No kirjoitetaanpa vähän tästä yhdestä suurimmista suosikeistani. Makuasiat on makuasioita. Olen kuunnellut bändiä ysäriltä asti. Oma top3.. no top4 määrittelemättömässä järjestyksessä on: Soundtrack To Your Escape, Clayman, Sounds of Playground Fading ja Reroute To Remain.
Mun kuuntelut alkoi Whoraclesta ja Jester Racesta. Nykyään en pidä niistä. Jotenkin aivan liian helppoa ja tylsää. Mainitusta Pallar Anders Visasta, kuten en koko Colonystä, ole pitänyt koskaan. Toki siellä on helmiriffejä, mutta en vaan saa niistä enään mitään irti. En edes ole kuunnellut niitä puhki Maidenin, Megadethin ja Metallican tapaan. Ne kuulosti silloin hyviltä, mutta nyt en voi oikeastaan sietää niitä.
Olen varmaan outo tapaus, sillä huolimatta, että innostuin bändistä ysärillä niin pidän 2000-luvun albumeista huomattavasti enemmän. Uusinkaan ei ollut minulle pettymys, se nousee listalla Sensen, Clarityn, Colonyn ja noiden mainittujen levyjen ohi minun listalla kohtuu selvästikin. Itse en voi ymmärtää näiden uusimpien järjetöntä lyttäämistä. Minusta ne ovat todella hienoja albumikokonaisuuksia, korkeintaan 1-3 heikommalla vedolla höystettynä. Jos balladeista puhutaan, niin Through Oblivion uusimmalta on mielestäni järjettömän hieno tekele. Toki kiikunkaakun onko balladi.
No mutta tätä mieltä minä olen. Mainittakoon, että liitännäisiä Soilworkkia ja Dark Tranguilityä en ole koskaan isommin fanittanut. Molemmille löytyy ajanjakso, mutta eivät juuri herätä isompaa kiinnostusta.