Intti - miten nyt menee?

  • 1 635
  • 5

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Noniin, jatkoa kesän inttiketjulle. P-kausi on kaikilta ohi ja kaikki alokkaat ovat siirtyneet tykkimiehen, jääkärin, matruusin tai minkä ikinä hommiin. Jotkut ovat ehkä lähteneet AUKin tai muiden korkeamman oppimisen laitosten palvelukseen.

Miten kävi alokas mission16w:n? 29.8.2003 vannoin satojen muiden kanssa sotilasvalani ja minut "ylennettiin" tykkimieheksi. Särmän palvelukseni johdosta sain vielä kutsun kapteenin kunniavartioon, joka laski seppeleen Noormarkun sankarihaudalle. Voin rehellisesti sanoa muistelevani tilaisuutta vieläkin kylmät väreet selässäni.

Jatko ei ollut yhtä ruusuista sillä vänrikki mission16w:n tie pysähtyi polvien laukeamiseen. P-kokeesta 8 pistettä (9 maksimi, sijoituin palveluseräni kärkipäähän), suositukset kaikilta alikersanteiltani, kersanteilta ja jopa luutnanteilta. Tien piti olla auki taivasta myöten ja Hamina odotti ... kunnes metsälenkillä polvi sanoi ruts ja pisti stopin näille haaveille. Pääsin kumminkin AUK:iin, sillä minut valittiin sen kirjuriksi. Ei sinänsä paska nakki, joskin joka päivä harmittaakin suuresti katsella, miten muut pääsevät tekemään asioita, jotka minun piti tehdä. Vielä enemmän harmittaa katsella onnettomien oppilaiden perseilyä tietäessään, että pystyisi itse paljon parempaan... jos saisi.

En ole silti varsinaisesti katkera. Jos en innostu kamalasti perseilemään, odottaa joulukuussa ylennys korpraaliksi ja matkan varrella vino pino kuntsareita hyvästä palveluksesta. Myös KSE:tä löytyy ihan riittävästi, eli tiedossa on mukava 119 päivän aamukasa. Silti se Hamina olisi kiinnostanut...

Miten muilla saapumiserä II/03:n morteilla nykyään menee?
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Oishan tuolta söörtsillä löytyny varmasti joku valmiskin intti-ketju, johon tämän tekstin pläiskäästä jatkoksi. Toisaalta, näin omakehuinen (ai missä sitä oli muka?) ketju taitaa puuttua? Korjatkaa, jos olen väärässä.

ps. Jääkärit on tymiä! T: tykimies
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Itsekehuinen? Miten sen nyt ottaa. Faktaa oli se, että sijoituin oman saapumiseräni kärkiryhmään (en kysynyt tarkkoja lukuja) johtajasoveltuvuudessa, jonka toin esiin lähinnä siksi ettei kenenkään tarvitse aloittaa "joo mutta et sä ees tiiä olisix sää päässy aukkii"-juttuja. En sitten tiedä, mitä AUKin touhuista olisi oikeasti tullut. Soveltuvuuskokeet ja kenttäolosuhteet ovat kaksi eri asiaa.

EDIT: eikä se ollut edes pointti. Pointti oli se, että tämä oli minun katkera inttitarinani. Nyt haluaisin kuulla muiden tarinat.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä otin aikanani valokopiot koko komppanian pällikokeiden tuloksista, jotta ei tarvitse ainakaan selitellä tai arvailla. Niistä kokeista toisen tulostahan ei kerrota edes kokeen suorittajalle itselleen. Kaksi henkilöä sai muistaakseni täydet pisteet molemmista ja toista ei edes kysytty johtajakoulutukseen.

äh, inttijutut on tylsiä.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Onko armeijassa muuten vaihtunu ammuntojen numerointi? Eikö RK 3 ole enää 18 laukauksen koulutustarkastus ammunta? Entäs eikö RK 12 ole enää ampumataitotesti? Kertokaa joku, joka on intissä nytten? Ja miten on muilla ollu?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
RK3 on 18 laukauksen testi. Ensin ammutaan makuulta, sitten polvelta ja lopuksi seisaalta. Ase toki kohdistetaan ensin. RK6, eli ATT on tämä 12 laukauksen systeemi, josta myös sitten jaetaan kiitettävästä suorituksesta kultainen suoritusmerkki (löytyy muuten rinnuksista ;)) ja kuntsari.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös