Mainos

Iron Maiden - A Matter Of Life And Death

• 19 398
  • 136

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Syksyllä sitten julkaistaan tämän loistavan bändin uusi levy. Levy on nimeltään A MATTER OF LIFE AND DEATH ja biisilista ja pituudet ovat seuraavanlaiset:

1. Different Worlds (Smith/Harris) 4.17
2. These Colours Don't Run (Smith/Harris/Dickinson) 6.52
3. Brighter Than a Thousand Suns (Smith/Harris/Dickinson) 8.44
4. The Pilgrim (Gers/Harris) 5.07
5. The Longest Day (Smith/Harris/Dickinson) 7.48
6. Out Of the Shadows (Dickinson/Harris) 5.36
7. The Reincarnation of Benjamin Breeg (Murray/Harris) 7.21
8. For The Greater Good of God (Harris) 9.24
9. Lord Of Light (Smith/Harris/Dickinson) 7.23
10. The Legacy (Gers/Harris) 9.20

Eli pitkiä ja kuulemma progressiivisempia biisejä tulee olemaan. Toivottavasti viimeinen biisi ei nimensä puolesta viittaa siihen, että levy tulisi olemaan bändin viimeinen.

Ilokseni Adrian Smith on osallistunut biisien tekoon mukavasti, häneltä on tottunut laatubiisejä kuulemaan.

Vaikkei 7th Sonin tasoista levyä tulisikaan, niin ihan kelpo lätty varmasti tämä tulee olemaan.

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Zudum!

Metalwarrior kirjoitti:
Toivottavasti viimeinen biisi ei nimensä puolesta viittaa siihen, että levy tulisi olemaan bändin viimeinen.

Henkilökohtaisesti olen eri mieltä! Maiden on toki loistava bändi ja itsekin olen sen parissa kasvanut, mutta uusimmat levyt eivät ole kolahtaneet, Dickinsonilla tai ilman, joten saisi rautaneito laittaa naulat arkkuun, ja Bruce voisi jatkaa loistavien soolo lättyjensä tekemistä. Nuorempi polvi kuulemma diggailee taas tätä uutta matskua, että joviaalimpi kaveri voisi todeta, että heillekin on maideninsa suotava.

Metalwarrior kirjoitti:
Ilokseni Adrian Smith on osallistunut biisien tekoon mukavasti, häneltä on tottunut laatubiisejä kuulemaan.

No ihan tismalleen samaa mietin, mutta sitten kävin vilaisemassa Dance of Death levyn biisejä, ja sielläkin oli Smith kohtalaisesti edustettuna. Noh, toivoa sopii, että jankkaavista muutaman sanan kertosäkeistä päästään eroon, ja voisivat kokeilla uudistua vaikkapa vetämällä muutaman rankemman biisin sinne väliin.

[OT]
Maidenin sivuilla kerrotaan myös että Brucelta on tulossa kolmen DVD:n pläjäys soolo materiaalia. Ekan lätty sisältää Tattooed Millionaire aikaista matskua, toinen Skunkworks kamaa (mistä olen erityisen tyytybäinen, sillä tätä lättyä mielestäni mollataan aivan suotta) sekä viimeisenä Chemical Wedding materiaalia. Loistavaa![/OT]

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Borgie kirjoitti:
[OT]Maidenin sivuilla kerrotaan myös että Brucelta on tulossa kolmen DVD:n pläjäys soolo materiaalia.[/OT]
Kaupoissa jo.

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllähän tuota levyä onkin taas innolla odotettu. Biisien pituudesta johtuen odotan entistäkin suuremmalla innolla, koska on odotettavissa mahtavia sooloja ja biisit todella elävät. Toivottavasti olen oikeassa.

Borgie: Maidenin viimeiset ovat ainakin minun mielestäni olleet loistavia levyjä ja niistä huomaa, että kaiffarit pystyvät uudistautumaan, mutta samalla pitämään kiinni perinteistä. Synkin jakso Maidenille osui mielestäni 7th sonin jälkeen jatkuen aina Virtual XI saakka. Brave new world sitten aloitti uuden nousun.

P.S. hei Harris, kun kuitenkin luet tätä niin katokkin, että ainakin 3-4 uutta levyä tulee ja niiden väliin noita nostalgia kiertueita. Ette te nyt saatana ainakaan kymmeneen vuoteen ole lopettamassa. Haikon kylpylään viikoksi rentoutumaan ja eikun kiertueelle. Kylä se siitä.

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
tombraider kirjoitti:
Synkin jakso Maidenille osui mielestäni 7th sonin jälkeen jatkuen aina Virtual XI saakka. Brave new world sitten aloitti uuden nousun.

Tuossa välissähän ilmestyi Fear of the Dark (1992?), joka on mielestäni yksi parhaista levyistä. Brave New World ja Dance of Death olivat mielestäni myös hyviä levyjä, joten eiköhän tämä uusikin ole hyvä. Soittavatkohan Suomen keikoilla muuten myös uuden levyn biisejä?

Viimeksi muokattu:

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
zelios kirjoitti:
Tuossa välissähän ilmestyi Fear of the Dark (1992?), joka on mielestäni yksi parhaista levyistä. Brave New World ja Dance of Death olivat mielestäni myös hyviä levyjä, joten eiköhän tämä uusikin ole hyvä. Soittavatkohan Suomen keikoilla muuten myös uuden levyn biisejä?

Ah tein mokan, kele. Toki Fear of the dark täyttää maidenistin tarpeet. Kyllä soittavat, koska kyseessä on uuden levyn kiertue, eli sellaset 5-7 biisiä tulee uudelta levyltä.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tätähän odotellaan jo innolla. Levyn ja biisien nimet kuulostavat varsin jännittäviltä.

Itse olen tutustunut Maidenin tuotantoon aikanaan 90-luvun alussa 80-luvun klassikoiden kautta, mutta silti minä tykkään enemmän näistä uusista vedoista. Ehkä se 80-luku on liian puhki soitettu, notta siitä niin paljon pystyisi nauttimaan. Ehdoton suosikkini on kaikkien vihaama The X Factor. Ehkä ihmisten pitäisi antaa tuolle levylle parempi mahdollisuus. Se on todellinen helmi. Virtual XI tekee siinä mielessä poikkeuksen näistä uusimmista, että siitä en tykkää. Se on jotenkin liian helppo ja tylsä levy.

T

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Uuh, hyvältä näyttää Maidenin suhteen. Progressiivinen materiaali kuulostaa erittäin lupaavalta. Vaikka joku Dance Of Death hyvä kiekko onkin, niin jotenkin sitä on tullut kuunneltua lähinnä noita 80-luvun levyjä, etenkin 7th Sonia. Toivottavasti tämä levy olisi jotain 7th Sonin tapaista. Odotukset ovat ainakin katossa.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Noh

Odotin innolla Maidenin paluuta. BNW piti sisällään vain yhden hyvän biisin, DOD ei sitäkään. Ei, ei ja ei vaikka kuinka yritin positiivisin mielin kuunnella kappaleita. Väkisinväännettyä peruskuviota tuskaisin ilmein. Ensimmäiseksi tuli mieleen että olen jo sen verti wanha että musiikkimakuni olisi muuttunut. Kaivoin vanhat Maidenin lätyt esim. Piece of Mind, Number of the Beast esille ja kuunetelin. Klassikot ovat yhä upeita kappaleita, ainoastaan sanoitus naurattaa. Biisit kuitenkin olivat oivaltavia, omalaatuisia, ne jäävät elämään. Samaa ei voi valitettavasti sanoa näistä uusista Maidenin biiseistä.

Mistäköhän johtuu että 80-luvun tyyliin ja tasoon ei enää päästä vaikka itse bändi sitä kuinka yrittäisi. Pitäisikö kaivaa entiset tuottajat takaisin kiikkustuoleistaan vai onko niin kuin muillakin aloilla, kun nuoruus ja hulluus katoaa niin katoaa myös luovuus ja uskallus.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
laredo kirjoitti:
Odotin innolla Maidenin paluuta. BNW piti sisällään vain yhden hyvän biisin, DOD ei sitäkään. Ei, ei ja ei vaikka kuinka yritin positiivisin mielin kuunnella kappaleita. Väkisinväännettyä peruskuviota tuskaisin ilmein. .

Täytyy kyllä sanoa, että rankasti eri mieltä olen. Maidenia on tullut kuunneltua melkein alusta lähtien ja kyllä BNW ja DoD kolahtivat heti. Somewhere in timen ja 7th Sonin luokkaan ei ylletä, mutta eivät nämä häpeä yhtään vanhempien rinnalla.

Livenäkin näitten levyjen biisit toimivat erittäin hyvin.

Makuasioista toki ei kannata kiistellä. Ei ole paluuta Piece of Mindin tai Powerslaven aikaan. Jos Maidenin uusi levy pystyy samaan kuin DoD tai BNW, olen erittäin tyytyväinen. Bändi elää viimeisiä aikojaan ja toivon, että legendaarinen ura loppuu kunnialla.

Iron Maidenin jättämää aukkoa tuskin mikään bändi pystyy ainakaan omalla kohdallani paikkaamaan. Nyt pitää nauttia kun vielä voi, joten loppuvuodesta taas keikalle Hartwallille.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
laredo kirjoitti:
Mistäköhän johtuu että 80-luvun tyyliin ja tasoon ei enää päästä vaikka itse bändi sitä kuinka yrittäisi. Pitäisikö kaivaa entiset tuottajat takaisin kiikkustuoleistaan vai onko niin kuin muillakin aloilla, kun nuoruus ja hulluus katoaa niin katoaa myös luovuus ja uskallus.

Johtuu siitä, että nämä ovat mielipideasioita ja minä olen esimerkiksi ihan toista mieltä. Minä todella harvoin jaksan kuunnella enää 80 luvun levyjä, mutta sitäkin useammin uudempia. Minusta nämä uudet levyt ovat todella hienoja teoksia kokonaisuudessaan ja heikkoja lenkkejä ei kahdessa viimeisessä juuri ole. 80-luvun levyt sisältävät ainakin omasta mielestäni paljon enemmän selviä täytteitä pl. Seventhson. Toki Maidenin täytteetkin ovat priimatavaraa.

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Vanhana Maiden-fanina minua on jo pidempään häirinnyt tuo Yanick Gersin asema tuossa bändissä. Yanickhan on siviilissä toki hyvä äijä, mutta ne hänen kitarasoolonsa ovat pahimmillaan karmaisevan huonoa ja epävireistä kuultavaa Adrianin ja Daven tykitysten perään. Toivottavasti uudella levyllä Yanick saa suosiolla entistä enemmän vastuuta "komppikitaristiosastolla".

Omasta mielestä Maidenin parhaat palat sattuvat vuosiin 1980-1988, jolloin kaikki pitkäsoitot Killersiä lukuunottamatta olivat loistavia (Killerskin OK). Adrian Smithin lähtö jätti aikanaan ison loven. Samaten biiseissä alkoi välillä olla sellainen väkisin puurtamisen ja pakkopullan maku. Myös Dickinsonin laulu alkoi hiipua 1990-luvun alussa Number Of The Beastin päivistä. Aikakauden livelevyillä tämä näkyy vielä selvemmin. Onneksi nyky-Dickinson pystyy parempaan kuin vuosina 1990-1993.

Virtual XI on oma suosikkilevyni 1990-luvulta. Se oli minulle todella miellyttävä yllätys, koska ennakko-odotukset sitä kohtaan eivät olleet mitenkään korkealla. Blaze Bailey vetää edelleen välillä epävireisesti mutta on kokonaisuutena jo paljon paremmin sisällä biiseissä. Johonkin Futurealiin (mielestäni vuosikymmenen paras Maiden-biisi) Blazen synkkä ääni sopii loistavasti. Dance Of Death on mielestäni edeltäjäänsä (BNW) selvästi heikompi. Väliin löytyy hyviäkin paloja, mutta varsinkin kolme viimeistä biisiä jää kyllä joka soittokerralla kuuntelematta.

Uudella levyllä näyttää olevan lupaavan nimisiä biisejä ja biisien kestoja. Jäädään odottamaan hyvää levyä!

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
laredo kirjoitti:
Odotin innolla Maidenin paluuta. BNW piti sisällään vain yhden hyvän biisin, DOD ei sitäkään. Ei, ei ja ei vaikka kuinka yritin positiivisin mielin kuunnella kappaleita. Väkisinväännettyä peruskuviota tuskaisin ilmein. Ensimmäiseksi tuli mieleen että olen jo sen verti wanha että musiikkimakuni olisi muuttunut. Kaivoin vanhat Maidenin lätyt esim. Piece of Mind, Number of the Beast esille ja kuunetelin. Klassikot ovat yhä upeita kappaleita, ainoastaan sanoitus naurattaa. Biisit kuitenkin olivat oivaltavia, omalaatuisia, ne jäävät elämään. Samaa ei voi valitettavasti sanoa näistä uusista Maidenin biiseistä.

Nämä ovat aina tietty niitä maku asioita, mutta olen tästä täysin eri mieltä. BNW ja DOD ovat mielestäni todella hyviä levyjä. Itse sijoitan BNW Maidenin levyistä ylempään puoliskoon ja DOD taas on mielestäni kirkkaasti TOP3 levy. Itse asiassa taistelee tiukasti siitä parhaan Maiden levyn tittelistä minun arvioissani. Minusta uudistusta on tapahtunut juuri sopivasti noista 80-luvun levyistä. Juttu on säilynyt samana, mutta näitä uusia biisejä ei kuitenkaan voisi istuttaa sulavasti noille vanhoille levyille.

Monesti minusta tuntuu, että joidenkin mielestä mikään mitä Maiden tekee ei voi päihittää noita 80-luvun levyjä jo yksinään sen takia, että ne on tehty 80-luvulla. Itse en osaa antaa legendaarisuudesta mitään lisä pisteitä, vaan kuuntelen kaikkia levyjä samasta lähtökohdasta. Vaikka Seventh son on kuinka legendaarinen ja loistava levy, niin se voi tulla nuijituksi jos uusi levy vain on minun mielestä parempi.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kun ei niin ei

Missä on biisit joita voi hyräillä kuten esim:
Invader, Run to the Hills, Number of the beast, Die with your boots on jne. jne.

Nää uudet on sekametelisoppaa kertakaikkiaan. Väkisinväännettyä vanhojen riffien toistoa.

Ok. on vain mun mielipide.

Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Innolla odotan uutta Maidenin materiaalia. Levyn ilmestymispäiväksi on ilmoitettu 4.9. Marraskuun keikalle on jo lippu hommattu. Levyn ilmestymispäivä löytyy Emin sivuilta.

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
laredo kirjoitti:
Missä on biisit joita voi hyräillä kuten esim:
Invader, Run to the Hills, Number of the beast, Die with your boots on jne. jne.

Nää uudet on sekametelisoppaa kertakaikkiaan. Väkisinväännettyä vanhojen riffien toistoa.

Ok. on vain mun mielipide.

Niin ehkä se johtuu siitä, että mainitsemasi biisit osaa tyhmempikin Maidenisti ulkoa ja niitä on kuunneltu pirun monta kertaa. Kuunteleppa vaikka Paschendale tuollaset 500 kertaa, niin jopa alkaa hyräily onnistumaan. Ja jos ei heti pysty tuota kuuntelumäärää tekemään, niin pyydä kaverin isoveljen kehumaan biisiä, niin kyllä sitten jaksaa.

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älkääs nyt kukonpojat elkako...

No selvennetään nyt hieman kun kerran hiuksia aletaan halkoa.

Helposti muistettavia melodioita on paljon vaikeampi tehdä kuin noita "useamman kuuntelukerran jälkeen avautuvia". Jos levy on paska (hard rock) niin levy-yhtiö laittaa ekaksi singleksi balladin.

Makuasioista nyt on turha alkaa kiistellä joten jään yhä henkilökohtaisesti ihmettelemään 80-luvun heavyn/hardrockin loistamista poissaolollaan (samoin tuotettuna) nykypäivänä. Lohdutuksekseni löysin unohtuneet helmet, Phenomenat I - III...

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Esimerkkinä mainittu Run to the Hills on Ukko Nooan tasoinen säveltaiteen "mestariteos", jollaisia Iron Maidenin kaltaisen bändin (tai minkään muunkaan bändin) ei soisi kuuna päivänä tekevän.

BNW:sta ja DOD:sta olen sitä mieltä, että ne ovat erittäin keskinkertaisia teoksia. Paschendale lienee ainoa biisi noilta levyiltä, jonka kenties vielä haluaisin joskus ylipäätään kuulla. Biisit ovat melkoisen väkinäisiä, eivätkä niiden perusideat kanna biisien pituutta. Vaikka näitä levyjä pidetään jossain määrin progressiivisina, niin itse en näin todellakaan näkisi - mielestäni ne ovat tavanomaisia rock-levyjä joissa sattuu vain olemaan pikkuisen pidempiä biisejä kuin tavallisesti.

Mielestäni Brucella olisi edelleen kapasiteettia laulaa oikeasti monimutkaisia biisejä, vaikkei enää pääsekään alkuaikojen ylätaajuuksille. Mutta mahtaako herra Harris saada kynäänsä enää teroitettua?

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
laredo kirjoitti:
Helposti muistettavia melodioita on paljon vaikeampi tehdä kuin noita "useamman kuuntelukerran jälkeen avautuvia". Jos levy on paska (hard rock) niin levy-yhtiö laittaa ekaksi singleksi balladin.

Helposti aukeavia melodioita voit kuunnella mm. Ylexillä ja Radio Suomipopilla ensi alkuun. Siellä sitä kertakäyttösontaa soi aamusta iltaan.

Luojan kiitos, että Maiden tekee musiikkia, joka hieman haastaa kuulijansa, eikä työnnä koko sankoa kerralla niskaan. Aika jännät perusteet sinulla kuunnella Maidenia, sillä ei nuo vanhemmat levytkään auenneet aikoinaan heti. Kyllä niitäkin sai hinkata soittimessa kerran jos toisenkin, ennenkuin ne aukesivat.

Run to the hills on maidenin paskimpia biisejä, eikä luettelemasi lista kyllä herättänyt ainakaan minussa mitään tuntoja. Keskinkertaisuuksia omasta mielestäni Maidenin mittapuulla.

Makuasioista voi kinastella. Itseäni ärsyttää se, että maidenin golden era on nostettu jollekin jalustalle. Sitten jauhetaan faktamaisesti (vaikka edelleen mielipideasioita) kuinka suurta kuonaa nuo uudemmat ovat ja kuinka Harriksen sävelkynä on tylsistynyt. Omasta mielestäni uudemmat ovat ihan yhtä rautaisia kuin vanhemmat ja itse jopa ajoittain pidän niitä himpun verran parempina, ainakin jaksan kuunnella niitä enemmän.

Tämä intos varmaan jatkuu niin kauan kuin sitä annetaan jatkaa, mutta mukaavahan tämä on:)

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Herranjestas

Eddie kirjoitti:
Helposti aukeavia melodioita voit kuunnella mm. Ylexillä ja Radio Suomipopilla ensi alkuun. Siellä sitä kertakäyttösontaa soi aamusta iltaan.

Luojan kiitos, että Maiden tekee musiikkia, joka hieman haastaa kuulijansa, eikä työnnä koko sankoa kerralla niskaan. Aika jännät perusteet sinulla kuunnella Maidenia, sillä ei nuo vanhemmat levytkään auenneet aikoinaan heti. Kyllä niitäkin sai hinkata soittimessa kerran jos toisenkin, ennenkuin ne aukesivat.

Run to the hills on maidenin paskimpia biisejä, eikä luettelemasi lista kyllä herättänyt ainakaan minussa mitään tuntoja. Keskinkertaisuuksia omasta mielestäni Maidenin mittapuulla.

Makuasioista voi kinastella. Itseäni ärsyttää se, että maidenin golden era on nostettu jollekin jalustalle. Sitten jauhetaan faktamaisesti (vaikka edelleen mielipideasioita) kuinka suurta kuonaa nuo uudemmat ovat ja kuinka Harriksen sävelkynä on tylsistynyt. Omasta mielestäni uudemmat ovat ihan yhtä rautaisia kuin vanhemmat ja itse jopa ajoittain pidän niitä himpun verran parempina, ainakin jaksan kuunnella niitä enemmän.

Tämä intos varmaan jatkuu niin kauan kuin sitä annetaan jatkaa, mutta mukaavahan tämä on:)

Sanoin etten viitsi kiistellä makuasioista juuri välttääkseni tätä nörttikiistailua. Kommentoidaan nyt sitten kun päälle käydään...

a) Run to the hills on ikivihreä pidimme siitä tai emme. Ei ole allekirjoittaneen lempibiisejä ollenkaan, kuitenkin jäi elämään klassikkona. Letkajenkkakin on yksinkertaisuudessaan mestariteos vaikka sitä inhoankin.

b) Kylllä vanhemmat levyt aukesivat nopeammin, (jotkut biisit kuten esmes tuo RTTH tökkivät nyt juu) mutta vastavuoroisesti esim. To Tame A Land oli ensi kuulemilta kökköä ja sittemmin pidän sitä mestariteoksena. Kuten myös esim. Cross Eyed Mary on mielestäni mahtava.

c) DOTD on myynyt puolet siitä mitä möi TBNW joten oli nyt vaikka minkälainen klassikko niin kärpäset ovat tätä mieltä

d) Mielipideasiat ovat juuri näitä kuten sanoin. Kunnioitan sinua siitä että kuulut faneihin jotka antavat mahdollisuuden uusille levyille, jos ei nyt heti nappaa niin kenties useamman kuuntelukerran jälkeen.

Onhan näitä bändejä vaikka kuinka joita uskollisesti kannatan vaikka välillä toivo hiipuukin. Esimerkkeinä vaikka (niin siis nämä ovat minun mielipideasioitani) Toto, Judas Priest, Saga, AC/DC, Rush, Kiss, Alice Cooper, Demon,
Dio, Whitesnake jne... Moni haluaa kuulla bändiltään nykyaikaisempaa ja uudempaa soundia, minä en. Minä etsin epätoivoisesti uusia klassikkolevyjä yhä vain huonommin tuloksin. Toki poikkeuksiakin on, Saga etupäässä.

En nyt viitsisi millään jaksaa kiistellä varsinkaan saman gentren ystävien kesken, itse olen pettynyt Maidenin kahteen uusimpaan ja sillä siisti.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mielenkiintoisia spekulaatioita on tuosta mystisestä Benjamin Breegistä. Yhden mukaan se on Paul Diannon yksi lempinimi ja sitten netistä löytyy myös tällainen linkki: http://www.benjaminbreeg.co.uk/

No ehkäpä bändi aikanaan kertoo kenestä on kyse.

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Metalwarrior kirjoitti:
Tässäpä on uuden levyn kansi.

http://www.ironmaiden.com/homepage.php?section=0&subsection=0

Aivan hiton hieno mielestäni. Yksi parhaista Maidenin kansista.

EDIT: Kansi ei näköjään avaudu suoraan ikkunaan, päävalikosta linkki siihen löytyy nyt kuitenkin. Album-artwork-kohdasta, valikon oikeasta reunasta.

Aivan sairaan siisti kansi. Top-3 menee ehdottomasti. Todella jees.

EDIT: Nyt kun tarkemmin katsoo niin täytyy todeta että paran kansi mitä Maidenilla on. Ehdoton helmi.

Hack

Jäsen
http://www.rautaneito.com/

Kannattaa käydä kurkkaamassa tuota pääsivua, sieltä löytyy jokaisesta biisistä tietoa.

Pakko myöntää etten ole pitkään aikaan odottanut mitään levyä näin paljoa kuin nyt tätä. Biisien keskipituus on yli 7 minuuttia, joten levy on joko aivan loistava tai sitten floppi.

Infernon päätoimittaja Matti Riekki:
"...levy tosiaan tuntui kokonaisena hiton hyvältä. Pari ekaa biisiä on vähän sellaisia turhan perusralleja, mutta sitten alkaa toimia... Sanotaanko, että mahtipontisuus on kohdillaan ja 72 minuuttia meni pirun nopiaa, kai sekin jotain kertoo. Senkin kai uskallan ilman oikeustoimia sanoa, että levy kuulosti surullisimmalta ja synkimmältä Maidenilta koskaan."

Odotukset vain kasvavat

EDIT: niin, suora linkki laiskoille, jotka haluavat nähdä kannen ilman ylimääräisiä painalluksia http://www.ironmaiden.com/media/images/IID00002173.JPG

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Hack kirjoitti:
Kannattaa käydä kurkkaamassa tuota pääsivua, sieltä löytyy jokaisesta biisistä tietoa.
Levyt pitää kuunnella henkilökohtaisesti kokonaan useamman kerran. Ei noihin sanallisiin ennakkoarvioihin kannatta luottaa. Yhden kuuntelukerran perusteella levystä on vaikea sanoa yhtään mitään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy