Iron Maiden 21.12.2003 Helsinki, Hartwall Areena

  • 12 844
  • 145

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Viestin lähetti Valkku
Jep, levy on kopiosuojattu, mutta kuuntelu pitäis onnistuu Mediaplayerilla. Tosin sitä voi joutua vähän päivittämään ennen kuin se on mahdollista. Levy on muuten erinomainen, parempi kuin Brave New World.

Levyllä on mukana playeri jolla sitä voi kuunnella. Hyvä levy.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Kopiosuojan saa näppärästi kierrettyä vaikka CDex -ohjelmalla. Ensin ripataan biisit levyltä Wav-muotoon ja sen jälkeen poltetaan ne cd:lle. Toimii, isot pojat kertoi. Itse en toki moista harrasta.

Ja on se hyvä levy.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Jospa minäkin muutaman kuuntelun perusteella vetäisin jonkin alustavan arvion, jota päivitettäneen myöhemmin...

1. Wildest Dreams.

No joo, ihan ok avausralli. Ei kuitenkaan suuria tunteita, ja hieman huono sinkkubiisivalinta. Livenä toimii varmasti ihan kivasti, kun sattuneesta syystä jengi osaa sanat paremmin kuin edellisellä keikalla. Eipä kuitenkaan läheskään levyn parhaita, ehkä kolmen huonoimman kastia. Hieman "kuuntelet vain kahdesti" tuntua.

2. Rainmaker

Alle neljän minuutin helposti kuunneltava ralli, olisi ollut paljon parempi sinkkuvalinta mitä Wildest Dreams. Helvetin raflaava kertsi ja biisi, joka menee ensimmäisenä ja helpoiten jakeluun tältä levyltä. Eri asia sitten miten kestää kuuntelua, mutta toistaiseksi vaikuttaa ihan hyvältä vaikka on muutaman kerran repeattia käyttänyt.

3. No More Lies

Tässä biisissä on ehkä maailman surkein kertosäe, kun sitä ylitoistetaan vielä naurettavammin mitä Brave New Worldilla Blood Brothersia tai Dream of Mirrorsia [sentään Rock in Riolla tuosta Dream of Mirrorsin toisto toimii, BB:n ei]. "No More Lies" -junnaustoisto kahdeksaan kertaan alkaa riittämään jo heti alussa, ja ikään kuin latistaa biisin alun. Sentään ensimmäisen kertsin jälkeen lähtee tuttu poljento, joka toimii kuin tuhat volttia ja biisi käynnistyy vasta oikeasti. Loppua kohti No More Lies -toisto ei enää häiritse yhtä paljoa, mutta tuo alku on kyllä suht korni. Eipä sikäli, jos tämän keikalla vetävät niin eiköhän tässäkin tulee leipää huudettua...

4. Montsegur

Montsegur lähtee oikein pirteästi ja Bruce pitää mielenkiinnon yllä kertsiin asti. "Gates / of the walls / of Montsegur" toimii suht nopeasti, ja biisi tuntuu ainakin tällä hetkellä oikein mukavalta. Peräti Edguy-tyylisiä laulumelodioita tuossa kertsin jälkeen, eli minä tykkää.

5. Dance of Death

Kovin kehuttu kahdeksan ja puolen minuutin eepos lähtee rauhallisesti, eikä ole kovinkaan vaikea veikata, että Clansmanin tyyliin lähdetään räväkästi jossakin vaiheessa. "As if time had stood still / I was numb with fear but still", toimii aivan täysillä ja tuossa kohtaa joukko-orgasmi lienee lähellä, jos nimikkoveisun keikalla vetävät. Tässä Maiden käyttää jousia varsin onnistuneesti, joten sikäli pistää vähän mietittymään, että aletaanko jousia sitten lavalle rahtaamaan, kun muissa biiseissä niitä ei liiemmin käytetä. Kohtuullisen hyvältä kuulostaa toistaiseksi, mutta tämä taitaa kasvaa kyllä suht vahvoihin mittoihin lisää kuunnellessa.

6. Gates of Tomorrow

Tylsä. Oikeastaan ainoa hieman välisoitolta tuntuva veisu, jonka olisi voinut näin mittavalta levyltä jättää vaikkapa pois. 70 minuuttia kuitenkin kun on ihan riittävästi, niin ehkäpä tässä olisi ollut naks naks paikka. Aivan liian iloinen asenne koko biisissä, eikä suht hyvät riffit pelasta biisiä. Sentään ennen ensimmäistä kertsiä tuleva osa toimii. Tylsä kertosäe, yllätyksetön biisi.

7. New Frontier

Nicko McBrainin ensimmäinen oma biisi Maidenille, eikä voi ainakaan huonosta alusta syyttää. Heti alusta asti vahvasti polkeva New Frontier kuulostaa erittäinkin paljon Maidenilta, eli ei se kovin huono voi silloin olla. Helppokuunteluinen biisi Rainmakerin tapaan, eikä tämä tarvinnut kuin kerta vai kaksi kuuntelua lämmetäkseen. "I've been out on New Frontier / playing God without mercy without fear" - kyllä. Loistava kertosäe, mutta toivottavasti ei kulu kuuntelussa kun on näin helppo biisi.

8. Paschendale

Dance of Deathin ohella toinen klassikkobiisiksi hehkutettu jälleen kahdeksan ja puoliminuuttinen eepos. Tätä biisiä ei voi jättää DoD-keikkasetistä pois, vaikka olisi miten pitkä. "Home / far away / from a war / a chance to live again" - ainesta kehkeytytyä Clansmanin "FREEEEEEEEEEDOOOOOOOOOOOM" -huudatuksen kaltaiseksi tunnelmapiikiksi ja metelihelvetiksi. Biisin lopetus on erittäin hieno. Klassikko.

Loput raidat Face in the Sand, Age of Innocence ja Journeyman jahka pääsen sinne asti.

Maidenin lämppäriksi ko. keikalle on laajasti veikkailtu Saksan lederhoseneita Edguyta, ja olisihan tuo aikamoista jos Edguyn näkisi samalla iskulla kun ei ole vielä tullut nähtyä. Edguy lämmittää Maidenia Puolassa ja saattaa olla, että myöskin tänne eksyvät. Vähän ehdinkin jo ihmettelemään, että mitä pari Edguyn jannua viime kerran Maidenin keikalla Suomessa tekivät. Tässäpä olisi hyvä syy.

Eniveis, jos Edguy tulee lämmittämään niin todennäköisesti tulee oltua suht paskana jo ennen pääaktin aloittamista :)
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti Noose
4. Montsegur

Montsegur lähtee oikein pirteästi ja Bruce pitää mielenkiinnon yllä kertsiin asti. "Gates / of the walls / of Montsegur" toimii suht nopeasti, ja biisi tuntuu ainakin tällä hetkellä oikein mukavalta. Peräti Edguy-tyylisiä laulumelodioita tuossa kertsin jälkeen, eli minä tykkää.

<<clip>>

Maidenin lämppäriksi ko. keikalle on laajasti veikkailtu Saksan lederhoseneita Edguyta, ja olisihan tuo aikamoista jos Edguyn näkisi samalla iskulla kun ei ole vielä tullut nähtyä. Edguy lämmittää Maidenia Puolassa ja saattaa olla, että myöskin tänne eksyvät. Vähän ehdinkin jo ihmettelemään, että mitä pari Edguyn jannua viime kerran Maidenin keikalla Suomessa tekivät. Tässäpä olisi hyvä syy.

Eniveis, jos Edguy tulee lämmittämään niin todennäköisesti tulee oltua suht paskana jo ennen pääaktin aloittamista :)

Montsegur putoaa allekirjoittaneeseen parhaiten muutaman kuuntelukerran jälkeen, Journeyman toimii kanssa todella hyvin.

Avantasia -sarjan diggarina pistin itsekin merkille Edguymaisia vivahteita tuossa Montsegurissa. Me like it! Big time! :D

Edit: puuttuva sana (nyt saattaa olla helpompi ymmärtää tai sitten ei..)
 
Viimeksi muokattu:

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Täysin turhana nippeli-ja muutenkin turhana mutta elämää piristävänä tietona kerrottakoon, että Montsegur on linnoitus eteläisessä Ranskassa, jota ranskalaiset ristiretkeläiset piirittivät 1200-luvulla - syynä linnaan itsensä teljenneet catharit, jotka luonnollisesti olivat keretttiläisiä, koska harjoittivat mm. sukupuolten välistä tasa-arvoa ja kristillisiä hyveitä.

Kun linnoitus antautui, kaikki lahkolaiset poltettiin elävältä.

Paschendale taas on kylä/kaupunki Flanderissa, josta kovasti tapeltiin 1. maailmansodassa. Aussit taisivat kylän sitten vallata 1917 vuoden lopulla.. tai jotain...

Ja aiheeseen liittyen: se mitä olen uutta levyä kuullut (jääkiekkorajoitteinen naapurin Ilves-fani "pakotti"), niin ihan kelpo kamaa, ja liput keikalle kyllä löytyy.

muaddib
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Voisin tähän nyt heittää taas, kun tuo levy alkaa pikkuhiljaa olemaan tuttu niin aivan helvetin hyvältä kuulostaa edelleen ellei paremmalta. Moni biisi kasvaa kasvamistaan. Joyrneymanki kun siihen tottuu on aivan loistava. Tällä hetkellä tuntuu, että kaikki biisit uppoaa. Helmiä ovat sitten Rainmaker(ei hiivu loisto käytössä), Montsegur(avautuu kuunnellessa), dance of death, paschendale(edelleen se helmi nro uno), Face in the sand, joyrneyman. Lavashow on kuulemma luokkaa gmetid konserttia isommat ja paremmat. Saapa nähdä, mutta kyllähän se loistokeikka varmasti tulee olemaan ei epäilyksiä.

edit. no more lies unohtu helmien joukosta
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti HN
Onko Dance of Death kopiosuojattu? Pystyykö sitä kuuntelemaan tietokoneen CDRW-asemassa Media Playerin / WinAmpin kautta?

Levyssä on tosiaan varoitus kopiosuojauksesta, mutta päätin kuitenkin kokeilla polttamista, ja hyvin onnistui!

Niin, ja minulla on siis alkuperäinen versio, kopio meni vähempiosaiselle toverilleni...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Pari kertaa läpikuunneltu ja voi pojat.

DoD on paras Maiden levy vuosiin. Soinneista tulee selvästi mieleen X Factor, mutta myös Piece of Mind ja No prayer for the dying. Levyllä ei ole yhtään huonoa biisiä.

Tarkempaa arvostelua kunhan ehtii lisää kuuntelemaan, mutta parhaiten iskee Journeyman, Paschendale ja Montsegur.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Maidenia vaivaa pahanlaatuinen pöhötauti. Kappaleilla on mittaa ihan liikaa ja ehtivät yleensä sitten jo loppua kun ovat viiden minuutin odottelun jälkeen päässeet viimein vauhtiin.

Tuottaja Shirleykin näyttää viettävän jokaisen tuottamansa levyn kanssa miksausnapit samassa asennossa. Kolmesta kitarasta luulisi saavan enemmän säröä kappalaisiin, mutta ei, välillä kuulostaa kun soitettaisiin kirkkokuoron kanssa vaikka kyseessä on kitarabändi. Verratkaa vaikka Killersin rujouteen tai Number of the Beastin hittiputkeen niin tiedätte mitä tarkoitan. Martin (the wasp) Birchiä tulee ikävä!

OK, jonkun muun tuotoksena tämä saisi kiitosta, mutta Steve Harris on asettanut riman melko korkealle....ja Hammer on kova koville!
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Dance of the death

Itse asiassa uusi levy on selkeästi paras Maidenin julkaisu Fear of the Darkin jälkeen. Sääli vain, että se ei todellakaan ole vaatinut paljoa. Wanhoihin hyviin Maidenin levyihin tätä uutta ei edes voi verrata, sen verran nykyinen Maiden on kuitenkiin heikompaa. Aika monessa kappaleessa on haettua riffejä vanhoista kappaleista (esim. No more lies/ Where eagles dare tyyliin). Tavallaan wanhasta suosikkibändistäni on mennyt uusien tuotosten osalta maku. Olen kuitenkin tyytyväinen, että keikalle tulee raahauduttua.. vieläpä hyvässä seurassa. Levyn olen muutaman kerran kuunnellut läpi ja täytyy toivoa että JOS se vaikka kuulostaisi paremmalta useamman kuuntelukerran jälkeen, mutta alkuvaikutelma on aika huono.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Muuten kiva levy ja olisi jopa erinomainen ilman Wildest dreamsia ,No more liesia ja Journeymania. Eli nuo kolme pois ja oltais päästy edes Prayerin tasolle. Ei huppukamaa muttei huonoinkaan. Taakse tosin Maidenilta jää vain Somewhere in time ja kaikki kököt millä Bruce ei laula.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti HN
Pystyykö sitä kuuntelemaan tietokoneen CDRW-asemassa Media Playerin / WinAmpin kautta?


Niinkuin tuossa joku jo mainitsikin, CD:n mukanan tulee oma playeri, millä toimii, mutta pystyy sitä kuuntelemaan winampillakin. Valikosta play- alavalikko, sieltä valitset cd-asemasi ja *klik*. Kopiosuojaus ei estä mielestäni minkään cd:n kuuntelemista mielestäni winampilla.

Sitten cd biisi kerrallaan, lyhyesti

1. Wildest Dreams
En jotenkin lämmennyt tälle kappalleelle, ihan menevä rallihan tuo on, mutta "se jokin" puuttui mielestäni. 8

2. Rainmaker
Ehkäpä platan paras biisi Paschendalen ohella. Mukavan noheva alku, ja todella mukaansa vetävä biisi. Lyriikat ovat myös hyvät. 9½

3. No More Lies
Kahden ekan biisin jälkeen, osasi jo odottaa paljon, nyt pudottiin maan pinnalle vaihteeksi. Intro oli hyvä, mutta kun lyriikat lähtivät liukumaan, biisi ei ollut enää mitään. Niinkuin jo mainittu, kertosäe on todellakin kamala.

4. Montségur
Alku iskee jälleen minuun kovaa, eikä biisi jää ollenkaan junnaamaan paikalleen. Mutta mutta.. En tiedä, olenko liian kriittinen, sen olen ainakin monesti saanut kuulla, mutta taaskin se joku jää puuttumaan. Kitarasoundeista tässä biisistä 10, kokonaisuus on kuitenkin 9-

5. Dance of death
Nimikkobiisi. Hyvä biisi. Siinä kaksi ensimmäistä ajatusta, mitkä tulivat tästä viisusta. Pidän tälläisestä myös tälläisestä tavasta tehdä kappale, että aloitetaan rauhallisesti, ja siitä sitten lähdetään nostattamaan sitä. (Paras mahdollisuus on mahdottoman tiukka kitara-intro) Kun biisi lähtee kunnolla rullaamaan, se todellakin menee vain, ja itse yrittää pysyä perässä. Kummallista. 9+

6. Gates of tomorrow
Ei ollenkaan huonompi alku, itseasiassa kovinkin lupaava. Vaan kun koittaa aika kertosäkeen, ei biisistä löydy mitään kummallista. Tasavarmaa taaperrusta. 8+

7. New Frontier
Ei tässä biisissä ole oikeastaan mitään erityistä moitittavaa, muuta kuin se, että siinä ei ole mitään erityistä kehuttavaakaan. 8

8. Paschendale
Helmi biisi Rainmakerin vierellä, rummut iskevät tässä biisissä erityisesti minuun, muutenkin mukavan monitahoinen kappale. Todella mukava oli kuulla tämä ensimmäisellä kuuntelulla kahden vaisumman biisin jälkeen. 9½

9. Face in the sand
Alku hyvä, ja pidän todella tuosta nostatuksesta rummuilla. Hyvä biisi. 9

10. Age of Innocence
Alku jälleen noheva, ja biisi jatkaa samaa rataa. Kitara & rummut yhtälö minun makuuni. Bruce mielestäni loistaa tässä biisissä. 9

11. Journeyman
Olisi ollut mukava lopettaa hieno cd johonkin tiukkaan raitaan, näin ei kuitenkaan käynyt. Ei iske minuun tämä kipale. Kasin puolella biisin tuo "I know what i want, And i say what i want" jne. kohta. 8+



Hmph. Ei saa kaunista pötköä nopeasti vääntämällä. Enkä tarkoita tällä cd:tä, vaan arvosteluani. Huonon setin heitin, koitetaan joskus saada parempaa aikaan!
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti HN

Maidenin nykyinen soundimaailma on mitäänsanomaton rykelmä toisistaan täysin erillään olevia ääniä ja kaikesta muusta irrallisia liidejä, mikä on todella sääli, sillä biisit ovat edelleen hyviä.

Nih.
Säälittävä soundimaailma, vaikkapa juuri Powerslaveen verrattuna. Eikä Dance of deathin biisitkään mitenkään erikoiselta minun korviin kuullosta. Lauantain jälkeen en ole levyä enää edes jaksanut kuunnella. Liikaa sitä samaa ¤#&#% seiskasointujen rämpyttämistä ja sitten siinä päällä joku näennäisen hieno melodia jota seuraa näennäisen hieno säkeistö tylsällä laulumelodialla ja sitten mennään kertsiin joka menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja sitten siihen kaks tai kolme kitarasooloa jne jne. Alan kyllästyä Maideniin? Ilmeisesti. Dance of deathista ei etsimälläkään löydä MITÄÄN uutta. Eikä välttämättä mitään uutta olisi tarvinnut löytyä, mutta edes jotenkin eritavalla toteutettuja ideoita. Sovitukseen mielikuvitusta!! Journeyman miellytti eniten, se sentään eroaa muista biiseistä jotenkin. Hyvin kaunis. Muut biisit: puuroa. PUUROA!!

Ei ei ei ei ei.

7-.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Maidenin nykyinen soundimaailma on mitäänsanomaton rykelmä toisistaan täysin erillään olevia ääniä ja kaikesta muusta irrallisia liidejä, mikä on todella sääli, sillä biisit ovat edelleen hyviä.

En ole mikään musiikillinen expertti enkä tiedä mitään mixauksen saloista tai muusta sellaisesta. Tiedän vain sen mitä kuulen ja miten se vaikuttaa minuun. Olen kuunnellut maidenia vuodesta 93 eli kaikki levyt on puhki kuunneltu ja tiedän siis miltä ne soundaa, mutta silti minusta soundi on paras tässä uudessa albumissa. Ehkä minä sitten vain olen perseestä enkä tajua mistään mitään. No enminä oikeen tuota yllä olevaa kommenttiakaan ymmärrä, koska minulle biisit eivät todellakaan ole rykelmiä toisistaan irrallaan olevia soundeja. Mutta ehkä minun musiikin ymmärrykseni vaan sitten on niin perseestä. Minusta nämä uudet biisit ovat varsin loistavia sävellyksiä. Tottakai ne kuulostavat maideniltä ja olisihan se ihme jos bandin 13. albumi ei toisi flashbackkeja menneisyyteen. Samat äijät kuitenkin noita biisejä pääsääntöisesti säveltävät. Yleensä jos levy kuulostaa kummalliselta ja soundit tuntuvat olevan irrallaan toisistaan se tarkoittaa sitä ettei levyyn ole päässyt vielä sisälle.. tai näin ainakin minulla. Ainut mitä minä oisin tälle levylle toivonut enemmän on kolmen huippukitaristin suurempi hyväksikäyttäminen.. minkalaisia juttuja noi äijät voisivatkaan tehdä jos edes vähä viittisivät "elvistellä".

Maidenin pahin vihollinen uusia juttuja ajatellen on menneisyys(kultainen 80-luku) ja täälläkin sen huomaa. Toisaalta kun ajattelee kaikkien klassikkona pitämää tnotb albumia.. siinä on 2 aivan surkeaa biisiä 2 keskinkertaisuutta ja 4 loistavaa.. täälä albumilla ei ole yhtään surkeaa no 2 hipoo rajaa.. 2 keskinkertasta ja loput 7 ainakin minulle loistavia.. äääh no tulipahan jauhettua taas.. niin ja minä toki arvostan hn:nki mielipidettä.. se on niin jännää kuinka eriäviä mielipiteitä musiikki synnyttää, mutta siinäpä se juju ehkä onki..

edit. viittasin muihinkin kuin vain hn:n tekstiin.. huomasin kyllä että sanoit biisien olevan edelleen loistavia
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Maidenin Dance of Death on myynyt kolmessa päivässä kultaa Suomessa. Saapas nähdä miltä ensi viikon albumilista näyttää, pärjääkö Rautaneitsyt herra Kelalle..
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Sen verran sitä näköjään myydään, että kohta kissfm, nrj ja nova kuluttavat puhki Maidenin levyn. (hymiö tyhmille)

Tasanen levy, siilä huonoimman ja parhaimman biisin ero mielestäni aika pieni. Järjestykseen en noita rupea pistämään, koska kuukauden kuluttua mielipiteeni on muuttunut radikaalisesti. Tuppaa yleensä alkuun huono biisi nousemaan monen monta pykälää ylöspäin ja päinvastoin.

Levyn kansi: Se oli minulle pettymys. Ei enää jälkeäkään siitä mummojen pelottelusta vaan uusi on liian puhdas. Viikatemiestäkään ei tarvitse enää etsiä, koska viikate on Eddiellä. Pöh. Hahmot ovat liian tietokonemaisia ja Eddiekin näyttää lähinnä kuoropojalta
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Viestin lähetti Köpi
Maidenin Dance of Death on myynyt kolmessa päivässä kultaa Suomessa. Saapas nähdä miltä ensi viikon albumilista näyttää, pärjääkö Rautaneitsyt herra Kelalle..

Minä väitän, että Iron Maiden myi jo perjantaina ja lauantaina tarpeeksi, että olisi päässyt TOP40-listalle. Mutta kun virallinen julkaisupäivä oli vasta 8.9. niin taitavatpa nekin myynnit näkyä vasta tämän viikon listalla.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllä ne varmaan kelan pudottaa, koska kelaa on ostettu jo viime viikolla. Mutta se PMMP on sitten paha.. nehän ei ilmeisesti vielä ole kultaa myyneet eli kai se maideni ykköseksi nousee.. tulee vaan tippumaan nopeasti varmaan listoilta, koska kaikki maidenin haluavat ostavat levyn aivan heti,, no toivottavasti uusiakin faneja tulee.. saapa nähä pyörättävätkö hienon wildest dreams videon siinä surkeassa lista ohjelmassa. Ei sille varmaan jää aikaa kun pitää kelaa, PMMP:tä ja rappia soittaa. Onneks listaykkönen lienee pakko soittaa.
 

Masa1

Jäsen
Paschendale biisistä tulee todennäköisesti aika kova hitti seuraavalla rundilla. Soundissa H puhui että mukaan on tulossa tykkejä ym. tarpeellista rekvisiittaa...
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Nyt muutaman päivän kuuntelun jälkeen voi sanoa että loistavaa tavaraa Maidenilta jälleen kerran.
Levyllä ei ole yhtään huonoa biisiä, mutta parhailta tuntuvat ainakin Montsegur, Paschendale, Rainmaker, Dance of Death, Age of Innocence....ei hitto...kaikki ne on hyviä!
 
Viimeksi muokattu:

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Pakko kyllä sanoa että erittäin loistavaa musaa on Iron Maiden taas tehnyt. Levy ei pettänyt ainakaan minun odotuksia. Levyllä ei ole yhtään "huonoa" biisiä. Tämän levyn myötä odotukset marraskuun keikalle sen kuin kasvoivat. Kesäkuun keikka oli kerrassaan mahtava joten sitä samaa on luvassa varmaan parin kk päästä.

Top-3 biisit Dance of Death levyllä ovat: Montségur, Rainmaker ja Paschendale. Myös Journeyman on hyvä biisi. Ei vain niin tyypillinen Maiden biisi mutta toimii ihan kympillä!
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lämppäri on myös sitten selvillä: Funeral For A Friend.
Maailmanluokan bändi suoraan Walesista, minä en vaan ole koskaan kuullutkaan siitä ennen.

Levystä sen verran että ihan ok, muutama täydennysbiisiltä tuntuva mutta selvästi hyväksytty.

Levyn kansi on kyllä surkein miesmuistiin, tuli heti mieleen elokuva Eyes Wide Shut. Syypänä yleisesti varmaan CDn pieni koko, eihän siitä edes näe kunnolla mitään. Haikeana muistelen vinyylejä ja erityisesti Powerslavea, uskomaton määrä pieniä yksityiskohtia, tuntuu että aina kun katsoo sitä näkee jonkun "uuden" jutun. No, onneksi musiikki on pääasia.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Vielä ei ole uusi Maiden hyllyssä, mutta jos kommentoisi tuota Maidenin levyvertailuja.
Number of the Beastista Seventh Son of a Seventh Soniin Maiden oli huipulla biisien ja levyjen suhteen. Ehkä NotB ja PoM ovat vielä hieman epätasaisia levyjä (esim.Piece of Mind 5 loistobiisiä alkuun, sitten loput 5 jotain täytekamaa) Kun sen sijaan Powerslave, Somewhere In Time ja Seventh Son ovat täyttä timanttia alusta loppuun. Prayeria pidän yhtenä Maidenin huonoimmista levyist, FoD oli taas hieman parempaa, jonka jälkeen Dickinson lähti ja samassa laski Maidenin taso. Ei Blaze huono laulaja ollut, mutta tässä suhteessa Brucen koriskengät olivat liian suuret. Silti myös Brave New World oli minulle pettymys, toisaalta odotuksetkin olivat aika korkealla.

Sitten keikasta:
Kesäkuussa Maiden taisi soittaa Helsingin keikalla hieman vajaat 20 kappaletta. Jos sama määrä luvassa marraskuussa, mitä paikalle saapuvat tulevat kuulemaan? 6-8 biisiä uudelta levyltä,muutama Brave New Worldilta sen jälkeen klassikoita: Trooper, Run To The Hills, The Number of The Beast jne. Itse toivoisin että ilmoille kajahtavat ainakin Aces High sekä The Evil That Men Do.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Itse toivoisin, että Maiden soittaisi biisejä joita ei niin usein livesetissä ole näkynyt tai ainakaan viimeaikoina, kuten prisoner, charlotte the harlot, prowler, Be quick or be dead, Moonchild, infinite dreams, lord of the flies, children of the damned tai vaikkapa strange world(!)

Dancelta toivoisin rainmakeria, montseguria, new frontieria, paschendalea, no more liesia .. wildest dreamsia ne ei taida jättää pois vaikka sitä jo soittivat give me edillä.. dance of death taitaa myös kuulua settiin nimipiisinä, vaikka en usko että se on kovin toimiva livenä tai no jos leikkaisivat alun pois niin ehkä se sitten menisi livenäkin.. face in the sand voisi olla myös kiva livenä
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No tulihan se Albumi-listankin ykköstila Maidenille. Kelat saa tunkea anaaliin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös