IRC, apua!!!!!!!

  • 1 753
  • 14

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaas joku ircnetin serveri, jolle minäkin pääsisin. Ei tunnu millekään pääsevän... Quakenet toimii aina moitteetta :mad:

Kiitos
 

JanJ

Jäsen
irc.cc.tut.fi
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
irc.cc.hut.fi tominee
irc.lut.fi pitäis myöskin toimia...

eikös palveluntarjoajallasi ole irc serveriä?
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oman palveluntarjoajan serveri on aina hyvä vaihtoehto.
Tässä kolmen suosituimman palveluntarjoajan käyttämät serverit:

irc.kolumbus.fi (Kolumbus)
irc.cc.tut.fi (Saunalahti)
irc.inet.fi (Sonera)

Jos palveluntarjoajasi ei ole joku noista, niin kerropa mikä se on, ellet edelleenkään ole saanut millekään serverille yhteyttä.

Esimerkiksi irc.cc.tut.fi (Turun yliopiston) ja irc.cs.hut.fi (Helsingin yliopiston) ottavat kyllä kaikki Suomesta käsin liikkuvat sisälle.
 
Ei kuuluisi tähän ketjuun, mutta kumminkin: Soonin irkkiserveriä ei kannata kokeilla, koska se on karmea. Johtuu siitä, että antipatiani Soonia kohtaan ovat valtavissa mitoissa tai sitten siitä, että Soonin irkkiserveri todella ON huono. Eli ei kannata kokeilla. Joskus kun aktiivisempi irkkaaja olin, niin irc.cs.hut.fi oli ihan hyvä servu. Ei ainakaan kovin helposti pois tippunut (?). Ja joskus 56k-modeemiaikoina MBNetin servu tuntui tosi hyvältä. Vaikka olihan silloin MBNetin nettiyhteys käytössä, tai jotain...
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
joo... silloinkun irc.song.fi on rikki niin ircnettiin ei pääse kirveelläkään :) mutta periaate tuntuu olevan tämä, kaikki .fi päätteiset serverit kyllä hyväksyvät ainakin tietyn määrään connecteja *.fi osoitteesta, homman laittaa vaikeaksi se jos on esim ip-osoite. :)

http://www.irchelp.org/irchelp/networks/servers/

tuolta löytyy kaikki irc-serverit, ircnetin efnetin jne. kokeile noita.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Tämmöiseksi on maailma mennyt.
80-luvulla valmistunut DI ei tajua ensinkään mistä ketjussa on kyse.
Pitäisikö olla huolestunut,kun ei pääse ircnetin serverille?Olenko jossakin vaarassa,kun en tiedä mikä se on?
 

Brandon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Tämmöiseksi on maailma mennyt.
80-luvulla valmistunut DI ei tajua ensinkään mistä ketjussa on kyse.
Pitäisikö olla huolestunut,kun ei pääse ircnetin serverille?Olenko jossakin vaarassa,kun en tiedä mikä se on?

Suosittelen ettet edes ikinä kokeile tuota ohjelmaa, sillä siitä tulee yllättävän helposti riippuvaiseksi. Minun tapauksessa on jo liian myöhäistä, 2 kuukautta siinä meni ja nyt olen parantumaton ircholisti.

IRC on kirous.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti jlammi
mutta periaate tuntuu olevan tämä, kaikki .fi päätteiset serverit kyllä hyväksyvät ainakin tietyn määrään connecteja *.fi osoitteesta, homman laittaa vaikeaksi se jos on esim ip-osoite. :)

Itse asiassa eivät kyllä läheskään kaikki. En tiedä miten vaikka Soneralla, jota itse käytän, mutta ainakaan Kolumbuksen serveri ei ota kuin Kolumbuksen käyttäjät sisään, eivätkä monien yliopistojen serverit kuin kyseisten oppilaitosten tunnuksilla liikkuvia.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhteydentarjoaja tyrkyttää osoitetta irc.kolumbus.fi , mutta aika laihoin tuloksin. Eipä se sinnekään tunnu yhdistävän. Perseestähän tämä on, ei voi muuta sanoa. Noose laittoi joskus jonkun osoitteen ilmoituksesssaan JA:n kanavasta, jolle pääsin joka kerta, mutta tuon osoitteen hukkasin kovalevyn formatoinnissa... Lähetin mailiakin kolumbuksen helppariin, mutta sieltä tulevat vastaukset ovat yleisesti ottaen perseestä. Niissä ei vastata kysyttyyn kysymykseen ja jauhetaan jotain ihan muuta...

Kolumbus on perseestä! Toimisikohan se joskus tulevaisuudessa tuleva yhteys paremmin... Se on tattis ja moro kolumbukselle, jos ei ala hommat parantua, koska tämä ei ole edes ainoa asia mikä kusee. Jokaisesta asiasta olen helpparista tiedustellut, mutta vastaukset ovat joka kerta yhtä ympäripyöreitä. Kolumbus ON perseestä!
 
Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
Jees.
Itsekin oon Kolumbuksen asiakas mutta käytän
ircissä serveriä irc.cc.tut.fi ja kanavaa #jatkoaika :)
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Meikäläisellä tuo irc.kolumbus.fi toimii ihan moitteettomasti, ainakin jos vertaa entiseen palveluntarjoajaan irc.saunalahti.fi - toimivuuteen.

Tervetuloa vain #jatkoaika - kanavalle.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erikoista...

Asensin toisen irc-ohjelman ja pääsin sillä ensimmäisellä yrittämällä ircnettiin... Täytyy ilmeisesti tutkia hieman noita asetuksia :o
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Niin elikkäs se osote millä minä tuolla olen,

irc.atm.tut.fi

Kanavan varmaan arvaattekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös