Eläköön Isomäen järjestysmieskulttuuri!!!
Itse olen Isomäessä vain Ässät-Lukko -otteluissa joten olen todennäköisesti päässyt näkemään vain "pahinta" järjestysmieskulttuuria. Pari aika hämmentävää tapausta sattui tuossa kauden avausottelussakin: 1. erätauolla kaljajonossa alkoi tunnelma käydä ahtaaksi, kun keskelle jonoa tungettiin muutaman jääkaappipakastimen kokoisen kaverin toimesta. Käytävän puolella ollut järkkäri (n. 60 v. 170 cm, 70 kg) ratkaisi tilanteen siirtymällä pois näiden etuilijoiden näköpiiristä, jonon toiselle puolelle.
Toinen tapaus sattui toisessa erässä kun seisomakatsomossa pieni ryhmä herrasmiehiä nautiskeli eväitä omasta pullostaan. Tilanteen nähnyt järkkäri tuli paikalle ja vaati pulloa itselleen. Yksi kaveri ryhmästä laittoi pullon tyynesti povitaskuun ja sanoi naureskellen: "ei meil mitään pulloi oo". Järkkäri (tällä kertaa ihan miehen kokoinen) ratkaisi tilanteen menemällä pois.
Kyllä tuo seisomakatsomon ja pelaaja-aition välinen alue pitäisi jopa Porissa pystyä pitämään jotenkin rauhoitettuna, eikä sen nyt pitäisi
niin vaikeata olla. Muutaman kaiteen ja järkkärin oikeanlainen asettelu poistaisi luultavasti ongelman. Tietysti se vie vähän katsomopaikkoja, mutta kai se turvallisuus pitäisi olla prioriteettina.
Positiivista kehitystä Isomäessä on kyllä pullojen heittelyn vähentyminen. Ainakaan muutamassa edellisessä Ässät-Lukko -pelissä pulloja ei ole mielestäni lennellyt.
Dee Sniderilta ja korkilta haluaisin tiedustella, että ovatko Porissa jäähyaitiot tosiaankin äänieristetyt?
Kyllä se pleksi pitää sinne vierasjoukkueen jäähyaitioon Äijänsuollekin varotoimenpiteeksi saada, vaikka tässä Nickersonin tapauksessa kyse olikin pelkästä verbaalisesta väkivallasta.