Mainos

Isänpäivä

• 13 858
  • 79

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Semmoinen on siis nyt. Täytyy sanoa, että fiilarit ovat enemmän kuin jees tällä hetkellä.

Aamu alkoi klassisesti lasten ja vaimon suorittamana herätyksenä. Tietenkin olin jo herännyt hetkeä aikaisemmin siihen kaikkeen meteliin, joka aiheutuu kun joku yrittää olla aivan hiljaa. Mutta yhtä kaikki, lapset nykivät isin hereille vähän jälkeen aamu-seitsemän ja ylpeinä ojensivat hoidossa ihan itse tekemänsä isänpäiväkortit. Molemmilla oli aiheena leppäkerttu, jonka sai taittelemalla auki ja jonka sisällä sitten oli se onnittelutervehdys. Vanhempi, 4-vee, tyttäreni oli jopa kirjoittanut sanan "isi" ja oman nimensä korttiin ja nuorempi, 2-vee, oli värittänyt oman korttinsa persoonallisella tyylillään. Lisäksi mukana oli lahjana mainio Elvis 30 #1 hits -cd. Epäilen, että rakas vaimoni on tainnut avustaa lapsia sen hankinnassa. Tuosta levystä muuten kirjoitan arvostelun jahka ehdin!

Aamupäivä menikin sitten muksujen kanssa peuhatessa, sekä papalle soittaen. Pappa olikin onnesta ymmyrkäisenä, kun lastenlapset juttelivat hänen kanssaan puhelimessa ja vielä laulaa lurauttivat.

Tällä kertaa emme sitten lähteneetkään ravintolaan syömään, vaan kokkailimme lounaaksi herkullisen mureaa naudan sisäfilettä ja juomaksi valitsimme argentiinalaista punaviiniä... ai että oli hyvää! Lapsetkin olivat tyytyväisiä nauraviin nakkeihinsa.

Nyt lapset vihdonkin taipuivat päikkäreille ja isillä on aikaa kikkailla Jatkoajassa. Ulkona on pyryttänyt sen verran lunta, että taidamme lähteä pulkkailemaan iltapäivällä. Katsotaan nyt.

Kylläpä on hienoa olla isä! Mites muut jatkoaikalaiset, sekä lapselliset että -ttomat, onko päivää juhlistettu mitenkään?

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Tykki

Kylläpä on hienoa olla isä!

Eikös vain!

Oma, järjestyksessään toinen, isänpäiväni lähti käyntiin vuode-aamiaisella.
Lisäksi sain nassikan itsensä päiväkodissa askartelemansa kortin jossa oli miehekkäästi oman kämmenen kuva.
Itse lahjana oli sitten Armottomat seedee, joka kyllä riipaisi aika syvältä. (hymiö)

Fiilikset on mahtavat, hyvää isänpäivää kaikille JA-isukeille!

turbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Alkoihan se päivä meidänkin perheessä jo aamu seitsemältä. Ei nyt ihan sillä perinteisellä tyylillä, sillä sänkyyn tuli jotain ihan muuta kuin aamiainen. Nimittäin tyttären oksennus, ei siinä paljon tullut enää syömiset mieleen. Siivouksen jälkeen sain kyllä oma tekemät kortit ja HPK.n vyön.
Joo hyvää Isänpäivää vain kaikesta huolimatta.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen juhlistanut päivää lukemalla huomiseen tenttiin. Joskus neljän aikaan iltapäivällä muistin, mikä päivä on ja lähetin isäukolle onnittelut tekstiviestinä. Oma onnitteluvierailuni isukin ja äidin luokse jäi nyt valitettavasti tekemättä tuon tentin takia, mutta ensi viikonloppuna sitten...

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Alkoihan se isänpäivä meilläkin, tosin hieman eri merkeissä kuin viimevuosia. Olin ollut edellisen yön töissä, joten nukuin lähemmäksi klo 13.00. Kun heräsin oli meidän pikkuprinsessa jo päiväunilla, mutta sain lahjan ja kakun sitten päikkäreiden jälkeen. Lahjaksi tuli yöpuku ja Lehväslaihon sotkalla sodassa kirja. Tämä oli minun kolmas isänpäivä.

"Kylläpä on hienoa olla isä!"

Yhdyn tähän ja ehkä vielä myöhemmin illalla emäntään. =)

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Kaffeet ja kaakut tulivat aamulla sänkyyn. Hereillä oltiin jo kuudelta mutta tarjoilu alkoi vasta puoli kahdeksalta. Olipahan pitkä puoltoista tuntinen huh huh.

Hienot kortit oli tarhassa askarreltu. Ja kotona muki maalattu, joten kyllä nyt kelpaa.

Iltapäivällä tytön 3,5v ja pojan 2v kanssa sitten pulkalla laskeen. Sen mitä se nyt tuolla hiekassa luistaa.

Yhdyn molempiin edellisessä viesteissä mainittuihin asioihin (en kuitenkaan TBK:n emäntään :)

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Re: Re: Isänpäivä

Viestin lähetti Helinkopteri

Itse lahjana oli sitten Armottomat seedee, joka kyllä riipaisi aika syvältä. (hymiö)
No tuossa on kyllä lahjoista parhain! Kuuntelepas oikein tarkkaan 1-cd:n kakkosbiisi. Siis Janos Valmunen - Bussipysäkillä. Ja käy sitten täällä. ;)

K

kangaroo

Terveiset isukeille

Tämä isänpäivä meni hiukan poikkeuksellisissa merkeissä, meillä nassikat (7 ja 4) tulivat jo eilisaamuna lauantaina hienosti askarreltuine kortteineen iskää halimaan. Upea fiilis.

Tänään isänpäivän aamuna taas heräsin jossain Ahvenanmeren keskellä hyttikaverini Röörin vielä tutiessa ruususen unta. Siitä se risteily sitten jatkui, käsittäen mm. erään melkein-naapurini helvetin hienon karaoketulkinnan Sinatrasta.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Terveiset isukeille

Viestin lähetti kangaroo

Tänään isänpäivän aamuna taas heräsin jossain Ahvenanmeren keskellä ....

Jännä tapaus, sillä minulla oli aivan samanlainen isänpäivä! Himassa sitten illalla avasin nuorimmaisen paketin. 2 vanhempaa toimittivat isänpäiväonnittelunsa perinteisellä suomalaisella tavalla; tekstiviestinä. Lisänä oli PS. Muista tuliaiset.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
No tätä keskellä merta heräilyä on sitten ollut liikkeellä enemmänkin.

Oli hienoa tulla risteilyltä kotiin, kun muksut tulivat halaamaan. Olivat väsänneet kortit ja omatekoiset lahjat ja kaikki. Kyllä sitä sentään kelpaa olla isukki.

D4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, futiksessa Tottenham
Parivuotias poika päätti avata isille "itse tekemänsä" (tarhantädin avustuksella) isänpäivälahjan paketin perjantai-iltana, joten sain siis kirjanmerkkini jo pari päivää aikaisessa.

Sunnuntaiaamuna sain sitten halauksen sekä vaipassa odottavan lämpimän yllätyksen.

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Re: Re: Re: Isänpäivä

Viestin lähetti Janos
No tuossa on kyllä lahjoista parhain! Kuuntelepas oikein tarkkaan 1-cd:n kakkosbiisi. Siis Janos Valmunen - Bussipysäkillä.

Juu, kyllä kuuntelin ja täytyy sanoa että voe perkele....

"Sanoit jotain vakavaa..."
AAARRGGGHHHH!!!!!

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
6th

Kuudennet oli nämä isänpäivät. Lahjaksi tuli tarha & iltapäiväkerhotuotantona avaimenperä ja muistilapputeline, sekä arvatenkin ohjenuoraksi Mötiköiden (Motley Crue) riemastuttavat muistelmat The Dirt suomennettuna painoksena.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Yes!

Tuollaiselta reissulta on mahtavaa tulla kotiin.Vaikka siellä laivalla hilluin ja herätin pahennusta,niin kotona minut otettiin vastaan kuin ruhtinas.Olkkarin sohvalla minua odotti 4 vuotias poikani,muka välinpitämättömänä.Olin luvannut hänelle,että tuon jonkun hienon lelun mukanani.Helvata,poika istui siellä sohvalla hirveässä täpinässä.Kädet heiluivat ja kasvot olivat mahtavassa virneessä.Siinä kuulkaas unohtui jopa alkava darra,joka kolkutteli hetkeä aiemmin harvenevaa päätäni.Perhana,että mä rakastan sitä vesseliä.Minä sain muuten vaimoltani lahjaksi Hasse Windistä kirjoitetun kirjan ja myöhemmin jotain parempaa :D

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Yes!

Viestin lähetti reds1897
Minä sain muuten vaimoltani lahjaksi Hasse Windistä kirjoitetun kirjan...

ONNITTELUT! Sait sitten lahjaksi sellaisen kirjan, että sen luettuasi tiedät taas roimasti enemmän siitä, miksi minä rakennan II-maailmansodan aikaisten lentokoneitten pienosimalleja!

Kun olet kirjan lukenut ja ne valokuvat tutkinut, niin rakennas huvikses Hassen Buffalon pienosimalli? Tietoja Buffalon lentokyvystä saat esim. tuolta palstan Suljetulta Osastolta... ja sieltä kirjoittamastani tarinasta nimeltä "Opas"....

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Yes!

Viestin lähetti Predator

ONNITTELUT! Sait sitten lahjaksi sellaisen kirjan, että sen luettuasi tiedät taas roimasti enemmän siitä, miksi minä rakennan II-maailmansodan aikaisten lentokoneitten pienosimalleja!

Kun olet kirjan lukenut ja ne valokuvat tutkinut, niin rakennas huvikses Hassen Buffalon pienosimalli? Tietoja Buffalon lentokyvystä saat esim. tuolta palstan Suljetulta Osastolta... ja sieltä kirjoittamastani tarinasta nimeltä "Opas"....

Predator:

Minä olen kyllä lukenutkin jo melkoisesti näistä meidän ja muiden ässistä.Lentomestari Eino Ilmari Juutilaiselle-eli Illulle-kirjoitin aikoinaan kirjeen,jossa pyysin nimikirjoitusta yhteen kuvaan.Kirjoitin tälle suurelle lentäjälle niin hyvin kuin pystyin siitä kunnioituksesta,jota tunsin ja tulen aina tuntemaan heitä kohtaan.Paluupostissa tuli kuva,jossa oli se nimikirjoitus.Tuli sieltä muutakin,nimittäin Illusta otettu kuva,jossa hän poseeraa uniformu päällä,nimikirjoitus oli tässäkin ja tämä kuva on nykyisin kehyksissä Marsalkka Mannerheimin kuvan alapuolella.

Olen lukenut myös muiden maiden lentäjistä mm.Saburo Sakai,Mölders,Galland ovat jo melko tuttuja minulle.Tämä Saburo Sakai on jäänyt parhaiten näistä lentäjistä mieleeni,koska mielestäni hänellä on tiettyjä liittymäkohtia Hasseen.Ja tarkoitan tällä muitakin kun vaan rikki ammutulla koneella takaisin tukikohtaan lentäminen pahasti loukkaantuneena.Hasse ei lentänyt sen loukkaantumisen jälkeen enää koskaan.

Hans Henrik Wind:Kaksinkertainen Mannerheim-ristin ritari.Pudotuksia 77 viholliskonetta.Tälläinen mies,joka uhrasi terveytensä isänmaalle,ei saanut minkäänlaista eläkettä ilmavoimista.Kolme kuukautta sattui puuttumaan siitä ajasta,joka olisi oikeuttanut hänet saamaan eläkettä.Pidän tätä suurena häpeänä.

Mies lähti viimeiselle lennolleen miltei varmana kuolemastaan,sillä vihollisen ylivoima oli massiivinen.Silti hän täytti epäröimättä käskyn ja palasi vielä pahoin loukkaantueena takaisin kotiin.Tälläisia miehiä kuten Hasse ja Illu ei löydy kovinkaan montaa koko maailmasta.Nämä miehet ovat legendoja,joita ei unohdeta koskaan.

JanJ

Jäsen
Isäinpäivä meni kivasti laivalla Jatkoajan tuurijuoppojen kanssa.
Kotiin saavuin kuitenkin kello 20:30, ja voi sitä riemua.
Tytöt olivat askarrelleet lahjat minulle. Annoin vastalahjaksi pienen karkkiaskin (1,2 kg) ja sitten tunti siinä turinoitiin kunnes muksut simahtivat.
Muijan kanssa vielä Bacardi-naukut ja unten maille :D

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Yes!

Viestin lähetti reds1897

Hans Henrik Wind:Kaksinkertainen Mannerheim-ristin ritari.Pudotuksia 77 viholliskonetta.

Mennään nyt sitten ohi topicista taas niin että soi. Piti vaan sanomani näistä Hassen pudotuksista, että sodan jälkeenhän niitä oli laskettuna jonkun matkaa toista sataa, mutta sitten jälkikäteen kaikenmaailman asiantuntijat ovat niitä alkaneet vähennellä "ei toi varmaan muuta ku vaurioitunut jne...". Eli todellisuudessa lukema voi olla vielä paljon suurempikin.

Viimeksi kun minä kuulin, se oli 80, mutta näkyy taas kolme lähteneen saldoista -melkein 60 vuotta sodan jälkeen, hienoa.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos:

Olet aivan oikeassa.Eri lähteistä tulee todellakin eri tietojakin.Minulle jäi tämä määrä nyt viimeksi mieleen,kun luin Marskin ritarit-kirjan.Lopullista varmuutta noista pudotuksista ei koskaan varmaan saada.Kuten varmaan itsekin tiedät,niin pudotuksille piti aina olla varmistus ja Hasse oli sellainen rämäpää ettei sen mukana pysynyt välillä kukaan.Noista pudotuksista on aivan turhaa alkaa kiistelemään,sillä lopullista totuutta ei varmaan tiennyt Hassekaan.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nitro Burnin' Funny Daddy!

Isänpäivä on edelleen jees!

Päivästä on näköjään muodostumassa samantyyppinen kuin vuosi sitten, sillä poikkeuksella että pulkkailemaan ei tänään pääse. Lasten korteissa oli tällä kertaa kannessa avattava sydän, jonka takaa paljastui veijareiden valokuvat. Kortin sisällä taas oli ajatelmia isästä...en taida olla ihan epäonnistunut tässä hommassa.

Lahjuksena oli tällä kertaa Brian Setzerin uusin, Nitro Burnin' Funny Daddy. Aika sopiva nimikin levyllä tälle päivälle. Tanakkaa tykitystä, heh.

Ei helevata, tämmöistä lisää! Perheen äiskä on juuri leipomassa esikoisen kanssa omenapirakkaa ja itse kuuntelen tuota mainitsemaani levyä, ja nautin lisäksi sisäfile-viini -aterian jälkeistä kahvikonjakkeja.

Onnea kaikille iseille!

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäinen isänpäivä isän ominaisuudessa tuntuu kyllä hienolta asialta. Aamulla sain neliviikkoisen lapsukaisen kämmenen kuvalla varustetun kortin, joka kyllä liikutti näinkin karua jamppaa. Hienoja asioita.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Ne omatekoiset kortit ovat kieltämättä kova juttu. Kyllä ne kaikkine kirjoitusvirheineen ovat niin aitoa tavaraa, ettei sellaista saa mistään muualta. Melkoinen tunnelataus pienissä papereissa.

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Ensimmäinen isänpäivä se minullakin. Ikää tytöllä on jo hiukan yli 8 viikkoa. Isänpäivän kunniaksi ilmavaivojakaan ei ole ollut ollenkaan......

Vaimo laittoi aamupalan valmiiksi ja päivällä lounastettiin sitten isovanhempien luona. Eipä siinä sen kummempaa. Riittää, kun saa olla läheisten kanssa rauhassa. Illalla vielä jääreenit ja sitten voikin jäädä isyysloman toiselle jaksolle. Taas viikko lomaa.....

Olo on varsin onnellinen ja tunnen suurta ylpeyttä perheestäni.

Onnea kaikille isille,

pata13

Ipa9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Montreal Canadiens
Liverpool FC
Isänpäivä onnellisesti takana.

Minulle henkilökohtaisesti ensimmäinen laatuaan.

Tuli ehkä tavallista enemmän ajateltua tätä vastuullista tehtävää, jota jo kohta 11kk:n ajan olen parhaani mukaan pyrkinyt hoitamaan.
Vaikka poikani ei vielä osaa isille onnea toivoottaakaan, tuntui siltä kuin loiste hänen silmissään olisi tehnyt sen eilen hänen puolestaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy