osin palikat kohdallaan. Kyllä tuon joukkueen kanssa on paljon tärkeämpää pohdittavaa kuin jotkut musiikkivalinnat...
Mutta toisaalta kappaleita voitaisiin tehdä "mittatilaustyönä", jolloin varmistettaisiin kappaleen sopivuus tiiviiseen tunnelmaan.
Hakametsässä hetken nauratti esim. jäähylaulut; Äidin pikkupoika, "poika paha, ehkä tajuat sen, siis mene, juokse kovaa", "siitä niin ja ovi kii" ja etenkin päällekkäisten jäähyjen aikaan Markku Aron Ollaan lähekkäin. On vaan sellainen taiteenlaji, että muodostuu toistohuumoriksi hyvin pian.
Samaa mieltä silti olen korkin kanssa siitä, että monta juttua pitäisi parantaa ennen kuin huomio kiinnitetään biisivalintoihin. Ihmisillä on cd-soittimet, soittolistat, spotifyt, youtube yms. musiikin kuuntelua varten.
Yksi parannusehdotus minulla on Isomäen halliin. Voisikohan johonkin nurkkaan loihtia kahvilatyyppisen pikkupaikan, jossa ei olisi alkoholitarjoilua laisinkaan vaan esim. kahvia ja ihania PORILAISIA leivoksia?
Juu ja viereen loosi jossa Uotisen Jorma myy käsin neulottuja, vaaleanpunaisia kietaisu-kannatushuiveja:). Kyllä ne ainoat porilaiset leivokset jota Isomäestä löytyy ja kuuluu löytyä ovat seisomakatsomossa hippasen alle metrin korkeudella. Ennemmin realismia taitaa olla kaljanmyynti suoraan seisomakatsomoon (jota vastaan en toki olisi).
Yksi parannusehdotus minulla on Isomäen halliin. Voisikohan johonkin nurkkaan loihtia kahvilatyyppisen pikkupaikan, jossa ei olisi alkoholitarjoilua laisinkaan vaan esim. kahvia ja ihania PORILAISIA leivoksia?
Hakametsässä hetken nauratti esim. jäähylaulut;
- - -
Tässä katsomon osassa on erityisen paljon yritysten pamppujen vaimoja/tyttöystäviä/rakastajattaria joille tortut tekisivät kauppansa. - - -