Mainos

Irc-galleria

• 18 995
  • 70

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
scholl kirjoitti:
Eikö tekstiviesti ole kätevin tapa tiedottaa yksittäisiä asioita?

Ei. Kännykällä räplääminen on vielä rasittavampaa kuin messengerin käyttö eikä paskanjauhamisesta viitsi maksaa. Minulle tuo ircin käyttö painottuukin työajalle. Helppoa kommunikointia kun kaveritkin ovat töissä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän galleria on käyttöliittymältään ihan selkeä ja kätevä systeemi ja kuvissa on ainakin se hyvä puoli, että todella tarpeen tullen pystyy erilaisiin miitingeihin ja muihin mentäessä näyttämään, minkälainen mies oikein onkaan. Helpottaa tunnistamista melkoisesti. Olettaen, että kuvien seassa on yhtään järjellistä ja selkeää otosta. Se on ihan oma asiansa se. On tuota galleriankin kautta tutustuttu samanhenkisiin ihmisiin yhteisöjen kautta ja niin poispäin, joten ei se täysin turha sivusto ole. Riippuu paljon omasta suhtautumisestakin ja jos se suhtautuminen on ylivakavan tosikkomainen, niin ei ole ehkä sellaisen ihmisen paikka tuo sitten.

Itse ainakin olen ikuinen lapsi ja on hauska viihdyttää kavereita tyhmillä kännikuvilla ja muokkauksilla.

Niin ja pienimuotoisia duunejakin voi poikia tuota kautta, lähinnä graafisissa merkeissä. Eikä sitä koskaan tiedä, vaikka rattopojaksikin olisi saumaa! Hahaha...

P.S. Itseään ärsyttävät sovellukset voi säätää helposti pois, esim. päivänkuvat jne. ja jopa niin, että ainoastaan irkkaajat näkyvät.

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
jupster kirjoitti:
Sama homma. Eri kaupungeissa asuvien kavereiden kanssa jauhetaan paskaa ja heitellään mukahauskoja kommentteja toisillemme.
On osoittautunut myös hyödylliseksikin joskus. Muutama vanha tuttu on tullut bongattua galtsun avulla ja siinä sitten vaihettu kuulumisia.

Itse enemmän käytän messengeriä keskusteluihin. Kuviahan löytyy galleriasta, ja tulee sielä joskus juteltuakin, harvemmin kyllä.

Eipä tuo nyt mikään elämää suurempi sivusto ole.

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Itse sovellan galleriaa kommunikointiin kavereihin, joihin ei tule välttämättä pidettyä päivittäin yhteyttä. Ja olen vieläpä todennut sen oikein hyväksi siinä.

Lisäksi joitain nuoruusvuosien ystäviä joihin yhteydenpito on vähentynyt tulee tavattua tuolla. Fantsua.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole nähnyt kyseistä palvelua tarpeelliseksi.
Paskanjauhanta hoidetaan kahden kesken messengerissä, en koe kovin hyödylliseksi näyttää näitä keskusteluja koko kansalle.

Vai onko tuolla "yv"-palvelua jolla voi kirjoitella toiselle niin ettei kukaan muu pääse lukemaan niitä?

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
bisnesman kirjoitti:
Itse en ole nähnyt kyseistä palvelua tarpeelliseksi.
Paskanjauhanta hoidetaan kahden kesken messengerissä, en koe kovin hyödylliseksi näyttää näitä keskusteluja koko kansalle.

Vai onko tuolla "yv"-palvelua jolla voi kirjoitella toiselle niin ettei kukaan muu pääse lukemaan niitä?

Onhan siellä jos maksaa jotain ylimäärästä, enpäs nyt muista minkä verran se vip-tunnus makso.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Uskomatonta, että tuon saitin pyörittämisellä kyettiin tekemään rahaa. Hatunnoston arvoinen suoritus.

En ole galleriaan lärviäni laittanut, enkä saitilla vieraile kuin väkisin. Ehkä nuiva suhtautumiseni tuohon saittiin mahdottomana käyttäjänä johtui siitä, että 12-vuotias kummityttöni sen minulle innoissaan esitteli...

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
macnevis kirjoitti:
Onhan siellä jos maksaa jotain ylimäärästä, enpäs nyt muista minkä verran se vip-tunnus makso.

Olisko ollut 10€ vuodessa, että saa nuo lisätoiminnot, mm. yv:t käyttöön. Niitä voi tietty vastaanottaa vaikka ei olisi VIP-jäsen, mutta ei lähettää..

Niin ja juu, itsehän laitoin itseni galtsuun ihan läppänä tässä vanhemmalla iällä, en ole koskaan jännännyt paljon sitä mitä joku ajattelee höpinöistäni ja onpa siellä tullut heitettyä melko avointakin kommentointia tuttujen kesken.
Tosiaan siinähän tuon sivuston hyöty on, että voi löytää kateissa olleita tuttuja joihin saa luotua uudelleen yhteyden tuota kautta, jos haluaa juurikin pitää tuon yhteyden vaikkapa vain tasolla "känniterveiset 05:n jälkeen".

Itselläni on galleriassa myös autosta jokunen kuva ja rekkarit ja kaikki näkyy, kaverini jännäsi asiasta mutta itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, jos nyt joku hankkii tietoni sitä kautta.. eiköhän joku potentiaalinen häirikkö ne tiedot saa hankittua muutenkin, jos katsoo tarpeelliseksi. Mulle saa vittuilla galleriassa ja jopa toivon sitä, vaikka nickkiä en kyllä tässä kohdin paljasta! Sen verran irvokkaita kuvia..xD Läppäähän toi vaan..

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Itse en Ircissä ole enkä sinne tule. Parempaakin tekemistä.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
On suorastaan parhautta olla kohta neljättäkymmentä käyvä jääkarhumainen solisti ja testailla 5-10 vuotta nuorempien poseeraajien, ts. kaikkein pinnallisimpien kimalaisten itsetuntoa, ja nimenomaan näppäimistön takaa. Irc-gallerian "Lyö lyömätöntä™"-tekniikka on siis valita kaikista parhaimmannäköiset nuoret kimalaiset ja testata heitä asialliseen tyyliin todetuilla herjoilla, paikaten vanhoja traumoja niiltä ajoilta kun ei oikein uskaltanut tyttöjä lähestyä. Galleriaan kun pistetään kuvat näytille itsetunnon pömkittämiseksi, mutta jos joku näkeekin sen meikkikerroksen taakse, se onkin kateutta. Ei siis mitään törkeyksiä, mutta tyyliin "tää on kyllä ainoa hyvä kuva susta" saa aikaan mielenkiintoisia reaktioita kun Snoop snoopy snoop dogg dogg-pissis lirkkii housuunsa. Eikä siis näitä tietenkään kirjoiteta kavereille, vaan joillekin ihan tuiki tuntemattomille.

Hiukan siis samanlaista kuin mennä kolauttamaan parhaimman näköistä liitäjäkimalaista baarissa, enkä nyt puhu väkivallasta, enkä suoranaisesta haukkumisesta, vaan pelkästään testailusta, ja kyllä, nimenomaan täältä näppäimistön takaa, eihän nyt oikeassa elämässä kellekään tuntemattomalle uskaltaisi puhua, hui! Muistakaa olla ilkeitä hyvät ihmiset, se on teidän oikeutenne ja velvollisuutenne!

~BREASTS!!!

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Crapbag kirjoitti:
Tosiaan siinähän tuon sivuston hyöty on, että voi löytää kateissa olleita tuttuja joihin saa luotua uudelleen yhteyden tuota kautta, jos haluaa juurikin pitää tuon yhteyden vaikkapa vain tasolla "känniterveiset 05:n jälkeen".

Voisiko joku ystävällisesti kertoa että miten tuolta helvetistä voi löytää tuttuja? Eli mitä kautta tuolta kannattaa lähteä etsimään ihmisiä kun ei todellakaan ole hajuakaan mistään tuttujen mahdollisesti käyttämistä nimimerkeistä ja kaupunkien yhteisöissä on niin paljon porukkaa ettei niitä kukaan jaksa kokonaan kahlata läpi.

Tuamas

Jäsen
VTVH kirjoitti:
Voisiko joku ystävällisesti kertoa että miten tuolta helvetistä voi löytää tuttuja? Eli mitä kautta tuolta kannattaa lähteä etsimään ihmisiä kun ei todellakaan ole hajuakaan mistään tuttujen mahdollisesti käyttämistä nimimerkeistä ja kaupunkien yhteisöissä on niin paljon porukkaa ettei niitä kukaan jaksa kokonaan kahlata läpi.

Syntymäaika, asuinkaupunki ja mahdollisesti nimi.

Jos eivät kaikki täsmää, niin sitten osa noista ja siihen siivelle vaikkapa jos tiedossa on joku yhteisö/irc-kanava jossa kyseinen jannu/jannutar voisi olla jäsenenä.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
VTVH kirjoitti:
Voisiko joku ystävällisesti kertoa että miten tuolta helvetistä voi löytää tuttuja?
Noh, ensin kannattaa miettiä onko monikin kavereista ja tutuista kuinkakin menestyviä tai meneviä tyyppejä tms, tai edes suht koht taviksia ja normaaleja, vai ovatko he enimmäkseen nörttejä ja elämättömiä esimerkiksi pleikkarin pelaajia. Mitä enemmän näitä viimeksi mainittuja, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä sieltä löytyy tuttuja. Toinen asia joka vaikuttaa tuttujen löytymiseen, on niiden ikä. Mitä nuorempia, sitä suuremmalla todennäköisyydellä löytyy. Ja sitten se itse etsiminen. Klikkaile sitä etusivulla näkyvää "satunnainen käyttäjä" tai vastaavaa linkkiä, tai sitten päivitä sitä etusivua jatkuvalla syötöllä, jolloin siinä alhaalla näkee aina uusien kirjautuneiden kuvia, ja toivo että seuraavalla klikkaisulla näkyis joku tuttu. Toista tätä useita tunteja päivässä, useiden viikkojen ja kuukausien ajan. Voit myös etsiä hakua käyttämällä esimerkiksi erilaisista yhteisöistä, jos nyt vaikka sattumoisin tiedät että tuttuja tai jotain tiettyä kaveria kiinnostaa nyt vaikkapa esimerkiksi taru sormusten herrasta tai harry potter -leffat, tai joku harrastus, kiinnostuksen kohde, ajattelutapa, tai muuta sellaista. Voi kyllä olla että pitää olla itsekin rekisteröitynyt ja kirjautunut, jotta näkee enemmän. Ja sitten jos käytät sivustoa yhä enemmän, ja liityt esimerkiksi eri yhteisöihin, ja kirjoittelet muille viestejä eli kommentteja niiden kuviin, saat ehkä enemmän tuttuja ja kavereita virtuaalimaailmasta todellisen maailman sijasta ja muun elämän todennäköisesti siitä kärsiessä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pete2004 kirjoitti:
Noh, ensin kannattaa miettiä onko monikin kavereista ja tutuista kuinkakin menestyviä tai meneviä tyyppejä tms, tai edes suht koht taviksia ja normaaleja, vai ovatko he enimmäkseen nörttejä ja elämättömiä esimerkiksi pleikkarin pelaajia. Mitä enemmän näitä viimeksi mainittuja, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä sieltä löytyy tuttuja.
Älä poika puhu asiasta, mistä et selkeästi mitään tiedä.

Irc-galleriassa esiintyy ihan ihmisiä laidasta laitaan: menestyviä ja menestymättömiä, kauniita ja vähemmän kauniita, sosiaalisia ja epäsosiaalisia, elämän omistavia ja niitä elämättömiä. Ei netti ole mikään nörttien taivas enää, jos koskaan on ollutkaan. Tai jos on, niin omalla kohdallasikin voitaisiin sitten miettiä, että miten jaksat tuhlata aikaa kirjoittelemalla jonnekin Jatkoaikaan? Eikö ole elämää, vai?

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ted Raikas kirjoitti:
Älä poika puhu asiasta, mistä et selkeästi mitään tiedä.

Irc-galleriassa esiintyy ihan ihmisiä laidasta laitaan: menestyviä ja menestymättömiä, kauniita ja vähemmän kauniita, sosiaalisia ja epäsosiaalisia, elämän omistavia ja niitä elämättömiä. Ei netti ole mikään nörttien taivas enää, jos koskaan on ollutkaan. Tai jos on, niin omalla kohdallasikin voitaisiin sitten miettiä, että miten jaksat tuhlata aikaa kirjoittelemalla jonnekin Jatkoaikaan? Eikö ole elämää, vai?

Ja itse voisin kuvitella, että jollekin nörtille on astetta kovempi kynnys laittaa niitä kuvia sinne esille kriitiikin pelossa. Tiedä sitten. Itselle on ihan yksi ja sama mitä mieltä ihmiset ovat ulkonäöstäni. Omat kuvanikin löytää helposti galleriasta. AWen kanssa jotain härökommenttia joskus heitinkin.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pete2004 kirjoitti:
Bla...Bla...Bla

Itselläni ei galleriassa kuvia ole, mutta joskus olen tyttökaverin tunnuksilla etsinyt tuttuja. Eiköhän se helpoin tapa ole etsiä paikkakunnan ja iän perusteella, eikä mikään etusivun klikkailu.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
macnevis kirjoitti:
Ja itse voisin kuvitella, että jollekin nörtille on astetta kovempi kynnys laittaa niitä kuvia sinne esille kriitiikin pelossa.
No, kyllähän siellä näitä yleisiä pellejä löytyy, kuten cs_kimmo, Wemmu jne. Aika surullista toisaalta, että jotkut ihan omasta tahdostaan asettuvat muiden sylkykupiksi ja yleisen irvailun ja pilkan kohteeksi. Kai se sitten on niin, että tälläiset henkilöt saavat siitä huomiosta jotain pönkitystä itsetunnolleen, vaikka se huomio olisi negatiivistakin?

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta sehän ei missään nimessä pidä paikkaansa, että galleriassa olisi jotenkin enemmän näitä hyvännäköisiä ihmisiä, kuin muita. Kyllä sieltä löytyy niin eri näköistä porukkaa ja ei siellä edes ole tapana sitten että haukkuja heiteltäisiin, poislukien muutamat poikkeukset.

Galleriassa on ihan helppo sopia kavereiden kanssa tapaamisia, netti kun maksaa kuussa sen saman hinnan niin siinä voi ns. ilmaiseksi pitää yhteyttä. Kiva myös nähdä kuvia frendien lomareissuilta ja kaukaisempien ystävien poika- tai tyttöystävät jne.

scholl

Jäsen
Pete2004 kirjoitti:
Klikkaile sitä etusivulla näkyvää "satunnainen käyttäjä" tai vastaavaa linkkiä, tai sitten päivitä sitä etusivua jatkuvalla syötöllä, jolloin siinä alhaalla näkee aina uusien kirjautuneiden kuvia, ja toivo että seuraavalla klikkaisulla näkyis joku tuttu. Toista tätä useita tunteja päivässä, useiden viikkojen ja kuukausien ajan.

Loistavaa tekstiä. Noin se käsittääkseni on pakko mennä. Koko saitin nimi on sinänsä harhaanjohtaja, kun irciä ei ole kai enää olemassa. Sehän oli systeemi unix-aikana, jolloin esim. oppilaitoksissa pystyi juttelemaan toisille. Todella hankala merkkipohjainen homovehje. Messenger ja muut ovat korvanneet koko systeemin. Ja laajemman kansan keskuudessa chatit etc.

Myyjähemmo ei saanutkaan fyrkkaa, vaan kauppa toteutettiin osakevaihdolla. Hänen pitää nyt toivoa, että turskaa tekevä Sulake ei investoi liikaa mihinkään Habbo-hahmoihin, koska silloin tuskin listautumisesta tulee mitään. Luulisi, että nimenomaan tuolla irc-gallerialla on suht pienin kustannuksin helppo tehdä fyrkkaa, toisin kuin Sulakkeen muilla tuotteilla.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
girlzilla kirjoitti:
Mutta sehän ei missään nimessä pidä paikkaansa, että galleriassa olisi jotenkin enemmän näitä hyvännäköisiä ihmisiä, kuin muita.
Ihmisiä laidasta laitaan, kuten sanoin. Kauniita ja rumia ja siitä väliltä, ihan miten itse kukin ulkoisen ymmärtää.

Itsehän olen lähes 90%:ssa kuvistani humalassa, eli olen juonut itseni kauniiksi.

scholl

Jäsen
girlzilla kirjoitti:
kaukaisempien ystävien poika- tai tyttöystävät jne.

Niin varatuillehan nousee hyvin, joten jos on jonkun säälittävän poikaystävän kuva pakko tunkea kehiin niin vientiä riittää. Ei huvita nyt kyllä käyttää useita kuukausia tuohon selailuun kuten Pete2004 toi tuossa esille ja kun en tiedä mistä sieltä painetaan, että saa ne tyttö-/poikaystäväkuvat helposti esille niin en voi mennä heittämään kommentteja "jätä se säälittävä poika-/tyttöystävä", joten voitte vapaasti käyttää kommenttiani. GA:lla näyttää olevan jo sopivat vittuilujoukot muodostumassa, joten tulta munille vaan rohkeasti.

Tuskin kukaan on oikeasti kiinnostunut näkemään jonkun tyttö- tai poikaystävää muuta kuin vittuilumielessä.

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaankin 2001-2002 tuli sinne kuvia laitettua ja onhan niitä siellä vieläkin esillä. Kyllä sieltä vanhoja tuttuja on paljon löytyny ja uusiakin tuttavuuksia. Niinku sanottiinkin, niin siellä on ihmisiä ja kuvia laidasta laitaan.

Taitaa toi galleria kuitenkin olla asiallisin paikka, missä kuvia on ja ihmisten kanssa pystyy kuulumisia vaihteleen.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, mä vaan itse ajattelen omassa päässäni, ehkä vähän tyhmälläkin tavalla, monet tuon irc-gallerian käyttäjät jonkinlaisiksi nörteiksi. Ehkä keskimäärin ja noin yleisesti ottaen ne ihmiset, jotka ovat eniten netissä, ovat myös eniten kotona ja sisällä ja omissa oloissaan, ja sitä kautta vähemmän ulkona ja vähemmän muiden ihmisten kanssa jne. Ehkä tuo irc-galleria voi olla monelle se kanava, jota kautta pitää enimmäkseen yhteyttä muihin ihmisiin. Ja varsinkin niillä jotka tuota käyttävät eniten, muu elämä jää paitsioon. Tietenkinhän myös tämä jatkoaikakin on monella tapaa sellainen ei elämää -palsta, mutta mun mielestä tämä kirjoittelu voi olla myös kehittävää, ja varsinkin palstan lukeminen ja siinä sivussa uusien asioiden oppiminen. Eikä tämä sinänsä niinkään korvaa yhteydenpitoa kavereihin ja niiden oikeaa näkemistä livenä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pete2004 kirjoitti:
Tietenkinhän myös tämä jatkoaikakin on monella tapaa sellainen ei elämää -palsta, mutta mun mielestä tämä kirjoittelu voi olla myös kehittävää, ja varsinkin palstan lukeminen ja siinä sivussa uusien asioiden oppiminen. Eikä tämä sinänsä niinkään korvaa yhteydenpitoa kavereihin ja niiden oikeaa näkemistä livenä.
Siinä olen samaa mieltä, että kirjoittamisen suhteen ja puhtaasti kirjallisen informaation suhteen esim. Jatkoaika on paljon korkeampitasoinen paikka ja kyllä tätäkin kautta ihmisiin tutustuu.

Irc-galleria on kuitenkin hyvä esim. sanankiertämisen suhteen, kun kyseessä on jokin tapahtuma. Löytää nopeammin samanhenkisiä tyyppejä ja tunnistaa miiteissä ja muissa tilanteissa. Makuasioita toki, mutta vielä toistaiseksi irc-gallerian hyötypuolet mielestäni menee haittapuolien edelle. Vaikka haittailmiöitä onkin vuosien saatossa tullut koko ajan lisää. Jos tietää tarkkaan, mitä tahtoo tuolta sivustolta, niin se on hyödyllinen yhteydenpitoväline.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ted Raikas kirjoitti:
Irc-galleria on kuitenkin hyvä esim...
Joo onhan tossa paljon asiaakin, ja onhan tossa sivustossa paljon hyvääkin. Itse vaan en ole irc-galleriaa ajatellut niinkään sellaisena "keskustelupalstana", että siellä sovittaisiin esimerkiksi edes suht koht reaaliajassa tapaamisia tai muita vastaavia juttuja. Kyllähän varmasti kahden ihmisen väliseen keskusteluun, tai siis kirjoitteluun, löytyy parempiakin kanavia internetin välityksellä. Ja kyllähän varmaankin netistä löytyy paljon parempiakin kuvagallerioita jne. Toi vaan taitaa olla jonkunlainen monen asian sekoitus, jonka ajatukseen tai ideaan en ole itse päässyt sisään, tai toisin sanoen se ei ole niinkään minua kiinnostanut, ja tuon sivuston käyttäjissä moni asia kummastuttaa minua. Mä miellän tuon sivuston enimmäkseen teinien jutuksi. Kävin äsken katsomassa tuolta etusivun tilastot kohdasta ikäjakaumaa, jossa suurin pylväs oli 16 -vuotiailla, ja viisi suurinta pylvästä oli kaikki 14-18 -vuotiailla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy