IS-Opettaja ja oppilaat terassilla

  • 2 968
  • 25

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajattelin avata oman ketjun tälle turhanpäiväiselle IS-uutiselle, vaikka purin tätä jo vitutusketjussa.

Ilta-Sanomissa tänään 10.5.2004...Opettaja vei oppilaat terassille...

N. 30v uskonnonopettaja vei lukion 2. oppilaat kauniina kesä-aamuna tunniksi terassille, koska oli "liian kaunis päivä" istua sisällä. Muutama hikipinko tietenkin kitisee että se ei vastannut uskonnontuntia jne. ja tietysi jeesustelut voivat alkaa. I-S kirjoittaa moralisoivasti miten julman väärää on kun 17-18 vuotiaat nuoret joutuvat tekemisiin oluen kanssa ja miten karmea tapaus tämä onkaan. Myös koulun reksi on todella vihainen...

Toivottavasti maassamme kaikki on jatkossakin yhtä hyvin että tämänkaltainen skandaali on todellakin syy parkua!??

Ei hemmetti sentään, kyllä ollaan hyvää vauhtia ottamassa jenkkilää kiinni kaksinaismoralismissa!


MACK
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseäni ärsyttää iltapäivälehtien uutisissa ehkä eniten juuri alkoholin saama suuri palstatila. MTV3:n uutiset ovat samassa veneessä - enpä ollut silmiäni uskoa, kun kolmosen uutislähetys aloitettiin muutama kuukausi sitten suoralla raportilla Koffin tehtaalta Keravalta, kun ensimmäiset viina-alen jälkeiset olutlastit lähtivät kauppoihin. Eikö todellakaan mitään merkittävämpää ollut maailmalla tapahtunut, että lähetys piti oikein aloittaa kuvilla ensimmäisen halpisolutrekan lähdöstä tehtaan pihalta?

Kyllähän alkoholista kirjoittaa saa, mutta nykyisenkaltainen huomioarvo näissä medioissa on jo yliampuvaa. Sitten samoissa lehdissä ihmetellään miksi murrosikäiset ovat viikonloppuisin kännissä, vaikka koko ajan omalla kirjoittelulla luodaan sellaista kuvaa, että kaikki suomalaiset juovat itsensä känniin joka viikko ja se on ihan hyväksyttävää. Se jos jokin on kaksinaismoralismia.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikkia saatanan hiihtäjiä tähänkin maahan mahtuu. Kyllä nämä immeiset sitten jaksaa valittaa turhanpäiväsistä asioista. Ihmetyttää myös se, miksi tämä "uutinen" päätyi iltapäivälehteen?

Onko tietoa, oliko opettaja mies vai nainen??
 

Lukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Mack


Toivottavasti maassamme kaikki on jatkossakin yhtä hyvin että tämänkaltainen skandaali on todellakin syy parkua!??

Ei hemmetti sentään, kyllä ollaan hyvää vauhtia ottamassa jenkkilää kiinni kaksinaismoralismissa!


MACK


Ei tässä nyt sentään skandaalista ole kyse. Harva se päivähän on vastaavan laajuisia "skandaaleja" Iltasanomissa/-lehdessä. Kansakunnan kaksinaismoralismista ei noista lööpeistä kannata kovin hätäisiä johtopäätöksiä tehdä.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Mielestäni varsin mielenkiintoinen ja käytännönläheinen metodi opettaa uskontoa. Terassilla todennäköisesti demottiin jessen vedestä-viiniksi temppua. Olisikohan seuraavalla tunnilla tutustuttu cafe shop -ilmapiirissä "palaviin pensaisiin"?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Mack

N. 30v uskonnonopettaja vei lukion 2. oppilaat kauniina kesä-aamuna tunniksi terassille, koska oli "liian kaunis päivä" istua sisällä. Muutama hikipinko tietenkin kitisee että se ei vastannut uskonnontuntia jne.
Mikähänlie julkisuudenhakuisuustavoittelukohtaus tuolle opettajalle sitten tuli, heti aamutuimaan...
Taitava opettaja kuitenkin jos pystyy uskontotunnin pitämään terassilla niin että se reksillekin kelpaa. Jospa hän sovelsi jotain elämänkatsomustietoa tai tapakasvatusta ym sellaista joka kuuluu tämänpäivän uskontotunteihin.

En nyt varsin hikipinkona itseäni pitäisi mutta kauniinakaan päivänä en veisi minkäänikäisiä oppilaita terassille, varsinkaan jos olisin uskonnonopettaja. Terassiopetus ei voi kuulua minkään koulun "arvopohjaan" ja ymmärtääkseni näitä lukuisissa vanhempainilloissa hiottuja "sääntöjä" on opettajienkin noudatettava. Niin ja eivätköhän nuo tämänpäivänkin koululaiset opi terassilla istumaan ilman opettamistakin.

Silloin ennenvanhaan, hyvään aikaan mentiin terassille vasta koulun jälkeen...tekemään läksyjä.

Terveisin koo
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Viestin lähetti koo

En nyt varsin hikipinkona itseäni pitäisi mutta kauniinakaan päivänä en veisi minkäänikäisiä oppilaita terassille, varsinkaan jos olisin uskonnonopettaja. Terassiopetus ei voi kuulua minkään koulun "arvopohjaan" ja ymmärtääkseni näitä lukuisissa vanhempainilloissa hiottuja "sääntöjä" on opettajienkin noudatettava.

Minä en kyllä ymmärrä mikä ongelma siinä on, kunhan kukaan ei tuoppeja tilannut. Jos terassilla on tilaa ja ravintolan omistaja/työntekijät antavat luvan käyttää terassia oppitunnin pitoon, niin mitä pahaa siinä on? Soveltuuhan terassi tilanakin erinomaisesti koulutunnin pitoon; tarpeeksi tiiviissä tilassa pöydät ja tuolit. Miksi siis tuntia ei voisi pitää terassilla jos sekä oppilaat että opettaja niin tahtovat? Minä olisin ainakin ollut erittäin tyytyväinen jos me olisimme lukiossa lämpinä kevät- ja syyspäivinä päässeet pitämään oppituntia ulos. Emme päässeet, vaikka monesti sitä pyysimme.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tää sopis kyllä niin täydellisesti johonkin Maikkarin Käytäväpeliä-sarjan jaksoon. Voin melkein kuvitella sen yhden mustan mamman tulevan huutamaan "Smell that bottle!".
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Korhonen
Minä en kyllä ymmärrä mikä ongelma siinä on, kunhan kukaan ei tuoppeja tilannut. Jos terassilla on tilaa ja ravintolan omistaja/työntekijät antavat luvan käyttää terassia oppitunnin pitoon, niin mitä pahaa siinä on?
No ei mitään minunkaan mielestäni, jos todellakaan tuoppeja ei tilattu. Mistä lie ymmärsin, että tämä luokka olisi kuitenkin ollut siellä ihan perinteisellä terassiasialla.
Eikä siinäkään mitään pahaa olisi jos uskonnonopettaja ja vaikka puolet oppilaista olisivat juoneet tuopin tai kaksi, sattuu niitä pahempiakin asioita maailmassa.
En kuitenkaan usko, että näin voi korvata lukion uskontotuntia.

Terveisin koo
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Ilmeisesti (lehden mukaan) useat oppilaat olivat juoneet tuoppeja ja kyseessä olivat siis 17-18 vuotiaat luokiolaiset. Opettaja oli juuri lopettamassa määräaikaista työsuhdettaan koulussa. Mielestäni juttu on oikein kunnolla paisunut ja kuvastaa iltapäivälehtien tasoa. Kiinnostaa tasan samanverran kuin Nykäsen Masan toilailut. Opettaja (kyseessä oli siis mies) oli ilmeisesti halunnut repäistä viimeisten viikkojensa vuoksi ja samlla lisäten luokan yhteishenkeä ja "äijämäisyyttä". Muutama vasikka tai julkisuuden haluinen oppilas olivat soittaneet lehdelle, kertoneet rehtorille ja lähettäneet kirjeitä amnestylle ja kettutytöille. Hame päälle, sanon minä !

ps. Rehtori sanoi, ettei opettaja selivä tästä puhumulla vaan jatkotoimenpiteitä seuraa.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä on taas niin fiksua että oksat pois. Tälläsiä ihmisiä sais enemmänki olla olemassa. Kai sen nyt herranjestas järkikin sanoo ettei kauniina päivänä saa koulussa istua? :)

No ei vaan oikeesti, toi on todellakin vähän ylipaisuteltu juttu. Oppilaat oli sentään 17-18v. Eiköhän sitä sen ikäsenä ole koettu kaikkea, luulis ettei terassikeikka tunnu missään.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kotiäideille kauhisteltavaa

Niin, itse näkisin, että tässä taas yritetään myydä iltapäivälehtiä tyhmille kotiäideille, joilla ei ole juuri muuta älyllistä tekemistä kuin taivastella maikkarin kevyttä ohjelmavirtaa ja lukea iltapäivälehtiä siinä piltin hoidon ja tv-chattäilyn siivellä.

Tämä on sitä kohderyhmä-toimintaa, eli suomeksi sanottuna tyhmille tyhmiä juttuja.

Täältä tähän
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onhan se hienoa, että oppilaat pääsevät viettämään oppituntia ulkona. Se on sitten toinen juttu, onko terassi paras mahdollinen paikka siihen. Ilta-Kakan juttua en sattuneesta syystä ole lukenut, mutta epäilen retken taustalla olleen luokan ja opettajan hyvät ja rennot välit. Opettaja ilmeisesti ajatteli, että ikäänkuin läksiäisiksi otetaan yksi tunti vähän rennommin.

Jaa miksi se terassi ei ole se paras mahdollinen paikka? Luulisi uskonnonopettajan tietävän, että joillekin uskonto ja sen opiskelu ovat tavallista vakavampia asioita, ja tällaisten ihmisten näkemykseen olut ja uskonto eivät oikein yhdessä sovi. Jos tavoitteena ei ole herättää pahennusta, tai edes ottaa pahennuksen herättämisen riskiä, ei terassi ole hyvä paikka. Jos on, niin sitten se on.

Ja mitäkö mieltä olen tästä uutisoinnista? No hei, juttuhan oli Ilta-Kakassa. Päätelkää siitä.
 

lihaani

Jäsen
Tämähän on sitä iltapulujen perushuttua: Samaa kuin Matti Nykäsen tötöilyt, koiranpaska-, ja pihatupakointikeskustelut tai meille jatkoaikalaisille tutun urheilulajin väkivaltaisuudella mässäily.

Mikään ei myy niin hyvin kuin julkkujen töpeksiminen tai tutun elinpiirin "epäkohtien" paljastus. Kyllä Karpot tietävät!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otan tiukkapipoisen asenteen, ja huomautan että kyseessä on laiton teko, jos siellä on alkkomahoolia nautittu. Laki kieltää tarjoilun alle 18-vuotiaille. Vai onko kyseessä vanha kunnon 'lait koskevat kaikkia muita paitsi minua' -asenne?

Ilta-pulujen lööpit ovat asia ihan erikseen.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hupaisaa oli, että eilen kuulin radiosta vain loppuosan tästä "uutisesta" ja siinä kerrottiin kuinka reksi oli hyvin, hyvin vihainen ja opettaja saa kovan rangaistuksen. Luulin, että kyse oli jostain luokkaretkirahojen kavalluksesta tms.

Että oikein terassilla? Huh huh. Näkeehän siellä lastenvaunujakin(tosin se onkin jo aika kyseenalaista).
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Bon
Terassilla todennäköisesti demottiin jessen vedestä-viiniksi temppua.

Ehkäpä ravintoloitsija suivaantui tästä ja soitti iltapäivälehtiin. Kuinka hän pysyy leivissään, jos asiakkaat tilaavat vain vettä eikä viiniä. Toisaalta lasillinen vettä ravintoloissa maksaa enemmän kuin jotkut drinksut.
 
Omasta mielestäni ihan ok tempaus, jos kaikki ovat täysi-ikäisiä. Kyllähän ravintolakäyttäytymisen harjoittelu sopii lukion yleissivistävään luonteeseen ihan mainiosti.

Mutta myös vastuukysymykset on hyvä pitää mielessä. Opettajahan vastaa oppilaistaan/opiskelijoistaan oppituntien aikana - luokkahuone on terassiin verrattuna melko turvallinen paikka.

Miksi tästä piti tehdä lehtijuttu?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Olen absolutisti ja vastustan suomalaista alkoholia palvovaa kulttuuria. Olisin todella vitt*untunut, jos minut käskettäisiin terassille opiskelemaan. Ottaisin poissaolon tilille, enkä kyllä ihmisoikeuksiani polkevaa opettajaa kohtaan voisi enää tuntea mitään kunnioitusta tai arvostusta. Suomi on vapaa maa, kaikilla pitäisi olla vapaus valita mennäkkä terassille vai ei. Ne, jotka menevät, ovat tunnetusti idiootteja. Koulu kouluna, typeryys typeryytenä. Ihan oikein tekivät kun käräyttivät.

Sa*tana että v*tuttaa kun tässäkin ketjussa on näitä "ei luulisi ketään haittaavan"-tyyppejä. Kertoo vaan siitä, kuinka vieraantuneita vapaasta valinnasta ihmiset ovat.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole absolutisti enkä vastusta suomalaista alkoholia palvovaa kulttuuria. Olisin todella vitt*untunut, jos minua ei käskettäisi terassille opiskelemaan. En ottaisi poissaoloa tilille, ja voisin kyllä ihmisoikeuksiani polkevaa opettajaa kohtaan tuntea suurta kunnioitusta ja arvostusta. Suomi on vapaa maa, kaikilla pitäisi olla vapaus valita mennäkö terassille vai ei. Ne, jotka menevät, ovat tunnetusti tavallisia ihmisiä. Koulu kouluna, typeryys typeryytenä. Ihan väärin tekivät kun käräyttivät.

Sa*tana että v*tuttaa kun tässäkin ketjussa on näitä "kyllä on hirveää miten viina ja alkoholi tuhoaa kaikki aivosolut"-tyyppejä. Kertoo vaan siitä, kuinka vieraantuneita vapaasta valinnasta ihmiset ovat.

Ymmärrän kyllä pointtisi siitä, että oppilailla pitäisi olla vapaus valita, mennäkö istumaan terassille vai ei, mutta eiväthän tässäkään tapauksessa kaikki oppilaat nauttineet keskikaljaa? Voi myös istua terassilla ja lukea uskonnon kirjaa jos niin haluaa, tuskin opettaja on pakottanut näitä ihmisiä vetämään bisseä naamaan, vai kuinka?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Viestin lähetti VH87

Sa*tana että v*tuttaa kun tässäkin ketjussa on näitä "kyllä on hirveää miten viina ja alkoholi tuhoaa kaikki aivosolut"-tyyppejä. Kertoo vaan siitä, kuinka vieraantuneita vapaasta valinnasta ihmiset ovat.


No niin, kompastuit sinäkin kliseisiin. En ole puhunut mitään aivosoluista. Teit sen itse. Minä vain vihaan tätä kulttuuria, enkä tukisi sitä edes istumalla terassilla vesilasi edessäni. Vaikka viina takaisi ikuisen elämän ja onnen, niin en tärpättiin koskisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti VH87
Ihmetyttää myös se, miksi tämä "uutinen" päätyi iltapäivälehteen?

Tuota, mita kohtaa et ymmarra?

Tassahan taas IS saa paljon mainosta, tuommoisen lehden tehtava on julkaista ns. turhia juttuja joista kuitenkin sitten kiivaasti keskustellaan.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti hannes_ko
No niin, kompastuit sinäkin kliseisiin. En ole puhunut mitään aivosoluista. Teit sen itse. Minä vain vihaan tätä kulttuuria, enkä tukisi sitä edes istumalla terassilla vesilasi edessäni. Vaikka viina takaisi ikuisen elämän ja onnen, niin en tärpättiin koskisi.

No se on tietenkin eri asia jos vihaat myös tätä ns. "terassikulttuuria". Tunnen muutaman absolutistin, jotka vain pauhaavat näistä aivosoluista, eikä yksikään heistä ole ex-holisti. Mun mielestä pitäisi silti pyrkiä ymmärtämään myös tätä tärpättiä juovaa kansaa, annat vain sellaisen kuvan että vihaat myös alkoholia juovia ihmisiä siksi että he tekevät sitä? Korjaa toki jos olen väärässä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Viestin lähetti VH87
No se on tietenkin eri asia jos vihaat myös tätä ns. "terassikulttuuria". Tunnen muutaman absolutistin, jotka vain pauhaavat näistä aivosoluista, eikä yksikään heistä ole ex-holisti. Mun mielestä pitäisi silti pyrkiä ymmärtämään myös tätä tärpättiä juovaa kansaa, annat vain sellaisen kuvan että vihaat myös alkoholia juovia ihmisiä siksi että he tekevät sitä? Korjaa toki jos olen väärässä.

En minä oikeasti ketään vihaa sen takia että juovat, mutta on pakko ottaa kovat panokset käyttöön, kun meitä raittiita on kuitenkin vain 10% väestöstä, ja koemme jatkuvaa, epäinhimillistä ja ihmisarvoa alentavaa painostusta tuon isomman porukan äänitorvilta. Tässä vapausodassa pitää taistella kaikin keinoin. Tuo 10% on aivan yhtä segmentoitunutta kuin se 90%, mutta 90% ei sitä tajua. Merkittävä osa alkoholia käyttävistä ihmisistä suhtautuu jopa uhkaavasti raittiisiin. Eikä minun mielestäni järkeä käyttävä ihminen voi ihailla tätä menoa, jossa iltapäivälehdet suorittavat päivittäin monen sivun alkoholin hintavertailuja.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti pernaveikko
Tuota, mita kohtaa et ymmarra?

Tassahan taas IS saa paljon mainosta, tuommoisen lehden tehtava on julkaista ns. turhia juttuja joista kuitenkin sitten kiivaasti keskustellaan.

Lähinnä ihmetyttää se miksi joku taho viitsii antaa tämäntapaisen pikkuasian julkisuuteen? Ei luulisi näiden palkkioiden nyt niin suuria olevan. Kenenhän kautta tämäkin on lööppiin päätynyt?
Luulisi tämänlaisen uutisen olevan kyseiselle paikkakunnalle melkolailla negatiivinen, tai sitten joku täti haluaa kertoa kansalle todellisen kuvan Suomen läpimädästä koululaitoksesta.
Ja edelleenkin voitte korjata jos olen tässäkin väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös