Mainos

Ilves-Tappara 16.10.2003

• 3 435
  • 30

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Kaivanto
Eipä tarvitse paljoa viestihistoriaasi tonkia selvittääkseen, onko sinulla mahdollisesti henkilökohtaisia syitä olla jatkoaika.comin kanssa eri mieltä.

Miten Petäjän ja minun oletettavasti huonot välit (joita ei kyllä käsittääkseni ole) liittyvät mitenkään jatkoaika.com:iin? Minä en ole Petäjän kanssa tällä palstalla vääntänyt mistään asiasta eikä minulla ole mitään tekemistä jatkoaika.com:n kanssa, muuta kuin että tämä palsta vie liikaa aikaa päivästäni.

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti dude
Miten Petäjän ja minun oletettavasti huonot välit (joita ei kyllä käsittääkseni ole) liittyvät mitenkään jatkoaika.com:iin?

Eivät varmasti mitenkään. Historia, johon viittasin, ei kytkeydy mitenkään sinuun.

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitoksia Hiitelälle kommenteista ja perusteluista.

Kuten sanoinkin jo aiemmin, niin ainakin minun mielestä kuvat ovat teknisesti varsin hyviä enkä näin ollen kritisoinut kuvaajan taitoa, ainoastaan kohteita ja poimintoja.

Tarkoitukseni ei ollut hyökätä kenekään kimppuun. Kerroin vain oman näkemykseni asiasta.

Toimitus

Jäsen
Kommentoinpa nyt minäkin tätä asiaa, kun kerran oikein keskustelua on käyty.

Koska haluan seurata myös ottelua, ei kamera ole käytössä jatkuvasti. Tässä ottelussa kamera oli pois päältä mm. niiden 23 sekunnin ajan, kun Ilves teki kaksi ottelun ratkaissutta maaliaan. Sitten kun kamera on kuvausasentoon viritetty, läiskitään paljon kuvia ja toivotaan että niistä osa onnistuu. Silloin pyrin kuvaamaan erityisesti maalitilanteita, olivat ne sitten kummassa päässä kenttää hyvänsä. Tällä kertaa sattui niin, että kameran ollessa esillä tilanteet olivat etupäässä Ilveksen päädyssä. Ja totta tosiaan, kävi myös niin että osa Ilveksen hyökkäyksistä otetuista kuvista epäonnistui - eikä ole järkeä julkaista "Ilveksen hyökkäykset tärähtäneinä värikuvina" -kavalkadia. Missään tapauksessa asia ei ole ainakaan niin, että olisin poiminut onnistuneista kuvista juuri Tapparan tilanteita.

Lisäksi olisin sitäkin mieltä, että jos nyt kamera kuitenkin on parikymmentä minuuttia ottelun aikana esillä ja filmille tarttuu etupäässä Tapparan tilanteita, niin se kertoo jotain ottelun kulusta. On huomattavasti helpompi saada onnistuneita, teräviä kuvia jatkuvasta pyörityksestä kuin vaarallisista nopeista vastahyökkäyksistä. Eilen Tapparalla oli selkeästi enemmän sitä pyöritystä, Ilveksen tilanteiden tullessa usein sitten hyvin nopeasti kentän toiseen päähän.

Se, että olen Tapparan kannattaja, ei tietenkään ole mikään salaisuus ja se saattaa toki tiedostamatta vaikuttaa myös kuvaamiseen. Se ei kuitenkaan ole tarkoitus, vaan pyrin ottamaan kuvia myös sen toisen joukkueen pelaajista ja tilanteista. Kuvatekstit toki olivat tässä tapauksessa vahvasti Tappara-merkkisiä, mutta en omasta puolestani näe niissäkään mitään erityistä vääristelyä. Jokainen näkee tilanteet omalla tavallaan ja sen itselle tutuimman joukkueen kautta.

Terveisin

Ilkka Virjo

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yksi asia kuvasarjasta jäi lisäksi näkymättä:

Markku Kruusin päätuomarointi oli mielestäni yksi huonoimmista suorituksista tällä kaudella. Sukellukset menivät poikkeuksetta läpi ja kiekottoman pelaajan estämiseen ei puututtu lainkaan. Tosin huonous oli tasapuolista...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy