Ilvesten ilveksestä kesyksi kissimirriksi

  • 2 043
  • 30

lennox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK
Heti alkuun on myönnettävä, etten ikinä ole pitänyt Helmisestä enkä hänen pelityylistään. Föönin mielestä Raipe oli jo liian vanha maajoukkueeseen kymmenen vuotta sitten, mutta niin vaan on käynyt, että yhteisten löylyhetkien ansiosta maestron nimi on vielä tiukasti herra Aravirran papereissa. Ilves-fanit, käsi sydämelle ja kertokaa, onko Raimo tällä kaudella ollut sellainen puolijumala kun annatte ymmärtää? 4 maalia, neljä.. se on käsittämätön luku "huippusentterille"!!! Itse olen tällä kaudella nähnyt Helmisen pelaavan n. 15 kertaa enkä voi näkemäni perusteella ymmärtää, minkä ihmeen takia kyseinen mies pelaa kuukauden kuluttua maailman parhaitten pelaajien kanssa. Eräs kauhuskenaario, jonka en pahimmissa painajaisissakaan haluaisi toteutuvan on se, että Arajuuri asettaa oikeaan laitaan NHL:n nopeimman luistelijan ja tälle sentteriksi SM-liigan erään hitaimmista menijöistä. Summa summarum en ole enää moneen vuoteen ymmärtänyt miksi Raipe vuodesta toiseen kiertää kaikki MM- ja olympiakisat, kun näytöt ovat kerran mitä ovat.. Toivon toki, että Raipe yllättää ja pelaa hyvät kisat, mutta pahoin pelkään, että tulossa on taas sitä tuttua hidastelua ja saamattomuutta mitä se on ollut jo monet vuodet..
 

Aksu

Jäsen
En halua aloittaa taas purnaamista Helmisen olympiavalinnasta, mutta eihän Raipe enää ole tuolla tasolla yhtään mitään (varsinkin kun kyse on kisoista, jossa pelaavat PARHAAT!). Mm-kisat ovat kuitenkin aivan erilaiset karkelot. Pelin nopeus ja Raipen tapa pelata rauhallisesti ei ole nykylätkää. Vaikeeta tulee olemaan... ja ylivoima seisoo.

Mitä liigakauteen tulee, Raipe on huonontunut viime kaudesta. Hänen pitäisi viedä joukkue pleijareihin ja johtaa menestykseen, mutta en jaksa siihen uskoa. Raipen aika on ohi, pikkuhiljaa...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Sanottu Ruotsissa

Sweden Hockey Gamesin aikana tuli Ruotsin TV:stä joitakin otteluja ja väliajoilla herrat toimittajat ja kommentaattorit antoivat omia "totuudenmukaisia" analyysejään.
Curre Lundmark oli kommentoimassa Ruotsi-Suomi ottelua ja hän sanoi, että hän ottaisi ilman muuta Raimo Helmisen olympialaisiin. Syy: kokemus, peliäly, pelinrakentelu ja pelaaja joka pelaa aina joukkueen puolesta. Curre taisi vielä mainita, ettei tiedä toista pelaajaa joka on näin totaalisen epäitsekäs kuin Raipe.

Aksulle: mitä tarkoittaa PARHAAT?

Itse en missään olosuhteissa valitsisi Raipea, mutta yllämainitulla ja myös Haravirran valintojen perusteella voi vain todeta, että Raipe omii jotakin jota minä en näe, enkä tiedä. Valintoihin taitaa kuulua muutakin kuin pelkästään se mitä loorassa tekee tai on tekemättä.

Toivottavasti näemme menestyvän olympiajoukkueen.
 

lennox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK
Miksi Raimoa ei saa arvostella?

Huvittuneena olen seurannut, miten suurin osa Ilveksen kannattajista etsii syitä joukkueen huonoihin peliesityksiin milloin Miettisestä, Smithistä, Koskelasta, jne.. mutta Raipe saa surffailla rauhassa ilman pienintäkään kritiikkiä! Syy on aina ketjukavereiden, jos maestro Helmisen peli ei ota sujuakseen. Raipe on viime ajat ollut aivan yössä, milloin viimeksi hän on esim. omalla panoksellaan kääntänyt jonkin ottelun voitoksi?

Kyllähän Raipe pelimies on, sitä en kiellä, mutta se ylenpalttinen hehkutus on miehen peliesityksiin nähden käsittämätöntä. Näin sivusta seuraajana sanoisin, että Ipan peli kaipaa ryhdistystä juuri ykkösnyrkin taholta. Turhautuneisuus on paistanut Helmisen otteista ainakin niissä peleissä joita minä olen viimeksi nähnyt. Raipe ei missään nimessä ole sellainen pelaaja, joka omalla panoksellaan johdattaisi Ilveksen mestaruuteen. Tarkoitukseni ei ole tässä lyödä miestä maanrakoon, vaan ainoastaan hieman himmentää sitä sädekehää, joka on Helmisen pään yllä leijunut jo vuosikaudet.

Pakko vielä mainita tässä eräs käsittämättömimmistä kommenteista joita olen valmentajien taholta kuullut.. "Helmisiä vastaan ei tehty neljässä/viidessä viime ottelussa yhtään maalia tasakentällisin Pietarin kisoissa" Jos tuo on ollut se ratkaiseva tekijä, joka pudotti Ojasen kisoista, niin... Eihän noista kisoista ole kuin kohta pari vuotta, ja Raipehan taisi voittaa siellä Suomen miinuspörssin, kärkisijoilla oli ainakin. Raipen puolustuspelaaminen ei ikinä ole vakuuttanut minua, se ei todellakaan ole niin hyvää, että mies kannattaisi asettaa jarruttelemaan maailmanluokan pelaajien kiemuroita. Helminen kierretään liian helposti eikä Raipella ole näyttänyt olevan tämän jälkeen juuri muuta keinoa kun maila kainaloon, vauhti pois ja jäähylle/ tai vastustajalle maali.

Syvä osanotto Tapparan kannattajille.. Janne pelaa elämänsä kautta ja olisi ehdottomasti kuulunut SLC:ään. Nimittäin näitten kahden herran välillä Arafat teki valinnan, Jokinen ja Aalto ovat erityylisiä senttereitä.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Urheilu on sellainen asia jossa niitä oikeusmurhiakin aina välillä tapahtuu. Janne Ojasen jättäminen pois SLC:n kisajoukkueesta on sellainen oikeusmurha että en jaksa uskoa että samanlaista pystyisi enää ikinä tekemään kukaan maajoukkueen päävalmentaja valitessaan aikanaan pelaajia kisoihin joihin osallistuvat kaikki maailman parhaat pelaajat omasta tahdostaan. Kieltäytyjät ovat asia erikseen, heillä ei ole omaa tahtoa osallistua kyseisiin kisoihin. Aravirran tekemät ketkuilut jäävät tämän kauden osalta jääkiekkoa seuraavan Suomen kansan mieliin pysyvästi. Pientä on se jos SM-liigassa joku on tehnyt vääriä ratkaisuja tällä kaudella kuten esim. IFK-fanien mielestä Pentti Matikainen jne. Ne ovat kuitenkin vain SM-liigassa tapahtuvia asioita jotka eniten koskettavat IFK-faneja. Sen sijaan Hannu Aravirran tekemät ratkaisut koskettavat koko Suomen kansaa! Menen minä mihin paikkaan tahansa Suomessa keskustelemaan jääkiekosta niin aina nousee sama asia esiin eli se että miten helvetissä Aravirta jätti Janne Ojasen SLC joukkueen ulkopuolelle? Kun kisat alkaa niin pelit täytyy katsoa mutta ei Suomen peleistä pysty kunnolla nauttimaan kisojen aikana varmastikaan kun koko ajan taustalla on se vitutus joka ei mielestä poistu. Vaikka kisoja seuratessa näkeekin Niemisen Villen kovaa taistelua ja kaikkensa antamista aina kun Ville on jäällä ja Nummisen Tepon upeaa puolustuspään työskentelyä niin siltikin koko SLC:stä jää päällimmäisenä mieleen pelkkä vitutus kiitos Hannu Aravirran.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
No, onneksi joukkueessa on näitä ex-Tapparoita.

Samaa olen itse ihmetellyt. Siis Raipen Ukko Yli-Jumalan asemaa. Mies itsekin on myöntänyt ettei luistin enää kulje entiseen malliin. Myöskään mikään voimapelaaja Raipe ei ole ollut koskaan. Tällä kaudella olen nähnyt Raipen neljä kertaa livenä, eikä tosiaankaan ole häikäissyt.

Jos Raipessa olisi yhtään miestä, hän olisi kieltäytynyt itse kisoista. Olen aika saletti, että jos nämä eivät olisi Raipelle kuudennet o-kisat, ei miestä edes olisi valittu. Näkyy se kunnia ja maine mammonan ohella maistuvan makealle myös ah, aina niin vaatimattomalle Raipelle.

Harmi, ettei osata antaa ajoissa periksi.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Menee taas vähän ohi, tää alkais kuulumaan tuonne Maajoukkue osioon..

Pelin nopeus. No esimerkiksi USA:n joukkue. Porukka vilisee Raipen ikäisiä ja muutamaa vuotta vanhempia pelaajia. Miksi kukaan ei samalla odota sitä, että Selänteen pitäis ehdottomasti kiertää Phil Housley ja Chris Chelios helposti viisi kertaa ottelussa? Näillä perusteluilla Suomella on Helminen mukaan luettuna kloppiporukka SLC:ssä. Venäjällä mukana Laionov tehoilla 6+16! Mutta turhaa vertailla, koska ei ole vertailukelpoisia.

Olen itse sanonut jo monesti eri yhteysksissä, että Ojasta kohtaan tehtiin vääryys, mutta se ei varmaankaan ole Helmisen vika? Tuskin Helminen Aralle mitään ukaaseja on päässyt latelemaan.

Ja sitten, umpisurkeaa kautta olen seurannut aktiivisesti, ja harvoin Helminen on ollut Ilveksen Top 5 ulkopuolella. Turha tätä on selittää, nämähän ovat mielipiteitä ja kaikki yhtä arvokkaita.

Harvoinpa tekin sitä Machuldaa ankarasti kritisoitte :D
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Janis

Olen itse sanonut jo monesti eri yhteysksissä, että Ojasta kohtaan tehtiin vääryys, mutta se ei varmaankaan ole Helmisen vika? Tuskin Helminen Aralle mitään ukaaseja on päässyt latelemaan.

Ja sitten, umpisurkeaa kautta olen seurannut aktiivisesti, ja harvoin Helminen on ollut Ilveksen Top 5 ulkopuolella. Turha tätä on selittää, nämähän ovat mielipiteitä ja kaikki yhtä arvokkaita.

Ei nuo Aravirran hölmöilyt tietenkään ole Helmisen vika. Jos minullekin tarjottaisiin vaikka työpaikkaa jossa saisin toimistotyöläisenä 5000 euroaa kuukaudessa palkkaa niin enhän minä siitä kieltäytyisi vaan ottaisin paikan innolla vastaan vaikka pitäisinkin oikeasti työntantajaa vähän hölmönä kun noin kovaa palkkaa maksaa. Sama juttu on nyt Raipen kohdalla eli ei Raipe kehtaa kieltäytyä tarjottavasta SLC:n kisapaikasta vaikka oikeasti se tuntuukin niin uskomattomalta että Raipelle oikeasti joku päävalmentaja voi pelillisten asioiden perusteella kisakutsun antaa. Ai niin mutta ne ennätyksethän ovat tietysti taustalla ja kelpaa sitten Aran ja Raipen kummankin keinutuolissa muistella että jee jee me tehtiin historiaa. Viis siitä että maajoukkueesta jäi oikeasti pois sellainen sentteri Tampereelta joka todellakin sinne kisoihin olisi kuulunut.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Enpä käsitä miten Helminen valittiin joukkueeseen Ojasen sijasta, toisaalta Aralla on näitä uskomattomia pinttymiä eli tietyt kaverit pääsevät joukkueeseen vaikka olisivat pelanneet huonosti ranskan 3.divarissa...

Helminen, Peltonen ja Kiprusoff ovat näitä pelaajia, luojan kiitos ettei sitä saatanan takatukkaa valittu sinne.

Lydmankin olisi parempi valinta kuin Jyrki Lumme jonka oman pään pelaaminen on jopa tututtua surkeampaa ja kun hyökkäyspäässäkään ei kulje niin en voi kuin pelätä Lumpeen esiintymistä.
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Helminen on kisoihin valittu. Se on facta jolle ei mitään voi. Mutta turhaa on haukkua Helmistä ennen kuin näkee kuinka Raipe pelaa siellä valtamerentakana. Jos pelaa surkeasti niin on varma, että paska lentää kohti Aravirtaa, mutta jos pelaa loistavasti niin muutamalla nimimerkillä on hieman seliteltävää.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti TM


Sama juttu on nyt Raipen kohdalla eli ei Raipe kehtaa kieltäytyä tarjottavasta SLC:n kisapaikasta vaikka oikeasti se tuntuukin niin uskomattomalta että Raipelle oikeasti joku päävalmentaja voi pelillisten asioiden perusteella kisakutsun antaa. Ai niin mutta ne ennätyksethän ovat tietysti taustalla ja kelpaa sitten Aran ja Raipen kummankin keinutuolissa muistella että jee jee me tehtiin historiaa. Viis siitä että maajoukkueesta jäi oikeasti pois sellainen sentteri Tampereelta joka todellakin sinne kisoihin olisi kuulunut.

Oliko tuo nyt niin uskomatonta? Kahdesta valittiin ja näin kävi. Sitä en tiedä, kuten et sinäkään, mikä kuppia todellisuudessa Helmiseen kallistaa. Onko se 6. olympialaiset, vai oliko kenties joku muu lisäarvo, mitä tämä valinta toi tullessaan.

Jotenkin tuo tekstisi sävy on kovin, kovin katkera. Suomalaisiahan me kaikki loppukädessä ollaan, jollet pysty SLC:stä nauttimaan ilman että takaraivossasi jyskyttää, niin älä katsele. Voisitko nauttia siitä jos vaikka Helminen sattuisi kisoissa onnistumaan? Katsotko vaan Helmisen tekemiä virheitä ehkäpä vielä kuvanauhalta kelaten? Mutta ei kai se niin koville voi ottaa? Tää on kuitenkin vaan jääkiekkoa.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei ole turhaa haukkua

Jos mies on, edellä siteerattuja Curre Lundmarkin sanoja lainaten, "maailman epäitsekkäin pelaaja", pitäisi hänen ymmärtää vetää itse johtopäätökset kun valmentaja ei syyntakeettomuudessaan siihen kykene. Nyt Raipe, pelasta Suomen joukkue ja luovu itse paikastasi, kiitos.

PS. Voisin copy-pasteta tähän koko TM:n viestin, mutta lukekaa se ylempää. Allekirjoitan joka sanan!
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Janis

Voisitko nauttia siitä jos vaikka Helminen sattuisi kisoissa onnistumaan? Katsotko vaan Helmisen tekemiä virheitä ehkäpä vielä kuvanauhalta kelaten? Mutta ei kai se niin koville voi ottaa? Tää on kuitenkin vaan jääkiekkoa.

Minä en ainakaan noin väheksyvästi suhtaudu olympiavalintoihin että "tää on kuitenkin vain jääkiekkoa". Olympiavalinnat ovat vähän eri asia kuin vaikkapa jokakautiset valinnat Euro Hockey Tourin yksittäisiin turnauksiin. Onhan toki mahdollista että Aran saunakaveri pelillä kisoihin päässyt Raipekin siellä onnistuu. Siinä tapauksessa kisojen jälkeen voidaan vain sanoa että Aran ottama hirmuinen riski kannatti mutta siihen on kuitenkin vielä pitkä matka. Toki pelit otan nauhalle kuten varmasti monet muutkin sillä pelaajien onnistumiset ja epäonnistumiset herättävät paljon keskustelua johon aion itsekin osallistua.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti TM
[Vaikka kisoja seuratessa näkeekin Niemisen Villen kovaa taistelua ja kaikkensa antamista aina kun Ville on jäällä ja Nummisen Tepon upeaa puolustuspään työskentelyä niin siltikin koko SLC:stä jää päällimmäisenä mieleen pelkkä vitutus kiitos Hannu Aravirran. [/B]

Et vastannut kysymykseeni vielä. Näiden kahden pelaajan lisäksi voitko nauttia Helmisen mahdollisesta hyvästä pelistä?

Noh, tähän keskusteluun ei taideta saada enää mitään uutta, joten mun osalta jää tähän.

Selvennykseksi itse pystyn ilolla katselemaan kokojoukkueen peliä vaikka Raimo ei kisoissa olisi ollutkaan.
 

Chelly#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa & Blackhawks
Viestin lähetti TM
Urheilu on sellainen asia jossa niitä oikeusmurhiakin aina välillä tapahtuu. Janne Ojasen jättäminen pois SLC:n kisajoukkueesta on sellainen oikeusmurha että en jaksa uskoa että samanlaista pystyisi enää ikinä tekemään kukaan maajoukkueen päävalmentaja valitessaan aikanaan pelaajia kisoihin joihin osallistuvat kaikki maailman parhaat pelaajat omasta tahdostaan. Kieltäytyjät ovat asia erikseen, heillä ei ole omaa tahtoa osallistua kyseisiin kisoihin. Aravirran tekemät ketkuilut jäävät tämän kauden osalta jääkiekkoa seuraavan Suomen kansan mieliin pysyvästi. Pientä on se jos SM-liigassa joku on tehnyt vääriä ratkaisuja tällä kaudella kuten esim. IFK-fanien mielestä Pentti Matikainen jne. Ne ovat kuitenkin vain SM-liigassa tapahtuvia asioita jotka eniten koskettavat IFK-faneja. Sen sijaan Hannu Aravirran tekemät ratkaisut koskettavat koko Suomen kansaa! Menen minä mihin paikkaan tahansa Suomessa keskustelemaan jääkiekosta niin aina nousee sama asia esiin eli se että miten helvetissä Aravirta jätti Janne Ojasen SLC joukkueen ulkopuolelle? Kun kisat alkaa niin pelit täytyy katsoa mutta ei Suomen peleistä pysty kunnolla nauttimaan kisojen aikana varmastikaan kun koko ajan taustalla on se vitutus joka ei mielestä poistu. Vaikka kisoja seuratessa näkeekin Niemisen Villen kovaa taistelua ja kaikkensa antamista aina kun Ville on jäällä ja Nummisen Tepon upeaa puolustuspään työskentelyä niin siltikin koko SLC:stä jää päällimmäisenä mieleen pelkkä vitutus kiitos Hannu Aravirran.


Arvon TM. Esitän sinulle kysymyksen että mitenkä Janne Ojanen liittyy Raimo Helmiseen? Ei mitenkään.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Janis


Et vastannut kysymykseeni vielä. Näiden kahden pelaajan lisäksi voitko nauttia Helmisen mahdollisesta hyvästä pelistä?

Ei siitä mitään haittaakaan ole jos lättysyöttö menee perille ja joku siitä maalin onnistuu tekemään. Suomen mahdollinen menestys ei ennakkoon kuitenkaan rakennu Raipen ympärille vaan ennen kaikkea NHL ammattilaiset huippuvireisen Sami Kapasen johdolla ovat ratkaiseva tekijä siinä, kuinka pitkälle Suomi kisoissa menee. Esimerkiksi Teemu Selänne onnistuessaan voi olla todella tärkeä tekijä Suomen hyökkäyksessä sillä jos Suomi aikoo pärjätä niin maalintekovoimaa pitää löytyä ainakin kahdesta ensimmäisestä ketjusta.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Chelly#7



Arvon TM. Esitän sinulle kysymyksen että mitenkä Janne Ojanen liittyy Raimo Helmiseen? Ei mitenkään.

Rautalankaako minun taas pitäisi alkaa sinulle vääntämään? Ei kai nyt sentään. Mieti vielä hetki niin ehkä sen jälkeen huomaat miksi sekä Helmisestä että Ojasesta keskustellaan tässä ketjussa.
 

AJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Helmisellä ja Ojasella ei todellakaan ole paljon yhteistä. Muutama yhtäläisyys toki löytyy; molemmat ovat tamperelaisia, molemmat ovat keskushyökkääjiä, molemmat ovat yli 30-kymppisiä ja lisäksi molemmat ovat keskenään ihan hyviä kavereita.

Eroja onkin sitten huomattavasti enemmän:
-Raipe lähtee kisoihin, Janne ei, koska Raimo sopii kokonaisuuteen ja Janne taas ei.
-Raipe on hyvä leipomaan ja heittämään lättyjä, Janne ei leivo, heittää kylläkin lättyjä.
-Raipe ei lauo, eikä tee maaleja, Janne laukoo ja tekee maaleja.
-Janne johtaa pistepörssiä, Raipe ei.
-Janne pelaa Tampereen paremmassa joukkueessa kun taas Raimo pelaa siinä huonomassa.
-Raimo on (Ilves-comin mukaan) seuraava Jumalasta ylöspäin, Janne on ihan tavallinen kuolevainen.

Jos tahtoo noita eroja löytää lisää, kannattaa katsoa illalla otteluraportit ja -tilastot.
 

Jet-Ace

Jäsen
Otsikkoa lukuunottamatta koko keskustelu kuuluu maajoukkue-keskusteluun.

Vaikka suuri osa kirjoittajien esittämistä argumenteista on totta, niin Helmisestä otsikon mukaan pitäisi keskustella. Jos taas halutaan keskustella maajoukkuvalinnoista, niin sen voisi tehdä oikeassa paikassa.

Minäkin olisin valinnut toisin Ojasen ja Helmisen välillä, mutta entä sitten? Keskustelu tulisi silti rajoittua otsikkoon eli Helmiseen. Jos ei keskity, niin jokaisella eri seuran värilliset lasit omistavalla on oikeus lertoa oma subjektiivinen näkemyksensä siitä, miten oman seuran sentteri olisi pitänyt valita. Ja lopuksi luetella kisoissa pelaavat oman seuran ex-pelaajat.

Lopuksi jätän kertomatta, keiden ex-Tepsiläisten pelistä aion nauttia SLC:ssä. Minä nimittäin nautin maajoukkueen pelaamisesta katsoessani kisoja ja minulle on samantekevää, kuka missäkin pelaa tai on pelannut.
 

Lynx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvä vertailu AJL

Hyvä pointti tuo leipominen :p
Raipe on Raipe ja meidän oma maestro pelasi se kuinka paskasti vaan olymppialaisissa. Jos sitä paskaa kisojen jälkeen niskaan tulee niin ei voi mitään. Jokaisella olkoon oma mielipide ja mahdollisuus vaikuttaa toisten mielipiteisiin.
Ilveksen kannaltakin toivon Raipen onnistuvan kisoissa. En käsitä mitä tapahtui SHG:n jälkeen. Raipe on ollut aivan eri mies ja joukkue muistuttanut lähinnä Ilveksen pentuja.
Ei silti vaikka nyt huonosti menisikin, niin me tulemme silti vielä joten vapiskaa siellä kärjessä;)
Jos ei ihan tällä kaudella niin vaikka parinkin vuoden kuluttua.

-Lynx-
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Muistaakos kukaan muuten Raimon surkeaakin surkeampia Pietarin "mm-kisoja", joiden aikana pidettiin yleisesti selvänä, että kyseessä ovat Helmisen viimeiset arvokisat. Mm. selostajat puhuivat tästä, kuten myös Aravirta. Niin vain se vanha konkari taas on siellä joukkueessa.. Paikalla jossa Ojasen kuuluisi olla. Mutta ei siitä enempää.

Onko Helmisen jatkosta kellään tietoa, eli onko ensi kauden jälkeen lopettaminen jo päätetty, vai jatkaako pappa menoaan?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, TPS
Pelkät kädet ei enää riitä...

Onhan toki totta että Raipe oli yllätysvalinta kisoihin... Mutta mielestäni Jannen pois jättäminen oli aivan oikea valinta. Muistan taannoisen (oisko ollu Sweden Hockey Game) turnauksen jossa Janne ylistettiin Suomen parhaimmaksi pelaajaksi (siis kyseisessä turnauksessa), mutta silmiini ei kuitenkaan pistänyt samanlaista taituruutta kuin mitä on kotoisessa sm-liigassa on totuttu näkemään. Toisaalta Suomen koko joukkue oli turisteja täynnä... Jannelle olisi pitänyt antaa muutama muukin näyttömahdollisuus, kuten monille muille pelaajille annettiin.

Raipesta sen verran, että muistuu mieleeni alkukauden HIFK-Ilves peli jossa Raipe oli ehdottomasti kentän nro.1 Vauhti ei ollut huimaavaa, mutta ainakin siinä pelissä kädet riittivät tuomaan voiton. Kauden edetessä raipe on hiipunut, mutta koko muu joukkue (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) on mennyt Raipen mukana. Kenttä kokoonpanoissa ihmetyttää Veikon saama luottamus. Vaikka mieheltä odotetaan muutakin kuin surffailua niin voisi Selin pistää miehen muutamaksi peliksi penkillekkin tai 4 ketjuun Hildenin ja Pajulan seuraksi. Nämä 2 miestä sentään yrittävät ja Veikko saattaisi jopa ottaa heiltä opiksi...

Meni ehkä vähän asian vierestä noi viime rivit... :D
 

lennox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK
Ei Helminen liigassakaan ihmeitä ole esittänyt, päinvastoin..

Mitä Raipe on tällä kaudella esittänyt? Maaleja huolestuttavan vähän, syöttöjä tulee tasaiseen tahtiin ylivoimapeleistä. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta en todellakaan muista, milloin Helminen olisi pelannut viimeksi huippuottelun ja dominoinut kenttää? Raipe on kohotettu Ilves-fanien toimesta ikiomaan norsunluutorniinsa, mutta kuitenkaan hän ei tänä päivänä ole enää sellainen dominoiva pelaaja kuin esim. Ojanen.

En muista vielä lukeneeni tällä palstalla kirjoitusta, jossa Raipea olisi tiukasti arvosteltu huonoista peliesityksistä. Omia pitää toki puolustaa, mutta sokeaksi ei kannata ryhtyä. Itse voin omalta kohdalta todeta, että niin loistava pelaaja kuin Machulda onkin, niin silti aina välillä pistää vihaksi miehen löysät otteet, harhasyötöt, kalastukset jne.. Vallua saa toki arvostella, jos on aihetta, niin teen itsekin.

Menee taas ohi otsikon, mutta... en voi ymmärtää, miten koko ikänsä hyökkäävässä roolissa niin seurajoukkueessa kuin maajoukkueessakin pelannut pappa laitetaan kertalaakista harjoittelemaan puolustavaa roolia maailman parhaitten pelaajien kanssa. Yhtä hassulta tuntuisi, kun Skriko keksisi laittaa Kallioniemen Riksan Vallulle sentteriksi:)
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Jos Raipe olisi jätetty pois niin kyllä allekirjoittanut olisi ennen Ojasta ottanut Antti Miettisen kisoihin.

Tämähän on selvä roolitus asia. Suomella on kaksi hyökkäävää ja kaksi puolustavaa kenttää. Ojanen ei varmasti ole ansainnut paikkaansa jompaankumpaan hyökkäävistä kentistä ja olisi typerää pistää hyökkäävä pelaaja puolustamaan.
Kyllä Raipe puolustaa osaa.

Tämä viesti ei sisällä minkäänlaista kritiikkiä Ojasta kohtaan joka on pelannut hyvän kauden, mutta mielestäni Raipe on se parempi vaihtoehto. Jannen aika on sitten MM-kisoissa...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Osaako?

Osaako Helminen puolustaa? Mieleen tulee edelleen kuinka Raipe yrittää pinnistää vastustajan perään mutta ei potku riitä ja kun ei potku riitä tarjotaan mailaa kainaloon. Mutta onhan Raipen elämää kovemmat taklaukset toki pistetty kanukkienkin poppoossa mieleen, ja näen jo kuinka Eric Lindros Kanadan hyökkäyspäädyssä väistää tätä puolustavaa taklauskonetta, Raimoa. Nojoo, toivottavasti Raipe silti yllättää kaikki, ja onnistuu hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös