Iso vaalea!

• 3 306
  • 52

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaahas, en finne igen-ninjan kirjoittelu alkaa tuntua tahalliselta provosoimiselta pikkuhiljaa, mutta tartutaan nyt sitten siihen.

Ajattelin sapuskaa suuhun lapioidessani tätä hiuskysymystä oikein kunnolla ja tässä ajatteluni tulos:
Hyvin muodostunut blondi on ollut tietynlainen seksi-ikoni ja seksikkyyden symboli melko kauan. Tästä syystä itsestään epävarmat ja ei välttämättä niin älykkäät* naiset blondaavat itsensä, jolloin "tyhmien blondien" joukko kasvaa. Alunperin vaaleat ja älykkäät naiset taas pelkäävät heistä syntyvän mielikuvan mahdollisia haittapuolia ja värjäävät hiuksensa tummiksi. Näin ollen blondien joukossa on enemmän epävarmoja palikkablondeja kuin tummien joukossa palikkabrunetteja (tms), koska älyn jättiläiset tummentavat hiuksensa ja miehiä epätoivoisesti halajavat taas blondaavat. Noin. Hyvin yksinkertaista.

Juu, ehkä edellä oleva on kaikinpuolin raaka teoria, mutta totuuden hiven siihen sisältynee. Jos joku oikeasti viitsii väittää syntyperäisen hiustenvärin kertovan älykkyydestä, niin hus sika metsään.

Meikäläinen muuten teki blondit ihan tarkoituksella eilen. Olin ensimmäistä kertaa Hakaniemessä töiden vuoksi, ja tarkoitukseni oli päästä sieltä lentokentälle. Sain ohjeeksi hypätä bussiin numero 615. No, minäpä sitten etsin pysäkin, jossa luki 615 ja odottelin. Kohta tulikin bussi, jonka ikkunan ylälaidassa oli kyseinen numerosarja. Kysyin kuitenkin vielä kuskilta, meneekö bussi lentokentän kautta, ja sain myöntävän vastauksen. Olinko kenties tyhmä? En mielestäni, halusin vain olla täysin varma asiasta vieraassa paikassa liikkuessani ja Helsingin sisäisiä busseja ensimmäistä kertaa käyttäessäni. Mielummin minuutti blondina kuin vierailu jossain huitsin kuusamossa. Ehkä siinä VAK-tapauksessa on ollut samankaltainen tilanne.

*Pelkkä hetkellinen epävarmuuskin riittää antamaan itsestään vähemmän älykkään kuvan. Miettikääpä vain itseänne jossain uudessa tilanteessa pienen mokan jälkeen. Aina toiminta ja olemus ei ole niin kovin älykkyyttä hehkuvaa.

muok: turhan sanan poisto

Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
sampio: "Pelkkä hetkellinen epävarmuuskin riittää antamaan itsestään vähemmän älykkään kuvan. Miettikääpä vain itseänne jossain uudessa tilanteessa pienen mokan jälkeen. Aina toiminta ja olemus ei ole niin kovin älykkyyttä hehkuvaa."

Niin usein olen joutunut nöyrtymään oman typeryyteni edessä, että pelkään mustaavani ihmiskunnan mainetta. Ja perin varovaiseksi se on opettanut arvioidessa älykkyyttä tai typeryyttä...

EDIT: Enkä ole huomannut omassa otoksessani mitään erityisempää korrelaatiota älykkyyden ja hiusten värin välillä.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti sampio

*Pelkkä hetkellinen epävarmuuskin riittää antamaan itsestään vähemmän älykkään kuvan. Miettikääpä vain itseänne jossain uudessa tilanteessa pienen mokan jälkeen. Aina toiminta ja olemus ei ole niin kovin älykkyyttä hehkuvaa.
Tämän voisi kääntää ihan päälaelleen... "Moni älykäs ihminen tutkii asian tarkasti, ennenkuin toimii...."

Tarkennan hieman: Asentajia on kahdenlaisia, he jotka hyökkäävät mutterin nähdessään hakemaan jako-avainta tai sitten he, jotka tarkistavat ensin mutterin koon, ennenkuin lähtevät hakemaan siihen sopivaa hylsyä tai kiinto-avainta.

Mutta taas toisaalta, jos mutterissa on iso lätkä, jossa lukee sen koko - minkälainen on asentaja luonteeltaan (tai hiustenväriltään;-)), jos hän silloin kysyy sen kokoa? Aivan oikein...

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karatemestari,

kyllähän sinä puhut välillä ihan fiksujakin. Mutterivertaus oli sangen osuva, jos puhutaan näistä asentajista, mutta vertausta jatkaakseni kuvitelkaamme asentajan tilalle vaikkapa joku parikymppinen kätilöopiskelija. Got the point? Eli olisi hyvä ottaa huomioon tilanne ja olosuhteet. Jos sinä kysyt vieraalla paikkakunnalla lähintä kebab-ravintolaa ja sinua neuvotaan katsomaan selkäsi taakse, et välttämättä ole älyllisesti vajaa, vaan ehkä hiukan huolimaton tai erotuomari. Jos kysyjänä olisi vaaleahiuksinen nainen, olisi hän tietenkin täysin idiootti, eikö? Toki jos vastaava tilanne toistuu useasti, on syytä epäillä henkilön älynlahjoja.

Totta on, että älykäs ihminen tutkii mahdolliset ratkaisumahdollisuudet, oppii virheistään sekä päättelee asioita, mutta aina ei ole aikaa sellaiseen. Kiireessä saattaa myös fiksulta kaverilta jäädä varmistamatta se mutterin koko.

Mutta mitenkäs on, eikö tuo meikäläisen teoria olekin melko pätevä. Ratkaisu lähes kaikkeen, otaksun.

muok: vaaleahiuksinen

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti finnishninja
Tämän voisi kääntää ihan päälaelleen... "Moni älykäs ihminen tutkii asian tarkasti, ennenkuin toimii...."
On vielä aivan pakko kysyä, että eikös se finnishninja tee koskaan tyhmiä virheitä, vaikka älykäs kaikesta päätellen onkin?

ps. Nyt kotiin, jatkan huomenna tätä hiusälyllistä keskusteluamme, jos syytä on.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ihan käyttökelpoinen teoria veli hyvä!

Mutta jos kärjistetään hieman:

Kaksi mutteria, joissa molemmissa lukee koko.
Kaksi parikymppistä kätilöopiskelijaa - tumma ja vaalea.

Minkä avaimen kanssa he palaavat työkalulaatikolta, jos he saavat toisistaan riippumatta käydä valitsemassa?

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti sampio

On vielä aivan pakko kysyä, että eikös se finnishninja tee koskaan tyhmiä virheitä, vaikka älykäs kaikesta päätellen onkin?

- Kyllä tekee.. joskus ihan päivittäin, välillä jopa monta kertaa! Luulen että virheetön olotila pysäyttäisi sydämen aikaisessa vaiheessa. Taas toisaalta.. eikö olisikin ikävää jos ei saisi koskaan nauraa omille töppäyksilleen?

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Oi... nyt pääsi unohtumaan...

Oikea vastaus: Molemmat palaavat mutterin luo vasara kädessä:D

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oi... nyt pääsi unohtumaan...

Oikea vastaus: Molemmat palaavat mutterin luo vasara kädessä:D

Paitsi minä ;), kun vaaleahiuksisena pitää miettiä ensin, mitä tyhmä blondi tekisi ja tehdä sitten päinvastoin... nerokasta eikö :D? Nääh, ehkäpä Ruotsin puolella vain sattuu olemaan niin, että vaaleahiuksiset ovat oikeasti tyhmempiä kuin muut. Täällä Suomessa se on sitten toisin.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Chip

Paitsi minä ;), kun vaaleahiuksisena pitää miettiä ensin, mitä tyhmä blondi tekisi ja tehdä sitten päinvastoin... nerokasta eikö :D? Nääh, ehkäpä Ruotsin puolella vain sattuu olemaan niin, että vaaleahiuksiset ovat oikeasti tyhmempiä kuin muut. Täällä Suomessa se on sitten toisin.

Mutta etpäs tiennyt kertoa mikä työkalu sinulla olisi ollut kädessä... (!).

Nyt muuten väläytit jotain todella mielenkiintoista.. minä olen nimittäin vahvasti sitä mieltä, että suomalainen nainen on kykeneväisempi joka asiassa kuin ruotsalainen - väristä riippumatta!

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
finnishninja
Nyt muuten väläytit jotain todella mielenkiintoista.. minä olen nimittäin vahvasti sitä mieltä, että suomalainen nainen on kykeneväisempi joka asiassa kuin ruotsalainen - väristä riippumatta!

Nyt ei mies kyllä ymmärrä mistä puhuu:confused:
Kokeilehan ystäväiseni joskun ruotsalaista neitosta, ihan samalta ne niiden kyvyt vaikuttavat kuin suomalaisten sisartensa :o

Siis näin kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Mut makuja ja mieltymyksihän on tunnetusti monia:D

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taas toisaalta.. eikö olisikin ikävää jos ei saisi koskaan nauraa omille töppäyksilleen?
Kyllä olisi. Itselleen nauraminen on huumorin alku. Ja vielä; sen mitä muista veistelee, on itsekin kyettävä ottaa vastaan.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti JVR
finnishninja

Nyt ei mies kyllä ymmärrä mistä puhuu:confused:
Kokeilehan ystäväiseni joskun ruotsalaista neitosta, ihan samalta ne niiden kyvyt vaikuttavat kuin suomalaisten sisartensa :o

Siis näin kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Mut makuja ja mieltymyksihän on tunnetusti monia:D
Hups! Rohkenen väittää että on kokeiltu ihan tarpeeksi... Välillä jopa vuosia..:p Myös ystäväpiiristä löytyy monta ruotsalaista neitosta.

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Rähäh!

Viestin lähetti sampio
Karatemestari,

Jos sinä kysyt vieraalla paikkakunnalla lähintä kebab-ravintolaa ja sinua neuvotaan katsomaan selkäsi taakse, et välttämättä ole älyllisesti vajaa, vaan ehkä hiukan huolimaton tai erotuomari.

Hah, pitääpä erikseen kehaista että hyvin sanottu siellä takavasemmalla.

Pitääkö sanoa jotain asiaa sivuavaakin ettei tule syytettä chattailusta? No ei naisen hiusten värillä väliä ole. Kunhan ne on pitkät. Ja punaiset.

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
finnishninja
Hups! Rohkenen väittää että on kokeiltu ihan tarpeeksi... Välillä jopa vuosia.. Myös ystäväpiiristä löytyy monta ruotsalaista neitosta.

Heh, sitten säälin sinua;) ....mistä olet voinut kaivaa kaikista epäonnistuneimmat ruotsalaisneitoset esiin. Itse veikkaisin Luulajaa, tai jotain Pohjois-Ruotsin pikkukylää, sillä itse olen pienen osan elämästäni Etelä-Ruotsissa majaillut....ja mielipiteeni on edelleen se, että ei siitä elämä enää naisten/tyttösten suhteen voi parantua muuta kuin kielellisesti (ruotsi vois vaihtua suomeen):p

no, juu....makukysymys ilmeisesti:confused:

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
JVR: bla-bla-bla...

Nyt kyllä, ei millään voi olla puuttumatta.. Olen itse asunnu sekä Göteborgissa, että Tukholmassa vuosia, ja kyllä on muuten ero ruotsalaisilla ja suomalaisilla!

Aina löytyy poikkeuksia, mutta yleisesti ottaen ei tarvitse miettiä hetkeäkään että lähtisinkö seurustelemaan, ystävystymään, käymään henkeviä keskusteluja tms. mieluummin suomalaisen vai ruotsalaisen kanssa. Niin lähellä kuin meidän kulttuurimme ovatkin, niin erot tietyissä asioissa ovat todella huimat.

Riippuu tietenkin mitä toisesta ihmisestä etsii ja haluaa, jos pelkkä ulkonäkö ja pinnallisuus riittää niin okei, ei kannata lukea tästä eteenpäin. Nimittäin ruotsalaiset ovat todella lähellä jenkkikulttuuria siinä suhteessa, että kaksinaamaisuus kukoistaa. Ulkoisesti ollaan niin yhtä hymyä ja niin ystävällisiä, mutta selän takana sitten puukko heiluu.

Pidän yhä yhteyttä todella hyviin ruotsalaisiin tyyppeihin (juuri niitä poikkeuksiin kuuluvia, valiojoukkoa ;) , ja voin kertoa, että ovat totaalisen ihastuneita Suomeen. Vähintään kolme kertaa vuodessa tulevat tänne rentoutumaan, on kuulemma niin paljon parempi paikka kuin Tukholma/Göteborg.

Seikka joka aina tulee esiin on suomalaisten rehellisyys. Suomalaiset sanovat mitä ajattelevat, ei kierrellä eikä kaarrella. Olkoonkin vaikka negatiivista, mutta ainakin sen saa suoraan päin naamaa. Uskokaa tai älkää niin ihmiset muissa maissa todella arvostavat tätä piirrettä suomalaisissa. Saman olen monet kerrat kuullut myös tanskalaisilta ystäviltäni.

Muutenkin ylistystä saa yleinen elämänmeno, eli rentous (olkoonkin sitten vaikka tuulipukua, mutta kuitenkin). Ei tartte pinnistellä koko ajan, vaan voi olla oma itsensä. Niin, Suomessa ei tarvitse hymyillä koko ajan tauotta, kuten kaikki tiedämme :)

Myös Helsingin kansainvälisyys saa aina kiitosta (?). Ruotsalaiset ovat todellakin sitä mieltä, että Helsingin kaduilla kulkiessaan on enemmän kansainvälinen fiilis kuin Tukholmassa. Ei vain sen takia, että prosentuaalisesti meillä on enemmän, ööö, miksi heitä nyt saa ilman sakkoa kutsua, no vinkkinä n-kirjaimella alkava sana, ihonväri alkaa t- tai m-kirjaimella (jos ei vinkit riitä, niin pistä yv:tä), vaan se että täällä ei ihmisten tarvitse yrittää sulautua samaan muottiin, vaan täällä näkyy jopa erinäköisiä suomalaisia ihmisiä. Siis kaikki eivät näytä esim. hip-hoppareilta vaan sen takia että se on IN juuri tällä hetkellä. Tässä suhteessa muuten Göteborg on monista maailman kaupungeista missä olen ollut ihan ehdoton ykkönen! Kun joku tulee muotiin, niin siellä KAIKKI näyttävät samanlaisilta, kyllä uskokaa tai älkää :D

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
No juu olkoon vaikka sitten näin, vaikka edelleen itse erimieltä ole....ja eihän kukaan ihminen ole samanlainen kuin toinen.

:D taidan itsekkin sitten tuntea ainoastaan valiojoukkoa ruotsalaisista...tosin tämä joukko on jo kohtalaisen suureksi paisunut:D

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Mutta etpäs tiennyt kertoa mikä työkalu sinulla olisi ollut kädessä... (!).

Mä taitaisin tulla semmosen säädettävän jakoavaimen kanssa... Jos mutterin tilalla olis ruuvi, saattaisin pahimmassa hädässä käyttää veitseä tai kynsileikkuria sen avaamiseen/kiristämiseen. Kyllä hätä aina keinot keksii.

Eikös ne kaikkein "typerimmät" blondit ole noita nk. platinablondeja, siis vitivalkeat hiukset, jotka ei näytä missään nimessä luonnollisilta?

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS

Mutta entäs jos on kovasti kokemuksia molemmista ja tumma tosiaankin tuntuu terävämmältä?

Siteeraan itseäni, eli siis Väyrystelen(go Paavo!!) hieman.

Itse en ole velä tähän(?) ikään mennessä saanut naisia ulkonäöllisesti paremmuusjärjestykseen hiusten värin perusteella.

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Niin.. siis tänään.. Odottelin sisäbussia. Niitä on kolme, kaikki erivärisiä ja tuulilasissa on iso lätkä, josta näkee minne bussi on menossa. Minä odotin bussia jonka lasissa tulisi lukea VAK. Paikalla oli myös muita ihmisiä. Bussi saapuikin pian ja kiipesimme sisään. Kaikki muut olivat hiljaa, paitsi eräs nainen joka kysyi: ”Anteeksi, mutta onko suuntana VAK?” Aivan oikein, hän oli vaalea.

No toi homma ei kyllä ole varmaankaan kiinni hiusten väristä. Tai samapa se mistä johtuu, mutta raivostuttaa tuollainen tyhmyys/ylivarovaisuus.

Mieleeni tulee amerikkalainen tuttuni. Joskus viime syksynä kun heidän kanssa lomailtiin Italiassa, niin joka helvetin bussikuskilta ja metrorahastajalta piti kysyä meneekö tämä nyt ihan varmasti määräpäähän, vaikka pysäkissä lukee: "vain määränpäähän", bussin ikkunassa lukee: "määräpäähän", ja kanssamme bussia odottaa tukku muita ihmisiä, joilta on jo kysytty, että: "meneekö tästä bussi määränpäähän, oletteko itse kenties sinne myöskin menossa". Ja juna-asemalle mennään aina 1,5 tuntia ennenkuin juna lähtee, että keritään varmistua laiturista, ne kyltit kun harvoin ovat oikeassa, ja samaan aikaan lähtee aina asemallinen junia, joiden määränpääksi on merkitty sama, mutta oikeasti vain yksi menee oikeaan paikkaan. Prkl!

No, nolo loppuhan tälläkin on, sillä tästä ylivarovaisuudesta suivaantuneena päätin sitten - myöhemmin talvella USA:ssa vieraillessani - Michiganin pojalle näyttää, miten pohjolassa hoidetaan näitä hommia. "Yea yea, i'll make it, dontcha worry boe!", mutta paskan marjat. Puoli tuntia ennen lähtöä ei sitten ihan riittänyt pitkälle lennolle. Siitä tietysti pieni taloudellinen takaisku ja vähän jännitystä, mutta pahin rangaistus on se, että tästä lähtien yhteisillä reissuilla Michiganin poika toimii entistä voimakkaammin: "emmehän halua, että myöhästymme kuten Cosmo! Lähtekäämme jo tänään metroasemalle bostailemaan. Entä jos yöllä tulee lakko?" Prkl!

Mitä väriin tulee, niin leidit joiden hiukset ovat maantien väriset, ovat parhaita sängyssä, älykkäimpiä, kauniimpia kun ketkään muut!

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cosmo,

sinulta taisi unohtua hymiöt. Eikö?

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Re: Cosmo,

Viestin lähetti sampio
sinulta taisi unohtua hymiöt. Eikö?

Ei ne varsinaisesti unohtuneet. Hymiöitä sinne kyllä tosiaan kuuluisi, mutta lääkäri on käskenyt mua vähentämään niiden käyttöä. Tässä kokeilin ensimmäistä kertaa "ilman", mutta kuten aina kun tekee jotain "ilman", niin itse tehdessä homma tuntuu kivalta, mutta jälkeenpäin sitä sitten suuresti ihmettelee tekosiaan..;)

Eli ennekaikkea hauska tuo juttu oli, ja pitkän terapian (nopea punkkulasi JFK:n lähtöaulassa) jälkeen pystyn jo sille nauramaankin. Michiganin poikakin on nauranut sille jo alusta asti..:p

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Chip

Mä taitaisin tulla semmosen säädettävän jakoavaimen kanssa... Jos mutterin tilalla olis ruuvi, saattaisin pahimmassa hädässä käyttää veitseä tai kynsileikkuria sen avaamiseen/kiristämiseen. Kyllä hätä aina keinot keksii.
Taas tekee mieli kääntää hieman.. hehe.. Eikö olisikin ikävää jos nainen olisi teknisesti täydellinen. Ajatella jos hän tönäisisi sinua konepellin alla ruuvatessasi sanoen: "Siirryhän nyt poika niin täti näyttää?" Ajattele jos neitisi pyöräyttäisi lehden rullalle ja tappaisi olohuoneessa lentävän ampiaisen itse! Eikö olisikin tylsää?

Täytyy myöntää, että exäni (vaalea) taulun seinään kiinnitys sai aikaan hellyydentunteita (putkitongit ja puuruuvi...). Siinä tilanteessa pääsee helposti sankariksi:p

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Palataanpa takaisin siihen mistä tämä ketju alkoi:

eilen ajelin mamman kanssa Espoon keskuksen tuntumassa. Pysähdyimme valoihin ja katsoin, että takana oleva auto on kääntymässä oikealle, koska vilkku niin kertoi. Vaan eipä hän sinne kääntynytkään vaan tuli suoraan perässämme. Eikä hän kääntynyt matkan varrella olleista kolmesta muustakaan risteyksestä oikealle vaikka vilkku niin kovasti yrittikin kertoa. Seuraavassa risteyksessä olikin sitten taas valot, joihin jouduimme pysähtymään. Jo ennen kuin tämä auto ehti saavuttaa meidät sanoin mammalle, että katso vaan, että siellä on joku blondi ratissa. Lienee turhaa kertoa, että näin asia tosiaan oli.
No matka jatkui vielä noin viiden risteyksen ohi suoraan, niin että hänellä vilkku vilkutti koko ajan oikealle. Sitten hän ainakin hetkellisesti lopetti oikealle vilkuttamisen, koska hän kääntyi vasemmalle...

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Taas tekee mieli kääntää hieman.. hehe.. Eikö olisikin ikävää jos nainen olisi teknisesti täydellinen. Ajatella jos hän tönäisisi sinua konepellin alla ruuvatessasi sanoen: "Siirryhän nyt poika niin täti näyttää?" Ajattele jos neitisi pyöräyttäisi lehden rullalle ja tappaisi olohuoneessa lentävän ampiaisen itse! Eikö olisikin tylsää?

Täytyy myöntää, että exäni (vaalea) taulun seinään kiinnitys sai aikaan hellyydentunteita (putkitongit ja puuruuvi...). Siinä tilanteessa pääsee helposti sankariksi:p

Heei, en mä todellakaan ole mikään tekniikan ihmenainen :p Mutta ruuvimeisselit ja vasarat kestää kyllä kädessä. Auton kanssa puuhailut mä jätän ihan suosiolla miesten hommiks, vain auton pesu, siivous ja tankkaus on semmosia molempien juttuja. Vaikka olen mä kerran vaihtanut virtalukon pohjan, mut se johtui vaan siitä, että iskä ei sopinut roikkumaan ratin ja kuljettajan penkin välissä pää alaspäin ja mun sormet oli pienemmät :).

Ja ainahan me naiset voidaan esittää avuttomia, vaikkei sitä oltaisikaan oikeasti :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy